Projekta ID
22-TA-1113Atzinuma sniedzējs
Kultūras ministrija
Atzinums iesniegts
27.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam precizēt, vai pēcdoktorants ir augstskolas personāla loceklis, tai skaitā, vai pēcdoktorants ir akadēmiskā personāla loceklis, vispārējā augstskolas personāla loceklis vai studējošais akadēmiskās brīvības izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Vēršam uzmanību uz jautājumiem, kuriem nav rodamas atbildes par turpmāku normas piemērošanu saistībā ar piedāvātajiem grozījumiem. 43.¹ panta pirmā daļa paredz, ka "(1) Augstskola vai doktora studiju programmas īstenošanā iesaistītais sadarbības partneris ar doktorantu, kas šā likumā noteiktā kārtībā ir ieguvis valsts budžeta finansētu studiju vietu, noslēdz darba līgumu vismaz uz nepilnu darba laiku par doktoranta iecelšanu bez ievēlēšanas pētnieka, asistenta, lektora vai cita amatā, kura galvenais uzdevums ir pētniecība. Doktorants, kas ir iecelts pētnieka, asistenta, lektora amatā, nav šajā likumā noteiktais akadēmiskais personāls. Šāda darba līguma termiņš ir uz laiku, kas nav mazāks par attiecīgās doktora studiju programmas apguves laiku, par kuru ir noslēgts studiju līgums starp doktorantu un augstskolu."
Lūdzam sniegt skaidrojumu par šīs normas piemērošanu. Piemēram, gadījumā, ja ieceltais pētnieks nav akadēmiskais personāls, kas tad ir šis doktorants ir, esot šajos amatos, vai ieceltais pētnieks neskaitās zinātniskais personāls? Ja tā, tad ņemot vērā Ministru kabineta 2022.gada 19.aprīļa noteikumu Nr.252 “Zinātniskās darbības bāzes finansējuma piešķiršanas kārtība” 2.punktu par bāzes finansējuma aprēķināšanas formulu, zinātniskajai institūcijai gandrīz neiespējami kļūst sasniegt kritēriju “zinātniskās institūcijas zinātniskā personāla iepriekšējos trijos finansēšanas periodos noteiktajā kārtībā sekmīgi aizstāvētie promocijas un maģistra darbi.” Pēc šīs redakcijas iecelto pētnieku (kas pēc šīs interpretācijas nav zinātniskais personāls) zinātniskie rezultāti, tai skaitā aizstāvētie promocijas darbi, nevar tikt attiecināmi uz zinātnisko institūciju rezultatīvajiem rādītājiem.Tāpat ir ar zinātniskajiem asistentiem, kuri, pēc 43.1 panta ceturtās daļas, ir noslēguši līgumu ar zinātnisko institūciju vēl pirms doktora studiju uzsākšanas, kļūstot par doktorantu, no ievēlētā personāla kļūst par iecelto. Vai tad arī šīs personas zinātniskie rezultāti vairs nevar tikt attiecināmi uz attiecīgās zinātniskās institūcijas rezultatīvajiem rādītājiem?
Augstskola vai doktora studiju programmas īstenošanā iesaistītais sadarbības partneris ar doktorantu, kas šā likumā noteiktā kārtībā ir ieguvis valsts budžeta finansētu studiju vietu, noslēdz darba līgumu vismaz uz nepilnu darba laiku par doktoranta iecelšanu bez ievēlēšanas pētnieka, asistenta, lektora vai cita amatā, kura galvenais uzdevums ir pētniecība. Doktorants, kas ir iecelts pētnieka, asistenta, lektora amatā, nav šajā likumā noteiktais akadēmiskais personāls. Šāda darba līguma termiņš ir uz laiku, kas nav mazāks par attiecīgās doktora studiju programmas apguves laiku, par kuru ir noslēgts studiju līgums starp doktorantu un augstskolu.Šis regulējums paredz rīcību gadījumā, ja doktorants pirms studiju uzsākšanas nav ievēlēts pētnieka, asistenta, lektora vai citā amatā. Vai gadījumā, ja doktorants pirms studiju uzsākšanas jau ir ievēlēts pētnieka, asistenta, lektora vai citā amatā, doktorants savu vēlēto amatu saglabā?
