Atzinums

Projekta ID
22-TA-247
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka, realizējot un apgūstot ES fondu projekta finansējumu, pēc savas būtībās tiek uzlaboti procesi iestādē, kam tādejādi vajadzētu veidot līdzekļu ietaupījumu LM (Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijai) pamatfunkciju darbības nodrošināšanai, kā arī  Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumu Nr.867 “Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam” 10.4.apakšpunkts neparedz konkrētu finansējuma apmēru, bet nosaka tikai kārtību, ka ministrijas var pieprasīt finansējumu, nepieciešams precizēt informatīvā ziņojuma projekta 20.3.10.apakšpunktu, aiz vārda “izmantojot” norādot: “LM piešķirtos valsts budžeta līdzekļus vai nepieciešamības gadījumā pieprasot valsts budžeta finansējumu atbilstoši Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumu Nr.867 “Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam” 10.4.apakšpunktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Attiecībā uz 28.punktu:
1) Lūdzam papildināt, ka neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas plānotais finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.
2) Vienlaikus, izstrādājot SAM MK noteikumus, anotācijā lūdzam iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka tieši tādu procentuālo neparedzēto izdevumu apmēru. Vēršam uzmanību, ka katrā SAM minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Attiecībā uz 25.1.apakšpunktu:
1) Lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespēju izmantošanu līdz informatīvā ziņojuma apstiprināšanai, proti, kuru izmaksu attiecināšanai varētu izmantot vienkāršotās izmaksas – piemēram, vienu vienību. Ja nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu.
2) Attiecīgi pēc to izvērtēšanas ir nepieciešams atrunāt arī minētajā ziņojumā, ka vienkāršotās izmaksas tiks izmantotas saskaņā ar izstrādāto metodiku, vienlaikus arī atrunājot, kādā veidā izmaksas tiks attiecinātas līdz metodikas izstrādei.
3) Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju izmantot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir  izmantot līdz 20% vienoto likmi (bez metodikas izstrādes) personāla izmaksām, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem. Attiecīgās likmes piemērošanas gadījumā tās apmērs jāsaskaņo ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam ziņojuma 38.1.apakšpuntā precizēt norādīto atsauci no 19.punkta uz 16.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam TA saskaņojamiem dokumentiem pievienot arī ziņojuma projekta 20.1.2. apakšpunktā minēto pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai uz 4.3.6.2. pasākumu ir attiecināms horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītājs (VINP06):
1. Personu ar invaliditāti īpatsvars atbalsta saņēmēju vidū nav mazāks par personu ar invaliditāti īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;  
2. 50+ vecuma personu īpatsvars atbalsta saņēmēju vidū nav mazāks par 50+ vecuma personu īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;  
3. Sieviešu īpatsvars atbalsta saņēmēju vidū ir līdzvērtīgs sieviešu īpatsvaram reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;                  
4. Etnisko minoritāšu pārstāvju īpatsvars atbalsta saņēmēju vidu nav mazāks par etnisko minoritāšu īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā,
ņemot vērā LM un TM priekšlikumā par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”  specifisko atbalsta mērķu rādītājiem norādīts, ka rādītājs VINP06 attiecas uz SAM 4.3.6., kurā ietilpst 4.3.6.2.pasākums un tam ir noteikta tieša ietekme uz HP VINP.

Gadījumā, ja minētias HP VINP rādītājs ir attiecināms uz 4.3.6.2.pasākumu, tad lūdzam atbilstoši papildināt informatīvā ziņojuma 38.4.apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Saskaņā ar Labklājības ministrijas kā par horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” koordinēšanu atbildīgās institūcijas priekšlikumu par HP VINP rādītājiem paredzēts uzkrāt datus par ekspertu konsultāciju skaitu.  Lūdzam izvērtēt un precizēt ziņojuma 38.4.1. apakšpunkta redakciju no jomas ekspertu skaita uz jomas ekspertu konsultāciju skaitu.
 
Piedāvātā redakcija
-