Atzinums

Projekta ID
23-TA-3076
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Dabas resursu nodokļa likuma pārejas noteikumu 43. punkts paredz, ka regulējums, kas saistīts ar tekstilizstrādājumiem, stājas spēkā 2024. gada 1. jūlijā, aicinām papildināt projektu ar spēkā stāšanās noteikumu vai virzīt projektu izskatīšanai Ministru kabinetā tā, lai projekts nestātos spēkā pirms 2024. gada 1. jūlija.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot projekta 8. punktu, ņemot vērā to, ka Administratīvā procesa likuma 56. panta pirmā daļa paredz, ka iesniegumu var iesniegt mutvārdos vai rakstveidā. Tādējādi projekta 8. punktā noteiktais ir pretrunā Administratīvā procesa likuma 56. panta pirmajā daļā noteiktajam. Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka projekta 7. punkts paredz, ka iesniedzams iesniegums un attiecīgi dokumenti, tādējādi projekta 8. punkts pēc būtības ir lieks.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt projekta 11. punktu, ņemot vērā to, ka projektā nav minēts pieprasījums. Piemēram, nosakot, ka dienests pieņem lēmumu par atteikumu noslēgt apsaimniekošanas līgumu un piemērot atbrīvojumu, ja dienests pieprasījis iesniegt papildu informāciju un noteiktajā termiņā tā nav iesniegta vai iesniegtā informācija nav objektīva.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka projekta izdošanas pamatā nav likuma normas, kas pilnvaro Ministru kabinetu noteikt kārtību, kādā tiek grozīts apsaimniekošanas līgums, aicinām precizēt projekta 21. punktu, nenorādot, ka tiek pieņemts lēmums par grozījumu izdarīšanu apsaimniekošanas līgumā. Vienlaikus aicinām precizēt projekta 21. punktu, ņemot vērā to, ka projektā nav minēts pieprasījums. Piemēram, aicinām noteikt, ka gadījumos, kad dienests pieprasījis iesniegt papildu informāciju un noteiktajā termiņā tā nav iesniegta vai iesniegtā informācija nav objektīva, dienests rīkojas saskaņā ar kārtību, kāda noteikta normatīvajos aktos dabas resursu nodokļa piemērošanas jomā. Vienlaikus aicinām precizēt projekta 31. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām precizēt anotācijas 1.3. apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" pēdējo rindkopu, kurā noteikts, ka visi dokumenti iesniedzami elektroniski. Vēršam uzmanību uz to, ka projekts šādu regulējumu neparedz. Lai informētu apsaimniekotājus un nodokļu maksātājus par to, ka dokumentu iesniegšanai var izmantot konkrēto informācijas sistēmu, anotācijā būtu norādāms, ka tā ir viena no dokumentu iesniegšanas iespējām, nevis vienīgā iespēja.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Iesakām skaidrojumu par to, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regula (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem, domājams tieši I A un VII pielikumu un Bāzeles Konvencija par kontroli pār kaitīgo atkritumu robežšķērsojošo transportēšanu un to aizvākšanu projekta 5. pielikumā ir ieviesta jau iepriekš un projekts tos neskar ietvert arī anotācijā, tieši norādot uz to, ka no minētajiem tiesību aktiem izrietošās, iepriekš ieviestās prasības netiek mainītas, ietekmētas vai neieviestas.
Skaidrojumu papildinājumus par Komisijas 2023. gada 26. septembra Īstenošanas regulā (ES) 2023/2364, ar ko groza I pielikumu Padomes Regulai (EEK) Nr. 2658/87 par tarifu un statistikas nomenklatūru un kopējo muitas tarifu, noteikto kodu ieviešanu projekta 1. pielikumā, iesakām konkretizēt, papildinot arī ar informāciju par to, uz kāda tiesiskā pamata tiek izvēlēti tieši projekta 1. pielikumā uzskaitītie kodi, bet pārējie nē.
Piedāvātā redakcija
-