Lūdzam sniegt skaidrojumu par šīs normas piemērošanu. Piemēram, gadījumā, ja ieceltais pētnieks nav akadēmiskais personāls, kas tad ir šis doktorants ir, esot šajos amatos, vai ieceltais pētnieks neskaitās zinātniskais personāls? Ja tā, tad ņemot vērā Ministru kabineta 2022.gada 19.aprīļa noteikumu Nr.252 “Zinātniskās darbības bāzes finansējuma piešķiršanas kārtība” 2.punktu par bāzes finansējuma aprēķināšanas formulu, zinātniskajai institūcijai gandrīz neiespējami kļūst sasniegt kritēriju “zinātniskās institūcijas zinātniskā personāla iepriekšējos trijos finansēšanas periodos noteiktajā kārtībā sekmīgi aizstāvētie promocijas un maģistra darbi.” Pēc šīs redakcijas iecelto pētnieku (kas pēc šīs interpretācijas nav zinātniskais personāls) zinātniskie rezultāti, tai skaitā aizstāvētie promocijas darbi, nevar tikt attiecināmi uz zinātnisko institūciju rezultatīvajiem rādītājiem.Tāpat ir ar zinātniskajiem asistentiem, kuri, pēc 43.1 panta ceturtās daļas, ir noslēguši līgumu ar zinātnisko institūciju vēl pirms doktora studiju uzsākšanas, kļūstot par doktorantu, no ievēlētā personāla kļūst par iecelto. Vai tad arī šīs personas zinātniskie rezultāti vairs nevar tikt attiecināmi uz attiecīgās zinātniskās institūcijas rezultatīvajiem rādītājiem?
Augstskola vai doktora studiju programmas īstenošanā iesaistītais sadarbības partneris ar doktorantu, kas šā likumā noteiktā kārtībā ir ieguvis valsts budžeta finansētu studiju vietu, noslēdz darba līgumu vismaz uz nepilnu darba laiku par doktoranta iecelšanu bez ievēlēšanas pētnieka, asistenta, lektora vai cita amatā, kura galvenais uzdevums ir pētniecība. Doktorants, kas ir iecelts pētnieka, asistenta, lektora amatā, nav šajā likumā noteiktais akadēmiskais personāls. Šāda darba līguma termiņš ir uz laiku, kas nav mazāks par attiecīgās doktora studiju programmas apguves laiku, par kuru ir noslēgts studiju līgums starp doktorantu un augstskolu.Šis regulējums paredz rīcību gadījumā, ja doktorants pirms studiju uzsākšanas nav ievēlēts pētnieka, asistenta, lektora vai citā amatā. Vai gadījumā, ja doktorants pirms studiju uzsākšanas jau ir ievēlēts pētnieka, asistenta, lektora vai citā amatā, doktorants savu vēlēto amatu saglabā?
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Papildināt pēcdoktorantūru ar pētniecībā balstītu māksliniecisko praksi 43.2 panta pirmās daļas trešajā teikumā.
Piedāvātā redakcija
Izteikt 43.2 panta pirmās daļas trešo teikumu šādā redakcijā:
"(1) (..). Pēcdoktorantūrā pēcdoktorants īsteno individuālus zinātniskās pētniecības vai pētniecībā balstītus mākslinieciski radošos projektus, piedalās vadoša pētnieka īstenojama zinātniskā pētniecības projekta grupā, tostarp arī ar mērķi pārņemt šādu projektu vadīšanas un īstenošanas pieredzi, izpilda pienākumus saistībā ar studiju darbu kā akadēmiskais personāls, tostarp arī kā bakalaura, maģistra un doktorantu zinātniski pētnieciskā darba vadītājs vai var būt šāda darba līdzvadītājs.(..)"
