Projekta ID
24-TA-3307Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
13.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
3. Pasākuma mērķa grupa ir:
Iebildums
Aicinām izvērtēt iespēju iekļaut mērķa grupā izglītojamo ar speciālām vajadzībām likumiskos pārstāvjus. Paskaidrojam, ka bērnu likumiskie pārstāvji ir netieši iesaistīti bērnu izglītības procesā, tostarp piedalās asistīvo tehnoloģiju izvēlē un lietošanā.
Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju paredzēt atbalsta pasākumus likumiskajiem pārstāvjiem, piemēram, nodrošinot apmācības par asistīvo tehnoloģiju lietošanu mājas apstākļos un atbalsta sniegšanu bērnam mācību procesā.
Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju paredzēt atbalsta pasākumus likumiskajiem pārstāvjiem, piemēram, nodrošinot apmācības par asistīvo tehnoloģiju lietošanu mājas apstākļos un atbalsta sniegšanu bērnam mācību procesā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijas 1.3.apakšsadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" punktā "Risinājuma apraksts", kas identificēs bērnam nepieciešamās asistīvās tehnoloģijas, jo no anotācijas teksta nav viennozīmīgi skaidrs nepieciešamo asistīvo tehnoloģiju identificēšanas process. Vienlaikus lūdzam precizēt, vai paredzēts, ka asistīvās tehnoloģijas būs pieejamas tikai bērniem ar speciālām vajadzībām?
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām papildināt anotācijas 1.3.apakšsadaļas punktu "Problēmas un risinājumi" ar skaidrojumu, kādēļ asistīvo tehnoloģiju sistēmas apraksta izstrādē netiek ņemti vērā pētījuma “Situācijas izpēte (pētījums) par esošo situāciju ar tehnisko palīglīdzekļu pieejamību un pielietojumu Latvijas izglītības iestādēs” (iepirkums Nr. VSIA NRC “Vaivari” 2018/18ESF) rezultāti?
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām anotācijas 1.3. apakšsadaļas punktā "Risinājuma apraksts" skaidrot un sniegt pamatojumu pašvaldību iekļaušanai 4.2.1.2. pasākuma mērķa grupā, t.sk. skaidrojot to lomu asistīvo tehnoloģiju apmaiņas sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām papildināt anotācijas 1.3.apakšsadaļas punktu "Problēmas un risinājumi" ar informāciju, kādas asistīvās tehnoloģijas paredzēts iegādāties 4.2.1.2. pasākuma projekta ietvaros, jo projektā uzsvērts, ka asistīvās tehnoloģijas nepieciešamas izglītības procesa apguvei, savukārt Izglītības likums jau tagad paredz organizatorisko kārtību, kādā izglītības procesā tiek nodrošināti mācību līdzekļi un mācību tehniskie līdzekļi (saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 15., 48. punktu izdoti MK 11.03.2021. noteikumi Nr.155 “Kārtība, kādā valsts un pašvaldības finansē mācību līdzekļu iegādi izglītības iestādēm”).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām veikt tehniskus precizējumus 1.3.apakšsadaļas punktā "Pašreizējā situācija" atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
Eiropas Savienības fondu 2014. -2020. gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā un darba tirgū” 9.1.4.2. pasākuma “Funkcionēšanas novērtēšanas sistēmas izveide un ieviešana un asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) pieejamības un pielietojuma Latvijas izglītības iestādēs izpēte” (turpmāk - SAM 9.1.4.2. Projekts) ietvaros tika paredzēts Latvijā izveidot un ieviest funkcionēšanas novērtēšanas sistēmu, kas nodrošinās personu ar funkcionēšanas traucējumiem objektīvu funkcionēšanas novērtēšanu, kā arī veikt asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) pieejamības un pielietojuma izpēti Latvijas izglītības iestādēs. SAM 9.1.4.2. Projekta laikā tika apzinātas izglītības iestādes, kur mācās bērni un jaunieši ar funkcionēšanas traucējumiem vecumā no 7 līdz 25 gadiem un kuriem ir tehniskā palīglīdzekļa nepieciešamība mācību procesā. Asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) apmaiņas sistēmas darbības ietvaros tika izstrādāti priekšlikumi asistīvo tehnoloģiju apmaiņas fonda organizatoriskajam modelim, izglītojamo funkcionēšanas novērtēšanai un identificētas vispārējās un profesionālās izglītības nodrošināšanai atbilstošas asistīvās tehnoloģijas (tehniskie palīglīdzekļi). SAM 9.1.4.2. Projekta ietvaros tika plānots arī izstrādāt detalizētu asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) apmaiņas sistēmas aprakstu, veikt iesaistīto speciālistu apmācību un izveidotās sistēmas aprobāciju izmēģinājuma projektā izglītības iestādēs, tomēr darbības, kas saistītas ar asistīvo tehnoloģiju apmaiņas sistēmas turpmāko izveidi un ieviešanu tika nolemts pārtraukt, ņemot vērā IZM uzsāktā skolu tīkla sakārtošanas procesu, kas tika plānots kontekstā ar administratīvi teritoriālo reformu 2021.gadā. Tādējādi tika novērsta reālajai situācijai un plānoto reformu kontekstā neatbilstošas un neefektīvas asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) apmaiņas sistēmas (ietvars, atbildība, funkcijas un finansējums) izveide.
