Projekta ID
24-TA-2738Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.08.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 3.punktu ar precīzāku mērķa grupu, jo šī brīža redakcijā tā ir pārāk vispārināta.
Gadījumos, kad noteikumu projekts paredz pasākumus, kuru ietvaros gala labuma guvēji būs dalībnieki, noteikumu projektā ir jābūt skaidri un nepārprotami aprakstītai mērķa grupai, lai potenciālie dalībnieki varētu identificēt savu atbildību (kvalificēšanos) attiecīgajai mērķa grupai. Saprotam, ka paplašinātā/izvērstā mērķa grupa ir minēta anotācijā*, taču lūdzam to nepārprotami norādīt arī noteikumu projekta 3.punktā.
Skaidrojam, ka precīza mērķa grupa noteikumu projektā būtu norādāma arī kontekstā ar projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem, lai pārliecinātos, ka projekta iesniegumā norādītā mērķa grupa atbilst SAM MK noteikumos noteiktajam. Piemēram, skat. 2.1.kritērijs.**
*Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā (BDMAL) 10., 15. un 15.1 pantā minētajām mērķa grupām: bezdarbniekiem, darba meklētājiem un bezdarba riskam pakļautajām personām (turpmāk – mērķa grupa), t.sk. personām ar invaliditāti, nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem, ilgstošiem bezdarbniekiem, jauniešiem – bezdarbniekiem vecumā 18–29 gadi, personām pirmspensijas vecumā, sociālās atstumtības riskam pakļautām iedzīvotāju grupām, ekonomiski neaktīvajiem iedzīvotājiem, personām, kuras ieguvušas bēgļa vai alternatīvās personas statusu, ja tās atbilst kādai no BDMAL 10., 15. un 15.1 pantā minētajām mērķa grupām)) (turpmāk visi kopā – mērķa grupa)
**https://www.esfondi.lv/profesionaliem/uzraudzibas-komiteja/uk-e-portfelis-2021-2027/2025-01-17-uk-rakstiska-procedura-lm_4331
Gadījumos, kad noteikumu projekts paredz pasākumus, kuru ietvaros gala labuma guvēji būs dalībnieki, noteikumu projektā ir jābūt skaidri un nepārprotami aprakstītai mērķa grupai, lai potenciālie dalībnieki varētu identificēt savu atbildību (kvalificēšanos) attiecīgajai mērķa grupai. Saprotam, ka paplašinātā/izvērstā mērķa grupa ir minēta anotācijā*, taču lūdzam to nepārprotami norādīt arī noteikumu projekta 3.punktā.
Skaidrojam, ka precīza mērķa grupa noteikumu projektā būtu norādāma arī kontekstā ar projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijiem, lai pārliecinātos, ka projekta iesniegumā norādītā mērķa grupa atbilst SAM MK noteikumos noteiktajam. Piemēram, skat. 2.1.kritērijs.**
*Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā (BDMAL) 10., 15. un 15.1 pantā minētajām mērķa grupām: bezdarbniekiem, darba meklētājiem un bezdarba riskam pakļautajām personām (turpmāk – mērķa grupa), t.sk. personām ar invaliditāti, nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem, ilgstošiem bezdarbniekiem, jauniešiem – bezdarbniekiem vecumā 18–29 gadi, personām pirmspensijas vecumā, sociālās atstumtības riskam pakļautām iedzīvotāju grupām, ekonomiski neaktīvajiem iedzīvotājiem, personām, kuras ieguvušas bēgļa vai alternatīvās personas statusu, ja tās atbilst kādai no BDMAL 10., 15. un 15.1 pantā minētajām mērķa grupām)) (turpmāk visi kopā – mērķa grupa)
**https://www.esfondi.lv/profesionaliem/uzraudzibas-komiteja/uk-e-portfelis-2021-2027/2025-01-17-uk-rakstiska-procedura-lm_4331
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, vai noteikumu projekta 15.14.apakšpuntā izmaksas tiek plānots finansēt no projekta netiešām attiecināmajām izmaksām. Atbilstoši Vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 15.punktam komunikācijas un vizuālās identitātes prasību izmaksas ir plānojamas kā netiešās attiecināmās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka vadošā iestāde nevar akceptēt šādu personāla izmaksu vienotās likmes 20 procenta apmēra iekļaušanu noteikumu projektā līdz attiecīgais procents nav saskaņots ar vadošo iestādi (atsevišķā komunikācijā vadošā iestāde ir sniegusi komentārus par veikto aprēķinu).