"(1) (..). Pēcdoktorantūrā pēcdoktorants īsteno individuālus zinātniskās pētniecības vai pētniecībā balstītus mākslinieciski radošos projektus, piedalās vadoša pētnieka īstenojama zinātniskā pētniecības projekta grupā, tostarp arī ar mērķi pārņemt šādu projektu vadīšanas un īstenošanas pieredzi, izpilda pienākumus saistībā ar studiju darbu kā akadēmiskais personāls, tostarp arī kā bakalaura, maģistra un doktorantu zinātniski pētnieciskā darba vadītājs vai var būt šāda darba līdzvadītājs.(..)"
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Svītrot 43.¹ panta trešās daļas otro teikumu, jo nav pamata doktorantiem noteikt ierobežojumus viņu akadēmiskai brīvībai.
Piedāvātā redakcija
Izteikt 43.¹ panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Doktorantam, kas ieņem šā panta pirmajā daļā minēto pētnieka, asistenta un lektora amatu, ir tādas pašas tiesības un pienākumi kā pētniekam, lektoram un asistentam, kas ieņem akadēmiskā personāla amatu."
"(3) Doktorantam, kas ieņem šā panta pirmajā daļā minēto pētnieka, asistenta un lektora amatu, ir tādas pašas tiesības un pienākumi kā pētniekam, lektoram un asistentam, kas ieņem akadēmiskā personāla amatu."
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam precizēt 63.4 panta otrajā daļā doktora teorētiskā pētījuma definīciju un trešajā daļā papildināt ar mākslinieciskās jaunrades definīciju. Skaidrojam,ka galvenā atšķirība no promocijas darba ir tajā, ka promocijas darbs ir zinātnisks pētījums, savukārt teorētiskais darbs ir pētījums, kas ir tieši saistīts ar pētniecībā balstītu māksliniecisko jaunradi. Lūdzam papildināt 63.4 pantu ar piekto daļu par profesionālā doktora mākslās grāda oficiālo saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
Izteikt 63.4 pantu izteikt šādā redakcijā:
“(1) Profesionālo doktora grādu mākslās pēc akreditētas profesionālās doktora studiju programmas mākslās apguves un doktora teorētiskā pētījuma, mākslinieciskās jaunrades darba izstrādāšanas un aizstāvēšanas piešķir valsts pārbaudījumu komisija katrā mākslinieciskās darbības jomā. Valsts pārbaudījumu komisijas izveides kārtību un sastāvu apstiprina augstskolas senāts.
(2)Doktora teorētiskais pētījums ir oriģināls mākslinieciskā jaunradē un zinātnē balstīts pētījums, kas ir saistīts ar mākslinieciskās jaunrades darbu un sniedz jaunas atziņas mākslinieciskās darbības jomā. Doktora teorētiskais pētījums ir izstrādāts personas ar zinātnes doktora grādu vai ar profesionālo doktora grādu mākslās, profesora vai asociētā profesora, pētnieka vai vadošā pētnieka vadībā, ievērojot Ministru kabineta noteiktās prasības doktora teorētiskajam pētījumam. Doktora teorētiskais pētījumu doktorants patstāvīgi izstrādā, balstoties uz zinātnisko mākslinieciskās jomas nozares uzziņu literatūru un materiāliem, audiovizuālajiem materiāliem, izmantojot teorētiskajos kursos gūtās zināšanas un praksē iegūtās atziņas.
(3) Mākslinieciskās jaunrades darbs ir pētniecībā balstīts, mākslu studiju ietvaros izstrādāts mākslinieciski augstvērtīgs darbs, kura pamatā ir īstenota unikāla mākslinieciska ideja.
