Projekta ID
23-TA-2137Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
21.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 27.lpp. teikts: Nodrošinot valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, svarīga ir izmaksu efektivitāte, tādēļ augstāka līmeņa veselības aprūpe parasti pieejama tālāk no dzīvesvietas. Tādēļ svarīga būtu pašvaldību iesaiste, lai nodrošinātu nepieciešamo transportu.
2023.gada 17.maijā notika ikgadējās Veselības ministrijas un Latvijas Pašvaldību sarunas, kurās tika pārrunāts jautājums "Sadarbība ar pašvaldībām primārās veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības uzlabošanā", t.sk. par iedzīvotāju pārvadāšanu, lai nodrošinātu dažāda līmeņa veselības aprūpes pakalpojumus. Sarunās pašvaldību pārstāvji norādīja: "Attiecībā uz iedzīvotāju pārvadāšanu jeb piekļuvi veselības aprūpes pakalpojumiem, jautājums risināms ar Autotransporta direkciju – nav attīstīts transporta tīkls, kā arī nav zināms, kāds būs transporta tīkls bērniem kontekstā ar skolu slēgšanu - arī tur nav zināms, vai nebūs nepieciešami jauni pārvadājumi."
Pašvaldības sniedz atbalstu noteiktam iedzīvotāju sociālajām grupām atbilstoši saistošajos noteikumos noteiktajiem kritērijiem (funkcionālie traucējumi, objektīvi iemesli, kādēļ persona/ģimene nevar izmantot sabiedrisko transportu utt.). Lai risinātu sabiedriskā transporta nepieejamību, pārskatot sabiedriskā transporta maršrutus, jāvērtē iespēja nodrošināt transportu pēc pieprasījuma ar valsts budžeta dotāciju vai citi risinājumi.
2023.gada 17.maijā notika ikgadējās Veselības ministrijas un Latvijas Pašvaldību sarunas, kurās tika pārrunāts jautājums "Sadarbība ar pašvaldībām primārās veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības uzlabošanā", t.sk. par iedzīvotāju pārvadāšanu, lai nodrošinātu dažāda līmeņa veselības aprūpes pakalpojumus. Sarunās pašvaldību pārstāvji norādīja: "Attiecībā uz iedzīvotāju pārvadāšanu jeb piekļuvi veselības aprūpes pakalpojumiem, jautājums risināms ar Autotransporta direkciju – nav attīstīts transporta tīkls, kā arī nav zināms, kāds būs transporta tīkls bērniem kontekstā ar skolu slēgšanu - arī tur nav zināms, vai nebūs nepieciešami jauni pārvadājumi."
Pašvaldības sniedz atbalstu noteiktam iedzīvotāju sociālajām grupām atbilstoši saistošajos noteikumos noteiktajiem kritērijiem (funkcionālie traucējumi, objektīvi iemesli, kādēļ persona/ģimene nevar izmantot sabiedrisko transportu utt.). Lai risinātu sabiedriskā transporta nepieejamību, pārskatot sabiedriskā transporta maršrutus, jāvērtē iespēja nodrošināt transportu pēc pieprasījuma ar valsts budžeta dotāciju vai citi risinājumi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 19.lpp, norādīts:
Līdz ar administratīvi teritoriālās reformas ieviešanu 2021. gadā, pašvaldības uzsāka bāriņtiesu pāreju no NPAIS uz bāriņtiesu darba lietojumprogrammu (viena no sabiedrības ar ierobežotu atbildību piederošajām pašvaldību iestāžu lietojumprogrammām). Pāreja uz darbu bāriņtiesu darba lietojumprogrammā nodrošina, ka bāriņtiesām iespējams vienuviet fiksēt informāciju par visām bāriņtiesas kompetencē esošo administratīvo lietu kategorijām. NPAIS šāda iespēja bāriņtiesām netika nodrošināta. Vienlaikus tiek nodrošināts, ka bāriņtiesu sagatavotā informācija ar informācijas sistēmu sasaistes līdzekļu starpniecību ir pieejama citiem NPAIS lietotājiem.
Lūdzam:
1) papildināt ar informāciju, vai visas bāriņtiesas ir pārgājušas uz bāriņtiesu darba lietojumprogrammu BARIS un kādu atbalstu bāriņtiesas ir saņēmušas šajā procesā no valsts (apmācības, informatīvu, finansiālu u.tml.), kas ir šīs IS īpašnieks, kā bāriņtiesu pāreja uz šo IS iekļaujas valsts virzībā uz vienotu digitālo informācijas platformu, t.sk. informācijas apmaiņu starp dažādām sistēmām;
2) tehniski precizēt "(viena no sabiedrības ar ierobežotu atbildību piederošajām pašvaldību iestāžu lietojumprogrammām)" - sabiedrībai
Līdz ar administratīvi teritoriālās reformas ieviešanu 2021. gadā, pašvaldības uzsāka bāriņtiesu pāreju no NPAIS uz bāriņtiesu darba lietojumprogrammu (viena no sabiedrības ar ierobežotu atbildību piederošajām pašvaldību iestāžu lietojumprogrammām). Pāreja uz darbu bāriņtiesu darba lietojumprogrammā nodrošina, ka bāriņtiesām iespējams vienuviet fiksēt informāciju par visām bāriņtiesas kompetencē esošo administratīvo lietu kategorijām. NPAIS šāda iespēja bāriņtiesām netika nodrošināta. Vienlaikus tiek nodrošināts, ka bāriņtiesu sagatavotā informācija ar informācijas sistēmu sasaistes līdzekļu starpniecību ir pieejama citiem NPAIS lietotājiem.
Lūdzam:
1) papildināt ar informāciju, vai visas bāriņtiesas ir pārgājušas uz bāriņtiesu darba lietojumprogrammu BARIS un kādu atbalstu bāriņtiesas ir saņēmušas šajā procesā no valsts (apmācības, informatīvu, finansiālu u.tml.), kas ir šīs IS īpašnieks, kā bāriņtiesu pāreja uz šo IS iekļaujas valsts virzībā uz vienotu digitālo informācijas platformu, t.sk. informācijas apmaiņu starp dažādām sistēmām;
2) tehniski precizēt "(viena no sabiedrības ar ierobežotu atbildību piederošajām pašvaldību iestāžu lietojumprogrammām)" - sabiedrībai
Piedāvātā redakcija
-