Papildus vēršam uzmanību, ka likmes pamatojums ir jāiekļauj anotācijā. Vienlaikus lūdzam pārliecināties un nepieciešamās gadījumā precizēt anotācijas 15.punktā minētās personāla izmaksu summas (vienuviet minēts, ka "Plānotais finansējums personāla izmaksām veido indikatīvi veido 7 453 271 euro atlīdzībām...", bet citviet "Projekta personāla izmaksas plānots, ka faktiski būs nepieciešamas indikatīvi 8 642 834 euro, kas ir 23,96 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav tiešās personāla izmaksas 36 076 792 euro.").
Papildus vēršam uzmanību, ka likmes pamatojums ir jāiekļauj anotācijā. Vienlaikus lūdzam pārliecināties un nepieciešamās gadījumā precizēt anotācijas 15.punktā minētās personāla izmaksu summas (vienuviet minēts, ka "Plānotais finansējums personāla izmaksām veido indikatīvi veido 7 453 271 euro atlīdzībām...", bet citviet "Projekta personāla izmaksas plānots, ka faktiski būs nepieciešamas indikatīvi 8 642 834 euro, kas ir 23,96 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav tiešās personāla izmaksas 36 076 792 euro.").
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot atsauces uz noteikumu projekta 15.2., 15.3., 15.4. un 15.5. apakšpunktiem, jo šo atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētas mācību kupona izmaksas (skat. noteikumu projekta 17.3.3. apakšpunktu) un finanšu atlīdzība bezdarbniekiem (skat. noteikumu projekta 17.2.2. apakšpunktu).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas 15.punktu "projekta vadība un īstenošana" un:
1) sniegt pamatojumu tik lielam amatu vietu skaitam. Attiecīgi aicinām izvērtēt un skaidrot, vai tiešām tik daudz slodzes ir nepieciešamas projekta īstenošanai un vadībai, proti, vai lielākā daļa no šī personāla nav attiecināms uz iestādes pamatdarbības funkciju.
2) precizēt vārdus "20 procentu apmērā no attiecināmajām izmaksām" uz "20 procentu apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām".*
3) dzēst vārdus "Projekta personāla izmaksas plānots, ka faktiski būs nepieciešamas indikatīvi 8 642 834 euro, kas ir 23,96 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav tiešās personāla izmaksas 36 076 792 euro. Pārsniegumu (3,96 %) plānots finansēt no netiešajām attiecināmajām izmaksām, ko finansējuma saņēmējs (NVA) projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju septiņu procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām."
*Atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.1. “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros” 27.5.apakšpunktā noteiktajam - ir pieļaujams projektiem piemērot vienkāršoto izmaksu vienoto likmju veidu, kur tiešās attiecināmās personāla izmaksas ir par darbību līdz 20% no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām.
1) sniegt pamatojumu tik lielam amatu vietu skaitam. Attiecīgi aicinām izvērtēt un skaidrot, vai tiešām tik daudz slodzes ir nepieciešamas projekta īstenošanai un vadībai, proti, vai lielākā daļa no šī personāla nav attiecināms uz iestādes pamatdarbības funkciju.
