Atzinums

Projekta ID
24-TA-1377
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām projekta 18.7. apakšpunktā svītrot vārdu "pieteikuma". Vēršam uzmanību uz to, ka no projekta izriet, ka tiek iesniegts "projekta iesniegums", nevis "projekta pieteikuma iesniegums", skatīt, piemēram, projekta 13., 14. un 15. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām izvērtēt projekta saturu un to, vai anotācijā nav konkretizējamas tā izpratnes robežas, nolūkā nodrošināt tiesību normu adresātam korektu terminoloģijas un tiesību normu izpratni, novēršot pretrunīgus viedokļus vai šaubas par to saturu. Proti, ņemot vērā veiktos precizējumus projekta 31. punktā, anotācijas 1.3. apakšsadaļā, šķietami lietderīgi būtu skaidrot to, kas projekta 31. punktā, kontekstā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Regula 2023/2831), uzskatāms par atbalsta piešķiršanas brīdi. Vēršam uzmanību, ka pašreizējie skaidrojumi anotācijā projektu skaidro salīdzinoši vispārīgi, attiecīgi pastāv risks tiesību normas nepilnīgai, neviennozīmīgai izpratnei, kuru iespējams savlaicīgi novērst konkrēti norādot uz to, kas projekta kontekstā ir "atbalsta piešķiršanas brīdis".
Vienlaicīgi, ņemot vērā izziņā norādīto nepieciešamību projektā lietot terminu "uzņēmums", iesakām anotācijā skaidrot arī šī termina saturu kontekstā ar Regulu 2023/2831 un Komerclikumā nostiprināto termina izpratni. Proti, nolūkā izvairīties no nekorektas terminoloģijas interpretācijas, kas var rasties, piemēram, tāpēc, ka atbilstoši Komerclikuma 18. pantam termins "uzņēmums" apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību, nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektubet no izziņā minētā secināms, ka projektā termina "uzņēmums" interpretācija ir atšķirīga.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā "Pašreizējā situācija" ietverto informāciju, ka Ministru kabineta 2021. gada 17. augusta noteikumu Nr. 548 "Kārtība, kādā Aizsardzības ministrija īsteno projektu konkursus militāru vai divējāda lietojuma produktu attīstības atbalstam" 43. punkts noteica, ka tie ir spēkā līdz 2024. gada 30. jūnijam. Lai arī minētie Ministru kabineta noteikumi paredzēja, ka tie ir spēkā līdz 2024. gada 30. jūnijam, spēku tie zaudēja jau 2024. gada 24. aprīlī. Ievērojot minēto, šāds pašreizējās situācijas apraksts ir maldinošs.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā "Problēmas apraksts" ietverto atsauci uz to, ko nosaka "šobrīd esošie noteikumi", piemēram, atsaucoties uz to, ka Ministru kabineta 2021. gada 17. augusta noteikumi Nr. 548 "Kārtība, kādā Aizsardzības ministrija īsteno projektu konkursus militāru vai divējāda lietojuma produktu attīstības atbalstam" noteica konkrēto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" ietverto informāciju, kas paredz, ka ir nepieciešams ieviest jaunu regulējumu, "lai būtu iespējams turpināt izsludināt jaunas Aizsardzības ministrijas grantu projektu iesniegumu atlases pēc 2024. gada 30. jūnija". Visticamāk šo regulējumu ir nepieciešams ieviest, lai varētu izsludināt jaunas projektu iesniegumu atlases pēc 2024. gada 24. aprīļa, kad spēku zaudēja Ministru kabineta 2021. gada 17. augusta noteikumi Nr. 548 "Kārtība, kādā Aizsardzības ministrija īsteno projektu konkursus militāru vai divējāda lietojuma produktu attīstības atbalstam".
Piedāvātā redakcija
-