Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 10.aprīlī
Projekta ID
23-TA-1284
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
7. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 25 238 235  euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 21 452 501 euro un valsts budžeta finansējums –3 785 734 euro.
Iebildums
Ņemot vērā IZM sniegto informāciju izziņā uz ES fondu Uzraudzības komitejas š.g. 29.februāra 4.prioritārā virziena apakškomitejas sēdi, ka varētu būt nepieciešami grozījumi ES kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam (turpmāk - Programma) attiecībā uz 4.2.3.2.pasākumā noteiktajiem uzraudzības rādītājiem, lai veiktu finansējuma pārdali no 4.2.3.2.pasākuma uz 4.2.2.4.pasākumu, lūdzam precizēt 4.2.2.4.pasākumam pieejamo finansējuma apjomu. Gadījumā, ja veicami Programmas grozījumi, tad lūdzam sākotnēji pieejamo finansējumu un darbības plānot tādā apjomā, kas nerada risku Programmas rādītāju sasniegšanai 4.2.3.2.pasākumā, savukārt, un norādīt, kādas darbības iespējams plānot par pieejamo finansējumu līdz Programmas grozījumu saskaņošanai ar Eiropas Komisiju. Lūdzam izdalīt atsevišķi plānotā finansējuma daļu, kas būs pieejama pēc Programmas grozījumu apstiprināšanas.
Vienlaikus, lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt elastības finansējuma daļu, ņemot vērā, ka IZM neformāli iesūtītā informācija par iekšējām pārdalēm liecina, ka rezerves finansējums 7 469 739 EUR apjomā tiks pārdalīts uz 4.2.2.3.pasākumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
II. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim
Iebildums
Ņemot vērā to, ka pasākuma ietvaros plānots viens projekts ierobežotā projektu atlasē, lūdzam anotācijas ietvaros veikt izmaksu un ieguvumu analīzi vai arī MK noteikumu projektā paredzēt, ka projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi, ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto:
"Lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumus par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā".
Ja pastāv objektīvi apstākļi, kāpēc, balstoties uz pieņēmumiem, nav iespējams noteikt pasākuma īstenošanas rezultātā iespējamos ieguvumus, lūdzam tos aprakstīt anotācijā to kā pamatojumu izmaksu un ieguvumu analīzes neveikšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
13. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu, Valsts izglītības satura centru, Akadēmiskās informācijas centru.
Iebildums
Lūdzam norādīt, kuru atbalstāmo darbību īstenošanā iesaistīsies noteikumu projekta 13.punktā norādītie sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
21. Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
Iebildums
Ņemot vērā apjomīgo projekta finansējumu, lūdzam MKN projektā noteikt novirzāmā finansējuma īpatsvaru vai procentuālos ierobežojumus izmaksu pozīcijām, sadarbības partneriem u.t.ml. Lūdzam anotācijā detalizēti skaidrot visas izmaksas un to nepieciešamību atbalstāmo darbību īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
21. Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt plānotā finansējuma sadalījuma īpatsvaru starp atlīdzības un pakalpojumu izmaksām, vai nav piemērojama vienotā likme 40% citām izmaksām no tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, lai mazinātu administratīvo slogu finansējuma saņēmēja un uzraugošo iestāžu pusē, kā arī administratīvo slogu, kas nepieciešams vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādei.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
22. Šo noteikumu 21.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Risinājuma apraksts" ar informāciju par vienkāršoto izmaksu veidiem un to apstiprināšanas termiņu.
