Projekta ID
23-TA-686Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
22.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nav saprotams, kāpēc informatīvais ziņojums nesatur noslēgto ilgtermiņa līgumu analīzi(t.sk. pēdējo 7 potenciālo līgumu) spēju nostrādāt visu līguma termiņu:
Izsakām bažas, ka ar piedāvātajām līgumcenām, par kādām noslēgti un tiks noslēgti ilgtermiņa līgumi sabiedriskā transporta pakalpojumi nebūs ilgtspējigi
Izsakām bažas, ka ar piedāvātajām līgumcenām, par kādām noslēgti un tiks noslēgti ilgtermiņa līgumi sabiedriskā transporta pakalpojumi nebūs ilgtspējigi
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Dokumenta 5. lpp minētie skaitļi (Tabula Nr.2) ir stipri pārspīlēti un nav patiesi, lūgums precizēt
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
LPS atbalsta ziņojuma pausto viedokli, ka “Nerentablo maršrutu (reisu) slēgšana bez padziļināta izvērtējuma nav iespējama, jo Latvijā sabiedriskais transports pilda sociālu funkciju, daudzviet tas ir vienīgais savienojums ar novada centru, iespējams, reisu izmanto izglītojamie, lai nokļūtu mācību iestādē, kā arī jāvērtē visa maršrutu rentabilitāte, kur ilgstošā laikā visa maršruta garumā netiktu pārvadāts neviens pasažieris, jo pieprasījums pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem faktiski nav tikai atsevišķos maršruta posmos. Lielā daļā maršrutu ir gan reisi, kur pārvadāto pasažieru skaits ir liels, gan reisi, kur tiek pārvadāti divi / trīs pasažieri.”
Visos plānošanas reģionos ir pieejami statistikas dati un regulāri veicot datu analīzi mēs redzam, ka ir reisi ar ļoti mazu pasažieru skaitu (1-3 cilvēki reisā). Šādu reisu slēgšana tikai pasliktinātu situāciju reģionos, izslēdzot iespēju iedzīvotājiem pārvietoties, bez tam jāņem vērā arī skolu optimizācija, lai redzētu vai nobraukums palielinās vai samazinās.
Visos plānošanas reģionos ir pieejami statistikas dati un regulāri veicot datu analīzi mēs redzam, ka ir reisi ar ļoti mazu pasažieru skaitu (1-3 cilvēki reisā). Šādu reisu slēgšana tikai pasliktinātu situāciju reģionos, izslēdzot iespēju iedzīvotājiem pārvietoties, bez tam jāņem vērā arī skolu optimizācija, lai redzētu vai nobraukums palielinās vai samazinās.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
LPS atzist, ka tarifus pārskatīt ir nepieciešams, bet nav skaidrs pēc kādiem principiem.
Mēģinājums ieviest zonu tarifus, kas it kā būtu pieskaņoti vilcienu zonām nav īsti pamatots un to ietekmi saskaņošanai atvēlēto nepilnu triju dienu laikā nav iespejams izanalizēt,tādēļ diskusija turpināma Sabiedriskā transporta padomē
PIilnigi nepieņemami ir tas , ka tarifu pieaugums nav izanalizēts, samērojot to ar neapšaubāmi ļoti lielo ietekmi uz pašvaldību budžetiem, it seviški skolēnu pārvadājumu organizācijā.
Negatīva iezīme šiem ierosinājumiem būs vietās, kur nav iespēja izmantot vilcienu pārvadājumus, bet statistika liecina ka, šajās līnijās, kur nav iespējami pasažieru pārvadājumi ar vilcieniem - autobusi ir ļoti noslogoti.
Tāpēc 2023.gadam vajadzētu būt statistikas bāzes gadam, pēc kura varētu efektīvi pārskatīt maršrutu tīklu 2024.gadā un 2025.gadā - sadalot pēc prioritātēm un saskaņojot ar vilcienu pārvadājumu attīstību.
Mēģinājums ieviest zonu tarifus, kas it kā būtu pieskaņoti vilcienu zonām nav īsti pamatots un to ietekmi saskaņošanai atvēlēto nepilnu triju dienu laikā nav iespejams izanalizēt,tādēļ diskusija turpināma Sabiedriskā transporta padomē
PIilnigi nepieņemami ir tas , ka tarifu pieaugums nav izanalizēts, samērojot to ar neapšaubāmi ļoti lielo ietekmi uz pašvaldību budžetiem, it seviški skolēnu pārvadājumu organizācijā.
Negatīva iezīme šiem ierosinājumiem būs vietās, kur nav iespēja izmantot vilcienu pārvadājumus, bet statistika liecina ka, šajās līnijās, kur nav iespējami pasažieru pārvadājumi ar vilcieniem - autobusi ir ļoti noslogoti.
Tāpēc 2023.gadam vajadzētu būt statistikas bāzes gadam, pēc kura varētu efektīvi pārskatīt maršrutu tīklu 2024.gadā un 2025.gadā - sadalot pēc prioritātēm un saskaņojot ar vilcienu pārvadājumu attīstību.
Piedāvātā redakcija
-