Projekta ID
23-TA-1986Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Transporta enerģijas saturs (energoietilpība)
Iebildums
Aicinām precizēt tabulas trešajā kolonnā norādīto enerģijas saturu pēc tilpuma megadžoulos uz litru (MJ/l) atbilstoši Direktīvas 2018/2001/ES III pielikumam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt 2) apakšpunktu, kurā nav korekti atspoguļota esoša situācija, jo ar akcīzes nodokli neapliek biogāzi un citus bioloģiskas izcelsmes gāzveida ogļūdeņražu, bet apliek piemēram, biodīzeļdegvielu, kas pilnībā iegūta no biomasas vai parafinizētu dīzeļdegvielu, kas iegūta no biomasas.
Piedāvātā redakcija
2) tas maksā akcīzes nodokli par naftas produktiem, dabasgāzi, kas tiek izmantota kā degviela, vai citiem produktiem, kas ir izmantoti vai paredzēti izmantošanai par degvielu vai realizē patēriņam tādu transporta enerģiju, par kuru nav jāmaksā akcīzes nodoklis saskaņā ar likuma "Par akcīzes nodokli" 5.panta ceturto daļu, piemēram, biogāze.
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 12.punktā noteikto jauno funkciju Būvniecības valsts kontroles birojam, kā arī anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto informāciju par papildu nepieciešamo finansējumu tās īstenošanai, lūdzam anotācijas 3.sadaļā norādīt, no kura gada šis finansējums būs nepieciešams, kā arī anotācijas 3.sadaļas 2., 2.1. punktā pie atbilstošiem gadiem ailēs “izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru” norādīt Ekonomikas ministrijai (Būvniecības valsts kontroles birojam) nepieciešamā finansējuma apmēru, vienlaikus 4.punktā norādot līdzvērtīgā apmērā no Klimata un enerģētikas ministrijas pārdalāmo finansējumu, kā arī 6.punktu papildināt ar aprēķinu, kas to pamato.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktu “Cita informācija” papildināt ar informāciju, vai būs nepieciešama apropriācijas pārdale no Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta uz Ekonomikas ministrijas budžetu, norādot kurā gadā tā būtu nepieciešama.
Vienlaikus norādām, ka šī gada 10.oktobrī Ministru kabinetā ir pieņemts jauns informatīvais ziņojums "Pasākumi elektroenerģijas tirgus attīstībai" (prot.Nr.42 6. §), attiecīgi lūdzam izvērtēt un 6.punktā svītrot atsauci uz Ministru kabineta 2023.gada 12.oktobra rīkojumu Nr.673 “Kompleksi pasākumi obligātā iepirkuma komponentes problemātikas risināšanai un elektroenerģijas tirgus attīstībai”.
Vienlaikus norādām, ka šī gada 10.oktobrī Ministru kabinetā ir pieņemts jauns informatīvais ziņojums "Pasākumi elektroenerģijas tirgus attīstībai" (prot.Nr.42 6. §), attiecīgi lūdzam izvērtēt un 6.punktā svītrot atsauci uz Ministru kabineta 2023.gada 12.oktobra rīkojumu Nr.673 “Kompleksi pasākumi obligātā iepirkuma komponentes problemātikas risināšanai un elektroenerģijas tirgus attīstībai”.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt pieeju, kādā aprēķina SEG emisiju intensitātes ietaupījumu (saving) gramos CO2 ekv/MJ pret fosilās degvielas komparatoru, numerāciju.
Piedāvātā redakcija
Lai aprēķinātu SEG emisiju intensitātes ietaupījumu (saving) gramos CO2 ekv/MJ pret fosilās degvielas komparatoru var izmantot 2 pieejas:
1) izmanto aprēķinātais SEG emisiju ietaupījums (%) un tas jāreizina ar fosilās degvielas komparatoru, piemēram: Direktīvas 2018/2001 V pielikuma A daļā rapšu sēklu biodīzeļdegvielas SEG emisiju ietaupījuma standartvērtība ir 47%, līdz ar to rapšu sēklu biodīzeļdegvielas SEG emisiju intensitātes ietaupījums būs 47% reizināts ar 94 g CO2 ekv./MJ = 44,18 g CO2 ekv./MJ.
2) izmanto aprēķināto SEG emisiju apjomu g CO2 ekv. un no fosilā degvielas komparatora atņem šo SEG emisiju apjomu, piemēram, rapšu sēklu biodīzeļdegvielas SEG emisiju standartvērtība ir 50,1 g CO2 ekv/MJ (Direktīvas 2018/2001 V pielikuma D daļa), līdz ar to SEG emisiju ietaupījums būs 94 g CO2 ekv./MJ mīnus 50,1 g CO2 ekv./MJ = 43,9 g CO2 ekv./MJ
1) izmanto aprēķinātais SEG emisiju ietaupījums (%) un tas jāreizina ar fosilās degvielas komparatoru, piemēram: Direktīvas 2018/2001 V pielikuma A daļā rapšu sēklu biodīzeļdegvielas SEG emisiju ietaupījuma standartvērtība ir 47%, līdz ar to rapšu sēklu biodīzeļdegvielas SEG emisiju intensitātes ietaupījums būs 47% reizināts ar 94 g CO2 ekv./MJ = 44,18 g CO2 ekv./MJ.
2) izmanto aprēķināto SEG emisiju apjomu g CO2 ekv. un no fosilā degvielas komparatora atņem šo SEG emisiju apjomu, piemēram, rapšu sēklu biodīzeļdegvielas SEG emisiju standartvērtība ir 50,1 g CO2 ekv/MJ (Direktīvas 2018/2001 V pielikuma D daļa), līdz ar to SEG emisiju ietaupījums būs 94 g CO2 ekv./MJ mīnus 50,1 g CO2 ekv./MJ = 43,9 g CO2 ekv./MJ
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam, anotācijā, sadaļā par noteikumu projekta III nodaļu, papildus paskaidrot noteikumu projekta III nodaļā izmantotus koeficientus, jeb plašāk aprakstīt, kā tie veidojas ņemot vērā Direktīvas 2018/2001 27.pantā minēto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka anotācijā izdarītais secinājums par degvielas piegādātāju nav precīzs, jo degvielas piegādātāja definīcijā ir minēts dabasgāzes tirgotājs, bet tam var nebūt speciālā atļauja (licence).
Piedāvātā redakcija
-
