Projekta ID
25-TA-64Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
16.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 3.13. apakšpunkts paredz personu reģistrā par personu, kura saņem valsts finansētus profesionālās rehabilitācijas un profesionālās piemērotības noteikšanas pakalpojumus, iekļauj informāciju par to, vai persona pēdējo triju gadu laikā ir cietusi ceļu satiksmes negadījumos (jā vai nē, negadījuma datums, invaliditāte ir vai nav saistīta ar negadījumu).
Vienlaikus Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta septītajā daļā noteikts, ka, lai veiktu to personu uzskaiti, kuras saņem valsts finansētus profesionālās rehabilitācijas un profesionālās piemērotības noteikšanas pakalpojumus, un nodrošinātu šo pakalpojumu savlaicīgu un kvalitatīvu piešķiršanu, kā arī plānotu, izstrādātu un novērtētu valsts politiku profesionālās rehabilitācijas un profesionālās piemērotības noteikšanas jomā un nodrošinātu citu savu funkciju izpildi, Aģentūra veido un uztur Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēmu. Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēmā attiecībā uz personām, kuras pieprasījušas un saņēmušas šā panta pirmās daļas 2. un 4. punktā un 1.2 daļā minētos pakalpojumus, apstrādā personu identificējošu informāciju, kontaktinformāciju un veselības datus, kā arī informāciju par saņemtajiem pakalpojumiem un to sniedzējiem, iegūto izglītību un darba pieredzi.
Vēršam uzmanību, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta septītajā daļā norādītās informācijas sistēmā apstrādājamās personas datu kategorijas neparedz informācijas sistēmā apstrādāt datus par to vai persona, kura saņem valsts finansētus profesionālās rehabilitācijas un profesionālās piemērotības noteikšanas pakalpojumus, pēdējo triju gadu laikā ir cietusi ceļu satiksmes negadījumos. Ņemot vērā minēto, lai nodrošinātu noteikumu projekta atbilstību minētajai likuma normai, lūdzam svītrot noteikumu projekta 3.13. apakšpunktu. Nepieciešams sniegt pamatojumu skaidrojumu šādas informācijas nepieciešamībai, tai skaitā, gadījumos,kad cietušā statuss neietekmē sniedzamus rehabilitācijas pakalpojumus.
Vienlaikus Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta septītajā daļā noteikts, ka, lai veiktu to personu uzskaiti, kuras saņem valsts finansētus profesionālās rehabilitācijas un profesionālās piemērotības noteikšanas pakalpojumus, un nodrošinātu šo pakalpojumu savlaicīgu un kvalitatīvu piešķiršanu, kā arī plānotu, izstrādātu un novērtētu valsts politiku profesionālās rehabilitācijas un profesionālās piemērotības noteikšanas jomā un nodrošinātu citu savu funkciju izpildi, Aģentūra veido un uztur Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēmu. Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēmā attiecībā uz personām, kuras pieprasījušas un saņēmušas šā panta pirmās daļas 2. un 4. punktā un 1.2 daļā minētos pakalpojumus, apstrādā personu identificējošu informāciju, kontaktinformāciju un veselības datus, kā arī informāciju par saņemtajiem pakalpojumiem un to sniedzējiem, iegūto izglītību un darba pieredzi.
Vēršam uzmanību, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta septītajā daļā norādītās informācijas sistēmā apstrādājamās personas datu kategorijas neparedz informācijas sistēmā apstrādāt datus par to vai persona, kura saņem valsts finansētus profesionālās rehabilitācijas un profesionālās piemērotības noteikšanas pakalpojumus, pēdējo triju gadu laikā ir cietusi ceļu satiksmes negadījumos. Ņemot vērā minēto, lai nodrošinātu noteikumu projekta atbilstību minētajai likuma normai, lūdzam svītrot noteikumu projekta 3.13. apakšpunktu. Nepieciešams sniegt pamatojumu skaidrojumu šādas informācijas nepieciešamībai, tai skaitā, gadījumos,kad cietušā statuss neietekmē sniedzamus rehabilitācijas pakalpojumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikuma projekta 6. punkts nosaka šādus subjektus, kas informācijas sistēmā sniegs datus: persona, tās likumiskais pārstāvis vai pilnvarotā persona, cita normatīvajos aktos paredzēta persona vai iestāde, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Fizisko personu reģistrs, Invaliditātes informatīvā sistēma un Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs.
Vienlaikus Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta septītajā daļā noteikts, ka, lai pārbaudītu personas atbilstību mērķgrupas kritērijiem, Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēma minētos datus salīdzina ar Fizisko personu reģistrā, Valsts izglītības informācijas sistēmā un Invaliditātes informatīvajā sistēmā esošiem datiem. Proti, likumdevējs ir noteicis konkrētas valsts informācijas sistēmas, kuras sadarbojas ar Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēmu.
