Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
22-TA-186
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
01.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām noteikumu nosaukumam ir precīzi jāatspoguļo noteikumu saturs. Nosaukums nedrīkst būt plašāks vai šaurāks par attiecīgo noteikumu saturu un tas jāveido atbilstoši likumā noteiktajam pilnvarojumam. Ņemot vērā minēto un to, ka norāde uz ūdens obligātām nekaitīguma un kvalitātes prasībām pilnībā neaptver noteikuma projekta saturu, lūdzam precizēt noteikumu projekta nosaukumu, piemēram, šādi:
"Pārtikas uzņēmumā izmantojamā dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pārtikas aprites uzraudzības likuma (turpmāk - likums) 4. panta otrā daļa noteic, ka obligātās nekaitīguma prasības, kuru ievērošana nodrošina pārtikas produkta, pārtikas aprites vai ar to saistītā pakalpojuma nekaitīgumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi, nosaka Ministru kabinets, ceturtā daļa noteic, ka atsevišķām pārtikas produktu grupām Ministru kabinets nosaka kvalitātes un klasifikācijas prasības un kārtību, kādā novērtējama attiecīgo produktu atbilstība šīm prasībām. Savukārt likuma 19. panta piektā daļa paredz, ka dzeramā ūdens monitoringa un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets. Attiecīgi, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 100. punktu, lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 1. punktu un nepieciešamības gadījumā citas noteikumu projekta vienības, nodrošinot tā atbilstību minētam Ministru kabineta pilnvarojumam. Proti, norādām, ka:
pirmkārt, Ministru kabinetam jānosaka arī dzeramā ūdens klasifikācijas prasības, ne vien obligātajām nekaitīguma un kvalitātes prasības;
otrkārt, Ministru kabinetam jānosaka kārtība, kādā novērtējama attiecīgo produktu atbilstība obligātā nekaitīguma, kvalitātes un klasifikācijas prasībām, nevis noteikumu projekta prasībām, kā arī dzeramā ūdens monitoringa un kontroles kārtība, par ko noteikumu projekta 1. punktā nav ietverta attiecīga norāde.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu par likumā ietvertā pilnvarojuma izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā svītrot noteikumu projekta 2. punktu, noteikumu projektā neskaidrojot terminus "dzeramais ūdens" un "dzeramā ūdens monitorings", kas lietoti Pārtikas aprites uzraudzības likumā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projektu ar izņēmumiem, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 16. decembra Direktīvas 2020/2184/EK par dzeramā ūdens kvalitāti (turpmāk - direktīva Nr. 2020/2184) 3. panta (izņemot 3. panta 1. punkta "a" apakšpunktu), tai skaitā tās 1. punkta "b" apakšpunktā, 2. punktu, 5. punkta otro un trešo daļu un 6. punktu. Alternatīvi lūdzam skaidrot noteikumu projekta anotācijā, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot vai precizēt noteikumu projekta 4. punktu, ņemot vērā, ka attiecīgajai normai nav juridiskas slodzes. Nepieciešamības gadījumā lūdzam atbilstošu skaidrojumu sniegt noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 8. punktā paredzēt termiņu, līdz kuram saskaņojama monitoringa programma, tādējādi nodrošinot attiecīgās normas nepārprotamu izteiksmi, tai skaitā nepārprotami paredzot, vai īstenot var vienīgi ar Veselības inspekciju saskaņotu programmu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 9. punkta un 2. pielikuma nav viennozīmīgi skaidrs, vai dzeramā ūdens monitoringa programma nav jāsaskaņo vai tā nav jāizstrādā (t.i., kāda konkrēti šo noteikumu 8. punkta prasība neattiecas uz pārtikas uzņēmumiem atbilstoši noteikumu projekta 9. punktam). Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu, sniedzot attiecīgu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 11. un 33. punkts neparedz analīžu izdarīšanas minimālā biežuma samazināšanu, kādēļ lūdzam salāgot abus minētos punktus ar noteikumu projekta 13. punktu vai atbilstoši precizēt 13. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 2.2. apakšpunktā ietvertā termina skaidrojumā iekļauta atsauce vienīgi uz šo noteikumu 5. punktu (bet nav atsauces uz šo noteikumu 14. punktu), lūdzam izvērtēt un apvienot noteikumu projekta 14. un 5. punktu vai alternatīvi lūdzam precizēt 2.2. apakšpunktā ietverto atsauci.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 27. un 40. punktā un tā anotācijā skaidrot, kuras prasības novērtējamas kā būtiskas, vai alternatīvi lūdzam noteikumu projektā izvairīties no norādēm uz būtiskumu, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka prasība BIOR tīmekļvietnē pieejamo dzeramā ūdens riska novērtēšanas veidni varētu neatbilst indivīda pamattiesībām zināt savas tiesības, ņemot vērā, ka tīmekļvietnē ietverta informācija nav oficiāla publikācija. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 30. punktu, piemēram, paredzot tiesības izmantot attiecīgo veidni, bet nenosakot tās izmantošanu kā pienākumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 34. punktā skaidrot, cik bieži pārskatāms dzeramā ūdens riska novērtējums un vai atbilstošs pārskats ir iesniedzams atbildīgajā iestādē.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 41.2. apakšpunktu, neskaidrojot administratīvā soda piemērošanas gadījumus atbilstoši Pārtikas aprites uzraudzības likumam un tādējādi nedublējot minētā likuma prasības.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 42. punktā un tā anotācijā skaidrot, kā informējami patērētāji.
Papildus lūdzam skaidrot, kā tiks veikti citi pienākumi, kas saistīti ar informēšanu un ko paredz direktīvas 2020/2184 14. panta 4. punkts, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši noteikumu Nr. 108 131. punktam lūdzam izvērtēt un svītrot vai precizēt noteikumu projekta 44. punktu, neizdarot atsauci uz pārtikas uzņēmumu iekšējiem tiesību aktiem.
Papildus lūdzam precizēt noteikumu projekta 44. punktu, paredzot attiecīgo iekārtu sasaisti ar dzeramo ūdeni un tādējādi nodrošinot attiecīgās normas atbilstību noteikumu projekta izdošanas tiesiskajam pamatam.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 1. pielikumu nepieciešams izvērtēt un precizēt. Norādām, ka:
1) pretēji noteikumu projekta 1. pielikuma 2. punktam direktīva Nr. 2020/2184 paredz kā parametrus arī bisfenolu A., hlorātus, hlorītus, Halogēnetiķskābes (HAA5), Mikrocistīnu-LR, PFAS (kopā) un PFAS (summa) un Urāns. Šajā ziņā lūdzam pārskatīt un precizēt arī noteikumu projekta 3. pielikumu;
2) attiecība uz parametru - Boru - nav ņemta vērā direktīvā Nr. 2020/2184 iekļautā piezīme, ka šī parametra vērtību 2,4 mg/l piemēro arī tad, ja atsāļots ūdens ir galvenais attiecīgās piegādes sistēmas ūdens avots, kā arī nav skaidrs, kādiem reģioniem minētā vērtība (2,4 mg/l) atbilstoši noteikumu projektam tiks piemērota.
