Projekta ID
24-TA-848Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
18.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot norādes uz pašvaldības iestādi.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta pirmo daļu, piemērojot normatīvos aktus, ievēro šādu ārējo normatīvo aktu juridiskā spēka hierarhiju: 1) Satversme; 2) likumi; 3) Ministru kabineta noteikumi; 4) pašvaldību saistošie noteikumi. Turklāt Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta sestās daļas 1. punkts noteic, ja konstatē pretrunu starp dažāda juridiska spēka tiesību normām, piemēro to tiesību normu, kurai ir augstāks juridiskais spēks. Tādējādi nepieciešamības gadījumā Ministru kabineta noteikumos lietotie termini jāsaskaņo ar likumu.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta pirmo daļu, piemērojot normatīvos aktus, ievēro šādu ārējo normatīvo aktu juridiskā spēka hierarhiju: 1) Satversme; 2) likumi; 3) Ministru kabineta noteikumi; 4) pašvaldību saistošie noteikumi. Turklāt Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta sestās daļas 1. punkts noteic, ja konstatē pretrunu starp dažāda juridiska spēka tiesību normām, piemēro to tiesību normu, kurai ir augstāks juridiskais spēks. Tādējādi nepieciešamības gadījumā Ministru kabineta noteikumos lietotie termini jāsaskaņo ar likumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 72. panta pirmo daļu pašvaldības ekonomiskais pamats ir pašvaldības manta, tostarp kustamais un nekustamais īpašums, un finanšu līdzekļi. Vienlaikus saskaņā ar Pašvaldību likuma 73. panta ceturto daļu pašvaldībai ir tiesības iegūt un atsavināt kustamo un nekustamo īpašumu, kā arī veikt citas privāttiesiskas darbības, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu. Ievērojot minēto, pašvaldības iestāžu manta nav šo iestāžu manta, bet gan pašvaldības manta. Turklāt saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 4. panta otro daļu atvasināta publiska persona valsts pārvaldes jomā darbojas ar pastarpinātās pārvaldes iestāžu starpniecību. Tādējādi pastarpinātās pārvaldes iestāde vien pārstāv atvasinātu publisku personu. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot norādes uz pašvaldības iestādi.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta pirmo daļu, piemērojot normatīvos aktus, ievēro šādu ārējo normatīvo aktu juridiskā spēka hierarhiju: 1) Satversme; 2) likumi; 3) Ministru kabineta noteikumi; 4) pašvaldību saistošie noteikumi. Turklāt Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta sestās daļas 1. punkts noteic, ja konstatē pretrunu starp dažāda juridiska spēka tiesību normām, piemēro to tiesību normu, kurai ir augstāks juridiskais spēks. Tādējādi nepieciešamības gadījumā Ministru kabineta noteikumos lietotie termini jāsaskaņo ar likumu.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta pirmo daļu, piemērojot normatīvos aktus, ievēro šādu ārējo normatīvo aktu juridiskā spēka hierarhiju: 1) Satversme; 2) likumi; 3) Ministru kabineta noteikumi; 4) pašvaldību saistošie noteikumi. Turklāt Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta sestās daļas 1. punkts noteic, ja konstatē pretrunu starp dažāda juridiska spēka tiesību normām, piemēro to tiesību normu, kurai ir augstāks juridiskais spēks. Tādējādi nepieciešamības gadījumā Ministru kabineta noteikumos lietotie termini jāsaskaņo ar likumu.
Piedāvātā redakcija
-
