Atzinums

Projekta ID
23-TA-958
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izvērtējot Ministru kabineta noteikumu projektu ir konstatēts, ka tas neatbilst Eiropas Savienības fondu ieviešanas un īstenošanas prasībām. Ievērojot minēto, lūdzam pārstrādāt noteikumu projektu, nodrošinot tā atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumam un tam pakārtotiem horizontāliem Ministru kabineta noteikumiem, t.i.,:
1) Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija noteikumi Nr.408 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā”
2) Ministru kabineta 2023.gada 25.aprīļa noteikumi Nr.205 “Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā”,
3) Ministru kabineta 2023.gada 21.marta noteikumi Nr.135 “Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.-2027. gada plānošanas periodā”
4) Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra noteikumi Nr.770 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā nodrošina ieguldījumu uzraudzību un izvērtēšanu, kā arī izstrādā un uztur Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu”.
Pārstrādājot noteikumu projektu, lūdzam nodrošināt, ka projektā ietvertās normas nav pretrunā ar minētajiem normatīvajiem aktiem, kā arī tos nedublē. Papildus, normatīvā akta izstrādes procesā, lūdzam ņemt vērā vadošās iestādes izstrādātās vadlīnijas Nr.1.4. “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā”, kurās ir noteiktas pamatprasības, kas jāparedz Ministru kabineta noteikumos par specifiskā mērķa īstenošanu.
Informējam, ka Finanšu ministrija par noteikumu projektu uz Ekonomika ministrijas elektronisko pastu nosūtīs darba līmeņa komentārus, kurus aicinām ņemt vērā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot MK noteikumu 59.punktā norādīto, ka atbalsts pasākuma ietvaros tiek sniegts granta veidā, nav skaidrs, kas tiek saprasts ar 8.punktā minēto nefinanšu atbalstu. Lūdzam visā MK noteikumu projektā nodrošināt vienotu izpratni par piešķiramā atbalsta veidu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kāds tieši komercdarbības atbalsta regulējums te tiek paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šīs ir izmaksas, kas minētas Komisijas regulas Nr.651/2014 31.panta 3.punkta c) apakšpunktā, attiecīgi šobrīd veidojas pretruna ar MK noteikumu projekta 26.1.apakšpunktā norādīto. Lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta punktu un to precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014)  31.panta 3.punktā 26.2.apakšpunktā minētās izmaksas nav norādītas kā attiecināmas. Ievērojot minēto, lūdzam nodrošināt, ka, sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 31.pantu, kā attiecināmas tiek norādītas tikai tās izmaksas, kas atbilst 31.panta 3.punktā noteiktajam. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam  MK noteikumu projektā nodrošināt, ka, sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 31.pantu, kā attiecināmas tiek norādītas tikai tās izmaksas, kas atbilst 31.panta 3.punktā noteiktajam un ir tieši saistītas ar apmācību pakalpojumu. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam  MK noteikumu projektā nodrošināt, ka, sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 31.pantu, kā attiecināmas tiek norādītas tikai tās izmaksas, kas atbilst 31.panta 3.punktā noteiktajam un ir tieši saistītas ar apmācību pakalpojumu. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam  MK noteikumu projektā nodrošināt, ka, sniedzot atbalstu ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 31.pantu, kā attiecināmas tiek norādītas tikai tās izmaksas, kas atbilst 31.panta 3.punktā noteiktajam un ir tieši saistītas ar apmācību pakalpojumu. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā norādīto, ka “Finansējuma saņēmējs pirms de minimis atbalsta piešķiršanas gala labuma guvējam pārbauda, vai atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī.”, kā arī “grūtībās nonākušu uzņēmumu statusu finansējuma saņēmējs vērtē uz lēmuma par komercdarbības atbalsta piešķiršanu brīdi”, lūdzam novērst pretrunīgu informāciju anotācijā un MK noteikumos, un MK noteikumos veikt precizējumus, skaidri nosakot Finansējuma saņēmēja pienākumos, ka Finansējuma saņēmējs ir atbalsta piešķīrējs gala labuma guvējam un lēmumu par atbilstību komercdarbības atbalsta normām pieņem Finansējuma saņēmējs. Atbilstošus precizējumus lūdzam veikt pēc nepieciešamības visā noteikumu projektā un papildus skaidrot anotācijā.
