Projekta ID
24-TA-1667Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
23.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
2.1. dižpasākums - starptautiska mēroga liels un nozīmīgs publisks pasākums, kas tiek plaši atspoguļots medijos un plašsaziņas līdzekļos un rada būtisku ietekmi uz uzņemošās valsts ekonomiku (atpazīstamību un konkurētspēju, eksportu utt.), un piesaista vismaz 10 000 ārvalstu apmeklētāju un dalībnieku naktis, kas pavadītas Latvijas tūristu mītnēs vai īstermiņa īres mītnēs;
Iebildums
LDDK no normatīvā akta projekta nav skaidrs - kāda metodoloģija tiek plānota, lai skaitītu apmeklētāju un dalībnieku naktis, kas pavadītas Latvijas tūristu mītnēs vai īstermiņa īres mītnēs?
Ja pasākumiem ar savlaicīgi paredzamu, grupās organizētu un identificējamu dalībnieku un/vai apmeklētāju loku (piemēram, sporta komandas, mūzikas un citi mākslinieciskie kolektīvi, kori tml) ir iespēja diezgan precīzi identificēt organizēto, daudzskaitlīgu grupu nakšņošanas vietas un ilgumu, tad pasākumiem, kuriem ārvalstu apmeklētāji pērk biļetes vai izmanto ielūgumus individuālam apmeklējumam vai mazās grupās, pasākuma rīkotājs nakšņošanas vietas un ilgumu noskaidrot nevar. Protams, rīkotājs var noskaidrot biļetes pircēja pārstāvēto valsti, bet nav skaidrs, kā varētu tikt noskaidrots uzturēšanās ilgums un vieta.
Lai neveicinātu papildu birokrātiskā sloga un nevajadzīgu papildu izdevumu palielināšanu, LDDK aicina noteikt, ka līdzīgi kā ārvalstu viesu radītā apgrozījuma aprēķinā (kas norādīts noteikumu anotācijā sadaļā “Atbalsta apmērs un piešķiršanas kritēriji) plānots izmantot Centrālās statistikas pārvaldes datus, arī viesu nakšu aprēķinā tiek izmantoti CSP statistiķu izveidota skaidra metodoloģija, kas reprezentē vidējo mērījumu, nevis katra viesa nakšņošanas faktu precīzu konstatāciju.
Jāatzīmē arī, ka optimāli būtu darījumu tūrisma pasākumiem CSP aprēķinos izdalīt darījumu tūrista vidējos diennakts tēriņus, jo, protams, darījumu tūristu tēriņi ir būtiski lielāki nekā atpūtas ceļotāju izdevumi. Bet saprotam, ka šobrīd CSP rīcībā šādu datu nav.
Ja pasākumiem ar savlaicīgi paredzamu, grupās organizētu un identificējamu dalībnieku un/vai apmeklētāju loku (piemēram, sporta komandas, mūzikas un citi mākslinieciskie kolektīvi, kori tml) ir iespēja diezgan precīzi identificēt organizēto, daudzskaitlīgu grupu nakšņošanas vietas un ilgumu, tad pasākumiem, kuriem ārvalstu apmeklētāji pērk biļetes vai izmanto ielūgumus individuālam apmeklējumam vai mazās grupās, pasākuma rīkotājs nakšņošanas vietas un ilgumu noskaidrot nevar. Protams, rīkotājs var noskaidrot biļetes pircēja pārstāvēto valsti, bet nav skaidrs, kā varētu tikt noskaidrots uzturēšanās ilgums un vieta.
Lai neveicinātu papildu birokrātiskā sloga un nevajadzīgu papildu izdevumu palielināšanu, LDDK aicina noteikt, ka līdzīgi kā ārvalstu viesu radītā apgrozījuma aprēķinā (kas norādīts noteikumu anotācijā sadaļā “Atbalsta apmērs un piešķiršanas kritēriji) plānots izmantot Centrālās statistikas pārvaldes datus, arī viesu nakšu aprēķinā tiek izmantoti CSP statistiķu izveidota skaidra metodoloģija, kas reprezentē vidējo mērījumu, nevis katra viesa nakšņošanas faktu precīzu konstatāciju.
