Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-957
Atzinuma sniedzējs
Pārresoru koordinācijas centrs
Atzinums iesniegts
21.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajam ziņojumam pievienotā līgumprojekta I. sadaļas 1. punktā ir noteikts, ka valsts līdz 2022.gada 31.maijam (neskarot līguma II [3] punktā noteikto) kompensē SIA "Tet" 2020.gadā nodrošinātā universālā pakalpojuma saistību tīrās izmaksas 367 519 (trīs simti sešdesmit septiņi tūkstoši pieci simti deviņpadsmit) euro apmērā,SIA "Tet" ieturot šajā punktā minēto summu no valstij pienākošās un izmaksājamās SIA "Tet" dividenžu summas par 2021.gada darbības rezultātiem.
Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma Pārejas noteikumu 14. punktu universālā pakalpojuma fondu vai citu finansēšanas un kompensācijas mehānismu izveido Ministru kabinets līdz 2022. gada 1. janvārim. Ja līdz 2022. gada 1. janvārim universālā pakalpojuma fondu vai citu finansēšanas un kompensācijas mehānismu Ministru kabinets nav izveidojis, tad līdz tā izveidošanai universālā pakalpojuma saistību izpildes radītos zaudējumus kompensē no valsts budžeta. Saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta trešo daļu valsts budžeta līdzekļus var piešķirt vai saņemt vienīgi ar gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzētu apropriāciju. No iepriekš minētajiem normatīvajiem aktiem izriet, ka ar universālā pakalpojuma saistību izpildes radītos zaudējumus kompensē ar valsts budžeta likumā paredzētu apropriāciju. Tāpat jānorāda, ka saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta otro daļu maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu ir valsts budžeta līdzekļi, kurus katru gadu veic valsts uzņēmumi, kā arī uzņēmējsabiedrības, kurās ir valsts kapitāla daļa. Ņemot vērā minēto, Pārresoru koordinācijas centrs (turpmāk - PKC) norāda, ka kapitālsabiedrības, kurās ir valsts kapitāla daļa, dividendes ieskaita valsts budžetā, un normatīvie akti neparedz iespēju dividendes novirzīt kapitālsabiedrības izmaksu kompensēšanai. Vienlaikus PKC informē, ka likums “Grozījumi Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā”, kas spēkā stāsies 2022. gada 1. februārī paredz izteikt jaunā redakcijā Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 28. panta sesto daļu, nosakot, ka Ministru kabinets atbilstoši šā panta nosacījumiem reglamentē kārtību, kādā valsts kapitālsabiedrībās, to atkarīgajās kapitālsabiedrībās un meitas sabiedrībās, publiskas personas kontrolētās kapitālsabiedrībās, publiski privātajās kapitālsabiedrībās, kurās valsts ir dalībnieks (akcionārs), un to meitas sabiedrībās prognozējama un nosakāma peļņas daļa, kas izmaksājama dividendēs, valsts kapitāla daļu turētāja vai dalībnieka (akcionāra) rīcību, izlietojot dalībnieka (akcionāra) tiesības lemt par dividendēs izmaksājamo peļņas daļu, kārtību, kādā kapitālsabiedrība finanšu pārskatos atspoguļo sadalīto peļņu, kā arī kārtību, kādā tiek nodrošināta dividenžu maksājumu kontrole. PKC ir sagatavojis Ministru kabineta noteikumu projektu “Kārtība, kādā tiek prognozēti, noteikti un veikti maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu” (plānots, ka noteikumi stāsies spēkā 01.02.2022.), kura 18. punkts nosaka, ka kapitālsabiedrības valde nodrošina, ka kapitālsabiedrība dividendes iemaksā vienotajā nodokļu kontā 10 darbdienu laikā pēc kapitālsabiedrības dalībnieku (akcionāru) sapulces lēmuma par dividendēs izmaksājamo peļņas daļu, ja kapitālsabiedrības dibināšanas līgumā vai statūtos nav noteikts cits dividenžu izmaksu termiņš.
 
Piedāvātā redakcija
-