Projekta ID
24-TA-2589Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
13.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu Nr. 75 45.4.apakšpunktu, kas nosaka, ka NVA mācību kupona bāzes vērtības profesionālās pilnveides izglītības programmām ir aprēķināmas, sākot ar 80 stundām. Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumiem Nr. 110 "Noteikumi par valsts profesionālās tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības standartu" profesionālās pilnveides izglītības programmu ilgums nav ierobežots. Prasība par NVA mācību kupona bāzes vērtības aprēķināšanu profesionālās pilnveides izglītības programmām, sākot no 80 stundām (45.4.punkts), var radīt situāciju, ka konkrētām profesionālās kvalifikācijas vajadzībām nepieciešamās profesionālās pilnveides programmas var tikt mākslīgi izveidotas ar lielāku stundu skaitu, nekā patiesībā būtu nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Norādām, ka Ministru kabineta noteikumu grozījumu precizējums 2. punktā "Aizstāt 15.6. un 15.9.punktā skaitli "60" ar skaitli "50"" pēc būtības akceptē pieņēmumu, ka katrs otrais kursu apmeklētājs var nenokārtot valsts valodas prasmes pārbaudi tajā līmenī, kurā ir mācījies valsts valodu pēc līmenim atbilstošas programmas.
Vēršam uzmanību, ka anotācijā patlaban nav atrodama datos balstīta informācija, kas pamatotu zemāka procenta noteikšanu. Anotācijā pamatojumam minēta tikai CSDD prakse. Lai objektīvi varētu lemt par zemāka procenta noteikšanu, rosinām salīdzināt statistikas datus (cik kursu apmeklētāju, piem., gada laikā kārto valsts valodas prasmes eksāmenu, cik - transportlīdzekļu vadītāja kvalifikācijas iegūšanas vadīšanas eksāmenu; kāds ir faktiskais nokārtojušo skaits tiem, kas apmeklē NVA kursus, kāda ir kopējā statistika un proporcija). Valodas apguvē nebūtu vēlams samazināt prasības valsts valodas prasmes pārbaudes eksāmena nokārtošanai, ne arī veikt citas izmaiņas bez pamatojuma. Lēmumam jābūt balstītam vismaz divu gadu perioda rezultātu analīzē, un jāpamato ieguvumu, kas mainīsies, ja šo procentu samazinās.
Vēršam uzmanību, ka anotācijā patlaban nav atrodama datos balstīta informācija, kas pamatotu zemāka procenta noteikšanu. Anotācijā pamatojumam minēta tikai CSDD prakse. Lai objektīvi varētu lemt par zemāka procenta noteikšanu, rosinām salīdzināt statistikas datus (cik kursu apmeklētāju, piem., gada laikā kārto valsts valodas prasmes eksāmenu, cik - transportlīdzekļu vadītāja kvalifikācijas iegūšanas vadīšanas eksāmenu; kāds ir faktiskais nokārtojušo skaits tiem, kas apmeklē NVA kursus, kāda ir kopējā statistika un proporcija). Valodas apguvē nebūtu vēlams samazināt prasības valsts valodas prasmes pārbaudes eksāmena nokārtošanai, ne arī veikt citas izmaiņas bez pamatojuma. Lēmumam jābūt balstītam vismaz divu gadu perioda rezultātu analīzē, un jāpamato ieguvumu, kas mainīsies, ja šo procentu samazinās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 75 22. punktu Ekonomikas ministrijas izveidotajai komisijai ir jānodrošina mācību savstarpēja papildinātība starp dažādām mērķa grupām. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt priekšlikuma par neformālās izglītības programmas “Latviešu valoda bez starpniekvalodas” mērķgrupas paplašināšanu uz jebkuru NVA klientu, izskatīšanu un apstiprināšanu Ekonomikas ministrijas izveidotajā Apvienotajā pieaugušo izglītības koordinācijas komisijā.
Piedāvātā redakcija
-