3) parametra vērtības vairākos gadījumos nav atspoguļotas konsekventi un atbilstoši direktīvai Nr. 2020/2184, piemēram, antimonam norādot uz vērtību 10 µg/l, nevis 10.0, tāpat arī konsekventi nav lietota terminoloģija attiecībā uz rādītājiem vai parametriem;
4) attiecībā uz hromu un svinu nepieciešams precīzi atspoguļot pārejas vērtības un vērtības nākotnē, nepieciešamības gadījumā papildinot noteikumu projektu ar atbilstošiem noslēguma jautājumiem;
5) attiecībā uz nitrātiem un nitrītiem noteikumu projekta pielikumā nepieciešams paredzēt, ka atbilstība parametra vērtībai nitrītiem 0,10 mg/l ir panākta pēc ūdens attīrīšanas, turklāt tas ir kumulatīvs nosacījums tam, ka [nitrāti]/50 + [nitrīti]/3 ≤ 1, kur kvadrātiekavas apzīmē koncentrācijas mg/l nitrātam (NO3) un nitrītam (NO2), ir izpildīts (šobrīd sanāk, ka vienīgi gadījumā, ja izpildās minētais vienādojums, nitrītiem jābūt 0,10 mg/l, tomēr atbilstoši direktīvai Nr. 2020/2184 minētais vienādojums izpildāms jebkurā gadījumā);
6) attiecībā uz pesticīdu (atsevišķi) piemēriem atbilstoši direktīvai Nr. 2020/2184 nepieciešams norādīt uz augšanas regulatoriem kā piemēru saistītiem produktiem ("tiem pielīdzinātie produkti (tai skaitā augšanas regulatori)"), papildus nepieciešams norādīt, kā tiek paredzēts pārņemt prasību dalībvalstīm noteikt orientējošu vērtību, lai pārvaldītu nebūtisku pesticīdu metabolītu klātbūtni dzeramajā ūdenī, kā arī nosacījumu, ka tikai pesticīdiem, kas varētu būt klātesoši konkrētajā piegādē, nepieciešams monitorings (šobrīd noteikumu projekta 1. pielikumā norādīts uz paškontroli, nevis monitoringu, kā arī nav konkretizēts, kas saprotams ar pesticīdu klātesamību);
7) attiecībā uz pesticīdiem (kopā) nepieciesams šī parametra piezīmē skaidrot attiecīgā parametra būtību, ievērojot direktīvā Nr. 2020/2184 noteikto;
8) attiecībā uz noteikumu projekta 1. pielikuma 2.25. apakšpunktā ietverto parametru nepieciešams izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt tā nosaukumu atbilstoši direktīvā Nr. 2020/2184 minētajam (trihalometāni), kā arī skaidrot, kā tiek pārņemta prasība, kas paredz, ja tas iespējams, neradot negatīvu ietekmi uz dezinfekciju, dalībvalstu pienākumu censties panākt zemāku parametra vērtību. Papildus nepieciešams arī precizēt minētā parametra piezīmi, jo pretēji minētajam noteikumu projekta regulējumam (kas paredz vielu piemērveida uzskaitījumu ("tādu [..] vielu [..] kā")) direktīva Nr. 2020/2184 attiecīgā parametra piezīme paredz izsmeļošu vielu uzskaitījumu - hloroforms, bromoforms, dibromhlormetāns un bromdihlormetāns;
9) nepieciešams 3.6. un 3.7. apakšpunktā atbilstoši direktīvai Nr. 2020/2184 norādīt, ka ūdens nevar būt agresīvs, nevis korozīvs;
10) nepieciešams konsekventi atsaukties uz ūdeni, kas fasēts pudelēs vai citos traukos, nevis tarā vai skaidrot noteikumu projektā lietoto terminoloģiju noteikumu projekta anotācijā;
11) ņemot vērā, ka 3.7. apakšpunktā paredzēta dalībvalsts rīcības brīvība, nepieciešams minētajā apakšpunktā ietverto piezīmi atbilstoši precizēt, izsakot to konkrētā regulējumā, ar kuru tiek vai netiek izmantota attiecīgā rīcības brīvība, papildinot arī noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļas aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu;
12) nepieciešams 3.11. apakšpunktu papildināt ar piezīmi atbilstoši direktīvā Nr. 2020/2184 noteiktajam;
13) nepieciešams tehniski precizēt 3.13. un 3.14. apakšpunktu, piezīmi "pieņemama patērētājiem un bez īpašām izmaiņām" ietverot pie garšas parametra vērtības (rādītāja), nevis piezīmes;
