Projekta ID
22-TA-435Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
15.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Attiecībā uz regulējumu anotācija cita starpā norādīts:
Papildus arī norādāms, ka audita par interešu konfliktu mazinošiem pasākumiem ietvaros ir notikušas tikšanās ar Valsts reģionālās attīstības aģentūras, Valsts ieņēmumu dienesta, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes un IUB pārstāvjiem, kuru laikā pārrunāti iespējamie Elektronisko iepirkumu sistēmas tehniskie uzlabojumi attiecībā uz interešu konflikta pārbaudēm, proti, par iespējām iestrādāt minētajā sistēmā kontroles algoritmus, tos sinhronizējot ar datu bāzēm par iepriekšējām darba vietām, kā arī radinieku loku. Šādas kontroles padarītu interešu konflikta pārbaudi vienkāršāku, samazinātu administratīvo slogu pasūtītājam, kā arī būtu efektīvs rīks un palīdzētu maksimāli izvairīties no finanšu korekcijas piemērošanas. Saistībā ar iepriekš minēto Finanšu ministrija arī iesniedza atbilstošu priekšlikumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam plāna projekta “Korupcijas novēršanas un apkarošanas pasākumu plāns 2021. - 2024. gadam” papildināšanai, kas attiecīgi arī tika iekļauts apstiprinātajā plāna redakcijā.
Šobrīd sadarbībā ar reģistriem (UR, PMLP, VID) kopā ar FM un IUB, kā arī KNAB, notiek darbs pie interešu konflikta pārbaudes rīka koncepcijas sagatavošanas un rīka iestrādes Elektronisko iepirkumu sistēmā atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 11. aprīļa rīkojuma Nr. 199 “Par Korupcijas novēršanas un apkarošanas pasākumu plānu 2023.–2025. gadam” 4.1.punktam, kas paredz pilnveidot interešu konflikta pārbaudi publiskajos iepirkumos un nodrošināt tehnisku risinājumu (rīku) interešu konflikta pārbaudei Elektronisko iepirkumu sistēmā.
Risinājums paredzēs iegūt ziņas no reģistriem līdzīgi kā tas šobrīd notiek attiecībā uz pretendentu izslēgšanas gadījumiem, līdz ar to ir jābūt pietiekamam un skaidram deleģējumam likumā šādu risinājumu nodrošināt valsts informācijas sistēmā un MK noteikt attiecīgo informācijas sistēmu, tās darbību, kā arī ziņu apjomu, kas šajā sistēmā iegūstams attiecībā uz iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāja (pasūtītāja amatpersona vai darbinieks), iepirkuma komisijas locekļa, iepirkuma komisijas sekretāra vai eksperta saistību ar kandidātu vai pretendentu.
Šobrīd likumprojektā, trūkst attiecīgu deleģējuma normu un tādas būtu ietveramas, par pamatu ņemot līdzīgu regulējumu, kas šobrīd noteikts PIL 42.panta piektās daļas 1.punktā, kā arī vienpadsmitajā daļā.
Tāpat arī anotācija ir jādod skaidrāks redzējums, kad pasūtītājs ziņas var pārbaudīt, izmantojot EIS iestrādāto risinājumu, piemēram, ka sistēmā ziņas iegūstamas, kad notikusi piedāvājumu atvēršana un ir zināmi pretendenti attiecībā uz kuriem saistība pārbaudāma. Tāpat arī būtu skaidrojams, kad pārbaudes veicamas, izmantojot citas ziņu ieguves metodes.
Papildus arī norādāms, ka audita par interešu konfliktu mazinošiem pasākumiem ietvaros ir notikušas tikšanās ar Valsts reģionālās attīstības aģentūras, Valsts ieņēmumu dienesta, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes un IUB pārstāvjiem, kuru laikā pārrunāti iespējamie Elektronisko iepirkumu sistēmas tehniskie uzlabojumi attiecībā uz interešu konflikta pārbaudēm, proti, par iespējām iestrādāt minētajā sistēmā kontroles algoritmus, tos sinhronizējot ar datu bāzēm par iepriekšējām darba vietām, kā arī radinieku loku. Šādas kontroles padarītu interešu konflikta pārbaudi vienkāršāku, samazinātu administratīvo slogu pasūtītājam, kā arī būtu efektīvs rīks un palīdzētu maksimāli izvairīties no finanšu korekcijas piemērošanas. Saistībā ar iepriekš minēto Finanšu ministrija arī iesniedza atbilstošu priekšlikumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam plāna projekta “Korupcijas novēršanas un apkarošanas pasākumu plāns 2021. - 2024. gadam” papildināšanai, kas attiecīgi arī tika iekļauts apstiprinātajā plāna redakcijā.
Šobrīd sadarbībā ar reģistriem (UR, PMLP, VID) kopā ar FM un IUB, kā arī KNAB, notiek darbs pie interešu konflikta pārbaudes rīka koncepcijas sagatavošanas un rīka iestrādes Elektronisko iepirkumu sistēmā atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 11. aprīļa rīkojuma Nr. 199 “Par Korupcijas novēršanas un apkarošanas pasākumu plānu 2023.–2025. gadam” 4.1.punktam, kas paredz pilnveidot interešu konflikta pārbaudi publiskajos iepirkumos un nodrošināt tehnisku risinājumu (rīku) interešu konflikta pārbaudei Elektronisko iepirkumu sistēmā.
