Projekta ID
24-TA-1515Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt kāds ir rīkojuma projekta 1.punkta izvirzītais lūgums - atļaut privatizēt vai atļaut atsavināt nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.05000291602). Lūdzam ņemt vērā, ka Meža likuma 44.panta normas nosaka, ka Ministru kabineta izdots rīkojums attiecas uz kādu no Meža likuma 44.pantā norādītām rīcībām, nevis uz rīcību kopumu.
Līdz ar to, būtu jāprecizē rīkojuma projekta gatavošanas mērķis pēc būtības.
Līdz ar to, būtu jāprecizē rīkojuma projekta gatavošanas mērķis pēc būtības.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Meža likuma 44.panta ceturtā daļa nosaka, ka zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu likumā noteiktajos gadījumos. Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt rīkojuma projekta 3.punkta atbilstību Meža likuma 44.panta ceturtajai daļai un attiecīgi nepieciešamību to iekļaut sagatavotajā rīkojuma projektā. Turklāt, arī rīkojuma projekta anotācijā norādīts: "ja Zemesgabala privatizācija tiek izbeigta, bet pēc tam saņemts tā atsavināšanas ierosinājums, jāvirza jauns Ministru kabineta rīkojuma projekts par atļauju Būvju īpašuma īpašniekam, atsavinot Zemesgabalu, atsavināt arī tā sastāvā esošo valsts meža zemi."
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Rīkojuma projekta anotācijas pamatojumā norādīta atsauce arī uz Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likums) 5.panta (31) daļu.
Atsavināšanas likuma 5.panta (31) daļa nosaka, ka Ministru kabineta atļauja nav nepieciešama tāda valsts īpašumā esoša nekustamā īpašuma pārdošanai, kurš nodots privatizācijai un kura privatizācija ir izbeigta vai privatizācijas tiesības nav izmantotas likumā noteiktajā termiņā, un kurš atrodas privatizāciju veicošās institūcijas valdījumā. Lēmumu par šāda nekustamā īpašuma pārdošanu pieņem valsts īpašuma privatizāciju veicošā institūcija.
Ņemot vērā, ka sagatavotais rīkojuma projekts paredz saņemt atļauju privatizējot vai atsavinot ēku (būvju) īpašniekam valsts nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.05000291602) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000291602) 0,2768 ha platībā – Dzintaru ielā 41B, Daugavpilī, privatizēt vai atsavināt arī minētās zemes vienības sastāvā esošo valsts meža zemi 0,24 ha platībā, un attiecībā uz Ministru kabineta atļaujas saņemšanu privatizēt vai atsavināt meža zemi izriet no Meža likuma, šajā gadījumā nav pamata piemērot un norādīt Atsavināšanas likuma 5.panta (31) daļu.
Atsavināšanas likuma 5.panta (31) daļa nosaka, ka Ministru kabineta atļauja nav nepieciešama tāda valsts īpašumā esoša nekustamā īpašuma pārdošanai, kurš nodots privatizācijai un kura privatizācija ir izbeigta vai privatizācijas tiesības nav izmantotas likumā noteiktajā termiņā, un kurš atrodas privatizāciju veicošās institūcijas valdījumā. Lēmumu par šāda nekustamā īpašuma pārdošanu pieņem valsts īpašuma privatizāciju veicošā institūcija.
Ņemot vērā, ka sagatavotais rīkojuma projekts paredz saņemt atļauju privatizējot vai atsavinot ēku (būvju) īpašniekam valsts nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.05000291602) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000291602) 0,2768 ha platībā – Dzintaru ielā 41B, Daugavpilī, privatizēt vai atsavināt arī minētās zemes vienības sastāvā esošo valsts meža zemi 0,24 ha platībā, un attiecībā uz Ministru kabineta atļaujas saņemšanu privatizēt vai atsavināt meža zemi izriet no Meža likuma, šajā gadījumā nav pamata piemērot un norādīt Atsavināšanas likuma 5.panta (31) daļu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā izvērsti sniegts skaidrojums par SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor" (turpmāk - Possessor) un būvju īpašnieka turpmāko rīcību gadījumā, ja Būvju īpašuma īpašnieks atteiksies, nevēlēsies vai nevarēs zemesgabalu privatizēt, kā arī attiecīgi sagatavots rīkojuma projekta 3.punkts, kas paredz gadījumā, ja šā rīkojuma 1. punktā minētās zemes vienības privatizācija tiek izbeigta Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā noteiktajā kārtībā, Possessor nodot atsavināšanai šīs zemes vienības sastāvā ietilpstošo valsts meža zemi atbilstoši Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumam.
Vēršam uzmanību, ka no rīkojuma projektam pievienotajiem dokumentiem izriet, ka 2023.gada 07.decembrī būvju īpašnieks (sabiedrība) Possessor ir iesniedzis iesniegumu, kurā būvju īpašnieks lūdz Possessor turpināt Zemesgabala privatizāciju, sagatavot un virzīt izskatīšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par atļauju privatizēt valsts meža zemi.
Ievērojot minēto, lūdzam kopumā pārskatīt sagatavoto rīkojuma projektu un tā anotāciju, precizējot to atbilstoši normatīvajam regulējumam, praksei šādu rīkojuma projektu izstrāde, kā arī pievienotajiem paskaidrojošiem dokumentiem.
Vēršam uzmanību, ka no rīkojuma projektam pievienotajiem dokumentiem izriet, ka 2023.gada 07.decembrī būvju īpašnieks (sabiedrība) Possessor ir iesniedzis iesniegumu, kurā būvju īpašnieks lūdz Possessor turpināt Zemesgabala privatizāciju, sagatavot un virzīt izskatīšanai Ministru kabineta rīkojuma projektu par atļauju privatizēt valsts meža zemi.
Ievērojot minēto, lūdzam kopumā pārskatīt sagatavoto rīkojuma projektu un tā anotāciju, precizējot to atbilstoši normatīvajam regulējumam, praksei šādu rīkojuma projektu izstrāde, kā arī pievienotajiem paskaidrojošiem dokumentiem.
Piedāvātā redakcija
-