14) nav skaidrs pamatojums attiecīgās Mikroorganismu koloniju skaita (KVV) 22 °C parametra vērtības (1000/ml) noteikšanai, ņemot vērā, ka direktīva Nr. 2020/2184 paredz parametra vērtību "bez īpašām izmaiņām", kādēļ nepieciešams precizēt 1. pielikumu vai sniegt pamatotu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā. Arī citos gadījumos, kad tiek precīzāk noteikts direktīvas Nr. 2020/2184 normu saturs (3.4., 3.17. apakšpunkts), lūdzam sniegt atbilstošu skaidrojumu par šīs direktīvas mērķu sasniegšanu noteikumu projekta anotācijā, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projektu;
15) nepieciešams pārņemt direktīvas 2020/2184 I pielikuma pēdējās divās rindās iekļautās prasības, tai skaitā prasība, ka ūdenim nevajadzētu būt ne agresīvam, ne korozīvam u.c. Alternatīvi lūdzam sniegt noteikumu projekta anotācijā atbilstošu skaidrojumu par minēto.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 2. pielikuma 1.17. apakšpunktu un 2.35. apakšpunktu kā noteikumu projekta 32. punktā ietvertā regulējuma dublējošu. Tāpat līdzīgi lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 3. pielikuma 3. piezīmi, attiecīgo regulējumu nepieciešamības gadījumā ietverot noteikumu projekta pamattekstā.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, direktīvas Nr. 2020/2184 II pielikuma B daļa paredz alumīniju un dzelzi pievienot A grupas parametriem, ja tos izmanto par ūdens apstrādes ķimikālijām, iepretim minētajam noteikumu projekts atbilstošu nosacījumu paredz, ja par flokulantu lieto attiecīgi alumīnija un dzelzs sāļus, kādēļ lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 2. pielikumu vai skaidrot noteikumu projekta anotācijā, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 3. pielikumā paredzēts pārtikas uzņēmuma pienākums pārliecināties par dzeramā ūdens atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulas (EK) Nr. 852/2004 par pārtikas produktu higiēnu II pielikuma VII nodaļas 1. punkta "a" apakšpunktā noteiktajam. Saistībā ar minēto lūdzam izvērtēt un iekļaut attiecīgo normu noteikumu projekta pamattekstā, kā arī, ja noteikumu projektā paredzēts ieviest minētās regulas prasības, lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu ar atbilstošu informāciju. Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību aktu pielikumos ietver tehniskos normatīvus, tabulas, veidlapu paraugus, kartes, zīmējumus u.tml. Pielikumos neietver pastāvīgas tiesību normas un normas, kas neizriet no tiesību akta pamatteksta.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 4. pielikuma 9. un 10. piezīmi, nodrošinot to atbilstību direktīvas Nr. 2020/2184 III pielikuma B daļas attiecīgi 7. un 8. piezīmei. Norādām, ka no minētajām direktīvas normām izriet, ka veiktspējas kritēriji ir 25 % vai 50% no I pielikuma B daļā norādītās vērtības, nevis norādīts skaitlis 25 % vai 50 % no parametra vērtības.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka noteikumu projektā netiek iekļautas direktīvā Nr. 2020/2184 noteiktās jaunās prasības attiecības uz dažiem ķīmiskajiem parametriem, kuriem direktīvā Nr. 2020/2184 ir noteikti dažādi pārejas periodi, piemēram, līdz 2026. vai 2036. gadam. Lai pārtikas uzņēmumiem atvieglotu noteikumu projekta uztveri un nosakāmo parametru sarakstu, prasības attiecībā uz jaunajiem parametriem tiks iekļautas, izdarot grozījumus Ministru kabineta noteikumos atbilstoši direktīvā Nr. 2020/2184 noteiktajam pārejas perioda grafikam. Saistībā ar minēto lūdzam noteikumu projektu iekļaut arī normas, kas pārņem minētās direktīvas prasības un kam atbilstoši direktīvā Nr. 2020/2184 ir noteikti dažādi pārejas periodi, tādējādi nodrošinot direktīvā Nr. 2020/2184 ietverto prasību savlaicīgu pārņemšanu, kā arī pienācīgu pārejas periodu attiecīgo normu adresātiem. Norādām, ka anotācijā minētie apsvērumi paši par sevi neattaisno vēlāku minēto prasību pārņemšanu, jo atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām izstrādāts regulējums (tai skaitā paredzot noteikumu projekta normu piemērošanas kārtību) kliedē bažas par apdraudētu noteikumu projekta uztveri.