Atzinums

Projekta ID
22-TA-2296
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
16.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Salīdzinājumā ar šobrīd spēkā esošo definējumu, kas nepārprotami skaidri identificēja brīdi, ar kuru persona ir uzskatāma par pilnībā vakcinētu, piedāvātie grozījumi attiecībā uz pilnībā vakcinētas personas definējumu ir neskaidri un varētu radīt būtiskas šīs normas piemērošanas problēmas. Jo īpaši, tas attiecas uz "konkrētā laika perioda" koncepta izpratni, kā arī vakcīnas izraisītā aizsardzības efekta atbilstības nodrošināšanu. Pietiekami detalizēts skaidrojums vienlaikus neizriet arī no grozījumu projekta anotācijas teksta. Papildus jānorāda, ka arī noteikumu 351.punkts, kuru ar grozījumu projektu paredzēts svītrot un kas tika ietverts noteikumos 2022.gada 22.martā, radīja tiesisko paļāvību par pilnībā vakcinētas personas izpratni, sākot ar 2022.gada 1.septembri. Pilnīgi vakcinētas personas koncepta izmaiņas tikai dažas nedēļas pirms iepriekš noteiktā regulējuma spēkā stāšanās pašas par sevi var radīt gan piemērošanas problēmas, gan arī lielu neizpratni sabiedrībā. Arī šis jautājums grozījumu projekta anotācijas tekstā nav pietiekami skaidri aprakstīts. Anotācijas tekstā tiek vispārīgi pieminēts, ka šī gada rudens periodā (septembrī) ir plānots apstiprināt jaunas pielāgotas vakcīnas. Labklājības ministrijas ieskatā grozījumi noteikumos nebūtu veicami līdz brīdim, kamēr šādas vakcīnas ir apstiprinātas un ir reāli pieejamas Latvijā, jo pašreizējā situācijā noteikumu projekts tiek izstrādāts vēl pirms noteiktā fakta iestāšanās. Vienlaikus jāuzsver, ka pie konceptuālām izmaiņām būtu nepieciešams saprātīgs pārejas posms. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Labklājības ministrija neiebilst pret regulējuma izmaiņām, kas sašaurinātu to gadījumu skaitu, kad var tikt noteikti darbi, kuru veikšanai ir nepieciešams sertifikāts. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka šī punkta grozījumi būtu saskaņojami ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu, jo īpaši II1 nodaļā "Epidemioloģiskā drošība darba vidē" ietverto regulējumu kā augstāka juridiska spēka regulējumu. Šobrīd spēkā esošā redakcija paredz, ka darba devējs var noteikt tos darbus, kuru veikšanai ir nepieciešams sertifikāts, kas apliecina primārās vakcinācijas vai balstvakcinācijas faktu, vai pārslimošanas sertifikāts. Esošais regulējums ir saskanīgs ar likuma regulējumu, kas arī paredz noteikta sertifikāta esamību kā darba veikšanas priekšnoteikumu. Savukārt piedāvātie grozījumi neietver norādi uz sertifikātu kā tādu, bet gan atsaucas tikai uz pilnībā vakcinētas personas statusu. Labklājības ministrijas ieskatā tādējādi veidojas pretruna ar likumā ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Līdzīgi kā viedoklī par izmaiņām 12.1 3.apakšpunktā vēršam uzmanību uz iespējamo pretrunu ar augstāka spēka normatīvo aktu, proti, Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu, kas kā darba veikšanas priekšnoteikumu nosaka sertifikāta esamību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam skatīt informāciju pie piedāvātā grozījuma attiecībā uz 2.16.apakšpunktu (pilnībā vakcinētas personas definējumu).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai attiecīgajā grozījumā nav ieviesusies kļūda attiecībā uz laika posmu, kādā būtu potenciāli veicama vakcinācija, proti, vai ne ātrāk, vai ne vēlāk kā mēneša laikā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Nav saprotama grozījumu nepieciešamība, jo īpaši, ņemot vērā normā minēto datumu.
Piedāvātā redakcija
-