Atzinums

Projekta ID
23-TA-3076
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
13.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai arī anotācijā ir noteikts, ka “noteikumu projekta prasības nav saistošas personai, kura:
1) Latvijā savāktos vai pieņemtos lietotos tekstilizstrādājumus realizē atkārtotai lietošanai;
2) jaunus vai lietotus tekstilizstrādājumus izplata vai nodod bez atlīdzības.
Līdz ar to cenas par minēto tekstilizstrādājumu klāstu nemainīsies.”, tomēr noteikumu 2.1.7. punktā ir noteikts “valkāts apģērbs un lietoti tekstilizstrādājumi’, uz kuriem šo noteikumu normas ir attiecināmas, tādējādi no ārvalstīm iegūto lietoto tekstilizstrādājumu, kurus realizē atkārtotai lietošanai, cenas palielināsies.

Diemžēl anotācijā nav sniegta informācija, cik liels īpatsvars ir lietoto tekstilizstrādājumu, kuri savākti vai pieņemti Latvijā un kurus realizē atkārtotai lietošanai, un cik liels īpatsvars ir lietoto tekstilizstrādājumu, kuri savākti vai pieņemti ārvalstīs un kurus realizē atkārtotai lietošanai, lai gūtu priekšstatu, cik lielā mērā noteikumu normas ietekmēs sabiedrības grupas ar zemiem ienākumiem.

Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, cik liels ir īpatsvars lietotiem tekstilizstrādājumiem, kuri savākti vai pieņemti Latvijā un kurus realizē atkārtotai lietošanai, un cik liels ir īpatsvars lietotiem tekstilizstrādājumiem, kuri savākti vai pieņemti ārvalstīs un kurus realizē atkārtotai lietošanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Iebildums
Apģērbs ir viena no iedzīvotāju pamatvajadzībām. EUROSTAT dati liecina, ka gandrīz 1/3 Latvijas iedzīvotāju jeb 28%, kuru ienākumi ir zem nabadzības riska sliekšņa (ar ienākumiem līdz 563 eiro vienai personai), 2023.gadā nevarēja atļauties nomainīt vecās drēbes pret jaunām (nevis lietotām). Salīdzinājumā ar Igauniju, kur tikai 11,6% to nevar atļauties un Lietuvu, kur 20% to nevar atļauties, Latvijā šis procentuālais īpatsvars ir ļoti augsts. Un šie iedzīvotāji nav tikai trūcīgie vai maznodrošinātie, bet arī tie, kuru ienākumi ir zemi, bet ne tik zemi, lai kvalificētos trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusam vai sociālās palīdzības saņemšanai.

Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotācijas 8.1.8. sadaļu par noteikumu ietekmi uz iedzīvotāju sociālo situāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-