CFLA ir veikusi Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.1. pasākuma "Atbalsts nodarbināto apmācībām" valsts atbalsta piešķiršanas analīzi un secinājusi, ka 13 projektu ietvaros ir bijuši 1209 atbalsta piešķiršanas gadījumi ar vidējo piešķirto valsts atbalsta apmēru - 6236 euro. CFLA šāds liels skaits maza apmēra valsts atbalsta gadījumu radītu nesamērīgu un neproporcionālu resursu patēriņu, ņemot vērā vērtējumu biežumu un pieprasīto izmaksu summu. Ņemot to vērā, kā arī to, ka noteikumu projekts paredz finansējuma saņēmējam vērtēt labuma guvēja atbilstību atbalsta saņemšanai, resursu optimizācijas nolūkā noteikumu projektā lūdzam paredzēt, ka finansējuma saņēmējs veic ne tikai priekšizvērtējumu, bet pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu. Tas komersantiem atvieglos administratīvo procesu un saīsinās lēmuma pieņemšanai nepieciešamo laiku, jo Finansējuma saņēmējiem nebūs jāpārsūta visa dokumentācija CFLA, kā arī CFLA nebūs jādublē finansējuma saņēmēja pienākumi, tādējādi saskatām birokrātiskā procesa mazināšanas iespējas. Līdzīgā  atbalsta pasākumā - AF programmā 2.3.1.2.i “Uzņēmumu digitālo prasmju attīstība” atbalsta piešķīrēja funkcijas arī paredzēts veikt finansējuma saņēmējam. Turklāt gan AF programmā, gan 4.2.4.1. programmā paredzamās atbalsta summas ir relatīvi nelielas, līdz ar to nelikumīga valsts atbalsta riski ir zemi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošana primāri ir jāpārbauda, pirms tiek pieņemts lēmums par komercdarbības atbalsta sniegšanu. Attiecīgi lūdzam MK noteikumu projektā arī nepārprotami norādīt, ka finansējuma saņēmējs, pirms lēmuma par komercdarbības atbalsta piešķiršanu, nodrošina pārbaudes gala labuma guvēja līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projektā ir jānodrošina, ka komercdarbības atbalsts ar Komisijas Regulu Nr.651/2014 tiek sniegts tikai tādā gadījumā, ja atbalsta saņēmējs ir pierādījis šī komercdarbības atbalsta stimulējošo ietekmi atbilstoši Komisijas Regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punktā noteiktajam. Lūdzam nodrošināt MK noteikumu projektā šī nosacījuma ievērošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projektā ir jānodrošina, ka komercdarbības atbalsta pasākums neietver tiesību pārkāpumus, kas minēti Komisijas Regulas Nr.651/2014 1.panta 5.punktā. Lūdzam nodrošināt MK noteikumu projektā šī nosacījuma ievērošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projektā ir jānodrošina, ka komercdarbības atbalsts ar Komisijas Regulu Nr.651/2014 netiek sniegts grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, kas ir defnēti atbilstoši Komisijas Regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punktam. Lūdzam nodrošināt MK noteikumu projektā šī nosacījuma ievērošanu. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projektā ir jānodrošina, ka komercdarbības atbalsts ar Komisijas Regulu Nr.651/2014 netiek sniegts šīs regulas 1.panta 4.punkta a) apakšpunktā minētajā gadījumā. Lūdzam nodrošināt MK noteikumu projektā šī nosacījuma ievērošanu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumi, piemērojot Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) vai Komisijas regulu Nr. 651/2014 atšķirās, lūdzam MK noteikumu projektā nodalīt nosacījumus, kas tiek izvirzīti atbalstam, kas piešķirts ar Komisijas regulu  Nr. 1407/2013 un atbalstam, kas piešķirts ar  Komisijas regulu Nr. 651/2014.
