Projekta ID
24-TA-301Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
20.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojumā sadaļā par risinājuma ieviešanas laika grafiku un finansējumu lūdzu atspoguļot uzturēšanas izmaksas faktiskos skaitļos, sasaistot tos ar tabulā norādīto pirmā un otrā posma izmaksu sadalījumu atbilstoši programmatūras izstrāds izmaksām un infrastruktūras izmaksām. Esošais atspoguļojums neļauj pārliecināties par aprēķina korektumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojumā sadaļā par risinājuma ieviešanas laika grafiku un finansējumu lūdzu norādīt, ka ERAF programma SAM 1.3.1. viens no iespējamiem pirmā posma izmaksu finansēšanas avotiem (pretēji projekta izziņas 3.punktā norādītajam finansējums nav noteiktā kārtībā paredzēts, jo tam nepieciešams attiecīgs Ministru kabineta lēmums). Turklāt jāņem vērā finansējumu, kas tiek pārdalīts no KF SAM 3.1.1.7. un 3.1.1.8., atbilstoši Fondu vadības grupas lēmumam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu Informatīvā ziņojuma 1. sadaļas pēdējās rindkopā noteiktajam VARAM pienākumam koordinēt pašvaldību iesaisti (kāda konkrēti pašvaldību iesaiste ir plānota) projekta realizācijā atbilstoši pašvaldību darbību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei, kā arī kāda, SM redzējumā, iesaiste sagaidāma no VARAM šajā kontektā?
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma sadaļā “Otrais modulis. Iepriekšējās pieteikšanās e-pakalpojums” lūdzam teikumā “Kravu pārvadājumu jomā strādājošiem uzņēmumiem, kas ir reģistrēti Latvijā, saziņa ar trešo pušu sistēmām tiks nodrošināta, izmantojot oficiālo elektronisko adresi.” svītrot vārdus “ar trešo pušu sistēmām”, jo šo vārdu pielietojums nav saprotams saziņas pieminēšanā starp kravu pārvadājumu jomā strādājošiem uzņēmumiem, kas reģistrēti Latvijā, saziņai izmantojot oficiālo elektronisko adresi.
Lūdzu teikumus “Tā kā kravu pārvadāšanai ir starptautisks raksturs, proti, liela daļa uzņēmumu un auto vadītāju ir no trešām valstīm, kā arī no ES valstīm, kuras nav ieviesušas vienoto vārteju personu identificēšanai, tad latvija.gov.lv saskarnes izmantošana saistītos ar papildu sarežģījumiem un nepieciešamību veidot paralēlu risinājumu. Tāpēc saziņa ar kravu pārvadājumu jomā strādājošiem uzņēmumiem, kuri reģistrēti citās Eiropas savienības valstīs vai trešajās valstīs un ar kuriem oficiālās elektroniskās adreses funkcionalitāte saziņu nenodrošina, plānota vienkāršota elektroniskā saziņa, izmantojot mobilo un interneta sakaru iespējas.” izteikt šādā redakcijā: “Tā kā kravu pārvadāšanai ir starptautisks raksturs, proti, liela daļa uzņēmumu un auto vadītāju ir no trešām valstīm, kā arī no ES valstīm, kuras nav ieviesušas vienoto vārteju personu identificēšanai, tad latvija.gov.lv saskarnes izmantošana nav iespējama un nepieciešamību veidot citu risinājumu vai izmantot tādu, kurā tiek nodrošināta vienkāršota elektroniskā saziņa, izmantojot mobilo un interneta sakaru iespējas.”, jo Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā nav iespējams autentificēties lietotājiem no trešajām valstīm, tāpēc ir lieki pieminēt vārdus “saskarnes izmantošana saistītos ar papildu sarežģījumiem” un trešo valstu pārstāvju kontekstā pieminēt oficiālo elektronisko adresi.
Papildus ierosinām izskatīt iespēju e-pakalpojumu izmitināt LIAA pārziņā esošajā https://business.gov.lv/, jo tā lietotāju (juridisku personu) autentifikācija ir nodrošināta ar deklarēto identitāti (Google autentifikācija, Facebook autentifikācija, e-pasta un paroles autentifikācija), tātad, pieejama arī trešo valstu pārstāvjiem, kā arī, https://business.gov.lv/ ir pieejama e-pakalpojumu sadaļa.
