Projekta ID
24-TA-2008Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
16.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Aicinām terminu “zemnieku saimniecības” aizstāt ar terminu “individuāli uzņēmumi”, jo saskaņā ar likumu “Par individuālo (ģimenes) uzņēmumu un zemnieka vai zvejnieka saimniecību” individuāli uzņēmumi aptver arī zemnieka un zvejnieka saimniecību.
Piedāvātā redakcija
2.3. finansējuma saņēmējs – sīkais (mikro), mazais, vidējais un lielais komersants, pašnodarbināta persona, individuāls uzņēmums, biedrības un nodibinājumi, zinātniskā institūcija, publiskas personas kapitālsabiedrības, kas ir projekta iesniedzējs un saņem, publisku finansējumu atbalsta pasākumu īstenošanai;
2.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt apakšpunkta redakciju, otro saikli “un” aizstājot ar saikli “kurš”.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt iespēju paplašināt instrukcijas projekta 2.5. apakšpunktā ietverto darba devēju loku, ievērojot, ka Ministru kabineta 25.01.2011. noteikumi Nr. 75 “Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem” (turpmāk – MK noteikumi Nr.75) nosaka plašāku darba devēju loku kā norādīts instrukcijas projekta 2.5. apakšpunktā. Skatīt MK noteikumu Nr. 75 109.1 apakšpunktu, t.i., “109.1 Apmācību pie darba devēja uz laiku līdz trim mēnešiem, apmācības laikā nodibinot darba tiesiskās attiecības ar apmācībā iesaistīto bezdarbnieku (turpmāk – praktiskā apmācība), organizē darba devējam – komersantam (izņemot izglītības iestādi, kuras pamatuzdevums ir izglītības programmu īstenošana), pašnodarbinātai personai, individuālajam uzņēmumam, biedrībai (izņemot politisko partiju) vai nodibinājumam – vajadzīgā darbinieka praktiskai sagatavošanai.” Atbilstoši lūdzam precizēt instrukcijas 2.2 apakšpunktu, ja attiecināms.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt iespēju paplašināt instrukcijas projekta 2.5. apakšpunktā ietverto darba devēju loku, ievērojot, ka Ministru kabineta 25.01.2011. noteikumi Nr. 75 “Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem” (turpmāk – MK noteikumi Nr.75) nosaka plašāku darba devēju loku kā norādīts instrukcijas projekta 2.5. apakšpunktā. Skatīt MK noteikumu Nr. 75 109.1 apakšpunktu, t.i., “109.1 Apmācību pie darba devēja uz laiku līdz trim mēnešiem, apmācības laikā nodibinot darba tiesiskās attiecības ar apmācībā iesaistīto bezdarbnieku (turpmāk – praktiskā apmācība), organizē darba devējam – komersantam (izņemot izglītības iestādi, kuras pamatuzdevums ir izglītības programmu īstenošana), pašnodarbinātai personai, individuālajam uzņēmumam, biedrībai (izņemot politisko partiju) vai nodibinājumam – vajadzīgā darbinieka praktiskai sagatavošanai.” Atbilstoši lūdzam precizēt instrukcijas 2.2 apakšpunktu, ja attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Instrukcijas projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalsta pasākumu īstenošana iespējama, izmantojot arī ES fondu finansējumu, lūdzam papildināt anotāciju, skaidrojot 6.6. apakšpunktā ietvertās prasības praktisko īstenošanu un ministrijām veicamās darbības minētās prasības ietvaros. Atbilstoši izveidotajai ES fondu vadības un kontroles sistēmai un Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteiktajam, ES fondu investīciju uzraudzību veic gan atbildīgā iestāde (ministrija), kuras pienākums ir nodrošināt specifiskā atbalsta mērķa rezultātu sasniegšanu, tostarp iznākuma un rezultātu rādītāju sasniegšanas uzraudzību, gan arī Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā sadarbības iestāde, kuras pienākums ir nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, projektu mērķu un iznākuma rādītāju sasniegšanas uzraudzību, analizēt problēmas projektu īstenošanā un iesniegt atbildīgajai iestādei, vadošajai iestādei un uzraudzības komitejai priekšlikumus par projektu īstenošanas uzlabošanu. Līdz ar to lūdzam anotācijā skaidrot 6.6. apakšpunktā iekļautās prasības mērķi un tajā minētās darba devēju iesniegtās informācijas izmantošanas nolūku.
Piedāvātā redakcija
-