Vienlaikus lūdzam skaidri nodalīt, kurš regulējums attiecas uz finansējuma saņēmēju un kurš uz gala labuma guvējiem.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbalsts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 tiek sniegts viena vienota uzņēmuma līmenī, attiecīgi aicinām MK noteikumu projektā nodrošināt, ka, piešķirot komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, pirms de minimis atbalsta piešķiršanas atbalsta sniedzējs pārbauda, vai atbalsta saņēmējam šo MK noteikumu ietvaros plānotais atbalsts kopā ar esošajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemto de minimis atbalsta kopējo apmēru nepārsniedz Komisijas regulas Nr.1407/2013 3. panta 2. punktā,  noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru.  Izvērtējot saņemto de minimis atbalsta apmēru, tiek vērtēts saņemtais de minimis atbalsts viena vienota uzņēmuma līmenī, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2.panta 2.punktā noteiktajai viena vienota uzņēmuma definīcijai. 
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu tā, lai būtu skaidrs, ka atbalsts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 tiek sniegts arī finansējuma saņēmējam.

 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbalsts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 nevar tikt sniegts Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.panta 1.punktā minētajām nozarēm un darbībām. Gadījumā, ja atbalsta saņēmējs darbojas gan vienā vai vairākās nozarēs, uz kurām attiecas šīs regulas darbības joma, gan nozarēs, kas minētas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.panta 1. punkta a), b) vai c) apakšpunktā minētajās nozarēs, tad  atbalsts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 var tik sniegts vien tad, ja tiek nodrošināta darbību vai izmaksu nošķiršana, tādejādi nodrošinot, ka darbības Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.panta 1. punkta a), b) vai c) apakšpunktā minētajās nozarēs, kuras ir izslēgtas no šīs regulas darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šo regulu (skat. Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.panta 2. punktu). Papildus vēršam uzmanību, ka atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3.panta 2.punktā norādītajam, de minimis atbalstu nevar izmantot kravas transportlīdzekļu iegādei.
Lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu projekta 55.1.apakšpunktu, nepārprotami ietverot augstāk minētos nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un izvērtēt MK noteikumu 55.4.apakšpunktā ietverto nosacījumu iekļaušanas jēgu, ņemot vērā to, ka šā pasākuma ietvaros nav paredzēts sniegt reģionālo atbalstu. Ja Ekonomikas ministrija plāno saglabāt šo MK noteikumu projekta punktu, lūdzam papildināt anotācijas V sadaļas 1.tabulu ar skaidrojumu, kādēļ tas paredz stingrākas prasības. 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka Ekonomikas ministrija MK noteikumu projekta ietvaros paredz komercdarbības atbalstu sniegt ar Komisijas Regulas Nr.651/2014 31.pantu "Atbalsts mācībām", vēršam uzmanību, ka  Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 3.punkta a) un b) apakšpunktā šis ir minēts kā izņēmums, kuram atbalstu var sniegt. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt MK noteikumu projekta 55.13.apakšpunktu. Ja Ekonomikas ministrija paredz šādus nosacījumus, lūdzam skaidrot anotācijas V sadaļas 1.tabulu ar skaidrojumu, kādēļ tas paredz stingrākas prasības. 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