(4) Ministru kabinets nosaka:
1) pamatprasības profesionālo doktora studiju programmu mākslās īstenošanā iesaistīto personu, tostarp doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadītāju un līdzvadītāju, zinātniskajai un pedagoģiskajai kvalifikācijai, vai mākslinieciskās jaunrades darba rezultātiem;
2) pamatprasības doktora teorētiskajam pētījumam un mākslinieciskās jaunrades darbam;
3) zinātniskās darbības un mākslinieciskās jaunrades darba obligātos rezultātus, kas doktorantam jāsasniedz profesionālās doktora studiju programmas mākslās apguves laikā.”
(5) Latvijas profesionālā doktora studiju grāda mākslās nosaukums ir doktora grāds mākslās (artium doctor) un tā oficiālais saīsinājums – doktors mākslās (Art.D.).
“(1) Profesionālo doktora grādu mākslās pēc akreditētas profesionālās doktora studiju programmas mākslās apguves un doktora teorētiskā pētījuma, mākslinieciskās jaunrades darba izstrādāšanas un aizstāvēšanas piešķir valsts pārbaudījumu komisija katrā mākslinieciskās darbības jomā. Valsts pārbaudījumu komisijas izveides kārtību un sastāvu apstiprina augstskolas senāts.
(2)Doktora teorētiskais pētījums ir oriģināls mākslinieciskā jaunradē un zinātnē balstīts pētījums, kas ir saistīts ar mākslinieciskās jaunrades darbu un sniedz jaunas atziņas mākslinieciskās darbības jomā. Doktora teorētiskais pētījums ir izstrādāts personas ar zinātnes doktora grādu vai ar profesionālo doktora grādu mākslās, profesora vai asociētā profesora, pētnieka vai vadošā pētnieka vadībā, ievērojot Ministru kabineta noteiktās prasības doktora teorētiskajam pētījumam. Doktora teorētiskais pētījumu doktorants patstāvīgi izstrādā, balstoties uz zinātnisko mākslinieciskās jomas nozares uzziņu literatūru un materiāliem, audiovizuālajiem materiāliem, izmantojot teorētiskajos kursos gūtās zināšanas un praksē iegūtās atziņas.
(3) Mākslinieciskās jaunrades darbs ir pētniecībā balstīts, mākslu studiju ietvaros izstrādāts mākslinieciski augstvērtīgs darbs, kura pamatā ir īstenota unikāla mākslinieciska ideja.
(4) Ministru kabinets nosaka:
1) pamatprasības profesionālo doktora studiju programmu mākslās īstenošanā iesaistīto personu, tostarp doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadītāju un līdzvadītāju, zinātniskajai un pedagoģiskajai kvalifikācijai, vai mākslinieciskās jaunrades darba rezultātiem;
2) pamatprasības doktora teorētiskajam pētījumam un mākslinieciskās jaunrades darbam;
3) zinātniskās darbības un mākslinieciskās jaunrades darba obligātos rezultātus, kas doktorantam jāsasniedz profesionālās doktora studiju programmas mākslās apguves laikā.”
(5) Latvijas profesionālā doktora studiju grāda mākslās nosaukums ir doktora grāds mākslās (artium doctor) un tā oficiālais saīsinājums – doktors mākslās (Art.D.).
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam izslēgt 90. panta pirmās daļas 5. punktu, jo finansējuma nodrošināšana nav iekšējās kvalitātes vadības sistēmas uzdevums, savukārt pienākumi finansēt augstāko izglītību ir noteikti citos pantos.
Piedāvātā redakcija
Izteikt 90. pantu šādā redakcijā:
"(1)Doktorantūras skolas iekšējā kvalitātes nodrošināšanas sistēma ir daļa no augstskolas iekšējām kvalitātes nodrošināšanas sistēmām, kuras ietvaros augstskola:
1)vāc un analizē informāciju par attiecīgās doktora studiju programmas rezultatīvajiem rādītājiem (tostarp doktora grāda ieguvēju skaitu, starptautiski atpazīstamu zinātnisku publikāciju skaitu un to citējamību, piesaistītā pētniecības projektu finansējuma apjomu, promocijas darbu vai doktora teorētisko pētījumu un mākslinieciskās jaunrades darbu vadītāju kvalifikāciju un kompetenci, studiju kursiem plaši izmantojamo prasmju apguvei, mobilitātes aktivitātēm, kā arī pieejamo infrastruktūru);
2)nodrošina doktoranta sūdzības izskatīšanas par doktora studiju programmas īstenošanu, tostarp par promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadīšanu, un apelācijas procedūras īstenošanu, ievērojot akadēmisko godīgumu un intelektuālā īpašuma politiku;
3)nodrošina studiju līgumā iekļauto noteikumu izpildi;
4)pārliecinās, ka doktorants ir nodarbināts atbilstoši šā likuma 43.¹ pantam un augstskolas noteiktajiem doktorantūras skolas mērķiem."