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu, lūdzam pilnveidot noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļā sniegto informāciju par direktīvas Nr. 2020/2184 un Padomes 2013. gada 22. oktobra Direktīvas 2013/51/Euratom, ar ko nosaka iedzīvotāju veselības aizsardzības prasības attiecībā uz radioaktīvām vielām dzeramajā ūdenī (turpmāk - direktīva Nr. 2013/51/EURATOM), prasību pārņemšanu noteikumu projektā. Norādām, ka:
pirmkārt, šobrīd informācija nav sniegta par vairāku minēto direktīvu prasību pārņemšanu - direktīvas Nr. 2020/2184 2. pantā (izņemot 1. un 5. punktu), 3. pantā (izņemot šī panta 1. punkta "b" apakšpunktu un 5. punkta pirmo daļu), 4. panta 1. punkta "b" un "c" apakšpunktā, 3. punktā, 6.-11. pantā (izņemot 6. panta 1. punkta "c" un "d" apakšpunktu), 12. panta 2. un 3. punktā, 13. pantā (izņemot 4. punktu), 14. panta 1. un 2. punktā, 15.-18. pantā, 24., 25. pantā, I pielikuma D daļā, II pielikumā (ciktāl šajā pielikumā iekļauts regulējums saistībā ar dzeramā ūdens monitoringa programmu), III pielikumā, IV, V pielikumā, kā arī direktīvas Nr. 2013/51/EURATOM 2.-4. pantā, 5. panta 2. un 3. punktā, 6. pantā, 7. panta 1. un 2. punktā iekļauto prasību pārņemšanu. Norādām, ka informācija par direktīvas prasību pārņemšana sniedzama arī gadījumā, ja atsevišķas tās vienības tiek paredzēts pārņemt citos normatīvajos aktos;
otrkārt, informācija vairākos gadījumos nav sniegta precīzi, piemēram direktīvas Nr. 2020/2184 6. panta 1. punkta "c" un "d" apakšpunkts nav pārņemts 6. punktā, direktīvas Nr. 2020/2184 III pielikuma prasības nav pārņemtas noteikumu projekta IV pielikumā u.tml. vai arī nav gūstama pārliecība par direktīvas prasību pienācīgu pārņemšanu, piemēram, direktīvas 2020/2184 4. panta 2. punkta pārņemšanu noteikumu projekta 7. punktā, 14. panta 3. (attiecībā uz dzeramā ūdens piegādi) kā arī 4. punkta pārņemšanu noteikumu projekta 41. un 42. punktā;
treškārt, nepieciešams izvērst skaidrojumu par vairāku direktīvas Nr. 2020/2184 normu (jo īpaši 5. panta, 14. panta  un III pielikuma) prasību pārņemšanu noteikumu projektā, kas šobrīd skaidrots pārāk vispārīgi, nodrošinot, ka katram direktīvas pantam vai panta daļai un apakšpunktam (panta punktam un daļai) korespondē nacionāla normatīvā akta pants, panta daļa vai punkts;
ceturtkārt, direktīvas Nr. 2020/2184 3. panta 3. un 5. punktā, 7. panta 2. punktā, 8. panta 2. punkta otrajā, trešajā, piektajā daļā, 9. panta 6. punktā, 10. panta 1. punkta otrajā daļā, 11. panta 7. punkta trešajā daļā, 15. panta 1. punktā, 16. panta 2. punkta otrajā daļā, II pielikuma B daļā, direktīvas Nr. 2013/51/EURATOM 3. panta 3. punktā, I-III pielikumā u.c. ietverta dalībvalstu rīcības brīvība, kādēļ nepieciešams aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļu, papildinot aili (sniedzot pamatojumu) par dalībvalsts rīcības brīvības izmantošanu, norādot konkrētās direktīvas normas, kas paredz rīcības brīvību, kādā veidā minētā rīcības brīvība ir izmantota noteikumu projektā, un to, kādēļ ir vai nav izmantota direktīvā Nr. 2020/2184 un direktīvā Nr. 2013/51/EURATOM paredzētā rīcības brīvība.
Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka saldētājkuģi nav pārtikas uzņēmumi (atbilstoši likumā ietvertajam attiecīgā terminu skaidrojumam pārtikas uzņēmumi ir noteiktas personas), lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 12.4. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu Nr. 108 132. punkta prasībām lūdzam atsaucēs uz noteikumu projektu norādīt uz "šiem noteikumiem".
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk