Projekta ID
21-TA-593Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
05.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
No likumprojekta anotācijas 1.3.punktā ietvertā secināms, ka VSIA LVĢMC uzturētais piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrs tiks nodots Valsts vides dienesta pārziņā, vienlaikus pilnveidojot piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu pārvaldību, veidojot jaunu pārvaldības sistēmu, kuru turpmāk uzraudzīs Valsts vides dienests. Jaunā pārvaldības sistēma tiks izstrādāta projekta ,,Piesārņoto vietu pārvaldības modeļa digitālā transformācija”.
Ņemot vērā, ka likumprojekta 35.3 panta ceturtās daļas otrajā punktā ir ietverts regulējums, kas paredz, ka pašvaldībām būs jāievada Piesārņoto vietu sistēmā informāciju par savā administratīvajā teritorijā esošām piesārņotām un potenciāli piesārņotām vietām, korelācijā ar anotācijā minēto par esošā LVĢMC uzturētā piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistra nodošanu Valsts vides dienestam, vienlaikus paredzot un veidojot jaunu sistēmu, Latvijas Lielo pilsētu asociācija izsaka priekšlikumu papildināt likumprojekta anotācijas 1.3. punktu ar precizējošu skaidrojumu par to, ka veidojot jaunu piesārņoto vietu sistēmu, esošā reģistra dati tiks pārnesti/ transponēti uz jauno sistēmu. Lai pašvaldībām nepārprotami būtu skaidrs, ka esošā reģistrā esošie dati par piesārņotām un potenciāli piesārņotām vietām, kas atrodas pašvaldību administratīvajā teritorijā, nebūs pašvaldībām jāievada jaunajā sistēmā, bet tie tiks pārnesti uz jauno sistēmu. Proti, ka 35.3 panta ceturtās daļas otrajā punktā ietvertais regulējums, kas paredz, ka pašvaldībām būs jāievada Piesārņoto vietu sistēmā informāciju par savā administratīvajā teritorijā esošām piesārņotām un potenciāli piesārņotām vietām, attiecas uz pilnveidoto pārvaldības kārtību un jauno sistēmu, kas tiks noteikta Ministru kabineta noteikumos, kuri saskaņā ar likumprojekta pārejas noteikumos minēto ir jāizstrādā līdz 2024. gada 31.maijam.
Ņemot vērā, ka likumprojekta 35.3 panta ceturtās daļas otrajā punktā ir ietverts regulējums, kas paredz, ka pašvaldībām būs jāievada Piesārņoto vietu sistēmā informāciju par savā administratīvajā teritorijā esošām piesārņotām un potenciāli piesārņotām vietām, korelācijā ar anotācijā minēto par esošā LVĢMC uzturētā piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistra nodošanu Valsts vides dienestam, vienlaikus paredzot un veidojot jaunu sistēmu, Latvijas Lielo pilsētu asociācija izsaka priekšlikumu papildināt likumprojekta anotācijas 1.3. punktu ar precizējošu skaidrojumu par to, ka veidojot jaunu piesārņoto vietu sistēmu, esošā reģistra dati tiks pārnesti/ transponēti uz jauno sistēmu. Lai pašvaldībām nepārprotami būtu skaidrs, ka esošā reģistrā esošie dati par piesārņotām un potenciāli piesārņotām vietām, kas atrodas pašvaldību administratīvajā teritorijā, nebūs pašvaldībām jāievada jaunajā sistēmā, bet tie tiks pārnesti uz jauno sistēmu. Proti, ka 35.3 panta ceturtās daļas otrajā punktā ietvertais regulējums, kas paredz, ka pašvaldībām būs jāievada Piesārņoto vietu sistēmā informāciju par savā administratīvajā teritorijā esošām piesārņotām un potenciāli piesārņotām vietām, attiecas uz pilnveidoto pārvaldības kārtību un jauno sistēmu, kas tiks noteikta Ministru kabineta noteikumos, kuri saskaņā ar likumprojekta pārejas noteikumos minēto ir jāizstrādā līdz 2024. gada 31.maijam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Izslēgt (4) 2)
Pašvaldība par savā administratīvajā teritorijā esošām piesārņotām un potenciāli piesārņotām vietām.
Ja sistēmu izveido un uztur Valsts vides dienests, tad tā atbildībā jābūt informācijas ievadīšanai. Ievadītai informācijai ticamība var būt tikai tad, ja to pārbaudījusi kompetentā valsts iestāde. Pie tam, ar pašvaldību netiek saskaņota ne sanācijas darbu programma, ne paši izpētes un sanācijas darbi, tāpēc šādas informācijas pašvaldībā nemaz nav.
Pašvaldība par savā administratīvajā teritorijā esošām piesārņotām un potenciāli piesārņotām vietām.
Ja sistēmu izveido un uztur Valsts vides dienests, tad tā atbildībā jābūt informācijas ievadīšanai. Ievadītai informācijai ticamība var būt tikai tad, ja to pārbaudījusi kompetentā valsts iestāde. Pie tam, ar pašvaldību netiek saskaņota ne sanācijas darbu programma, ne paši izpētes un sanācijas darbi, tāpēc šādas informācijas pašvaldībā nemaz nav.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Nepieciešams skaidrojums, kā minētā likuma norma attiecināma uz jau spēkā esošajiem teritorijas plānošanas dokumentiem, kuru izstrādes procesā šādas prasības netika izvirzītas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Nepieciešama definīcija kas šī likuma izpratnē ir teritorijas areāls un horizonts.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Šī likuma 2.pants. Likuma mērķis un piemērojamība
Nepieciešams precizēt.
Nepieciešams precizēt.
Piedāvātā redakcija
-