Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-1420
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
05.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Direktīva 2008/50/EK nosaka mērķus arī cietajām daļiņām PM10 un svinam, kas nav minēti šajā pantā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Nepieciešams skaidrojums, kā minētās likuma normas attiecināmas uz jau spēkā esošajiem teritorijas plānošanas un attīstības plānošanas dokumentiem, kuru izstrādes procesā šādas prasības netika izvirzītas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Iebildums
Nav saprotams, kāpēc tiek pieļauta iespēja, ka Vides ministrija var arī nenosūtīt atzinumu likuma noteiktajā termiņā, kas ir pretrunā ar iestādes labu pārvaldību.  Ja ministrijai tiek uzdots pienākums sūtīt atzinumu pašvaldībai arī gadījumos, kad nav izteikti iebildumi, tad norma, ka tā var arī nesūtīt minēto atzinumu ir svītrojama.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Priekšlikums
Likuma esošajā redakcijā ir vairāki diskutējami jautājumi, kurus būtu nepieciešams risināt plašākā ieinteresēto pušu auditorijā (valsts un pašvaldību institūcijas un uzņēmumi, uzņēmēji, sabiedriskās organizācijas):
1) Pēc satura šobrīd izskatās, ka likums paredzēts VSIA LVĢMC (Centrs) funkciju noteikšanai – Centrs pats veido References laboratoriju un Valsts monitoringa tīklu, pārrauga to darbību, ziņo sabiedrībai un EK par esošo gaisa kvalitāti un iedala valsti gaisa kvalitātes pārvaldības teritorijās un tml.;
2) Nav saprotams, kādēļ 5. pantā parādās nosacījumi citu valsts vai pašvaldību iestāžu veiktajiem gaisa kvalitātes mērījumiem ar iekārtām, kuras nav Valsts monitoringa tīklā;
3) Būtu tuvredzība izlikties neredzot, ka attīstoties tehnoloģijām gaisa piesārņojuma monitoringā ar lētiem sensoriem, sabiedrība, skolas iesaistās gaisa kvalitātes noteikšanā savā apkārtnē un uzņēmēji piedāvā gatavus risinājumus ar kalibrētiem sensoriem monitoringa tīklu veidošanai (Apvienība “Pilsēta Cilvēkiem”, Rīgas valstpilsētas IT centra aktivitātes Viedpilsētas jomā)
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts
Priekšlikums
Ir aizmirsts Likuma mērķis: aizsargāt vidi un cilvēku veselību no gaisa piesārņojuma negatīvās ietekmes.
Šobrīd izskatās ka Likums grib monopolizēt informāciju par gaisa kvalitāti, kas jāpasniedz sabiedrībai un EK.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts
Priekšlikums
Gaisa monitoringam lauka apstākļos ar automātisko mēraparatūru nav pilnīgi nekāda sakara ar laboratorijām.  Šeit ir sajaukta paraugu ņemšana un tālāka analīze akreditētās laboratorijās ar automātiskiem mērījumiem lauka apstākļos. Visā pasaulē šādus mērījumus veic firmas un speciālisti ar atbilstošu izglītību, kas beiguši attiecīgas apmācības pie mēriekārtu ražotājiem un kuru kompetenci mērījumu nodrošināšanā, mēriekārtu tehniskajā apkalpošanā un datu kvalitātes kontroles nodrošināšanā apliecina iekārtu ražotāju izdoti sertifikāti. 
Centrs ir viens no gaisa monitoringa veikšanas tirgus dalībniekiem, veicot attiecīgus maksas pakalpojumus un kā šādā gadījumā Centrs drīkst vērtēt citu tirgus dalībnieku (konkurentu) kompetenci?
Piedāvātā redakcija
-