Jāatzīmē arī, ka optimāli būtu darījumu tūrisma pasākumiem CSP aprēķinos izdalīt darījumu tūrista vidējos diennakts tēriņus, jo, protams, darījumu tūristu tēriņi ir būtiski lielāki nekā atpūtas ceļotāju izdevumi. Bet saprotam, ka šobrīd CSP rīcībā šādu datu nav.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
12.3. starptautiski atzīta auditora audita ziņojumu par plānoto ārvalstu viesu skaitu, uzturēšanās ilgumu, plānotajiem ārvalstu viesu radītā apgrozījuma PVN ieņēmumiem, plānoto sasniedzamo auditoriju un izmantojamajiem komunikācijas kanāliem;
Iebildums
LDDK no normatīvā akta projekta nav skaidrs - kāda metodoloģija tiek plānota, lai skaitītu apmeklētāju un dalībnieku naktis, kas pavadītas Latvijas tūristu mītnēs vai īstermiņa īres mītnēs?
Ja pasākumiem ar savlaicīgi paredzamu, grupās organizētu un identificējamu dalībnieku un/vai apmeklētāju loku (piemēram, sporta komandas, mūzikas un citi mākslinieciskie kolektīvi, kori tml) ir iespēja diezgan precīzi identificēt organizēto, daudzskaitlīgu grupu nakšņošanas vietas un ilgumu, tad pasākumiem, kuriem ārvalstu apmeklētāji pērk biļetes vai izmanto ielūgumus individuālam apmeklējumam vai mazās grupās, pasākuma rīkotājs nakšņošanas vietas un ilgumu noskaidrot nevar. Protams, rīkotājs var noskaidrot biļetes pircēja pārstāvēto valsti, bet nav skaidrs, kā varētu tikt noskaidrots uzturēšanās ilgums un vieta.
Lai neveicinātu papildu birokrātiskā sloga un nevajadzīgu papildu izdevumu palielināšanu, LDDK aicina noteikt, ka līdzīgi kā ārvalstu viesu radītā apgrozījuma aprēķinā (kas norādīts noteikumu anotācijā sadaļā “Atbalsta apmērs un piešķiršanas kritēriji) plānots izmantot Centrālās statistikas pārvaldes datus, arī viesu nakšu aprēķinā tiek izmantoti CSP statistiķu izveidota skaidra metodoloģija, kas reprezentē vidējo mērījumu, nevis katra viesa nakšņošanas faktu precīzu konstatāciju.
Jāatzīmē arī, ka optimāli būtu darījumu tūrisma pasākumiem CSP aprēķinos izdalīt darījumu tūrista vidējos diennakts tēriņus, jo, protams, darījumu tūristu tēriņi ir būtiski lielāki nekā atpūtas ceļotāju izdevumi. Bet saprotam, ka šobrīd CSP rīcībā šādu datu nav.
Ja pasākumiem ar savlaicīgi paredzamu, grupās organizētu un identificējamu dalībnieku un/vai apmeklētāju loku (piemēram, sporta komandas, mūzikas un citi mākslinieciskie kolektīvi, kori tml) ir iespēja diezgan precīzi identificēt organizēto, daudzskaitlīgu grupu nakšņošanas vietas un ilgumu, tad pasākumiem, kuriem ārvalstu apmeklētāji pērk biļetes vai izmanto ielūgumus individuālam apmeklējumam vai mazās grupās, pasākuma rīkotājs nakšņošanas vietas un ilgumu noskaidrot nevar. Protams, rīkotājs var noskaidrot biļetes pircēja pārstāvēto valsti, bet nav skaidrs, kā varētu tikt noskaidrots uzturēšanās ilgums un vieta.