"(1)Doktorantūras skolas iekšējā kvalitātes nodrošināšanas sistēma ir daļa no augstskolas iekšējām kvalitātes nodrošināšanas sistēmām, kuras ietvaros augstskola:
1)vāc un analizē informāciju par attiecīgās doktora studiju programmas rezultatīvajiem rādītājiem (tostarp doktora grāda ieguvēju skaitu, starptautiski atpazīstamu zinātnisku publikāciju skaitu un to citējamību, piesaistītā pētniecības projektu finansējuma apjomu, promocijas darbu vai doktora teorētisko pētījumu un mākslinieciskās jaunrades darbu vadītāju kvalifikāciju un kompetenci, studiju kursiem plaši izmantojamo prasmju apguvei, mobilitātes aktivitātēm, kā arī pieejamo infrastruktūru);
2)nodrošina doktoranta sūdzības izskatīšanas par doktora studiju programmas īstenošanu, tostarp par promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadīšanu, un apelācijas procedūras īstenošanu, ievērojot akadēmisko godīgumu un intelektuālā īpašuma politiku;
3)nodrošina studiju līgumā iekļauto noteikumu izpildi;
4)pārliecinās, ka doktorants ir nodarbināts atbilstoši šā likuma 43.¹ pantam un augstskolas noteiktajiem doktorantūras skolas mērķiem."
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam 88. pantā un 89.pantā precizēt regulējumu par doktorantūras skolu un to vietu augstskolu iekšējā pārvaldībā. Vēršam uzmanību uz jautājumiem, kuriem nav rodamas atbildes par turpmāku normas piemērošanu saistībā ar piedāvātajiem grozījumiem.
Piedāvātais normatīvais regulējums nesniedz atbildi par doktorantūras skolas kā struktūrvienības vietu augstskolu pārvaldības sistēmā, tās pakļautību, lēmējinstitūciju, kura apstiprina doktorantūras skolas uzdevumus, jo likumā uzskaitītie uzdevumi ir saistīti gan ar akadēmiskiem, gan organizatoriskiem (pārvaldības) jautājumiem. Doktorantūras skolas vietu attiecībā pret Senātu un katedrām (akadēmiskās vides un satura nodrošināšanā), kompetenci augstskolas budžeta plānošanā, doktorantūras organizācijas procesu pārvaldībā, akadēmiskā personālsastāva noteikšanā utt.
Piedāvātais normatīvais regulējums nesniedz atbildi par doktorantūras skolas kā struktūrvienības vietu augstskolu pārvaldības sistēmā, tās pakļautību, lēmējinstitūciju, kura apstiprina doktorantūras skolas uzdevumus, jo likumā uzskaitītie uzdevumi ir saistīti gan ar akadēmiskiem, gan organizatoriskiem (pārvaldības) jautājumiem. Doktorantūras skolas vietu attiecībā pret Senātu un katedrām (akadēmiskās vides un satura nodrošināšanā), kompetenci augstskolas budžeta plānošanā, doktorantūras organizācijas procesu pārvaldībā, akadēmiskā personālsastāva noteikšanā utt.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam izvērtēt Par Augstskolu likuma 88. panta piekto daļu kontekstā ar 63.4 panta ceturto daļu:
88.panta piektā daļa paredz:
"'(5) Promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadītāju un līdzvadītāju apstiprina attiecīgas doktora studiju programmas ietvaros atbilstoši doktorantūras skolas kārtībai, ievērojot augstskolas noteiktos promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadīšanas standartus par laba vadītāja un labas darba vadīšanas kritērijiem."
