Projekta ID
22-TA-2404Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
13.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
No noteikumu projekta anotācijas (ex-ante) izriet, ka, lai mazinātu administratīvo slogu vecākiem un izglītības iestādēm, kā arī informāciju varētu tālāk izmantot atbalsta sniegšanai izglītojamajiem, noteikumu projekta 31.3. apakšpunktā paredzēts, ka 11.25.apakšpunktā minētās informācijas, t.i. nosakot, ka informācijas par izglītojamā ģimenei piešķirto trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes statusu, ievadi informācijas sistēmā no pašvaldību informācijas sistēmām nodrošinās pašvaldība.
Vēršam uzmanību uz to, ka izglītības iestādes nestrādā ar Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu (SOPA), tādējādi nebūs iespējams pārrakstīt/pārvadīt datus no SOPA uz informācijas sistēmu. Tas nozīmē, ka jāveido jauna datu apmaiņa – katrai no 43 pašvaldībām veidojot servisa pakalpojumu, kas no savas SOPA pārvada datus uz informācijas sistēmu. Uzskatām, ka noteikumu 31.3 apakšpunktā minētais risinājums nav racionāls – plānot šādu decentralizētu procesu, kas būs tikai kā pagaidu risinājums un kas radīs papildus izmaksas un būs pārstrādājams, tiklīdz tiks pabeigta projekta "Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)" ieviešana.
Efektīvāk būtu uzreiz orientēt SOPA datus uz DAGR datu saņemšanu un savienot informācijas sistēmu ar DAGR. Ierosinām Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) vienoties ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM) kā par DAGR projekta koordinēšanu un ieviešanu atbildīgo ministriju, nodrošinot, ka no 43 pašvaldību SOPA iegūst datus DAGR un savieno to ar informācijas sistēmu. Tādējādi tiktu sekmēta lietderīgu un efektīvu resursu (finanses, cilvēki, laiks) izmantošana, nodrošinot ilgtermiņa risinājumu, nevis būtisku resursu ieguldījumu pagaidu risinājumā.
Vēršam uzmanību uz to, ka izglītības iestādes nestrādā ar Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammu (SOPA), tādējādi nebūs iespējams pārrakstīt/pārvadīt datus no SOPA uz informācijas sistēmu. Tas nozīmē, ka jāveido jauna datu apmaiņa – katrai no 43 pašvaldībām veidojot servisa pakalpojumu, kas no savas SOPA pārvada datus uz informācijas sistēmu. Uzskatām, ka noteikumu 31.3 apakšpunktā minētais risinājums nav racionāls – plānot šādu decentralizētu procesu, kas būs tikai kā pagaidu risinājums un kas radīs papildus izmaksas un būs pārstrādājams, tiklīdz tiks pabeigta projekta "Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)" ieviešana.
Efektīvāk būtu uzreiz orientēt SOPA datus uz DAGR datu saņemšanu un savienot informācijas sistēmu ar DAGR. Ierosinām Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) vienoties ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM) kā par DAGR projekta koordinēšanu un ieviešanu atbildīgo ministriju, nodrošinot, ka no 43 pašvaldību SOPA iegūst datus DAGR un savieno to ar informācijas sistēmu. Tādējādi tiktu sekmēta lietderīgu un efektīvu resursu (finanses, cilvēki, laiks) izmantošana, nodrošinot ilgtermiņa risinājumu, nevis būtisku resursu ieguldījumu pagaidu risinājumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Kritiski vērtējams ir noteikumu 11.32.apakšpunktā noteiktais attiecībā uz informācijas par semestru vērtējuma ievadīšanu un aktualizēšanu sistēmā nepieciešamību.
Ņemot vērā valsts vispārējās pamatizglītības standartā un vispārējās vidējās izglītības standartā noteikto(Izglītības programmas apguvi katrā klasē apliecina liecība, kas ietver skolēna snieguma vērtējumu katrā mācību priekšmetā mācību gada noslēgumā..) un izglītības iestādēm piešķirto rīcības brīvību par izglītības iestāžu pedagoģiskā procesa organizēšanai obligāti nepieciešamo dokumentāciju (Liecībā var norādīt izglītojamā snieguma vērtējumus mācību priekšmetos (kursos) semestrī.), rosinām izvērtēt izglītojamā semestru vērtējuma ievadi informācijas sistēmā lietderību.
Ņemot vērā valsts vispārējās pamatizglītības standartā un vispārējās vidējās izglītības standartā noteikto(Izglītības programmas apguvi katrā klasē apliecina liecība, kas ietver skolēna snieguma vērtējumu katrā mācību priekšmetā mācību gada noslēgumā..) un izglītības iestādēm piešķirto rīcības brīvību par izglītības iestāžu pedagoģiskā procesa organizēšanai obligāti nepieciešamo dokumentāciju (Liecībā var norādīt izglītojamā snieguma vērtējumus mācību priekšmetos (kursos) semestrī.), rosinām izvērtēt izglītojamā semestru vērtējuma ievadi informācijas sistēmā lietderību.
Piedāvātā redakcija
-