Projekta ID
24-TA-2385Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam atkārtoti anotācijā norādīt, kam piederēs īpašuma tiesības uz apgriešanās laukumiem 0,0990 ha un 0,1181 ha (grafiskajā materiālā zemesgabala daļas 1B, 20.lapa), ņemot vērā turpmāk norādīto.
Anotācijā norādīts, ka uz zemes vienības, kadastra apzīmējums 4050 009 0417, esošo Inženierbūvju Nr. 1 (“Pumpēnu ceļš”, kadastra apzīmējums 4050 009 0342 001) un inženierbūvju Nr. 2 (Meža ceļš – Ceraukstes platā stiga, kadastra apzīmējums 4050 009 0342 002) saskaņā ar Rail Baltica projekta tehniskajiem risinājumiem ir paredzēts pārbūvēt, izveidojot esošajā meža infrastruktūras objektā (meža ceļa) apgriešanās laukumus.
Savukārt izziņā norādīts, ka apgriešanās laukumi netiks izbūvēti kā jaunas inženierbūves, bet tiks pārbūvētas esošo inženierbūvju daļas. Būves pārbūve nevar ietekmēt jau iegūtu īpašuma tiesību uz būvēm saturu un apjomu.
Tieslietu ministrija pievienojas projekta virzītāja viedoklim, ka inženierbūves pieder AS “Latvijas valsts meži” (turpmāk – LVM) kā patstāvīgi nekustamā īpašuma objekti, ko apliecina zemesgrāmatu nodalījumi. Tādējādi jautājums nav saistāms ar esošo inženierbūvju īpašuma tiesībām, bet gan uz plānoto apgriešanās laukumu apjomu un tā īpašuma tiesībām. Pirmšķietami, saskaņā ar grafisko pielikumu, apjoms inženierbūvēm tiks palielināts. Ja tas tā nav, lūdzam to precīzi atspoguļot anotācijā.
Ja apgriešanās laukumu izbūves apjoms tiek palielināts, atkārtoti vēršam uzmanību, ka spēkā esošais tiesiskais regulējums (izņemot apbūves tiesības) neļauj paplašināt inženierbūves kā patstāvīgus nekustamā īpašuma objektus, kas atrodas uz publiskas personas zemes. Ja pieņemtu argumentu, ka šādu inženierbūvi varētu neierobežoti paplašināt (izbūvēt lielāku), saglabājot īpašuma tiesības uz paplašināto apjomu, tad līdzīgi varētu rīkoties ar dzīvojamām mājām, kas atrodas uz publiskas personas zemes, piebūvējot un paplašinot dzīvojamo platību neierobežoti.
Anotācijā norādīts, ka uz zemes vienības, kadastra apzīmējums 4050 009 0417, esošo Inženierbūvju Nr. 1 (“Pumpēnu ceļš”, kadastra apzīmējums 4050 009 0342 001) un inženierbūvju Nr. 2 (Meža ceļš – Ceraukstes platā stiga, kadastra apzīmējums 4050 009 0342 002) saskaņā ar Rail Baltica projekta tehniskajiem risinājumiem ir paredzēts pārbūvēt, izveidojot esošajā meža infrastruktūras objektā (meža ceļa) apgriešanās laukumus.
Savukārt izziņā norādīts, ka apgriešanās laukumi netiks izbūvēti kā jaunas inženierbūves, bet tiks pārbūvētas esošo inženierbūvju daļas. Būves pārbūve nevar ietekmēt jau iegūtu īpašuma tiesību uz būvēm saturu un apjomu.
Tieslietu ministrija pievienojas projekta virzītāja viedoklim, ka inženierbūves pieder AS “Latvijas valsts meži” (turpmāk – LVM) kā patstāvīgi nekustamā īpašuma objekti, ko apliecina zemesgrāmatu nodalījumi. Tādējādi jautājums nav saistāms ar esošo inženierbūvju īpašuma tiesībām, bet gan uz plānoto apgriešanās laukumu apjomu un tā īpašuma tiesībām. Pirmšķietami, saskaņā ar grafisko pielikumu, apjoms inženierbūvēm tiks palielināts. Ja tas tā nav, lūdzam to precīzi atspoguļot anotācijā.
Ja apgriešanās laukumu izbūves apjoms tiek palielināts, atkārtoti vēršam uzmanību, ka spēkā esošais tiesiskais regulējums (izņemot apbūves tiesības) neļauj paplašināt inženierbūves kā patstāvīgus nekustamā īpašuma objektus, kas atrodas uz publiskas personas zemes. Ja pieņemtu argumentu, ka šādu inženierbūvi varētu neierobežoti paplašināt (izbūvēt lielāku), saglabājot īpašuma tiesības uz paplašināto apjomu, tad līdzīgi varētu rīkoties ar dzīvojamām mājām, kas atrodas uz publiskas personas zemes, piebūvējot un paplašinot dzīvojamo platību neierobežoti.
Piedāvātā redakcija
-
