Projekta ID
24-TA-2418Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka veidlapu par de minimis atbalsta piešķiršanu aizpilda atbalsta pretendents, nevis atbalsta sniedzējs. Atbalsta sniedzējam ir pienākums izvērtēt atbalsta pretendenta atbilstību piemērojamā regulējuma nosacījumiem, piešķirt atbalstu un vienas darba dienas laikā no atbalsta piešķiršanas ievadīt informāciju De minimis atbalsta uzskaites sistēmā.
Aicinām atbilstoši precizēt MK noteikumu projekta 6.punkta redakciju, dzēšot vārdus "aizpilda uzskaites veidlapu par de minimis atbalsta piešķiršanu".
Aicinām atbilstoši precizēt MK noteikumu projekta 6.punkta redakciju, dzēšot vārdus "aizpilda uzskaites veidlapu par de minimis atbalsta piešķiršanu".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka nelikumīgās komercdarbības atbalsta atgūšanas ietvaros ir noteikts, ka atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, savukārt Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļā ir ietverta kārtība/procedūra, kā jāīsteno nelikumīga un/vai nesaderīga komercdarbības atbalsta atgūšana, šobrīd MK noteikumu projekta 13.punkta redakcija nav korekta, līdz ar to aicinām MK noteikumu 13.punktu izteikt, piemēram, piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831, Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
3.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Lūdzam atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr.617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" noteiktajam papildināt MK noteikumu projekta anotāciju ar tiesību akta projekta atbilstības Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām izvērtējumu, norādot tiesību akta normu atbilstību attiecīgā piemērojamā de minimis atbalsta regulējuma normām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Skaidrojam, ka atbilstoši Komisijas 2023.gada 13.decembra regulas Nr.2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam 3.panta 2.punktā noteiktajam, atbalsta sniedzējam ir pienākums pārbaudīt piešķirtā, nevis faktiski saņemtā de minimis atbalsta apjomu. Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktam, aicinām MK noteikumu projekta 4.3.apakšpunktā aizstāt vārdus attiecīgajā locījumā "saņemtā" ar vārdiem attiecīgajā locījumā "piešķirtā".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1.panta otrās daļas 3.punkts nosaka atbalsta programmas definīciju, lūdzam MK noteikumu projekta 14.punktā aizstāt vārdus attiecīgajā locījumā "atbalsta shēma" ar vārdiem attiecīgajā locījumā "atbalsta programma".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka de minimis atbalsta sniedzējam jānodrošina de minimis atbalsta piešķiršanu atbilstoši piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma (de minimis regulējuma) nosacījumiem, un de minimis atbalsta uzskaiti - saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, aicinām atbilstoši precizēt anotācijas 1.1.sadaļā ietverto teikumu "Attiecībā uz likumā noteiktajiem atbalsta veidiem sociālajiem uzņēmumiem, Noteikumu projekts paredz, ka valsts atbalsta piešķiršanu un uzskaiti tā sniedzējs nodrošina saskaņā ar de minimis valsts atbalsta nosacījumiem.", aizstājot vārdus "saskaņā ar de minimis valsts atbalsta nosacījumiem" ar vārdiem "saskaņā ar piemērojamā de minimis atbalsta regulējuma nosacījumiem".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā sniegto informāciju "Turklāt, Komisijas regulas Nr.2023/2831 6. panta 3. punkts nosaka, ka dalībvalstis reģistrēto informāciju par de minimis atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.", piemēram, salāgojot to ar MK noteikumu projekta 14.punktu, ņemot vērā to, ka nepieciešamais informācijas glabāšanas termiņš izriet ne vien no Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 3.punkta, bet arī no Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 7.punkta un Padomes Regulā (ES) 2015/1589 (2015.gada 13.jūlijs), ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108.panta piemērošanai (kodificēta redakcija) (jeb Procesuālā regula) noteiktā 10 gadu noilguma perioda.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas 2023.gada 13.decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam stājās spēkā 2024.gada 1.janvārī, taču tā tika pieņemta 2023.gada 13.decembrī, savukārt saskaņā ar Komisijas Regulu Nr.1407/2013 atbalstu varēja piešķirt attiecīgās regulas pārejas periodā, proti, līdz 2024.gada 30.jūnijam. Šobrīd anotācijā ietvertā informācija "MK noteikumi Nr. 197 paredz atbalsta sniegšanu sociālajiem uzņēmumiem saskaņā ar Komisijas Regulu (ES) Nr. 1407/2013, kas ar 2023. gada 31. decembrī izbeidza savu darbību un tika aizstāta ar 2024. gada 1. janvāra Komisijas Regulu Nr. 2023/2831." nav korekta, aicinām precizēt attiecīgo teikumu atbilstoši skaidrojumam.
Piedāvātā redakcija
-