Lūdzu teikumus “Tā kā kravu pārvadāšanai ir starptautisks raksturs, proti, liela daļa uzņēmumu un auto vadītāju ir no trešām valstīm, kā arī no ES valstīm, kuras nav ieviesušas vienoto vārteju personu identificēšanai, tad latvija.gov.lv saskarnes izmantošana saistītos ar papildu sarežģījumiem un nepieciešamību veidot paralēlu risinājumu. Tāpēc saziņa ar kravu pārvadājumu jomā strādājošiem uzņēmumiem, kuri reģistrēti citās Eiropas savienības valstīs vai trešajās valstīs un ar kuriem oficiālās elektroniskās adreses funkcionalitāte saziņu nenodrošina, plānota vienkāršota elektroniskā saziņa, izmantojot mobilo un interneta sakaru iespējas.” izteikt šādā redakcijā: “Tā kā kravu pārvadāšanai ir starptautisks raksturs, proti, liela daļa uzņēmumu un auto vadītāju ir no trešām valstīm, kā arī no ES valstīm, kuras nav ieviesušas vienoto vārteju personu identificēšanai, tad latvija.gov.lv saskarnes izmantošana nav iespējama un nepieciešamību veidot citu risinājumu vai izmantot tādu, kurā tiek nodrošināta vienkāršota elektroniskā saziņa, izmantojot mobilo un interneta sakaru iespējas.”, jo Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā nav iespējams autentificēties lietotājiem no trešajām valstīm, tāpēc ir lieki pieminēt vārdus “saskarnes izmantošana saistītos ar papildu sarežģījumiem” un trešo valstu pārstāvju kontekstā pieminēt oficiālo elektronisko adresi.
Papildus ierosinām izskatīt iespēju e-pakalpojumu izmitināt LIAA pārziņā esošajā https://business.gov.lv/, jo tā lietotāju (juridisku personu) autentifikācija ir nodrošināta ar deklarēto identitāti (Google autentifikācija, Facebook autentifikācija, e-pasta un paroles autentifikācija), tātad, pieejama arī trešo valstu pārstāvjiem, kā arī, https://business.gov.lv/ ir pieejama e-pakalpojumu sadaļa.
Piedāvātā redakcija
Kravu pārvadājumu jomā strādājošiem uzņēmumiem, kas ir reģistrēti Latvijā, saziņa tiks nodrošināta, izmantojot oficiālo elektronisko adresi.
Tā kā kravu pārvadāšanai ir starptautisks raksturs, proti, liela daļa uzņēmumu un auto vadītāju ir no trešām valstīm, kā arī no ES valstīm, kuras nav ieviesušas vienoto vārteju personu identificēšanai, tad latvija.gov.lv saskarnes izmantošana nav iespējama un nepieciešamību veidot citu risinājumu vai izmantot tādu, kurā tiek nodrošināta vienkāršota elektroniskā saziņa, izmantojot mobilo un interneta sakaru iespējas.
Tā kā kravu pārvadāšanai ir starptautisks raksturs, proti, liela daļa uzņēmumu un auto vadītāju ir no trešām valstīm, kā arī no ES valstīm, kuras nav ieviesušas vienoto vārteju personu identificēšanai, tad latvija.gov.lv saskarnes izmantošana nav iespējama un nepieciešamību veidot citu risinājumu vai izmantot tādu, kurā tiek nodrošināta vienkāršota elektroniskā saziņa, izmantojot mobilo un interneta sakaru iespējas.
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzu izkļaut Valsts reģionālās attīstības aģentūru no MK sēdes protokollēmuma projekta 3., 13., 14. un 15.punktiem, jo informatīvajā ziņojumā aprakstītie risinājumi neparedz Valsts reģionālās attīstības aģentūras iesaisti tādā apmērā, kas paredzētu jaunu risinājumu izstrādi vai esošo pilnveidi. Informatīvajā ziņojumā aprakstītie risinājumi paredz minimālā apjomā izmantot Valsts reģionālās attīstības aģentūras nodrošinātās koplietošanas komponentes, informācijas sistēmas un valsts platformas, kuru izmantošana valsts pārvaldes iestādēm un pienākums Valsts reģionālās attīstības aģentūrai sniegt valsts iestādēm to izmantošanas atbalstu jau ir noteikts ar citiem normatīviem aktiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu attiecībā uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (Valsts reģionālās attīstības aģentūras) pienākumu koordinēt pašvaldību iesaisti (kāda konkrēti pašvaldību iesaiste ir plānota?) projekta realizācijā atbilstoši pašvaldību darbību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajai kompetencei.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ziņojumā sadaļā par risinājuma ieviešanas laika grafiku un finansējumu lūdzu nepārprotami norādīt, ka indikatīvais finansējuma sadalījums atspoguļo tikai projekta pirmā posma izmaksas. Šobrīd informācija par abiem posmiem atspoguļota vienā rindkopā, atšifrējot tikai pirmo posmu. Tas var radīt pārpratumus. Risinājums var būt šīs informācijas neatspoguļošana, atsaucoties uz tālāk iekļauto tabulu un tajā iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām iesniegt VARAM saskaņošanai informācijas sistēmas attīstības apraksta pieteikumu saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-