Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-1755
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas izteiktos iebildumus par Kultūras ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par pasākumiem informatīvās telpas drošības stiprināšanai" (22-TA-1752) neatbalstām rīkojuma projekta tālāku virzību. 
Norādām, ka likumā "Par valsts budžetu 2022.gadam" Kultūras ministrijas un Sabiedrības integrācijas fonda budžetā ir plānots finansējums gan Mediju atbalsta fonda projektu konkursu organizēšanai, gan budžeta resora “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” budžetā ir plānots finansējums sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai sabiedriskajos medijos, gan arī budžeta resora “47. Radio un televīzijas regulators” budžetā ir plānots finansējums galalietotājiem bez maksas izplatāmo programmu sarakstā iekļauto televīzijas programmu izplatīšanai. Attiecīgi Kultūras ministrijas, Sabiedrības integrācijas fonda un Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes kompetencē ir lemt par piešķirtā finansējuma izlietojumu nozaru prioritāšu īstenošanai, nepieciešamības gadījumā veicot finansējuma pārdali starp pasākumiem.
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu un to pārvaldības likuma 9.panta otrā daļa nosaka, ka sabiedriskais pasūtījums aptver visas sabiedriskā elektroniskā plašsaziņas līdzekļa darbības satura veidošanā, vadībā, izplatīšanā, pieejamības nodrošināšanā, arhivēšanā, kā arī tehnoloģiju nodrošināšanā un infrastruktūras uzturēšanā. Līdz ar to nav pamatojuma papildu finansējuma piešķiršanai ne apraides izmaksu sadārdzinājuma segšanai, ne papildu raidījumu veidošanai. Attiecīgie izdevumi ir nodrošināmi sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu esošo līdzekļu ietvaros, nepieciešamības gadījumā pārskatot prioritātes.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot to, ka MK sēdes rīkojuma projekta punktos Nr. 1.1., 1.2., 1.3., 1.4. tiek paredzēta publisko līdzekļu piešķiršana saimnieciskās darbības veicējiem un atbalsts pirmšķietami kvalificējams kā komercdarbības atbalsts (izpildās visas Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētās pazīmes, jo publisko resursu piešķīrums rada selektīvas ekonomiskās priekšrocības atsevišķiem subjektiem liberalizētā tirgū), lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu attiecībā uz katru MK sēdes rīkojuma projekta punktos Nr. 1.1., 1.2., 1.3., 1.4.paredzēto līdzekļu piešķīrumu, norādot saskaņā ar kādu komercdarbības atbalsta kontroles regulējumu tiks nodrošināts sniegtā atbalsta saderīgums ar ES iekšējo tirgu.
 
Piedāvātā redakcija
-