Atzinums

Projekta ID
24-TA-1269
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz EM veiktajiem precizējumiem anotācijas sadaļā "Finansējuma saņēmējam uzkrājamo rādītāju precizēšana", iekļauto papildus informāciju, ka RIS3 rādītāji finansējuma saņēmējam jāuzkrāj visās programmas aktivitātēs un ja rādītāju nav iespējams uzkrāt atbilstoši aktivitāšu specifikai, to neuzkrāj, atkārtoti lūdzam EM noteikumu projekta anotācijā precīzāk atrunāt attiecībā uz kādām pasākuma atbalsta sadaļām finansējuma saņēmējam ir jāuzkrāj dati par RIS3. Vēršam uzmanību, ka RIS3 rādītāji ir attiecināmi uz tiem specifiskiem atbalsta mērķiem, pasākumiem vai to atbalsta sadaļām, kur atbalsts ir/var būt saistīts ar P&A izdevumiem, nevis par vispārīgām uzņēmējdarbības atbalsta sadaļām, piemēram, kā par pasākuma ietvaros paredzēto atbalstu augsti kvalificētu darbinieku piesaistei (36.7.punkts) vai dizaina pakalpojuma saņemšanu - dizaina vaučers (36.8.punkts.). Pretējā gadījumā vēršam uzmanību, ka finansējuma saņēmējam tiks uzlikts nevajadzīgs administratīvais slogs.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam EM svītrot 33.9. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka pasākuma ietvaros nav paredzēts atbalsts fundamentālo pētījumu veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot no 77.5 punktā atsauci uz no noteikumu 39.5.apakšpunktu atbilstoši iepriekš izteiktam iebildumam, ka VID rīcībā nav informācijas par nodarbinātā statusu iestādē ierēdnis vai darbinieks, līdz ar to minētā atsauce noteikumos nav pamatota un attiecīgi arī minēto svītrot projekta anotācijas.

 
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punktā ietvert pilnos 1.2.1.4. pasākuma un 1.2.3.1. pasākuma nosaukumus, lai nerastos interpretācijas problēma, vienlaikus papildinot prokollēmuma punktu, izsakot šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Atļaut Ekonomikas ministrijai veikt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" finansējuma pārdali 2 000 000 euro apmērā uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.1. pasākumu "Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai" pirms pozitīva Eiropas Komisijas lēmuma par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam grozījumiem saņemšanas.

 

 
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka RIS3 rādītājiem ir noteikta vienota pieeja datu uzkrāšanai RIS3 vadlīniju projektā, līdz ar to redakcionāli precizējumi rādītāju nosaukumos nav pieļaujami. Pretējā gadījumā tāds rādītājs KPVIS nebūs atrodams. Lūdzam izteikt noteikumu projekta 33.3.1.2. apakšpunktu atbilstoši RIS3 vadlīniju projektā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
33.3.1.2. kapitālizdevumi – ēkas, iekārtas, intelektuālā īpašuma tiesības, datoru programmatūra (euro);
 
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vieglākai normas uztveramībai, aicinām EM pārkārtot 33.4.1.1.punktu apakšpunktus secībā, kas atspoguļo augstāko izglītības līmenī virzienā uz lejupejošo (doktora grāda ieguvēji/ jaunie zinātnieki/ doktoranti un doktora grāda pretendenti/ maģistra grāda, bakalaura grāda, pirmā vai otrā līmeņa augstākās profesionālās izglītības ieguvēji/ ar cita līmeņa izglītību, kas zemāka par šo noteikumu 33.4.1.1.1. apakšpunktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vieglākai normas uztveramībai, aicinām EM pārkārtot 33.4.1.2.punktu apakšpunktus secībā, kas atspoguļo augstāko izglītības līmenī virzienā uz lejupejošo (doktora grāda ieguvēji/ jaunie zinātnieki/ doktoranti un doktora grāda pretendenti/ maģistra grāda, bakalaura grāda, pirmā vai otrā līmeņa augstākās profesionālās izglītības ieguvēji/ ar cita līmeņa izglītību, kas zemāka par šo noteikumu 33.4.1.2.1. apakšpunktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vieglākai normas uztveramībai, aicinām EM pārkārtot 33.5.1.punktu apakšpunktus secībā, kas atspoguļo augstāko izglītības līmenī virzienā uz lejupejošo (doktora grāda ieguvēji/ jaunie zinātnieki/ doktoranti un doktora grāda pretendenti/ maģistra grāda, bakalaura grāda, pirmā vai otrā līmeņa augstākās profesionālās izglītības ieguvēji/ ar cita līmeņa izglītību, kas zemāka par šo noteikumu 33.5.1.1.1. apakšpunktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vieglākai normas uztveramībai, aicinām EM pārkārtot 33.5.1.2.punktu apakšpunktus secībā, kas atspoguļo augstāko izglītības līmenī virzienā uz lejupejošo (doktora grāda ieguvēji/ jaunie zinātnieki/ doktoranti un doktora grāda pretendenti/ maģistra grāda, bakalaura grāda, pirmā vai otrā līmeņa augstākās profesionālās izglītības ieguvēji/ ar cita līmeņa izglītību, kas zemāka par šo noteikumu 33.5.1.2.1. apakšpunktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 01.07.2024. spēkā ir stājušies grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 21.novembra noteikumos Nr.715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" (turpmāk - MK noteikumi Nr.715), aicinām noteikumu 78.punktā svītrot vārdus “un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem”.
 
Piedāvātā redakcija
-