Atzinums

Projekta ID
22-TA-1228
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka ar Ministru kabineta 2022.gada 5.aprīļa sēdes protokolu (Nr.19 42.§) apstiprināts informatīvais ziņojums "Esošā situācija un priekšlikumi sistēmas pilnveidošanai, lai Latvijas publiskajos reģistros pilnvērtīgi ieviestu Eiropas Savienības noteiktās sankcijas", bet tā 2.punkts paredz - Tieslietu ministrijai līdz 2022. gada 19. aprīlim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā izvērtējumu un aprēķinus par Uzņēmumu reģistra kapacitātes stiprināšanu un nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem informācijas sistēmu funkcionalitātes izstrādei, lai nodrošinātu starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju subjektu datu analīzi un publisku pieejamību Uzņēmuma reģistra vestajos reģistros. Tādējādi lūdzam precizēt anotācijā sniegto informāciju, vai šāds izvērtējums ir sagatavots.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 8.punkts paredz papildu 6 amata vietu izveidi LR Uzņēmumu reģistrā, nepalielinot kopējo amata vietu skaitu resorā, bet par to nav skaidrots anotācijas 3.sadaļas 7.punktā, tādējādi lūdzam attiecīgi norādīt informāciju par amata vietu skaita samazinājumu citā resora iestādē. Vienlaikus atzīmējam, ka Tieslietu ministrijai rūpīgi jāizvērtē, vai amata vietas konkrēto funkciju nodrošināšanai nav iespējams izveidot uz noteiktu laiku, terminētas, pamatojot katra konkrētā amata noslodzi, vai jaunās funkcijas nav iespējams nodrošināt ar LR Uzņēmumu reģistrā esošiem darbiniekiem, pārskatot veicamās funkcijas,  kā arī pārskatīt vai jāveido atsevišķa vadītāja amata vieta, attiecīgi precizējot anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Atzīmējam, ka jautājumu par jaunu amata vietu izveidi, kā arī plānotie mēnešalgu apmēri ir jāskaņo ar Valsts kanceleju, turklāt 2022.gadā jau plānots noteikt mēnešalgas, kas pārsniedz maksimumu noteiktajai mēnešalgu grupai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
5. Atbalstīt finansējuma palielināšanu Tieslietu ministrijai Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra kapacitātes stiprināšanai un informācijas sistēmu funkcionalitātes izstrādei, lai nodrošinātu starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju subjektu datu analīzi un publisku pieejamību Latvijas Republikas Uzņēmuma reģistra vestajos reģistros 2022. gadam ne vairāk kā 258 397 euro, 2023. gadam 369 777 euro, 2024. gadam un turpmāk ik gadu 335 473 euro, attiecīgi palielinot Tieslietu ministrijas bāzes izdevumus 2023., 2024. un 2025. gadam budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Juridisko personu reģistrācija".
Iebildums
Ņemot vērā, ka finansējums no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" var tikt piešķirts vienreizējiem, terminētiem pasākumiem līdz 2022.gada beigām, nav atbalstāms Tieslietu ministrijas priekšlikums likumprojekta “Par valsts budžetu 2023.gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas procesā palielināt Tieslietu ministrijas bāzes izdevumus atlīdzībai papildu 6 amata vietu uzturēšanai un izdevumus pamatkapitāla veidošanai 2023., 2024. un 2025. gadā budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Juridisko personu reģistrācija". Aicinām Tieslietu ministriju izvērtēt iespējas papildu nepieciešamo finansējumu 2023. gadā un turpmākajos gados nodrošināt ministrijai paredzēto budžeta līdzekļu ietvaros, pārskatot prioritātes un novirzot finansējumu no mazāk aktuāliem pasākumiem. Lūdzam attiecīgi precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 5. un 7.punktu, precizējot arī anotācijas 3.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai anotācijas 2.1.punkta aprakstā ir pareizi lietots vārds ”pašnodarbinātā” persona, jo likumprojekts skar LR Uzņēmumu reģistra vestajos reģistros reģistrētus tiesību subjektus. Atzīmējam, ka Valsts ieņēmumu dienests uzskaita un reģistrē fiziskas personas, kas veic saimniecisko darbību (pašnodarbinātas personas) - nodokļu maksātājus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Priekšlikums
Vadlīnijās tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai Vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā skaidrots, ka administratīvās izmaksas jāaprēķina katrai mērķgrupai un tikai tām informācijas sniegšanas prasībām, kas izriet no tiesību akta projekta. Ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām. Administratīvo izmaksu novērtējumā jāiekļauj arī norāde, kuri tiesību akta projekta panti vai punkti (panta daļas vai apakšpunkti) ietver sevī informācijas sniegšanas pienākumu, kuram tika aprēķinātas administratīvās izmaksas. Līdz ar to aicinām papildināt anotāciju ar izvērtējumu cik ātrā laikā trešā persona varēs pārbaudīt sankciju sarakstus.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Aicinām veikt gramatisku labojumu vārdam "Sankciju".
Piedāvātā redakcija
-