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā LM iebildumu par MK noteikumu 3.punktu, aicinām 1.3.apakšsadaļas punktā "Problēmas un risinājumi" mērķa grupā iekļaut izglītojamo ar speciālām vajadzībām likumiskos pārstāvjus. Paskaidrojam, ka bērnu likumiskie pārstāvji ir netieši iesaistīti bērnu izglītības procesā, tostarp piedalās asistīvo tehnoloģiju izvēlē un lietošanā. Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju paredzēt atbalsta pasākumus likumiskajiem pārstāvjiem, piemēram, apmācības par asistīvo tehnoloģiju lietošanu mājas apstākļos un atbalsta sniegšanu bērnam mācību procesā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
1) Aicinām 2.1.apakšsadaļā vārdu "piejamāko" aizvietot ar vārdu "piekļūstamāku".
Papildus lūdzam visā anotācijas tekstā vārdu “pieejamība” aizstāt ar vārdu “piekļūstamība”. Vēršam uzmanību, ka, atbilstoši Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisijas lēmumam, ārējos un iekšējos normatīvajos aktos tiek lietots termins “piekļūstamība” (no angļu val. “accessibility”). Šāds termins lietots arī Preču un pakalpojumu piekļūstamības likumā, apzīmējot piekļūstamības prasības videi, informācijai, precēm un pakalpojumiem, lai tie būtu ērti lietojami ikvienam, tai skaitā cilvēkiem ar dažāda veida funkcionēšanas ierobežojumiem.
2) Aicinām veikt tehnisku precizējumu, vārdu "nodrošina" aizvietot ar vārdu "sniedz".
Papildus lūdzam visā anotācijas tekstā vārdu “pieejamība” aizstāt ar vārdu “piekļūstamība”. Vēršam uzmanību, ka, atbilstoši Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisijas lēmumam, ārējos un iekšējos normatīvajos aktos tiek lietots termins “piekļūstamība” (no angļu val. “accessibility”). Šāds termins lietots arī Preču un pakalpojumu piekļūstamības likumā, apzīmējot piekļūstamības prasības videi, informācijai, precēm un pakalpojumiem, lai tie būtu ērti lietojami ikvienam, tai skaitā cilvēkiem ar dažāda veida funkcionēšanas ierobežojumiem.
2) Aicinām veikt tehnisku precizējumu, vārdu "nodrošina" aizvietot ar vārdu "sniedz".
Piedāvātā redakcija
Atbalsts sniedz iespēju nodrošināt kvalitatīvāku un piekļūstamāku izglītību.
9.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Ņemot vērā LM iebildumu par MK noteikumu 3.punktu, lūdzam papildināt anotācijas 2.1.apakšsadaļas punktu “Fiziskās personas” ar jaunu kategoriju “izglītojamo ar speciālām vajadzībām likumiskie pārstāvji”.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Iebildums
Aicinām rast iespēju papildināt 8.1.9. sadaļu ar informāciju par pasākuma ietekmes uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām aprakstu atbilstoši LM/TM vadlīnijām[1], iekļaujot vismaz trīs specifiskās un trīs vispārīgās darbības, lai nodrošinātu regulas Nr. 2021/1060 9. panta 1., 2., 3. daļā noteiktās prasības un ANO Konvencijā par personu ar invaliditāti tiesībām noteikto.
Laukā "Piedāvātā radakcija" ir teksts, kuru aicinām iekļaut pēc jau esošā apraksta 8.1.9. sadaļā.