2) precizēt vārdus "20 procentu apmērā no attiecināmajām izmaksām" uz "20 procentu apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām".*
3) dzēst vārdus "Projekta personāla izmaksas plānots, ka faktiski būs nepieciešamas indikatīvi 8 642 834 euro, kas ir 23,96 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav tiešās personāla izmaksas 36 076 792 euro. Pārsniegumu (3,96 %) plānots finansēt no netiešajām attiecināmajām izmaksām, ko finansējuma saņēmējs (NVA) projektā plāno kā vienu izmaksu pozīciju septiņu procentu apmērā no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām."
*Atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.1. “Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros” 27.5.apakšpunktā noteiktajam - ir pieļaujams projektiem piemērot vienkāršoto izmaksu vienoto likmju veidu, kur tiešās attiecināmās personāla izmaksas ir par darbību līdz 20% no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta protokollēmuma projekta 3.punktam paredzēta valsts budžeta priekšfinansējuma piešķiršana 4.3.3.1.pasākumam “Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana” (turpmāk – 4.3.3.1.pasākums) 2026.gadam ne vairāk kā 10 104 543 euro apmērā. Norādām, ka Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.2.apakšpunktā noteikts, ka Ministru kabinets pieņem lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi. Līdz ar to lūdzam anotācijas 1.3.apakšsadaļa punktā “Risinājuma apraksts” sniegt argumentāciju par tik ievērojama apmēra priekšfinansējuma nepieciešamību, kā arī novērtējumu, kāds ir risks (zems, vidējs, augsts), ka pirms 4.3.3.1.pasākuma apstiprināšanas veiktās izmaksas var netikt atzītas par attiecināmām. Vienlaikus lūdzam sniegt informāciju par 4.3.3.1.pasākuma īstenošanas gaitu, gadījumā, ja priekšfinansējums 10 104 543 euro apmērā netiks piešķirts.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija protokollēmuma Nr.36 85. § 3.punktā, noteikto, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam veikt izmaksu un ieguvumu analīzi (IIA). Vēršam uzmanību, ka attiecībā uz 4.3.3.1.pasākumu, tā kā plānota ierobežota atlase un projekta apjoms pārsniedz 1 milj. EUR, anotācijā vai noteikumu projektā ir jāparedz izmaksu efektivitātes analīze.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, ka nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības.
Vienlaikus aicinām anotācijā vai noteikumu projektā skaidrot, kas tiek saprasts ar jēdzienu “darbība” attiecīgo noteikumu ietvaros. Piemēram, vai par darbību ir uzskatāms viss projekts kopumā, vai kāda tā daļas, piemēram, atsevišķas projekta ietvaros plānotās aktivitātes/pasākumi, vai to kopums.
Vienlaikus aicinām anotācijā vai noteikumu projektā skaidrot, kas tiek saprasts ar jēdzienu “darbība” attiecīgo noteikumu ietvaros. Piemēram, vai par darbību ir uzskatāms viss projekts kopumā, vai kāda tā daļas, piemēram, atsevišķas projekta ietvaros plānotās aktivitātes/pasākumi, vai to kopums.
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir pabeigtām darbībām.
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai anotācijā nebūtu norādāms iznākuma un rezultāta rādītāju apjoms, kāds tiks sasniegts par pieejamo finansējumu (bez elastības finansējumu*).
*Gadījumos, kad ir plānots elastības finansējums; attiecināms līdz brīdim, kas pieņemts EK lēmums par vidusposma novērtējumu, t.sk. elastības finansējuma pieejamību.
*Gadījumos, kad ir plānots elastības finansējums; attiecināms līdz brīdim, kas pieņemts EK lēmums par vidusposma novērtējumu, t.sk. elastības finansējuma pieejamību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam salāgot informāciju noteikumu projekta 7.punktā ar sniegto informāciju anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" un 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punkta 1.rindkopā. Noteikumu projekta 7.punktā norādīto finansējuma apmēru noteikumu projektā varēs apstiprināt kā pieejamo finansējumu tikai situācijā, ja tiek papildināts protokollēmuma projekts (skat. piedāvāto redakciju pie FM priekšlikumu Nr.31) un sniegts izvērsts pamatojums anotācijā.