Risinājums paredzēs iegūt ziņas no reģistriem līdzīgi kā tas šobrīd notiek attiecībā uz pretendentu izslēgšanas gadījumiem, līdz ar to ir jābūt pietiekamam un skaidram deleģējumam likumā šādu risinājumu nodrošināt valsts informācijas sistēmā un MK noteikt attiecīgo informācijas sistēmu, tās darbību, kā arī ziņu apjomu, kas šajā sistēmā iegūstams attiecībā uz iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāja (pasūtītāja amatpersona vai darbinieks), iepirkuma komisijas locekļa, iepirkuma komisijas sekretāra vai eksperta saistību ar kandidātu vai pretendentu.
Šobrīd likumprojektā, trūkst attiecīgu deleģējuma normu un tādas būtu ietveramas, par pamatu ņemot līdzīgu regulējumu, kas šobrīd noteikts PIL 42.panta piektās daļas 1.punktā, kā arī vienpadsmitajā daļā.
Tāpat arī anotācija ir jādod skaidrāks redzējums, kad pasūtītājs ziņas var pārbaudīt, izmantojot EIS iestrādāto risinājumu, piemēram, ka sistēmā ziņas iegūstamas, kad notikusi piedāvājumu atvēršana un ir zināmi pretendenti attiecībā uz kuriem saistība pārbaudāma. Tāpat arī būtu skaidrojams, kad pārbaudes veicamas, izmantojot citas ziņu ieguves metodes.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Attiecībā uz regulējumu anotācija cita starpā norādīts:
Papildus arī norādāms, ka audita par interešu konfliktu mazinošiem pasākumiem ietvaros ir notikušas tikšanās ar Valsts reģionālās attīstības aģentūras, Valsts ieņēmumu dienesta, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes un IUB pārstāvjiem, kuru laikā pārrunāti iespējamie Elektronisko iepirkumu sistēmas tehniskie uzlabojumi attiecībā uz interešu konflikta pārbaudēm, proti, par iespējām iestrādāt minētajā sistēmā kontroles algoritmus, tos sinhronizējot ar datu bāzēm par iepriekšējām darba vietām, kā arī radinieku loku. Šādas kontroles padarītu interešu konflikta pārbaudi vienkāršāku, samazinātu administratīvo slogu pasūtītājam, kā arī būtu efektīvs rīks un palīdzētu maksimāli izvairīties no finanšu korekcijas piemērošanas. Saistībā ar iepriekš minēto Finanšu ministrija arī iesniedza atbilstošu priekšlikumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam plāna projekta “Korupcijas novēršanas un apkarošanas pasākumu plāns 2021. - 2024. gadam” papildināšanai, kas attiecīgi arī tika iekļauts apstiprinātajā plāna redakcijā.
Šobrīd sadarbībā ar reģistriem (UR, PMLP, VID) kopā ar FM un IUB, kā arī KNAB, notiek darbs pie interešu konflikta pārbaudes rīka koncepcijas sagatavošanas un rīka iestrādes Elektronisko iepirkumu sistēmā atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 11. aprīļa rīkojuma Nr. 199 “Par Korupcijas novēršanas un apkarošanas pasākumu plānu 2023.–2025. gadam” 4.1.punktam, kas paredz pilnveidot interešu konflikta pārbaudi publiskajos iepirkumos un nodrošināt tehnisku risinājumu (rīku) interešu konflikta pārbaudei Elektronisko iepirkumu sistēmā.
Risinājums paredzēs iegūt ziņas no reģistriem līdzīgi kā tas šobrīd notiek attiecībā uz pretendentu izslēgšanas gadījumiem, līdz ar to ir jābūt pietiekamam un skaidram deleģējumam likumā šādu risinājumu nodrošināt valsts informācijas sistēmā un MK noteikt attiecīgo informācijas sistēmu, tās darbību, kā arī ziņu apjomu, kas šajā sistēmā iegūstams attiecībā uz iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāja (pasūtītāja amatpersona vai darbinieks), iepirkuma komisijas locekļa, iepirkuma komisijas sekretāra vai eksperta saistību ar kandidātu vai pretendentu.
Šobrīd likumprojektā, trūkst attiecīgu deleģējuma normu un tādas būtu ietveramas, par pamatu ņemot līdzīgu regulējumu, kas šobrīd noteikts PIL 42.panta piektās daļas 1.punktā, kā arī vienpadsmitajā daļā.
Tāpat arī anotācija ir jādod skaidrāks redzējums, kad pasūtītājs ziņas var pārbaudīt, izmantojot EIS iestrādāto risinājumu, piemēram, ka sistēmā ziņas iegūstamas, kad notikusi piedāvājumu atvēršana un ir zināmi pretendenti attiecībā uz kuriem saistība pārbaudāma. Tāpat arī būtu skaidrojams, kad pārbaudes veicamas, izmantojot citas ziņu ieguves metodes.