Vēršam uzmanību, ka, pirmkārt, noteikumu projekta 6. punktā noteiktās informācijas sistēmas atšķiras no likuma normā noteiktajām. Otrkārt, nav viennozīmīgi saprotams personas datu apjoms, kas tiks saņemts no pašas personas un kas no citas personas vai iestādes, kādi dati tiks saņemti no Valsts izglītības informācijas sistēmas. Treškārt, nav skaidrots, kas ir "cita normatīvajos aktos paredzēta persona vai iestāde".
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 6. punktu atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta septītās daļas prasībām, kā arī precizēt no katra normā norādītā subjekta iekļaujamo personas datu apjomu.
Vienlaikus Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta septītajā daļā noteikts, ka, lai pārbaudītu personas atbilstību mērķgrupas kritērijiem, Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēma minētos datus salīdzina ar Fizisko personu reģistrā, Valsts izglītības informācijas sistēmā un Invaliditātes informatīvajā sistēmā esošiem datiem. Proti, likumdevējs ir noteicis konkrētas valsts informācijas sistēmas, kuras sadarbojas ar Profesionālās rehabilitācijas informācijas sistēmu.
Vēršam uzmanību, ka, pirmkārt, noteikumu projekta 6. punktā noteiktās informācijas sistēmas atšķiras no likuma normā noteiktajām. Otrkārt, nav viennozīmīgi saprotams personas datu apjoms, kas tiks saņemts no pašas personas un kas no citas personas vai iestādes, kādi dati tiks saņemti no Valsts izglītības informācijas sistēmas. Treškārt, nav skaidrots, kas ir "cita normatīvajos aktos paredzēta persona vai iestāde".
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 6. punktu atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 15.1 panta septītās daļas prasībām, kā arī precizēt no katra normā norādītā subjekta iekļaujamo personas datu apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz noteikumu projekta 10. punktu:
1) normas skaidrības nodrošināšanai, ierosinām pārskatīt vai anotācijā skaidrot terminu "personificētie dati" vai arī lietot terminu "personas dati",ja lietotais termins atbilst Datu regulas terminam.
2) ņemot vērā anotācijas 1.3. apakšpunktā iekļauto skaidrojumu attiecībā uz personas datu glabāšanu informācijas sistēmā (pakalpojuma pieprasītāja datu glabāšana visā tā dzīves garumā vai datu glabāšana 10 gadus vai līdz darbspējas vecumam), lūdzam konkretizēt personas datu glabāšanas termiņu informācijas sistēmā.
1) normas skaidrības nodrošināšanai, ierosinām pārskatīt vai anotācijā skaidrot terminu "personificētie dati" vai arī lietot terminu "personas dati",ja lietotais termins atbilst Datu regulas terminam.
2) ņemot vērā anotācijas 1.3. apakšpunktā iekļauto skaidrojumu attiecībā uz personas datu glabāšanu informācijas sistēmā (pakalpojuma pieprasītāja datu glabāšana visā tā dzīves garumā vai datu glabāšana 10 gadus vai līdz darbspējas vecumam), lūdzam konkretizēt personas datu glabāšanas termiņu informācijas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 11. punktā ir noteikts, ka auditācijas pierakstus glabā par pēdējo divu gadu periodu un piekļuve tiem ir ierobežota. Vienlaikus anotācijā nav sniegts pamatojums šāda auditācijas pierakstu glabāšanas termiņa noteikšanai.
Ņemot vērā minēto un Fizisko personu datu apstrādes likuma 37.panta otrajā daļā noteikto - ja pārzinim ir noteikts pienākums nodrošināt sistēmas auditācijas pierakstu uzglabāšanu, tie ir uzglabājami ne ilgāk kā vienu gadu pēc ieraksta izdarīšanas, ja normatīvie akti vai apstrādes raksturs nenosaka citādi, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 11. punktā auditācijas pieraksta glabāšanas termiņu, kā arī anotācijā snieg skaidrojumu auditācijas pieraksta glabāšanas termiņa noteikšanai.
Ņemot vērā minēto un Fizisko personu datu apstrādes likuma 37.panta otrajā daļā noteikto - ja pārzinim ir noteikts pienākums nodrošināt sistēmas auditācijas pierakstu uzglabāšanu, tie ir uzglabājami ne ilgāk kā vienu gadu pēc ieraksta izdarīšanas, ja normatīvie akti vai apstrādes raksturs nenosaka citādi, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 11. punktā auditācijas pieraksta glabāšanas termiņu, kā arī anotācijā snieg skaidrojumu auditācijas pieraksta glabāšanas termiņa noteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
