Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka š.g. 31.oktobra Valsts sekretāru sanāksme tiek atcelta. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 7.novembrī.
Projekta ID
24-TA-1345
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 8.1.13. apakšpunktu, sniedzot  informāciju par projektā paredzēto personu datu apstrādi, norādot tiesisko pamatojumu personu datu apstrādei (tostarp arī spēkā esošu ārējo normatīvo aktu (-us) un tā normu (-as), no kā ir izsecināma nepieciešamība apstrādāt personu datus projektā paredzētajā veidā). Paskaidrojam, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 6. panta 1. punktā ir noteikts, ka personas datu apstrāde ir likumīga tikai tādā apmērā un tikai tad, ja ir piemērojams vismaz viens no šajā normā norādītajiem tiesiskajiem pamatojumiem. Ņemot vērā minēto un to, ka projekts paredz personas datu apstrādi, lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13. apakšpunktu ar informāciju par plānotās apstrādes tiesisko pamatojumu.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt izvēlētās datu apstrādes samērīgumu un attiecīgi sniegt skaidrojumu anotācijā. Saskaņā ar Datu regulas 5. panta 1. punkta “b” apakšpunktā noteikto nolūka ierobežojuma principu, personas dati tiek vākti konkrētos, skaidros un leģitīmos nolūkos un to turpmāku apstrādi neveic ar minētajiem nolūkiem nesavienojamā veidā. Savukārt atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta “c” apakšpunktā noteiktajam datu minimizēšanas principam, personas dati ir adekvāti, atbildīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams to apstrādes nolūkos. Vēršam uzmanību, ka no projekta un tā anotācijā ietvertā skaidrojuma nav viennozīmīgi saprotams, kāpēc sabiedrībai (privātpersonām) ir nepieciešams saņemt informāciju par padomes sēdes gaitu un tajā pieņemtajiem lēmumiem projektā norādītajā veidā un apjomā. Proti, kādēļ norādīto nolūku nav iespējams sasniegt apstrādājot personas datus mazākā apjomā, piemēram, nodrošinot padomes sēdes protokola publicēšanu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un pārskatīt projekta 23.5.1. un 23.5.2.apakšpunktā ietverto regulējumu par plānoto personas datu apstrādi, izvērtēt plānotās personas datu apstrādes samērīgumu un anotācijā sniegt skaidrojumu, norādot, kādam mērķim nepieciešams veikt video tiešraidi un publicēt videoierakstu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt projektu kopumā, projektā nosakot videoieraksta glabāšanas termiņu, kā arī anotācijā ietverot skaidrojumu, kas pamatotu izvēlēto datu glabāšanas termiņu. Atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta "e" apakšpunktā ietvertajam glabāšanas ierobežojuma principam, personas datus glabā tikai tik ilgi, kamēr tie ir nepieciešami nolūkiem, kuros to apstrādā. Papildus norādāms, ka Datu regulā nav noteikti konkrēti termiņi datu glabāšanai, tomēr šie termiņi ir saistīti ar pārziņa datu apstrādes nolūkiem un to sasniegšanai nepieciešamo datu apjomu. Vēršam uzmanību, ka projektā nav noteikts videoieraksta glabāšanas termiņš. 
Papildus lūdzam skaidrot, vai videoieraksta pieejamības (publicēšanas) termiņš ir saprotams arī kā videoieraksta glabāšanas termiņš, proti, pēc termiņa, kad videoieraksts nebūs publiski pieejams, ir saprotams, ka videoieraksts tiks arī dzēsts.

 
Piedāvātā redakcija
-