Atzinums

Projekta ID
23-TA-2740
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Iebildums
Projekta apraksta kopsavilkuma tabulā “Projekta īstenošanas sociālekonomiskie ieguvumi” norādītie projekta īstenošanas sociālekonomiskie ieguvumi kopsummā veido 11 886 800 euro nevis 25 300 400 euro, kā tas ir norādīts aiz minētās tabulas, attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt informāciju, tai skaitā informāciju attiecībā uz aprēķiniem, kuros izmantota sociālekonomiskā ieguvuma kopsumma.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā skaidrot, kāds ir pamatojums projekta uzturēšanu izmaksu palielinājumam 62 800 euro apmērā, salīdzinot ar spēkā esošo noteikto uzturēšanas izmaksu apmēru, kā arī skaidrot, vai ir pārskatīti iekšējie resursi un vērtēta iespējamība uzturēšanas izmaksu palielinājumu nodrošināt esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros, ievērojot sociālekonomisko ieguvumu rezultātā rasto finanšu līdzekļu ietaupījumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekta uzturēšanas izmaksas nav terminēts pasākums, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punkta tabulā par nepieciešamajām IKT risinājuma uzturēšanas izmaksām ailes nosaukumu “2026, euro” precizēt uz “2026.g. un turpmāk ik gadu, euro” un attiecīgi svītrot aili “KOPĀ, euro”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam pārskatīt, precizēt vai sniegt skaidrojumu par anotācijas 3.sadaļas 6. punktā norādīto informāciju, ka AVIS platforma, portāls Latvija.gov.lv un VPVKAC pakalpojumu pārvaldības risinājums, kuri pildīs koplietošanas platformas funkciju, plānotās izstrādes izmaksas ir 3 400 367,69 euro, ņemot vērā, ka ar šiem grozījumiem tiek noteiktas kopējās izmaksas 4 315 850 euro apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas 6.punkta tabulā par projekta izmaksām sadalījumā pa gadiem norādīts, ka projektam ir paredzēts arī pašvaldības budžeta finansējums, tai skaitā 2023.gadam, vienlaikus šīs sadaļas ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam”  un ailē “izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam” norādītajā informācijā 2023.gadam nav norādīta ietekme uz pašvaldību budžetu, bet visa 2023.gada izmaksu daļa, kas netiek segta ar ERAF finansējumu, tiek norādīta kā ietekme uz valsts budžetu. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt, salāgojot anotācijas 3.sadaļas  2.1. un 2.3. apakšpunktos un 6.punktā norādīto informāciju par 2023.gadu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto informāciju par precizētajām uzturēšanas izmaksām, lūdzam anotācijas 3.sadaļā 2024.-2026.gadiem izmaiņu ailēs aizpildīt 2.1.apakšpunktu, norādot tajā uzturēšanas izmaksu apmēru, un attiecīgi aizpildīt arī 3.1. un 5.1. apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Projekta apraksta kopsavilkuma tabulā "Ieguldījums SAM 2.2.1. iznākuma rādītāju sasniegšanā" aicinām precizēt pilnveidoto darbības procesu skaitu no 11 uz 12.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Projekta apraksta kopsavilkuma sadaļā "Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums SAM 2.2.1. rezultāta rādītājos" aicinām pirmo rindkopu papildināt ar "un Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmu (turpmāk - VIRSIS)" atbilstoši detalizētajam projekta aprakstam (saskaņots ar VARAM ar 06.10.2023. vēstuli Nr.11-2/5759).
Piedāvātā redakcija
Projekts turpina 2.2.1.1. pasākuma projektos PIKTAPS 2 un PSPP uzsāktās aktivitātes un ir cieši saistīts ar 2.2.1.1. pasākuma projektu "Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)" (turpmāk – DAGR), jo projekta ietvaros tiks uzsākta AVIS platformas un portāla Latvija.gov.lv integrācija ar DAGR un Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmu (turpmāk - VIRSIS).
9.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Projekta apraksta kopsavilkumā pēc tabulas "Projekta iznākuma rādītāji" aicinām precizēt projekta īstenošanas laiku no "33 mēneši" uz "30 mēneši".
Piedāvātā redakcija
Projekta īstenošanas laiks ir 30 mēneši, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 14. decembrim.


 
10.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Projekta apraksta kopsavilkuma tabulā "Projekta iznākuma rādītāji" aicinām precizēt pilnveidoto darbības procesu sasniedzamo vērtību projekta beigās no 11 uz 12.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekta pielikumā ietvertais projekta apraksts (kopsavilkums) paredz projekta īstenošanas termiņu saīsināt no 2023. gada 31. decembra uz 2023. gada 14. decembri, lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļu attiecībā uz finansējuma saņēmēju un sadarbības partneri, ņemot vērā, ka ar rīkojuma projektu tiek mainīta viena no īstenojamām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.2.apakšpunktu ar informāciju par tiesību akta nozīmi un pienesumu Latvijas kopējai izaugsmei un tautsaimniecības attīstībai, ņemot vērā Finanšu ministrijas 2023.gada vēstulē Nr. 5.1-24/21/ 1076 “Par Eiropas Savienības fondu un Atveseļošanas fonda investīciju pienesumu tautsaimniecībai” ietverto aicinājumu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteikto, izstrādājot sākotnējās ietekmes novērtējumu (anotāciju), ir jāizvērtē arī normatīvā akta ietekme uz tautsaimniecību, norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus/uzlabojumus. Pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plānā noteiktajiem mērķiem, u.c.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām 3.sadaļas 6.punktā pārskatīt projekta izmaksu sadalījumu starp finansējuma avotiem un to procentuālo apmēru, ņemot vērā veiktos precizējumus detalizētajā projekta aprakstā (saskaņots ar VARAM 06.10.2023. vēstuli Nr.11-2/5759).
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” papildināt ar informāciju, ka projekta īstenošanai ERAF un valsts budžeta finansējuma daļa nepieciešamības gadījumā tiks pieprasīta no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
 
Piedāvātā redakcija
-