Pasākumos, kuros ir elastības finansējums nosacījumi par elastības finansējuma apjomu pārbaudāmi līdz Eiropas Komisijas (turpmāk - EK) lēmumam par vidusposma ziņojumu par Programmas īstenošanu, t.i. Programmas grozījumi Nr.3 apstiprināšanai. Tostarp 2025. gada 27. maija sēdes protokola Nr. 21 42. § 12.punkts paredz, ka elastības finansējums kļūst pieejams pēc EK lēmuma par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam grozījumiem. Izņēmuma gadījumā, to objektīvi pamatojot, ministrija, virzot attiecīgo Ministra kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa vai tā pasākuma īstenošanu vai to grozījumus, Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā var rosināt ātrāku elastības finansējuma izmantošanu, izvērstu pamatojumu sniedzot sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā.
Papildus vēršam uzmanību, ka anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 6.rinkopā norādītais Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) finansējums 11 518 462 euro apmērā veido 85,0000047966476% no projekta kopējā attiecināmā finansējuma (13 551 131 euro) un tādējādi pārsniedz noteikumu projekta 8.punktā noteikto vērtību, t.i. maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs pārsniedz 85 procentus no 4.3.3.1. pasākumam pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma. Līdz ar to lūdzam precizēt anotācijā norādīto ESF+ finansējuma apmēru un attiecīgi arī valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru.
Pasākumos, kuros ir elastības finansējums nosacījumi par elastības finansējuma apjomu pārbaudāmi līdz Eiropas Komisijas (turpmāk - EK) lēmumam par vidusposma ziņojumu par Programmas īstenošanu, t.i. Programmas grozījumi Nr.3 apstiprināšanai. Tostarp 2025. gada 27. maija sēdes protokola Nr. 21 42. § 12.punkts paredz, ka elastības finansējums kļūst pieejams pēc EK lēmuma par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam grozījumiem. Izņēmuma gadījumā, to objektīvi pamatojot, ministrija, virzot attiecīgo Ministra kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa vai tā pasākuma īstenošanu vai to grozījumus, Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā var rosināt ātrāku elastības finansējuma izmantošanu, izvērstu pamatojumu sniedzot sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā.
Papildus vēršam uzmanību, ka anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 6.rinkopā norādītais Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) finansējums 11 518 462 euro apmērā veido 85,0000047966476% no projekta kopējā attiecināmā finansējuma (13 551 131 euro) un tādējādi pārsniedz noteikumu projekta 8.punktā noteikto vērtību, t.i. maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs pārsniedz 85 procentus no 4.3.3.1. pasākumam pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma. Līdz ar to lūdzam precizēt anotācijā norādīto ESF+ finansējuma apmēru un attiecīgi arī valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
Anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 6.rinkopā:
"4.3.3.1. pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu būtu jāplāno ne vairāk kā 13 551 131 euro tai skaitā ESF Plus finansējumu – 11 518 461 euro, valsts budžeta līdzfinansējumu – 2 032 670 euro."
"4.3.3.1. pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu būtu jāplāno ne vairāk kā 13 551 131 euro tai skaitā ESF Plus finansējumu – 11 518 461 euro, valsts budžeta līdzfinansējumu – 2 032 670 euro."