Lai neveicinātu papildu birokrātiskā sloga un nevajadzīgu papildu izdevumu palielināšanu, LDDK aicina noteikt, ka līdzīgi kā ārvalstu viesu radītā apgrozījuma aprēķinā (kas norādīts noteikumu anotācijā sadaļā “Atbalsta apmērs un piešķiršanas kritēriji) plānots izmantot Centrālās statistikas pārvaldes datus, arī viesu nakšu aprēķinā tiek izmantoti CSP statistiķu izveidota skaidra metodoloģija, kas reprezentē vidējo mērījumu, nevis katra viesa nakšņošanas faktu precīzu konstatāciju.
Jāatzīmē arī, ka optimāli būtu darījumu tūrisma pasākumiem CSP aprēķinos izdalīt darījumu tūrista vidējos diennakts tēriņus, jo, protams, darījumu tūristu tēriņi ir būtiski lielāki nekā atpūtas ceļotāju izdevumi. Bet saprotam, ka šobrīd CSP rīcībā šādu datu nav.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
13.3. ir tieši saistītas ar šādām vajadzībām:
Iebildums
LDDK lūdz attiecināmajās izmaksās iekļaut arī:
- darbaspēka izmaksas
- apdrošināšanas izmaksas
- biļešu tirdzniecības izdevumus
- auditoru pakalpojumu izdevumus. Ņemot vērā, ka auditoru pakalpojumi, visticamāk, būs būtiski lielu finanšu ietilpīga pozīcija, rosinām noteikt, ka auditoru pakalpojumi tiek segti 100% apmērā, jo nav samērīgi, ka finansējuma saņemšanai papildus radušos izdevumus sedz pasākuma rīkotājs.
- darbaspēka izmaksas
- apdrošināšanas izmaksas
- biļešu tirdzniecības izdevumus
- auditoru pakalpojumu izdevumus. Ņemot vērā, ka auditoru pakalpojumi, visticamāk, būs būtiski lielu finanšu ietilpīga pozīcija, rosinām noteikt, ka auditoru pakalpojumi tiek segti 100% apmērā, jo nav samērīgi, ka finansējuma saņemšanai papildus radušos izdevumus sedz pasākuma rīkotājs.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
28. Ja plānotais dižpasākums tiek atcelts vai netiek īstenots atbilstoši kritērijiem, dižpasākuma īstenotājs atmaksā Aģentūrai visu avansā saņemtā atbalsta apmēru.
Iebildums
LDDK vērš uzmanību, ka projektā jābūt regulējumam visiem iespējamajiem praksē sastopamajoem gadījumiem.Piemēram, kādā čempionātā daļa valstu nosaka ceļošanas ierobežojumus Covid vai citas pandēmijas dēļ un vairākas sporta komandas nevar piedalīties, tādējādi plānoto 10 000 ārvalstu viesu naktis samazinās līdz 9500. Vai atbalsta samazināšana 100% ir samērīga?
Ja plānotais pasākums tiek atcelts vai sarīkots atbilstoši lielākajai daļai kritēriju (bet ne visiem) no rīkotāja neatkarīgu iemeslu dēļ, aicinām paredzēt, ka vismaz daļēji finansējums varētu tikt saglabāts.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļā “Risinājuma apraksts” norādīts, ka dižpasākums ir publisks pasākums, atsaucoties uz Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likumā noteikto publiska pasākuma definīciju. Viennozīmīgas izpratnes precizēšanai aicinām anotācijā ietvert skaidrojumu, ka atbalsts attiecināms arī uz darījumu tūrisma pasākumiem – starptautiskām izstādēm, konferencēm, kongresiem un samitiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
LDDK no normatīvā akta projekta nav skaidrs - kāda metodoloģija tiek plānota, lai skaitītu apmeklētāju un dalībnieku naktis, kas pavadītas Latvijas tūristu mītnēs vai īstermiņa īres mītnēs?