[1] “Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027), pieejamas: https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027.
Laukā "Piedāvātā radakcija" ir teksts, kuru aicinām iekļaut pēc jau esošā apraksta 8.1.9. sadaļā.
[1] “Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027), pieejamas: https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027.
Piedāvātā redakcija
Pasākumam ir netieša ietekme uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām. Pasākuma ietvaros tiks īstenotas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vispārīgās un specifiskās darbības, piemēram:
Vispārīgās darbības:
- tiks nodrošināts, ka informācija tīmeklī ir piekļūstama cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus;
- projekta tīmekļvietnē tiks izveidota sadaļa "Viegli lasīt", kurā tiks iekļauta īsa aprakstoša informācija par projektu un citu lasītājiem nepieciešamu informāciju vieglajā valodā, lai plašākai sabiedrībai nodrošinātu iespēju uzzināt par ES fondu ieguldījumiem.
Specifiskās darbības:
- izstrādājot digitālos mācību materiālus, tiks nodrošināts, ka to saturs ir piekļūstams cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus, t.sk., produkta programmatūrai ir jābūt savietojamai ar ES atzītām individuālām IT palīgierīcem cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem (piemēram, Braila printeris, ekrānlasītājs u.c.) (atbilstošais rādītājs VINPI_09);
- attālinātā un tiešsaistes mācību procesa nodrošināšanai tiks nodrošināts tāds IKT aprīkojums, tostarp tā lietotāja saskarne, kas ietver iespējas, elementus un funkcijas, kas personām ar invaliditāti ļauj produktam piekļūt, to uztvert, lietot, saprast un vadīt, nodrošinot izglītības procesā būtisko elementu piekļūstamību, izmantojot vairāk par vienu sensoro kanālu (tas ietver to, ka nodrošina alternatīvas iespējas vizuāliem, audio, runas un taustāmiem elementiem) u.c. (atbilstošais rādītājs VINPI_09);
- tiks nodrošināts, ka konkrētajai videi/objektam/pasākuma norises vietai ir iespēja fiziski piekļūt un to izmantot cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem gan kā pasākuma skatītājiem, gan kā dalībniekiem (atbilstošais rādītājs VINPI_08);
- pasākumu organizators nodrošinās un pasākuma aprakstā norādīs, ka pasākums būs piekļūstamscilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem, it sevišķi cilvēkiem riteņkrēslos (atbilstošais rādītājs VINPI_08);
- tiks nodrošināti konsultatīva rakstura pasākumi par personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju jautājumiem, tostarp piesaistīti eksperti vai nodrošinātas konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām, kas pārstāv personu ar invaliditāti intereses (atbilstošais rādītājs VINPI_01);
- apmācību programmas tiks izstrādātas un pasniegtas piekļūstamos formātos (t.sk., audiāli un elektroniski) (atbilstošais rādītājs VINPI_09).
Vispārīgās darbības:
- tiks nodrošināts, ka informācija tīmeklī ir piekļūstama cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus;
- projekta tīmekļvietnē tiks izveidota sadaļa "Viegli lasīt", kurā tiks iekļauta īsa aprakstoša informācija par projektu un citu lasītājiem nepieciešamu informāciju vieglajā valodā, lai plašākai sabiedrībai nodrošinātu iespēju uzzināt par ES fondu ieguldījumiem.
Specifiskās darbības:
- izstrādājot digitālos mācību materiālus, tiks nodrošināts, ka to saturs ir piekļūstams cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus, t.sk., produkta programmatūrai ir jābūt savietojamai ar ES atzītām individuālām IT palīgierīcem cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem (piemēram, Braila printeris, ekrānlasītājs u.c.) (atbilstošais rādītājs VINPI_09);
- attālinātā un tiešsaistes mācību procesa nodrošināšanai tiks nodrošināts tāds IKT aprīkojums, tostarp tā lietotāja saskarne, kas ietver iespējas, elementus un funkcijas, kas personām ar invaliditāti ļauj produktam piekļūt, to uztvert, lietot, saprast un vadīt, nodrošinot izglītības procesā būtisko elementu piekļūstamību, izmantojot vairāk par vienu sensoro kanālu (tas ietver to, ka nodrošina alternatīvas iespējas vizuāliem, audio, runas un taustāmiem elementiem) u.c. (atbilstošais rādītājs VINPI_09);
- tiks nodrošināts, ka konkrētajai videi/objektam/pasākuma norises vietai ir iespēja fiziski piekļūt un to izmantot cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem gan kā pasākuma skatītājiem, gan kā dalībniekiem (atbilstošais rādītājs VINPI_08);
- pasākumu organizators nodrošinās un pasākuma aprakstā norādīs, ka pasākums būs piekļūstamscilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem, it sevišķi cilvēkiem riteņkrēslos (atbilstošais rādītājs VINPI_08);
- tiks nodrošināti konsultatīva rakstura pasākumi par personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju jautājumiem, tostarp piesaistīti eksperti vai nodrošinātas konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām, kas pārstāv personu ar invaliditāti intereses (atbilstošais rādītājs VINPI_01);
- apmācību programmas tiks izstrādātas un pasniegtas piekļūstamos formātos (t.sk., audiāli un elektroniski) (atbilstošais rādītājs VINPI_09).
