Atzinums

Projekta ID
24-TA-1184
Atzinuma sniedzējs
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Atzinums iesniegts
23.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iesniegumu likuma mērķis ir veicināt privātpersonas līdzdalību valsts pārvaldē. Likumprojekta izstrādes mērķis ir mazināt birokrātiju valsts pārvaldē, vienlaikus mazinot personas administratīvo slogu. Savukārt iesniedzēja mērķis, iesniedzot iesniegumu, ir saņemt izvērtētu un pamatotu atbildi no iestādes.
Ņemot vērā, ka lielākajā daļā Regulatorā saņemto iesniegumu izvērtēšanā ir nepieciešama sabiedriskā pakalpojuma sniedzēja vai vairāku iesaiste, kā arī saņemtā informācija jāizvērtē, lai sniegtu iesniedzējam izvērtētu atbildi pēc būtības, Likumprojektā piedāvātais regulējums, nosakot iesnieguma izskatīšanas termiņu līdz 10 darbdienām, nav pietiekams, lai izvērtētu visus lietas apstākļus un sniegtu izvērtētu un pamatotu atbildi.
Saņemot iesniegumu (sūdzību), ierasti Regulators vēršas pie sabiedriskā pakalpojuma sniedzēja, lūdzot tam sniegt skaidrojumu un papildu informāciju, tādējādi arī pārbaudot iesniedzēja sniegto informāciju. Nereti informācija jāpieprasa vairākiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem, tāpat arī šī informācija ir jāizvērtē un iesniedzējam pēc iespējas jāsniedz izvērtēta atbilde pēc būtības. Vienlaikus arī informācijas sagatavošanai sabiedriskā pakalpojuma sniedzējam jādod pienācīgs laiks.
Paredzams, ka šādos gadījumos Regulatoram nebūs iespējas pilnvērtīgi izvērtēt visus iesniegumā (sūdzībā) norādītos apstākļus (tai skaitā sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja sniegtos skaidrojumus un informāciju) un sniegt atbildi iesnieguma (sūdzības) iesniedzējam pēc būtības 10 darbdienu laikā. Samazinot Iesniegumu likumā noteikto iesniegumu izskatīšanas termiņu līdz 10 darbdienām, Regulatoram pieaugs papildu administratīvais slogs, nepieciešamības gadījumā pagarinot iesniegumu izskatīšanas termiņu un par to papildus informējot iesniedzēju, jo objektīvu iemeslu dēļ Regulatoram nebūs iespējas sniegt atbildi uz iesniegumu noteiktajā termiņā (10 darbdienu laikā).
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka jau šobrīd, ievērojot labas pārvaldības principu, Regulators atbildi uz iesniegumu sniedz ātrāk nekā viena mēneša laikā no tā saņemšanas, izņemot gadījumus, kuros iesnieguma objektīvai izskatīšanai un atbildes sniegšanai ir nepieciešams papildu laiks (piemēram, ir nepieciešams pieprasīt papildu informāciju no citas personas vai iestādes). Ievērojot minēto, secināms, ka šī norma nesasniegs nedz Likumprojekta mērķi samazināt birokrātiju valsts pārvaldē, nedz arī iesniedzēja mērķi saņemt izvērtētu un pamatotu atbildi no iestādes. Līdz ar to Regulators iebilst pret termiņa saīsināšanu iesnieguma izskatīšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-