Atzinums

Projekta ID
22-TA-846
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam svītrot informatīvajā ziņojuma projektā 33.2. apakšpunktu, tā kā veselības apdrošināšanas izmaksas ietilpst atlīdzības izmaksās un tika iekļautas vienotās atlīdzību likmes aprēķinā. Vienlaikus lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu ar jaunu punktu, nosakot, ka veselības apdrošināšanas izmaksas projekta personālam ir iekļautas personāla atlīdzības izmaksu vienotajā likmē.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot informatīvā ziņojuma projekta 30.6.apakšpunktā minētās darbības atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju” atbalstāmajām darbībām, kā arī izvērtēt, vai šāda veida darbību nav iespējams īstenot ex – post izvērtējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot informatīvā ziņojuma projekta 30.4.apakšpunktā minētās darbības atbilstību Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam minētajām atbalstāmajām darbībām, it sevišķi ņemot vērā, ka pēdējo divu gadu laikā ir apstiprināti divi jauni profesijas standarti: 1) Sociāla darbinieka profesijas standarts (2020.gadā https://www.lm.gov.lv/lv/media/7705/download) un 2) Vadošā sociālā darbinieka profesijas standarts (2021.gadā https://registri.visc.gov.lv/profizglitiba/dokumenti/standarti/2017/PS-171.pdf ).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 24.punktu skaidri un nepārprotami norādot, vai šis ir 1) "plānotais kopējais attiecināmais finansējums" vai 2) "pieejamais kopējais attiecināmais finansējums" vienošanās par projekta īstenošanu slēgšanai.  Atkārtoti vēršam uzmanību, ka informatīvajā ziņojumā jānorāda gan pieejamais finansējums (bez elastības finansējuma), gan plānotais finansējums (kopā ar elastības finansējumu).  Gadījumā, ja 4.3.5.4.pasākuma “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” ietvaros nav plānota elastības finansējuma izmantošana, tad informatīvajā ziņojuma projektā jābūt ietvertai informācijai, kura cita attiecīgās prioritātes un fonda specifiskā atbalsta mērķa ietvaros tiks noteikts elastības finansējums (tostarp kādā apjomā), lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam noteikto elastības finansējuma apjomu. Līdz ar to, lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma punktu un/vai zemsvītras atsauci par elastības finansējumu, skaidri norādot, kāda elastības finansējuma summa tiks novirzīta 4.3.3.1.pasākumam "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana". 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr.715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" 21. punktam atbalsta pretendents, iesniedzot atbalsta sniedzējam pieteikumu de minimis atbalsta saņemšanai, pieteikumam pievieno sistēmā sagatavotās veidlapas (1. pielikums) izdruku (.pdf formātā) vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru. Attiecīgi lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu ar augstākminēto nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka 60.punkts nosaka atbalsta sniedzēja pienākumu nodrošināt de minimis atbalsta informācijas uzglabāšanu, lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projektu ar nosacījumu par informācijas par sniegtā de minimis atbalsta uzglabāšanu, kas attiecas uz atbalsta saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka informatīvā ziņojuma 50.8. apakšpunkts paredz, ka “Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka plānotajā projektā sniegtais atbalsts attiecībā uz šā ziņojuma 23. punktā minēto mērķa grupu netiek finansēts, kā arī to nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem”, ir konstatējama pretruna starp iepriekšminēto 50.8. apakšpunktu un informatīvā ziņojuma 58.4. un 58.5. apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, kas pieļauj atbalsta kumulāciju. Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projektu, novēršot pretrunu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka de minimis regulējums prasa pārbaudīt atbalsta saņēmēja maksātspēju tikai tādos gadījumos, ja atbalsts tiek piešķirts finanšu instrumentu veidā. Lūdzam skatīt Komisijas regulas Nr.1407/2013 4.panta 3. un 6.punktu. Ievērojot izteikto iebildumu, lūdzam precizēt 58.3.apakšpunktu. Savukārt, ja Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu nevar piešķirt grūtībās nonākušiem saimnieciskās darbības veicējiem, tad šis nosacījums būtu vispārināms uz visiem atbalsta saņēmējiem – saimnieciskās darbības veicējiem, nevis attiecināms tikai uz de minimis atbalsta saņēmējiem. Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam nepārprotami norādīt informatīvā ziņojuma projekta 57.punktā, ka de minimis atbalstu piešķirs Labklājības ministrija kā finansējuma saņēmējs šajā aktivitātē.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par informatīvā ziņojuma projekta 56.2.1.apakšpunktā norādīto, ka: "kompensāciju pašvaldībai, jo supervīziju nodrošināšana ir pašvaldībai deleģēts pienākums", lūdzam skaidrot informatīvajā ziņojumā, kurš tiesību akts ietver minēto deleģējumu pašvaldībām.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka neatkarīgi no paredzamās līgumcenas, komercdarbības atbalsta esamība preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī ir izslēdzama vien tad, ja tiek īstenota atklāta, konkurenci nodrošinoša, pārredzama, nediskriminējoša, beznosacījumu konkursa procedūra. Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 41.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvajā ziņojuma projektā skaidrot, kas ir plānotas kā pakalpojumu (uzņēmuma līgumu) izmaksas, kas minētas informatīvā ziņojuma 32.3.1.apakšpunktā, ja no informatīvā ziņojuma izriet, ka ārpakalpojumu sniedzējus vienmēr plānots izvēlēties iepirkuma procedūrā.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzu precizēt informatīvā ziņojuma projekta 54.punktā minēto informāciju par Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda likumu. Vēršam uzmanību, ka minētais likums ir stājies spēkā š.g. 4.maijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka vienkāršoto izmaksu metodiku izstrāde ir Atbildīgās iestādes tieša atbildība un pienākums, līdz ar to lūdzam  papildināt informatīvā ziņojuma projekta 37.punktu, paredzot, ka arī atbildīgā iestāde var izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodikas.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam svītrot informatīvā ziņojuma projekta 32.3.3. apakšpunktā redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas, tā kā tās ietilpst atlīdzības izmaksās un tika iekļautas vienotās atlīdzību likmes aprēķinā. Papildus, lai mazinātu administratīvo slogu, rosinām izvērtēt iespēju obligātās veselības pārbaudes izmaksas, ja tās nav iekļautas veselības apdrošināšanas izmaksās, segt no netiešajām izmaksām. Vēršam uzmanību, ja obligātās veselības pārbaudes izmaksas paredzēts iekļaut tiešajās izmaksās pie nosacījuma, ka tās nav iekļautas veselības apdrošināšanas izmaksās, šo nosacījumu nebūs iespējams pārbaudīt, jo vienotās likmes gadījumā nav jāiesniedz izdevumus pamatojošie dokumenti (attiecīgi nebūs iespējams pārbaudīt, vai obligāto veselības pārbaužu izmaksas ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas un nav konstatējams dubultais finansējums ar vienotajā likmē iekļautajām izmaksām). Lūdzam precīzi nošķirt izmaksas, kas sedzamas no personāla izmaksu vienotās likmes, un pārējās tiešās izmaksas, ko sedz atbilstoši faktiskajām izmaksām, neparedzot vienlaikus abus variantus.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma projekta 32.1. apakšpunkta redakciju, svītrojot tekstu par Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu un virsstundām, t.sk. 9.zemsvītras atsauci, jo tā dublē 11.zemsvītras atsauci.

Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt ziņojuma 54. punktā norādīto atsauci no 37. punkta uz 36. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam pārskatīt ziņojuma 50.8. apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka supervīzijas pašvaldību sociālā darba speciālistiem tomēr tiks līdzfinansētas no pašvaldību līdzekļiem, jo saskaņā ar ziņojuma 32.2.apakšpunktu no projekta finansējuma paredzēts kompensēt tikai 70% no supervīziju izdevumiem.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma 46.3. apakšpunktā precizēt norādītās atsauces - 30.1. apakšpunkts jau iekļauj norādīto 30.1.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt ziņojuma 32.1. apakšpunkta redakciju vienā no šādiem variantiem: “[..] no šā ziņojuma 31.1. apakšpunktā minētajām pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav tiešās personāla izmaksas” vai arī: “[..] no šā ziņojuma 32.2. un 32.3. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām”.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu papildināt informatīvā ziņojuma projekta 65.punktu ar vārdiem “ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda” pirms skaitļiem un vārda “2014.-2020.gada”.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 27.3.11.apakšpunktu ar atsauci arī uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) I un II pielikumu, ņemot vērā, ka daži datu lauki atšķiras no ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda, bet regula ir tieši piemērojama.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu papildināt informatīvā ziņojuma projekta 18.punktā vārdus “Eiropas Savienības fondu” (rindkopas beigās) ar zemsvītras atsauci ar vārdiem “Eiropas Savienības Eiropas Reģionālā attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda Plus, Kohēzijas fonda vai Taisnīgas pārkārtošanās fonda (turpmāk – Eiropas Savienības fondi)” atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021-.2027.gada plānošanas perioda vadības likumā lietotajai terminoloģijai.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt informatīvā ziņojuma projekta 18.punktā vārdus “2021.–2027. gada plānošanas perioda Eiropas Savienības fondu vadības likumam” ar vārdiem “Eiropas Savienības fondu 2021-.2027.gada plānošanas perioda vadības likumam”
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par 35.punktu:
Vēršam uzmanību, ka šobrīd 31.3. apakšpunktā norādītais indikatīvais neparedzēto izmaksu apmērs veido 1% no 31.1.punktā noteiktajām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Aicinām izvērtēt, vai nepārpotamības nolūkos nav nepieciešams precizēt 35.punktā norādīto maksimālo neparedzēto izmaksu likmi. Piemēram, paredzot to 2% apmērā no tiešajām attiecināmajām izmaksām, kā to pieļauj esošā 35. punkta redakcija, tiek automātiski samazināts 31.1. un 31.2. izmaksu apmērs, līdz ar ko tas vairs neatbilst indikatīvajām summām un no kā izrietoši arī 30.1.–30.9. apakšpunktos norādītās indikatīvās summas nebū siespējams ievērot. 
Piedāvātā redakcija
-
26.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzu svītrot protokollēmuma projekta nosaukumā vārdus “Informatīvais ziņojums”, kas norādīts dubultā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt Ministru kabineta protokollēmuma projekta 10.punktā noteikto uzdevumu. Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likums ir stājies spēkā š.g.4.maijā.
Piedāvātā redakcija
-