Papildus arī norādāms, ka audita par interešu konfliktu mazinošiem pasākumiem ietvaros ir notikušas tikšanās ar Valsts reģionālās attīstības aģentūras, Valsts ieņēmumu dienesta, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes un IUB pārstāvjiem, kuru laikā pārrunāti iespējamie Elektronisko iepirkumu sistēmas tehniskie uzlabojumi attiecībā uz interešu konflikta pārbaudēm, proti, par iespējām iestrādāt minētajā sistēmā kontroles algoritmus, tos sinhronizējot ar datu bāzēm par iepriekšējām darba vietām, kā arī radinieku loku. Šādas kontroles padarītu interešu konflikta pārbaudi vienkāršāku, samazinātu administratīvo slogu pasūtītājam, kā arī būtu efektīvs rīks un palīdzētu maksimāli izvairīties no finanšu korekcijas piemērošanas. Saistībā ar iepriekš minēto Finanšu ministrija arī iesniedza atbilstošu priekšlikumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam plāna projekta “Korupcijas novēršanas un apkarošanas pasākumu plāns 2021. - 2024. gadam” papildināšanai, kas attiecīgi arī tika iekļauts apstiprinātajā plāna redakcijā.
Šobrīd sadarbībā ar reģistriem (UR, PMLP, VID) kopā ar FM un IUB, kā arī KNAB, notiek darbs pie interešu konflikta pārbaudes rīka koncepcijas sagatavošanas un rīka iestrādes Elektronisko iepirkumu sistēmā atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 11. aprīļa rīkojuma Nr. 199 “Par Korupcijas novēršanas un apkarošanas pasākumu plānu 2023.–2025. gadam” 4.1.punktam, kas paredz pilnveidot interešu konflikta pārbaudi publiskajos iepirkumos un nodrošināt tehnisku risinājumu (rīku) interešu konflikta pārbaudei Elektronisko iepirkumu sistēmā.
Risinājums paredzēs iegūt ziņas no reģistriem līdzīgi kā tas šobrīd notiek attiecībā uz pretendentu izslēgšanas gadījumiem, līdz ar to ir jābūt pietiekamam un skaidram deleģējumam likumā šādu risinājumu nodrošināt valsts informācijas sistēmā un MK noteikt attiecīgo informācijas sistēmu, tās darbību, kā arī ziņu apjomu, kas šajā sistēmā iegūstams attiecībā uz iepirkuma procedūras dokumentu sagatavotāja (pasūtītāja amatpersona vai darbinieks), iepirkuma komisijas locekļa, iepirkuma komisijas sekretāra vai eksperta saistību ar kandidātu vai pretendentu.
Šobrīd likumprojektā, trūkst attiecīgu deleģējuma normu un tādas būtu ietveramas, par pamatu ņemot līdzīgu regulējumu, kas šobrīd noteikts PIL 42.panta piektās daļas 1.punktā, kā arī vienpadsmitajā daļā.
Tāpat arī anotācija ir jādod skaidrāks redzējums, kad pasūtītājs ziņas var pārbaudīt, izmantojot EIS iestrādāto risinājumu, piemēram, ka sistēmā ziņas iegūstamas, kad notikusi piedāvājumu atvēršana un ir zināmi pretendenti attiecībā uz kuriem saistība pārbaudāma. Tāpat arī būtu skaidrojams, kad pārbaudes veicamas, izmantojot citas ziņu ieguves metodes.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācija ir jādod skaidrāks redzējums, kad pasūtītājs ziņas var pārbaudīt, izmantojot EIS iestrādāto risinājumu, piemēram, ka sistēmā ziņas iegūstamas, kad notikusi piedāvājumu atvēršana un ir zināmi pretendenti attiecībā uz kuriem saistība pārbaudāma. Tāpat arī būtu skaidrojams, kad pārbaudes veicamas, izmantojot citas ziņu ieguves metodes.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 2.3. apakšpunkts noteic, ka normatīvā akta projekta tekstu raksta normatīvajiem aktiem atbilstošā vienotā stilistikā, izmantojot vienveidīgas un standartizētas vārdiskās izteiksmes.
Savukārt anotācijas tekstā datuma noformējums parādās gan saīsinātā formā (piemēram, 30.06.2020.), gan pilnā formā (piemēram, 2014.gada 26.februāra).
Ņemot vārā minēto, lūdzam visā anotācija tekstā lietot pilnu datuma noformējumu.
Savukārt anotācijas tekstā datuma noformējums parādās gan saīsinātā formā (piemēram, 30.06.2020.), gan pilnā formā (piemēram, 2014.gada 26.februāra).
Ņemot vārā minēto, lūdzam visā anotācija tekstā lietot pilnu datuma noformējumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ja seko anotācijā norādītajai saitei https://ec.europa.eu/sfc/sites/default/files/sfc-files/guide-conflict-of-interests-LV.pdf, tad uzrādās "Page not found". Lūdzam precizēt iepriekš norādīto tīmekļvietni vai arī dzēst to.
Piedāvātā redakcija
-