Ja pasākumiem ar savlaicīgi paredzamu, grupās organizētu un identificējamu dalībnieku un/vai apmeklētāju loku (piemēram, sporta komandas, mūzikas un citi mākslinieciskie kolektīvi, kori tml) ir iespēja diezgan precīzi identificēt organizēto, daudzskaitlīgu grupu nakšņošanas vietas un ilgumu, tad pasākumiem, kuriem ārvalstu apmeklētāji pērk biļetes vai izmanto ielūgumus individuālam apmeklējumam vai mazās grupās, pasākuma rīkotājs nakšņošanas vietas un ilgumu noskaidrot nevar. Protams, rīkotājs var noskaidrot biļetes pircēja pārstāvēto valsti, bet nav skaidrs, kā varētu tikt noskaidrots uzturēšanās ilgums un vieta.
Lai neveicinātu papildu birokrātiskā sloga un nevajadzīgu papildu izdevumu palielināšanu, LDDK aicina noteikt, ka līdzīgi kā ārvalstu viesu radītā apgrozījuma aprēķinā (kas norādīts noteikumu anotācijā sadaļā “Atbalsta apmērs un piešķiršanas kritēriji) plānots izmantot Centrālās statistikas pārvaldes datus, arī viesu nakšu aprēķinā tiek izmantoti CSP statistiķu izveidota skaidra metodoloģija, kas reprezentē vidējo mērījumu, nevis katra viesa nakšņošanas faktu precīzu konstatāciju.
Jāatzīmē arī, ka optimāli būtu darījumu tūrisma pasākumiem CSP aprēķinos izdalīt darījumu tūrista vidējos diennakts tēriņus, jo, protams, darījumu tūristu tēriņi ir būtiski lielāki nekā atpūtas ceļotāju izdevumi. Bet saprotam, ka šobrīd CSP rīcībā šādu datu nav.
Ja pasākumiem ar savlaicīgi paredzamu, grupās organizētu un identificējamu dalībnieku un/vai apmeklētāju loku (piemēram, sporta komandas, mūzikas un citi mākslinieciskie kolektīvi, kori tml) ir iespēja diezgan precīzi identificēt organizēto, daudzskaitlīgu grupu nakšņošanas vietas un ilgumu, tad pasākumiem, kuriem ārvalstu apmeklētāji pērk biļetes vai izmanto ielūgumus individuālam apmeklējumam vai mazās grupās, pasākuma rīkotājs nakšņošanas vietas un ilgumu noskaidrot nevar. Protams, rīkotājs var noskaidrot biļetes pircēja pārstāvēto valsti, bet nav skaidrs, kā varētu tikt noskaidrots uzturēšanās ilgums un vieta.
Lai neveicinātu papildu birokrātiskā sloga un nevajadzīgu papildu izdevumu palielināšanu, LDDK aicina noteikt, ka līdzīgi kā ārvalstu viesu radītā apgrozījuma aprēķinā (kas norādīts noteikumu anotācijā sadaļā “Atbalsta apmērs un piešķiršanas kritēriji) plānots izmantot Centrālās statistikas pārvaldes datus, arī viesu nakšu aprēķinā tiek izmantoti CSP statistiķu izveidota skaidra metodoloģija, kas reprezentē vidējo mērījumu, nevis katra viesa nakšņošanas faktu precīzu konstatāciju.
Jāatzīmē arī, ka optimāli būtu darījumu tūrisma pasākumiem CSP aprēķinos izdalīt darījumu tūrista vidējos diennakts tēriņus, jo, protams, darījumu tūristu tēriņi ir būtiski lielāki nekā atpūtas ceļotāju izdevumi. Bet saprotam, ka šobrīd CSP rīcībā šādu datu nav.
Piedāvātā redakcija
Ja netiek precizēta normatīvā akta redakcija, lūgums sniegt skaidrojumu Anotācijā.