63.4 panta ceturtā daļas 1.punkts paredz:
"(4) Ministru kabinets nosaka:
"1) pamatprasības profesionālo doktora studiju programmu mākslās īstenošanā iesaistīto personu, tostarp doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadītāju un līdzvadītāju, zinātniskajai un pedagoģiskajai kvalifikācijai, vai mākslinieciskās jaunrades darba rezultātiem;"
Vēršam uzmanību,ka līdz šim nebija šāda veida ārējā normatīvā regulējuma promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma vadītāja kvalifikācijas prasībām. Grozot šo likumu, ir divas jaunas normas, kurā vienā teikts, ka pamatprasības noteiks Ministru kabinets, taču otrā teikts, ka vadītājs tiek noteikts, ievērojot augstskolas noteiktos promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadīšanas standartus par laba vadītāja un labas darba vadīšanas kritērijiem. Lūdzam sniegt skaidrojumu - kas būs pamatprasības un kas būs jānosaka augstskolām iekšēji standartos.
88.panta piektā daļa paredz:
"'(5) Promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadītāju un līdzvadītāju apstiprina attiecīgas doktora studiju programmas ietvaros atbilstoši doktorantūras skolas kārtībai, ievērojot augstskolas noteiktos promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadīšanas standartus par laba vadītāja un labas darba vadīšanas kritērijiem."
63.4 panta ceturtā daļas 1.punkts paredz:
"(4) Ministru kabinets nosaka:
"1) pamatprasības profesionālo doktora studiju programmu mākslās īstenošanā iesaistīto personu, tostarp doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadītāju un līdzvadītāju, zinātniskajai un pedagoģiskajai kvalifikācijai, vai mākslinieciskās jaunrades darba rezultātiem;"
Vēršam uzmanību,ka līdz šim nebija šāda veida ārējā normatīvā regulējuma promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma vadītāja kvalifikācijas prasībām. Grozot šo likumu, ir divas jaunas normas, kurā vienā teikts, ka pamatprasības noteiks Ministru kabinets, taču otrā teikts, ka vadītājs tiek noteikts, ievērojot augstskolas noteiktos promocijas darba vai doktora teorētiskā pētījuma un mākslinieciskās jaunrades darba vadīšanas standartus par laba vadītāja un labas darba vadīšanas kritērijiem. Lūdzam sniegt skaidrojumu - kas būs pamatprasības un kas būs jānosaka augstskolām iekšēji standartos.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija) risinājuma apraksta sadaļā "1.3. Pašreizējā situācija, problēmas" 19.punkta a) apakšpunktu precizēt šādā redakcijā: “Doktorantūras skolu veidošanu un īstenošanu sasaistot ar prasību par noteiktu doktora studiju programmas īstenotāja novērtējumu zinātnisko institūciju darbības starptautiskajā novērtējumā, kā arī nosakot, ka doktora studiju programmas īstenošanā un pārvaldībā uz sadarbības līguma pamata iesaista sadarbības partnerus, kas ir zinātniskās institūcijas, kā arī citas organizācijas un institūcijas, doktora studiju programmas piedāvās augstskolas, kas spēs nodrošināt to īstenošanai nepieciešamo akadēmisko vidi attiecīgajās zinātnes nozarēs un, secīgi, doktorantiem iespēju veikt pētniecību izvēlētajā zinātnes nozarē."
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija) risinājuma apraksta sadaļā "1.3. Pašreizējā situācija, problēmas" 16.punkta noslēgumā svītrot atsauci uz profesionālo doktorantūru, jo visa rindkopa ir attiecināma tikai uz zinātnes doktora grāda piešķiršanu un promociju.
Piedāvātā redakcija
-