No MK noteikumu projekta nav skaidrs, vadoties no kādiem nosacījumiem, kādos gadījumos un kādām izmaksām, tiks pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 un kādos gadījumos komercdarbības atbalsts tiks sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu un tā anotāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas Regulas Nr.651/2014 31.pantā 100% intensitāte paredzēta netiek. Lūdzam dzēst šo MK noteikumu punktu kā neatbilstošu Komisijas Regulai Nr.651/2014. 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komisijas Regulas Nr.651/2014 31.pantā 100% intensitāte paredzēta netiek. Lūdzam dzēst šo MK noteikumu punktu kā neatbilstošu Komisijas Regulai Nr.651/2014. 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam 3. panta 4. punkts nosaka, ka de minimis atbalstu uzskata par piešķirtu brīdī, kad uzņēmumam saskaņā ar piemērojamo valsts tiesisko regulējumu ir piešķirtas likumīgās tiesības saņemt atbalstu, neatkarīgi no datuma, kurā de minimis atbalsts uzņēmumam izmaksāts. Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar punktu, kurā tiktu norādīts, kurš brīdis tiks uzskatīts par juridiski saistošu, kad atbalsta saņēmējam radīsies likumīgas tiesības saņemt  de minimis atbalstu (piem., lēmums par atbalsta piešķiršanu vai līguma parakstīšanas datums). Skaidrojam, ka atbalsta piešķiršanas brīža identificēšana ir būtisks priekšnosacījums korektai interpretācijai par datumu, kurā uzskatāms, ka saskaņā ar [Eiropas Komisijas 2013.gada 18.decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam], atbalsts piešķirts tā saņēmējam. Vienlaikus lūdzam pēc analoģijas papildināt MK noteikumu projektu arī attiecībā uz finansējuma saņēmēja pieņemto lēmumu, kas pieņemts attiecībā uz gala labuma guvēju. 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka MK noteikumu projekta 60.punktā atsevišķām uzņēmumu kategorijām jau ir paredzēta iespēja piemērot maksimālo finansējuma intensitāti saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 31.panta 4.punkta b) apakšpunktu, normas nepārprotamai izpratnei MK noteikumu projekta 66.punktā lūdzam norādīt, kāda izmēra uzņēmumi varēs pretendēt uz šajā punktā paredzēto komercdarbības atbalsta palielinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 70.1.apakšpunktu un 70.2.apakšpunktu, norādot, kas veic katra konkrētā pienākuma izpildi. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka MK noteikumu 70.1.apakšpunktā minētā pienākuma izpildi neveic abstrakta dalībvalsts, bet gan konkrēts subjekts dalībvalstī. Skaidrojam, ka atbalsta sniedzējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu un atbalsta saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas brīža. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
No MK noteikumu 74.punkta redakcijas nav skaidrs, kas ir domāts ar "lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanas pieņemto lēmumu par neatbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem" . Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 74.punkta redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd spēkā esošais Komisijas regulas Nr.1407/2013 piemērošanas termiņš nav 2029.gada 31.decembris. Eiropas Komisija ir iniciējusi grozījumus Komisijas regulā Nr.1407/2013 un tās piemērošanas termiņš varētu tikt pagarināts. Attiecīgi aicinām datuma vietā MK noteikumu projektā norādīt, ka lēmums par komercdarbības atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013 tiek pieņemts, ievērojot Komisijas regulas Nr.1407/2013 7.panta 4.punktā un 8.pantā noteikto termiņu.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd spēkā esošais Komisijas regulas Nr.651/2014 piemērošanas termiņš nav 2029.gada 31.decembris, bet gan 2026.gada 31.decembris. Attiecīgi aicinām precizēt MK noteikumu projekta 76.punktu. 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā precizēt norādīto informāciju par demarkāciju ar citām apmācību programmām, t.sk. ar Atveseļošanas fonda 2.3.1.2.i. investīciju, ņemot vērā, ka atsevišķas apmācību jomas starp šīm programmām pārklājas un šobrīd anotācijā iekļautā informācija par demarkāciju nav skaidra.
Tāpat lūdzam anotācijā precizēt informāciju par šīs programmas aktualitāti un  rezultātu sasniegšanu, ņemot vērā, ka:
1) vienlaicīgi ar 4.2.4.1.pasākuma plānoto projektu īstenošanu mērķa grupai virzams papildu finansējums 7 800 000 euro apmērā no Atveseļošanas fonda 2.3.1.2.i investīcijas, kuras ietvaros vienam projekta iesniegumam pieejamais Atveseļošanas fonda maksimālais finansējums būtu 780 000 euro.