11.
Anotācija (ex-ante)
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Iebildums
Aicinām iekļaut izvērstāku aprakstu 8.1.10.sadaļā, papildinot to ar informāciju par pasākuma ietekmes uz dzimumu līdztiesību aprakstu atbilstoši LM/TM vadlīnijām[1], iekļaujot vismaz trīs specifiskās un trīs vispārīgās darbības, lai nodrošinātu regulas Nr. 2021/1060 9. panta 1., 2., 3. daļā noteiktās prasības.
Vēršam uzmanību, ka šis ERAF pasākums ietvers arī apmācību un veiktspējas veicināšanas darbības, ir ieteicams iekļaut specifiskās darbības no Vadlīniju 8.2. sadaļas “Specifisko HP VINPI darbību piemēri nemateriālo investīciju projektos” un 8.3. sadaļas “Specifisko HP VINPI darbību piemēri infrastruktūras attīstības projektos”.
[1] “Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027), pieejamas: https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027.
Vēršam uzmanību, ka šis ERAF pasākums ietvers arī apmācību un veiktspējas veicināšanas darbības, ir ieteicams iekļaut specifiskās darbības no Vadlīniju 8.2. sadaļas “Specifisko HP VINPI darbību piemēri nemateriālo investīciju projektos” un 8.3. sadaļas “Specifisko HP VINPI darbību piemēri infrastruktūras attīstības projektos”.
[1] “Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027), pieejamas: https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027.
Piedāvātā redakcija
Pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālo principu “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”.
Pasākuma ietvaros tiks īstenotas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vispārīgās un specifiskās darbības, piemēram:
Vispārīgās darbības:
sievietēm un vīriešiem tiks nodrošināta vienlīdzīga darba samaksa un vienlīdzīgas karjeras izaugsmes iespējas, tostarp nodrošinot dalību apmācībās, semināros, komandējumos;
projekta vadības un īstenošanas personāla atlase tiks nodrošināta bez jebkādas tiešas vai netiešas diskriminācijas, veicina mazāk pārstāvētā dzimuma piesaisti, personu ar invaliditāti piesaisti un nediskriminē pēc rases, etniskās izcelsmes, dzimuma, vecuma, invaliditātes, reliģiskās, pārliecības, seksuālās orientācijas vai citiem apstākļiem;
projektu vadībā un īstenošanā tiks virzīti pasākumi, kas sekmē darba un ģimenes dzīves līdzsvaru, paredzot elastīga un nepilna laika darba iespēju nodrošināšanu vecākiem ar bērniem un personām, kuras aprūpē tuviniekus.
Specifiskās darbības:
stratēģiju, izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu (tai skaitā digitālo) saturā tiks integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesību, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām, diskriminācijas novēršanu vecuma, etniskās piederības un citu iemeslu dēļ (atbilstošais rādītājs VINPI_02.1);
tiks īstenotas darbības, kuras veicina dzimumu stereotipu un aizspriedumu mazināšanu par sieviešu un vīriešu iespējām un tiesībām dažādās sabiedriskās dzīves jomās.
