Atzinums

Projekta ID
22-TA-425
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja nav ievērots stimulējošās ietekmes nosacījums, kā to paredz Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punkts (tas nosaka, kādam atbalstam piemīt stimulējoša ietekme un kādam ir jābūt minimālajam rakstiskā pieteikuma saturam), atbalstu piešķirt nedrīkst. Līdz ar to lūdzam šo MK noteikumu projekta punktu papildināt ar atsauci arī uz šo noteikumu 1. pielikuma 2.8 apakšpunktā minēto projekta iesnieguma atbilstības kritēriju un nodrošināt, ka visi nepieciešamie elementi tiek iekļauti pieteikumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu par nepieciešamību skaidri definēt, kurš brīdis ir uzskatāms par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi. Attiecīgi, pirmkārt, lūdzam noteikumu projekta 19.punktā ietvert norādi, ka tajā minētais lēmums ir uzskatāms par komercdarbības atbalsta (līdzfinansējuma) piešķiršanas brīdi. Otrkārt, vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 28.punktu atbalsta piešķiršanas diena ir diena, kad saņēmējam saskaņā ar piemērojamo valsts tiesisko regulējumu ir nodotas likumīgas tiesības saņemt atbalstu, t.i., tas nozīmē, ka ar šo dienu atbalsta saņēmējs ir tiesīgs likumīgā kārtā prasīt, t.sk. tiesas ceļā, lai attiecīgais komercdarbības atbalsts tam tiktu reāli piešķirts. Attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 19.punktā ietvertais precizējums, ka arī lēmums par projekta iesnieguma iekļaušanu projektu iesniegumu rezerves sarakstā var tikt noteikts kā atbalsta piešķiršanas brīdis, ja potenciāli pastāv iespēja, ka faktiski atbalsts saņēmējam var netikt piešķirts nepietiekama finansējuma dēļ, kas attiecīgi var radīt tiesvedību risku.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam noteikumus papildināt ar prasību, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2014 54.panta 9.punkta, proti, ka atbalsts nevar būt paredzēts vienīgi konkrētām producēšanas darbībām vai atsevišķiem producēšanas procesa ķēdes posmiem. Attiecīgi ar skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izziņā ir skaidrots, ka noteikumu 22. punktā ir minētas dažādas attiecināmo izmaksu pozīcijas, ne tikai producēšanai. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar regulas 651/2014 54.pantu ir pieļaujamas tikai izmaksas atbalsta shēmas audiovizuālo darbu scenāriju rakstīšanai, izstrādei, producēšanai, izplatīšanai un veicināšanai (konkrētajā gadījumā producēšanai), līdz ar to lūdzam precizēt noteikumu 22.punktu iekļaujot informāciju, ka izmaksas ir plānotas audiovizuālo darbu producēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam precizēt noteikumu projekta 24.punkta pēdējo teikumu "Projektu uzsāk īstenot pēc projekta iesnieguma iesniegšanas dienas aģentūrā.", nosakot, ka noteikumu projekta 7.punktā minētajā atbalsta (līdzfinansējuma) kumulācijas gadījumā projektu uzsāk īstenot tikai tad, kad visās atbalstu piešķirošajās institūcijās ir iesniegts pieteikums atbalsta saņemšanai. Skaidrojam, ka minētais nosacījums ir būtisks, lai nodrošinātu, ka neviena institūcija, kas atbalsta kumulācijas gadījumā piešķirtu atbalstu projekta īstenošanai, nepārkāptu atbalsta stimulējošās ietekmes nosacījumu un piemērojamo maksimālo atbalsta intensitāti, kas noteikta gan šajā, gan otrā atbalsta pasākumā un Komisijas regulā Nr.651/2014.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu par nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 33.punktu, kā arī informējam, ka pašreiz tā precizētā redakcija nav korekta (pirmkārt, ir stājušies spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, ar kuru minētais likums tika papildināts ar IV un V nodaļu, nosakot nelikumīga (un nesaderīga) komercdarbības atbalsta atgūšanas kārtību; otrkārt, ne tikai procentus, bet arī nelikumīgā komercdarbības atbalsta pamatsummu ir jāatmaksā no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta). Attiecīgi, lūdzam noteikumu projekta 33.punktu precizēt, piemēram, šādā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas Nr.651/2014, līdzfinansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt aģentūrai projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 35.punktā ietvert atsauci uz noteikumu projekta 19.punktu (vai alternatīvi - visā noteikumu projekta tekstā lietot vienādu lēmuma pilno nosaukumu), lai nodrošinātu, ka ir nepārprotami skaidrs, kura lēmuma pieņemšana var tikt veikta līdz noteikumu projekta 35.punktā minētajam termiņam. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 2.8.kritēriju atbilstoši iebildumam pie noteikumu 24.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Iebildums
Lūdzam izziņas 26.punktā minēto pamatojumu iekļaut arī šajā anotācijas sadaļā.
Piedāvātā redakcija
Sagaidāms, ka projektā paredzētā līdzfinansējuma rezultātā palielienoties uzņemto ārzemju filmu skaitam Latvijā, palielināsies nodokļu ieņēmumi.  Iemaksātie nodokļi būs izsekojami no Aģentūrā iesniegtajiem maksājumu dokumentiem, jo līdzfinansējums tiks izmaksāts pēc veiktajām darbībām un iesniegtajiem maksājuma dokumentiem.
10.
Anotācija (ex-ante)
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Iebildums
Atkārtoti lūdzam anotācijas 5.1.sadaļā ietverto nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanas normu atbilstoši izteiktajam iebildumam pie noteikumu projekta 33.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 29.punktu, jo tā precizētā redakcija nav korekta, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Aģentūra ar atbalsta sniegšanu saistīto dokumentāciju atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 12.pantam glabā 10 gadus no brīža, kad saskaņā ar šo atbalsta programmu ir piešķirts pēdējais individuālais atbalsts, savukārt atbalsta saņēmējs - 10 gadus no atbalsta piešķiršanas brīža.