Projekta ID
24-TA-2784Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
25.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Izvērtēt iespēju papildināt projektu ar pārejas tiesisko regulējumu, nosakot, līdz kuram datumam ir iesniedzami maksājumu apliecinoši attaisnojuma dokumenti, kas ir attiecināmi uz tiem veselības aprūpes pakalpojumiem, ar kuriem tiek papildināts Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumu Nr. 55 "Valsts drošības iestāžu amatpersonu un darbinieku veselības aprūpes izdevumu apmaksas kārtība" 4. punkts.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ārstniecības likuma 1. panta 3. punkts nosaka, ka ārstniecības iestādes ir ārstu prakses, valsts un pašvaldību iestādes, saimnieciskās darbības veicēji un komercsabiedrības, kas reģistrētas ārstniecības iestāžu reģistrā, atbilst normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām un nodrošina ārstniecības pakalpojumus.
Atbilstoši minētā likuma 55. pantam ar ārstniecību drīkst nodarboties tikai tādas ārstniecības iestādes, kas atbilst ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām noteiktajām obligātajām prasībām. Obligātās prasības ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām nosaka Ministru kabinets. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumu Nr. 60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām" 3. punktu telpām, kur tiks sniegti ārstniecības pakalpojumi, ir jāatbilst noteiktajām obligātajām prasībām. Vienlaikus minēto noteikumu 63.47 punkts nosaka obligātās prasības ārstniecības iestādei, kas sniedz mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā.
Līdz ar to jebkurai ārstniecības iestādei ir jābūt reģistrētai ārstniecības iestāžu reģistrā un jāatbilst normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām.
Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt grozījumā ietverto tiesisko regulējumu un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīto.
Atbilstoši minētā likuma 55. pantam ar ārstniecību drīkst nodarboties tikai tādas ārstniecības iestādes, kas atbilst ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām noteiktajām obligātajām prasībām. Obligātās prasības ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām nosaka Ministru kabinets. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 20. janvāra noteikumu Nr. 60 "Noteikumi par obligātajām prasībām ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām" 3. punktu telpām, kur tiks sniegti ārstniecības pakalpojumi, ir jāatbilst noteiktajām obligātajām prasībām. Vienlaikus minēto noteikumu 63.47 punkts nosaka obligātās prasības ārstniecības iestādei, kas sniedz mobilās komandas paliatīvās aprūpes pakalpojumu pacienta dzīvesvietā.
Līdz ar to jebkurai ārstniecības iestādei ir jābūt reģistrētai ārstniecības iestāžu reģistrā un jāatbilst normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām.
Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt grozījumā ietverto tiesisko regulējumu un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Izvērtēt iespēju precizēt piedāvāto grozījumu, nosakot, ka estētiskās medicīnas pakalpojumi un estētiskās ķirurģiskās operācijas tiek apmaksātas, ja amatpersona saskaņā ar aktu par nelaimes gadījumu darbā ir cietusi nelaimes gadījumā, pildot dienesta pienākumus, un guvusi tādus veselības traucējumus, kuru novēršanai šādi pakalpojumi vai operācija ir nepieciešama.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršama uzmanība uz to, ka nav viennozīmīgi saprotams:
1. vai šajā grozījumā ietvertais attiecas uz jebkurā ārvalstī saņemto veselības pakalpojumu, vai tikai uz tādu veselības aprūpes pakalpojumu, kas saņemts ārvalstī, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomiskās zonas valsts vai Šveices Konfederācija;
2. kā valsts drošības iestāde organizēs to, ka amatpersona tiešām aptaujās visas Latvijas ārstniecības iestādes par attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma nodrošināšanas iespējām;
3. ņemot vērā samērā lielās izmaksas veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanai ārvalstī, cik provizoriski tiek plānoti finanšu resursi, jo pastāv iespēja, ka amatpersona iesniegs attiecīgo atzinumu.
Ievērojot norādīto, lūdzam izvērtēt šajā grozījumā ietverto tiesisko regulējumu, vienlaikus precizējot projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju).
1. vai šajā grozījumā ietvertais attiecas uz jebkurā ārvalstī saņemto veselības pakalpojumu, vai tikai uz tādu veselības aprūpes pakalpojumu, kas saņemts ārvalstī, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomiskās zonas valsts vai Šveices Konfederācija;
2. kā valsts drošības iestāde organizēs to, ka amatpersona tiešām aptaujās visas Latvijas ārstniecības iestādes par attiecīgā veselības aprūpes pakalpojuma nodrošināšanas iespējām;
3. ņemot vērā samērā lielās izmaksas veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanai ārvalstī, cik provizoriski tiek plānoti finanšu resursi, jo pastāv iespēja, ka amatpersona iesniegs attiecīgo atzinumu.
Ievērojot norādīto, lūdzam izvērtēt šajā grozījumā ietverto tiesisko regulējumu, vienlaikus precizējot projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Gadījumā, ja izdevumi par redzes korekciju ar lāzertehniku vai lēcas implantāciju tiek segti, ja izpildās abi nosacījumi, lūgums attiecīgi precizēt tiesību normu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
5.1 punkta pirmajā teikumā aizstāt vārdus "kalendārā gada laikā" ar vārdiem "gada laikā" pēc analoģijas, kā citos normatīvajos aktos, nosakot dokumentu iesniegšanas termiņu, ja tas pārsniedz konkrētā kalendārā gada ietvaru (no 1. janvāra līdz 31. decembrim).
Piedāvātā redakcija
5.1 Lai saņemtu veselības aprūpes izdevumu apmaksu, amatpersona iesniedz valsts drošības iestādes vadītājam vai viņa pilnvarotai personai iesniegumu par izdevumu atlīdzināšanu un citus šo noteikumu 5.punktā minētos dokumentus viena gada laikā no veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanas vai ārstniecības līdzekļa iegādes dienas. Izņēmuma gadījumā valsts drošības iestādes vadītājs var pagarināt dokumentu iesniegšanas termiņu, bet ne ilgāk kā līdz trim gadiem no veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanas vai ārstniecības līdzekļa iegādes dienas.
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Papildināt 5.2 punktu, nosakot amatpersonas pienākumus iesniegt maksājumus apliecinošos dokumentus, vai nu ar atsauci uz 5. un 5.1 punktu, vai paredzot īsāku dokumentu iesniegšanas termiņu kā vispārējā gadījumā. Tāpat izvērtēt, vai ir viennozīmīgi saprotams, kādā apjomā tiek veikta avansa izmaksa, piemēram, vai avansa maksājums ir līdzvērtīgs veselības aprūpes pakalpojuma izmaksai, vai tā ir starpība starp amatpersonas mēnešalgu un veselības aprūpes pakalpojuma izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