Pasākuma ietvaros tiks īstenotas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vispārīgās un specifiskās darbības, piemēram:
Vispārīgās darbības:
sievietēm un vīriešiem tiks nodrošināta vienlīdzīga darba samaksa un vienlīdzīgas karjeras izaugsmes iespējas, tostarp nodrošinot dalību apmācībās, semināros, komandējumos;
projekta vadības un īstenošanas personāla atlase tiks nodrošināta bez jebkādas tiešas vai netiešas diskriminācijas, veicina mazāk pārstāvētā dzimuma piesaisti, personu ar invaliditāti piesaisti un nediskriminē pēc rases, etniskās izcelsmes, dzimuma, vecuma, invaliditātes, reliģiskās, pārliecības, seksuālās orientācijas vai citiem apstākļiem;
projektu vadībā un īstenošanā tiks virzīti pasākumi, kas sekmē darba un ģimenes dzīves līdzsvaru, paredzot elastīga un nepilna laika darba iespēju nodrošināšanu vecākiem ar bērniem un personām, kuras aprūpē tuviniekus.
Specifiskās darbības:
stratēģiju, izglītības programmu, metodisko līdzekļu, vadlīniju, mācību līdzekļu (tai skaitā digitālo) saturā tiks integrēti jautājumi par dzimumu līdztiesību, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām, diskriminācijas novēršanu vecuma, etniskās piederības un citu iemeslu dēļ (atbilstošais rādītājs VINPI_02.1);
tiks īstenotas darbības, kuras veicina dzimumu stereotipu un aizspriedumu mazināšanu par sieviešu un vīriešu iespējām un tiesībām dažādās sabiedriskās dzīves jomās.
12.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Iebildums
Ievērojot vadlīnijās "Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)" noteikto, aicinām precizēt teikumu pirmajā rindkopā.
Piedāvātā redakcija
“Projektu iesniegumu atlasē tiks piemērots specifiskais atbilstības kritērijs, kurā tiks vērtēts vai projektu ietvaros paredzētas vispārīgas un specifiskas darbības, lai tādējādi veicinātu dzimumu līdztiesību, personu ar invaliditāti vienlīdzīgas iespējas un tiesības un nediskrimināciju”.
13.
Noteikumu projekts
3.3. šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minēto izglītības iestāžu izglītojamie no 5 gadu vecuma līdz vispārējās pamatizglītības ieguvei.
Priekšlikums
Aicinām papildināt apakšpunkta redakciju aiz vārda “izglītojamie” ar vārdiem “ar speciālām vajadzībām” atbilstoši 2019. gada 19. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 556 “Prasības vispārējās izglītības iestādēm, lai to īstenotajās izglītības programmās uzņemtu izglītojamos ar speciālām vajadzībām”.
Piedāvātā redakcija
3.3. šo noteikumu 3.2. apakšpunktā minēto izglītības iestāžu izglītojamie ar speciālām vajadzībām no 5 gadu vecuma līdz vispārējās pamatizglītības ieguvei.
14.
Noteikumu projekts
26.9. nodrošina vismaz trīs vispārīgās un trīs specifiskās darbības un uzkrāj, uzskaita un sadarbības iestādē iesniedz apkopotus datus par rādītāju "Specifiskus atbalsta pakalpojumus saņēmušo personu ar invaliditāti skaits (darbavietu pielāgošana, ergoterapeita, surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas)" (VINPI_08), kas veicina horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” ievērošanu;
Priekšlikums
Aicinām precizēt 26.9. apakšpunkta redakciju, papildinot ar atrunu, ka projektā var tikt paredzēti arī citi horizontālā principa rādītāji.
Piedāvātā redakcija
26.9. nodrošina vismaz trīs vispārīgās un trīs specifiskās horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbības un uzkrāj, uzskaita un sadarbības iestādē iesniedz apkopotus datus par rādītāju "Specifiskus atbalsta pakalpojumus saņēmušo personu ar invaliditāti skaits (darbavietu pielāgošana, ergoterapeita, surdotulka, mentora, specializētā transporta pakalpojumi, atbalsta personas)" (VINPI_08) un citiem horizontālā principa rādītājiem (ja attiecināms).