2) anotācijā tiek minēts, ka pieprasījums pēc nodarbināto apmācībām joprojām ir augsts, savukārt ES fondu 2014.-2020. gada plānošanas perioda 1.2.2.1. pasākuma MK noteikumu Nr. 617 grozījumu anotācijā, kas šobrīd ir saskaņošanā TAP, tiek norādīts: “Samazināta sasniedzamā iznākuma rādītāja vērtība, ņemot vērā līdzšinējo 13.1.6. SAM ieviešanas gaitu un pieprasījumu, attālināto mācību ietekmi saskaņā ar finansējuma saņēmēju sniegto informāciju un riska faktoru mērķa vērtības daļējai sasniegšanai Covid-19 un ģeopolitiskās situācijas dēļ kara Ukrainā pasaulē dēļ kā rezultātā komersanti izvērtē uzņēmumu attīstības virzienus. Pamatojoties uz finansējuma saņēmēju sniegto informāciju, kopumā ir apmācīti mazāk kā 50% komersantu no plānotās iznākuma rādītāja vērtības, un faktu, ka kopumā apmācību programmās vidēji 6% no apmācītajiem komersantiem ir lielie komersanti, pārējie – sīkie (mikro), mazie, vidējie komersanti (turpmāk – MVU). Pieprasījums no MVU ir mazinājies, kas liecina par piesardzību ieguldījumu investēšanā nodarbināto apmācībās.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot anotācijā norādīto, ka: "atbalsts projekta vadības izmaksām nav uzskatās par komercdarbības atbalstu, ja finansējuma saņēmējs nodrošina projekta vadību, piemērojot iepirkuma procedūru;", lūdzam arī anotācijā norādīt, kura no Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām komercdarbības atbalstu raksturojošajām pazīmēm neizpildās, t.sk. sniedzot arī pamatojumu, kāpēc.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļu, norādot atbilstoši noteikumu projekta 5.punktam 4.2.4.1. pasākumam “Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai uzņēmēju izglītībai” paredzētā finansējuma 14 508 130 euro apmērā sadalījumu pa gadiem un finansēšanas avotiem.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Ievērojot to, ka MK noteikumu ietvaros komercdarbības atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, lūdzam anotācijas V sadaļu papildināt ar MK noteikumu projekta konkrēto punktu atbilstības izvērtējumu pret Komisijas regulas Nr. 651/2014 attiecīgajiem pantiem un to punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Ievērojot to, ka MK noteikumu ietvaros komercdarbības atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, lūdzam anotācijas V sadaļu papildināt ar MK noteikumu projekta konkrēto punktu atbilstības izvērtējumu pret Komisijas regulas Nr. 1407/2013 attiecīgajiem pantiem un to punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Lai nodrošinātu MK noteikumu projekta atbilstību Komisijas Regulas Nr.651/2014 11.pantā noteiktajam, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas V sadaļu ar informāciju, ka Ekonomikas ministrija 20 darba dienu laikā pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās nosūtīs kopsavilkuma informāciju par plānoto pasākumu Eiropas Komisijai. Paziņojums Eiropas Komisijai nosūtāms, izmantojot SANI 2 sistēmu atbilstoši kārtībai, kas noteikta Ministru kabineta 2014. gada 16. decembra noteikumos Nr. 759 "Kārtība, kādā Eiropas Komisijā iesniedz atbalsta programmu un individuālo atbalsta projektu paziņojumus un kopsavilkuma informāciju, un kārtība, kādā piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka MK noteikumu projekta 66.punktā tiek paredzēti papildus nosacījumi atbalsta intensitātes palielinājumam, ja atbalsts tiek piešķirts ar Komisijas regulu Nr. 651/2014, aicinām izvērtēt iespēju papildināt MK noteikumu projekta 68.punktu arī ar atsauci uz MK noteikumu projekta 66.punktu.
Piedāvātā redakcija
-