Projekta ID
22-TA-438Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdiem “šo noteikumu” pirms skaitļa un vārda “21.punktā”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atgūstot nelikumīgo komercdarbības atbalstu, Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļu vienlaikus nepiemēro, lūdzam šajā punktā starp Komercdarbības atbalsta kontroles likuma nodaļām tekstā ievietot saikli "vai".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.sadaļas apakšsadaļas “Risinājuma apraksts” tabulas “Projekta vadības personāla izmaksu aprēķins” (turpmāk – tabula) ailē “Atlīdzība kopā” norādīto projekta vadības personāla atlīdzības nodrošināšanai plānoto finansējuma apmēru, jo, matemātiski aprēķinot atlīdzības kopsummu, ievērojot norādīto personāla slodzi un atlīdzības apmēru, atlīdzības kopsumma neatbilst tabulā norādītajam apmēram.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.sadaļas apakšsadaļā “Risinājuma apraksts” norādītais projektu vadībai nepieciešamā finansējuma apmērs (638 657,33 euro) neatbilst anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītajam plānotajam projekta vadības izmaksu apmēram (636 364 euro), līdz ar to salāgojama anotācijā norādītā informācija.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.sadaļas apakšsadaļā “Risinājuma apraksts” norādītais projektu vadībai nepieciešamā finansējuma apmērs (638 657,33 euro) neatbilst anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītajam plānotajam projekta vadības izmaksu apmēram (636 364 euro), līdz ar to salāgojama anotācijā norādītā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt sadaļas par Pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) finansēšanu pirmo un otro teikumu šādā redakcijā –
Atbilstoši Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 6.2 panta otrajai daļai minētās kapitālsabiedrības nodrošina valsts nekustamo īpašuma pārvaldīšanu atbilstoši MK 06.12.2011. noteikumiem Nr.934 “Noteikumi par valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanas principiem un kārtību, kā arī kārtību, kādā apkopojama informācija par valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un valsts iestāžu lietotajiem nekustamajiem īpašumiem”.
Lai arī VSIA “Šampētera nams” un VAS “Valsts nekustamie īpašumi” reģistrēta PVN reģistrā un sniedz ar PVN apliekamus darījumus, pasākuma ietvaros tai nav tiesības atskaitīt priekšnodokli, jo saskaņā ar MK 03.01.2013. noteikumu Nr. 17 “Pievienotās vērtības nodokļa likuma normu piemērošanas kārtība un atsevišķas prasības pievienotās vērtības nodokļa maksāšanai un administrēšanai” 160. punktu priekšnodokli neatskaita par valsts pārvaldes (izpildvaras) funkciju vai uzdevumu veikšanu (skaidrojums saskaņots ar Finanšu ministriju 02.06.2022. e-pastā Nr. 4.1-13/5.2/222).
Atbilstoši Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 6.2 panta otrajai daļai minētās kapitālsabiedrības nodrošina valsts nekustamo īpašuma pārvaldīšanu atbilstoši MK 06.12.2011. noteikumiem Nr.934 “Noteikumi par valsts nekustamā īpašuma pārvaldīšanas principiem un kārtību, kā arī kārtību, kādā apkopojama informācija par valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanu un valsts iestāžu lietotajiem nekustamajiem īpašumiem”.
Lai arī VSIA “Šampētera nams” un VAS “Valsts nekustamie īpašumi” reģistrēta PVN reģistrā un sniedz ar PVN apliekamus darījumus, pasākuma ietvaros tai nav tiesības atskaitīt priekšnodokli, jo saskaņā ar MK 03.01.2013. noteikumu Nr. 17 “Pievienotās vērtības nodokļa likuma normu piemērošanas kārtība un atsevišķas prasības pievienotās vērtības nodokļa maksāšanai un administrēšanai” 160. punktu priekšnodokli neatskaita par valsts pārvaldes (izpildvaras) funkciju vai uzdevumu veikšanu (skaidrojums saskaņots ar Finanšu ministriju 02.06.2022. e-pastā Nr. 4.1-13/5.2/222).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu precizēt anotācijas 1.3.sadaļā “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” komunikācijas un dizaina vadlīniju nosaukumu, t.i., Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.3. sadaļas punktā "Finansējuma saņēmēja pienākumi" ierosinām precizēt 5. zemsvītras piezīmi, ja vien izšķiroši svarīga nav tieši norāde uz ārvalstu praksi. Ierosinātie labojumi precīzāk norādītu uz informāciju par zaļo publiskoi iepirkumu, kura jāņem vērā un būtu palīdzīga Atveseļošanas fonda finansējuma saņēmējiem iepirkumu veikšanā.
Piedāvātā redakcija
5. zemsvītras piezīme: "Ministru kabineta 2017. gada 20. jūnija noteikumi Nr. 353 "Prasības zaļajam publiskajam iepirkumam un to piemērošanas kārtība", papildu informācija https://www.varam.gov.lv/lv/zalais-publiskais-iepirkums"
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto ēku vides pieejamības nodrošināšanai nepieciešamā finansējuma aprēķinu, jo minēto formulu kopsummas neatbilst 6.punktā norādītajam (aprēķins 111 000 euro * 49 ēkas neveido 5 430 000 euro).
Piedāvātā redakcija
-