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vai anotācijas 1.3.apakšsadaļas punktā "Problēmas un risinājumi" ir ņemts vērā, ka jau šobrīd MK 21.12.2021. noteikumi Nr.878 "Tehnisko palīglīdzekļu noteikumi" paredz, ja tehniskais palīglīdzekļis ir nepieciešams mācībām, darbam, iesniedzot izziņu, persona var saņemt otru tehnisko palīglīdzekli? Aicinām papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām veikt tehniskus precizējumus 1.3.apakšsadaļas punktā "Problēmas un risinājumi" atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri nodrošina sasniegto rezultātu ilgtspēju vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas. Ilgtspēja ir noteikta attiecībā uz visu 4.2.1.2. pasākumu kopumā, savukārt attiecībā uz projekta ietvaros iegādātajiem asistīvo tehnoloģiju līdzekļiem tiek ņemts vērā tās ekspluatācijas laiks saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 13. februāra noteikumos Nr. 87 “Grāmatvedības uzskaites kārtība budžeta iestādēs” noteikto. Finansējuma saņēmējs nodrošina ilgtspēju un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas nodrošina valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām 1.3.apakšsadaļas punktā "Problēmas un risinājumi" ("Mērķa grupa") papildināt redakciju aiz vārda “izglītojamie” ar vārdiem “ar speciālām vajadzībām” atbilstoši 2019. gada 19. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 556 “Prasības vispārējās izglītības iestādēm, lai to īstenotajās izglītības programmās uzņemtu izglītojamos ar speciālām vajadzībām”.
Piedāvātā redakcija
minēto izglītības iestāžu izglītojamie ar speciālām vajadzībām no 5 gadu vecuma līdz pamatizglītības ieguvei.
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.Aicinām 1.3. sadaļas apakšsadaļu “Pašreizējā situācija” rindkopu “Izglītības programmu ietvaros /…/ un prognozēt asistīvo tehnoloģiju nodrošinājuma vajadzības.” papildināt ar statistikas datiem un pētījumu rezultātiem par MK noteikumu projekta 3.3.apakšpunktā minētas pasākuma mērķa grupas aprakstu, ieskaitot skaitliskas vērtības.
2.Lai nodrošinātu vienotu pieeju ES fondu pasākumu īstenošanas MK noteikumu anotācijas aizpildīšanai un, ievērojot vadlīnijās "Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)" noteikto, aicinām visus datus, kur vien tas ir iespējams, sniegt dalījumā pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes veida.
2.Lai nodrošinātu vienotu pieeju ES fondu pasākumu īstenošanas MK noteikumu anotācijas aizpildīšanai un, ievērojot vadlīnijās "Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)" noteikto, aicinām visus datus, kur vien tas ir iespējams, sniegt dalījumā pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes veida.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai vēstījums būtu nepārprotams, lūdzam redakcionāli precizēt 1.3.apakšpunkta sadaļas "Pašreizējā situācija" pirmās rindkopas pēdējo teikumu un izteikt to jaunā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Asistīvo tehnoloģiju apmaiņas fonds ir asistīvo tehnoloģiju apmaiņas sistēma, kas nodrošina izglītojamiem ar speciālām vajadzībām piekļuvi mācību procesā nepieciešamajām asistīvajām tehnoloģijām.
20.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
1.Aicinām 2.1.sadaļā Fizisko personu sarakstā mainīt vārdu “skolēni” uz “izglītojamie ar speciālām vajadzībām” atbilstoši 2019. gada 19. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 556 “Prasības vispārējās izglītības iestādēm, lai to īstenotajās izglītības programmās uzņemtu izglītojamos ar speciālām vajadzībām”
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Priekšlikums
Aicinām veikt tehnisku precizējumu 2.2.1.apakšsadaļā: rindkopā “2) Bērnu un jauniešu /…/ mērķis 28” aiz cipara “28” pievienot zīmi “%”.
Piedāvātā redakcija
2) Bērnu un jauniešu ar speciālām vajadzībām, kas turpina izglītību pēc obligātās izglītības iegūšanas, īpatsvars - bāze (2019) 28 %, 2027.gada mērķis 28%.
22.
Anotācija (ex-ante)
2.2.6. uz nodarbinātību:
Priekšlikums
Aicinām papildināt 2.2.6.apakšsadaļu ar informāciju, ka pasākumam ir netieša pozitīva ietekme uz nodarbinātību un ka veikto ERAF investīciju netieša pozitīva ietekme paredzama ilgtermiņā, jo izglītojamie ar speciālām vajadzībām varēs pilnvērtīgi iesaistīties mācību procesā un apgūt izglītības programmu, integrēties sabiedrībā, palielināt iespēju turpināt studijas augstākās izglītības iestādēs, nākotnē attīstīt savu karjeru un iesaistīsies darba tirgū.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Priekšlikums
Aicinām aizpildīt 8.1.2. apakšsadaļu, jo no MK noteikumu 18.1. un 20.2.2.punktiem secināms, ka pasākumā ir plānota informācijas un tehnoloģijas sistēmas izveide un/vai pilnveidošana.
Piedāvātā redakcija
-