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par noteikumu projekta 10.punktā noteiktā izmaksu attiecinamības datuma izvēli.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam vārdus "tiešajām attiecināmajām izmaksām" aizstāt ar vārdiem "pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projekta 17.3.1. apakšpunktu ar atsauci uz noteikumu projekta 15.12. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību - bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas BURVIS pilnveidi.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kādas iepirkuma līgumu izmaksas nepieciešamas noteikumu projekta 15.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības (komercdarbības vai pašnodarbinātības uzsākšana bezdarbniekiem) īstenošanai papildus noteikumu projekta 17.2.5. apakšpunktā minētajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju apvienot noteikumu projekta 17.3.2. apakšpunktu ar noteikumu projekta 23. punktu, ņemot vēra, ka abi punkti attiecas uz konkurētspējas paaugstināšanas pasākumu īstenošanas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pirms vārdu savienojuma "mācību izmaksu metodiku" papildināt ar vārdiem "atbildīgās iestādes apstiprināto".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt notiekamu projekta 17.3.4.apakšpunktu ar informāciju, kāda valoda tajā ir paredzēta, nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu noteikumu projekta nepārprotamību, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu, kas var būt noteikumu projekta 25.punktā noteiktais pakalpojumu sniedzējs un kā tas tiks piesaistīts. Šobrīd nav viennozīmīgi skaidrs, vai tas ir izglītības pakalpojuma sniedzējs, kas minēts anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projekta 26.punktā skaidri noteikt, kādas funkcijas attiecināmas uz projekta iesniedzēju un kādas uz sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt noteikumu projekta 26.2. un 27.2.1. apakšpunkta redakciju, ņemot vērā, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija) 61.panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros, atbilstoši specifiskā atbalsta mērķim, finansējuma saņēmējs atlases kārtībā ES fondu dalībniekiem, gala saņēmējiem vai sadarbības partneriem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 28.2. apakšpunktā vārdus "apkopotus datus par kopējiem tūlītējiem rādītājiem" aizstāt ar vārdiem "informāciju par atbalstu saņēmušām šo noteikumu 3. punktā minētajām personām". Skaidrojam, ka saskaņā ar Ministru kabineta 21.03.2023. noteikumu Nr. 135 "Eiropas savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.-2027. gada plānošanas periodā" 1.pielikumu "Pārskats par projekta dalībniekiem", informācija ir iesniedzama par iepriekšējā kalendārā gada dalībniekiem un sasniegtajiem tūlītējiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt termina "privātais finansējums" lietošanu noteikumu projekta 28.6.apakšpunktā, ņemot vērā noteikumu projekta 11.punktā norādītā projekta iesniedzēja juridisko statusu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu svītrot nosacījumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra regulu Nr. 1408/2013, ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Komisijas regulas Nr. 2021/1060 2.panta 9.apakšpunkta d) noteiktajam divpakāpju projektos finansējuma saņēmējs otrajā pakāpē drīkst piešķirt tikai de minimis atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un Nr.717/2014.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu svītrot atsauci uz Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra regulu Nr. 1408/2013, ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Komisijas regulas Nr. 2021/1060 2.panta 9.apakšpunkta d) noteiktajam divpakāpju projektos finansējuma saņēmējs otrajā pakāpē drīkst piešķirt tikai de minimis atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas regulu Nr. 2023/2831 un Nr.717/2014.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "De minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtība" nosaka ne tikai de minimis atbalsta uzskaites, bet arī piešķiršanas kārtību, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 34. punkta pirmo teikumu. Lūdzam skatīt piedāvātās redakcijas piemēru zemāk.
Piedāvātā redakcija
De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši regulas 2023/2831 1. panta 2. punktam atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja saimnieciskās darbības veicējs nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, un šis nosacījums ir pakārtots regulas 2023/2831 1. panta 1. punktam, aicinām precizēt noteikumu projekta 35.1. apakšpunktu, papildus, apvienojot to ar noteikumu projekta 33.1. apakšpunktu, daļā, kas attiecas uz regulu 2023/2831.
Lūdzam skatīt piedāvātās redakcijas piemēru zemāk.
Lūdzam skatīt piedāvātās redakcijas piemēru zemāk.
Piedāvātā redakcija
De minimis atbalstu saskaņā ar regulu 2023/2831 piešķir, ievērojot regulas 2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus.
Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās regulas 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja saimnieciskās darbības veicējs nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar regulas 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās regulas 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja saimnieciskās darbības veicējs nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar regulas 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, skaidrojot kā tiks nošķirtas:
1) AF 3.1.2.5.i “Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu iesaiste darba tirgū” projekta Nr.3.1.2.5.i.0/1/23/I/CFLA/001 “Prasmju pilnveide pieaugušajiem” (ieviešanas beigu datums ir 2026.gada 30.jūnijs) AF projekta; un
2) ESF+ 4.3.3.1. pasākuma "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana" izmaksas, to uzskaite, izmaksas pamatojošo dokumentu sagatavošana, kādas iekšējas pocedūras tiek plānotas, lai nodrošinātu abu projektu datu caurspīdīgumu un dubultfinansējuma neesamību.
Papildus aicinām LM sagatavot koncentrētu skaidrojumu Eiropas Komisijai (e-pasta veidā), sniedzot skaidrojumu par augstāk minēto. Tādējādi nodrošinot visas puses ar informāciju, piemēram, ka specifiskās lietas ir/būs atrunātas projekta līgumā, tostarp, ievērojot projekta līguma nosacījumus, kā arī Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības dokumentu sagatavošanā, grāmatvedības kārtošanā un citus normatīvos aktus, kas regulē nodokļu uzskaiti, būtiski tiek samazināts risks, ka izdevumi tiks atzīti par neatbilstoši veiktajiem.
1) AF 3.1.2.5.i “Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu iesaiste darba tirgū” projekta Nr.3.1.2.5.i.0/1/23/I/CFLA/001 “Prasmju pilnveide pieaugušajiem” (ieviešanas beigu datums ir 2026.gada 30.jūnijs) AF projekta; un
2) ESF+ 4.3.3.1. pasākuma "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana" izmaksas, to uzskaite, izmaksas pamatojošo dokumentu sagatavošana, kādas iekšējas pocedūras tiek plānotas, lai nodrošinātu abu projektu datu caurspīdīgumu un dubultfinansējuma neesamību.
Papildus aicinām LM sagatavot koncentrētu skaidrojumu Eiropas Komisijai (e-pasta veidā), sniedzot skaidrojumu par augstāk minēto. Tādējādi nodrošinot visas puses ar informāciju, piemēram, ka specifiskās lietas ir/būs atrunātas projekta līgumā, tostarp, ievērojot projekta līguma nosacījumus, kā arī Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības dokumentu sagatavošanā, grāmatvedības kārtošanā un citus normatīvos aktus, kas regulē nodokļu uzskaiti, būtiski tiek samazināts risks, ka izdevumi tiks atzīti par neatbilstoši veiktajiem.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Likmes aprēķinu pamato šādi normatīvie akti un informācijas avoti:" pie netiešo izmaksu apraksta, vēršam uzmanību, ka 1.2. ir "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta anotācijā svītrot noteikumu projekta 15.7. apakšpunktā minēto praktisko mācību ietvaros saimnieciskās darbības veicējiem paredzēto izmaksu saraksta 7. un 8. punktu, jo minētās izmaksas attiecas uz 15.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunkta 5., 7. un 8.aili.
Piedāvātā redakcija
-
31.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt protokollēmuma projektu ar jaunu punktu par elastības finansējumu. Vēršam uzmanību, ka 2025. gada 27. maija sēdes protokola Nr. 21 42. § 12.punkts paredz, ka elastības finansējums kļūst pieejams pēc Eiropas komisijas lēmuma par programmas grozījumiem. Izņēmuma gadījumā, to objektīvi pamatojot, ministrija, virzot attiecīgo Ministra kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa vai tā pasākuma īstenošanu vai to grozījumus, Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā var rosināt ātrāku elastības finansējuma izmantošanu, izvērstu pamatojumu sniedzot sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā.
Piedāvātā redakcija
Labklājības ministrijai uzņemties saistības par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3.SAM “…“ 4.3.3.1. pasākumam " Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu kvalifikācijas un prasmju paaugstināšana" noteikto elastības finansējumu ….. euro apmērā pirms Eiropas Komisijas pozitīva lēmuma par grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam.