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
22.1. tiešās attiecināmās personāla izmaksas (izņemot virsstundas) saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu:
Iebildums
Lūdzam pārskatīt 22.1.apakšpunktā minētās izmaksas, ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 22.1.3., 22.1.4., 22.1.5.apakšpunktos minētās izmaksas neattiecas uz personāla izmaksām (atlīdzības izmaksām).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
22.1.1. projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 20. punktu minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 22.1.1.apakšpunktu, norādot, vai minētās izmaksas attiecas uz finansējuma saņēmēju vai sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
22.1.2. sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 20.1. , 20.2.  ​​​​​​, 20.3. , 20.4., 20.5. , 20.6., un 20.7. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Iebildums
Ņemot vērā pašreizējo noteikumu projekta versiju, sadarbības partneru iesaiste ir paredzēta tikai 20.3., 20.4., 20.5.apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanā. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
22.1.2. sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas šo noteikumu 20.1. , 20.2.  ​​​​​​, 20.3. , 20.4., 20.5. , 20.6., un 20.7. apakšpunktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu protokollēmumā ir norādīts , ka "Izglītības un zinātnes ministrijai līdz 2025. gada 30. jūnijam nodrošināt atbilstošas vienkāršoto izmaksu metodikas izstrādi un apstiprināšanu 4.2.2.4. pasākuma projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām" un MK noteikumu 22.1.2. apakšpunktā nav minēts, ka sadarbības partneru personāla izmaksām tiks ievēroti tie paši attiecināšanas principi kā finansējuma saņēmēja personāla vadības un īstenošanas personālam izmaksām, vēršam uzmanību, ka uz risku, ka šāda veidā netiek nodrošināta vienota un vienlīdzīga pieeja personāla izmaksu segšanai. Lūdzam nodrošināt, ka arī sadarbības partneru personāla izmaksas tiks attiecinātas atbilstoši vienkāršoto izmaksu metodikai, ko paredz izstrādāt IZM.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
22.2.3. ārvalstu komandējumu un dienesta braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumu saistītie izdevumi, finansējuma saņēmēja projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam, šo noteikumu 20.6., 20.7. un 20.8. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja tās ir skaidri saistāmas ar projekta rezultātu sasniegšanu, pašvaldību pārstāvjiem šo noteikumu 20.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un sadarbības partneriem šo noteikumu 20.2. un 20.4.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un anotācijā detalizēti pamatot, kādam mērķim un kuram personālam ir nepieciešami ārvalstu komandējumi un dienesta braucieni noteikumu projekta 22.2.3.apakšpunktā norādīto atbalstāmo darbību ietvaros.
Vēršam uzmanību, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 47.punktā ir noteikts, ka ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
22.2.6. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai finansējuma saņēmēja īstenošanas personāls vai sadarbības partneru īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
Iebildums
Lūdzam precizēt 22.2.6.apakšpunktu, jo esošajā redakcijā darba vietas aprīkojuma izmaksas attiecas tikai uz personālu, kas ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata un izslēdz personālu, kas pieņemts projektā uz rīkojuma pamata (ierēdņus).
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
22.2.13. citas izmaksas, kas nepieciešamas šo noteikumu 20. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un projekta darbību rezultātu sasniegšanai un kuru izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi atbilstoši vienošanās nosacījumiem.
Iebildums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 22.2.13.apakšpunktu, jo saskaņā ar noteikumu projekta 21.3. un 25.punktu projektā ir plānotas neparedzētās izmaksas 5% apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
28. Pasākuma ietvaros Valsts izglītības satura centram izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās no 2024. gada 1. janvāra saistībā ar 20.1. apakšpunktā minētās darbības īstenošanu.
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kurā noteikts, ka sadarbības partneriem, izņemot Valsts izglītības satura centru, izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 17.punktā minēto sadarbības līgumu noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi.
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka pienākumu finansējuma saņēmējam pēc projekta beigām nodrošināt ieguldījumu ilgtspēju, ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros paredzēta jaunu rīku izstrāde, datu apmaiņas risinājumu izstrāde, VIIS pilnveide u.c. tehniski risinājumi ilgtermiņa lietošanai izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas ietvaros, kā arī to, ka projekta iesniegumu vērtēšanas kritēriju komplekts paredz ilgtspējas nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
36. Izglītības un zinātnes ministrija, lai nodrošinātu izglītības kvalitātes uzraudzību un novērtēšanu līdz 2024.gada 31.decembrim izveido izglītības kvalitātes padomi.
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāds ir plānots noteikumu projekta 36. punktā minētās izglītības kvalitātes padomes sastāvs, proti, vai ir plānota arī finansējuma saņēmēja vai projekta īstenošanas vadībā iesaistīto institūciju iesaiste, kā arī kādi ir plānotie padomes pienākumi, mēŗki un funkcijas. Nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt noteikumu projektu un papildināt anotāciju.
Papildus lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 32. punktā minētās projekta uzraudzības padomes un noteikumu projekta 36. punktā minētās izglītības kvalitātes padomes funkcijas un personālsastāvs savstarpēji nepārklājas un attiecīgi nerada papildu administratīvo slogu. t.sk. nepārklājas ar IZM un tās padotības iestāžu (piemēram, Izglītības kvalitātes valsts dienesta) funkcijām izglītības kvalitātes uzraudzībā un novērtēšanā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
38. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
Iebildums
Lūdzam papildināt 38. punktu, norādot, ka arī sadarbības partneriem ir pienākums nodrošināt interešu konflikta neesamību un parakstīt interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
38. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" pamatot, kāpēc datu analītiķus pašvaldībās ir plānots piesaistīt uz stipendiju pamata, nevis uz darba līguma vai uzņēmuma līguma pamata, kā arī lūdzam skaidrot saskaņā ar kuru normatīvo aktu ir paredzēts stipendijas apmērs 1200 EUR mēnesī.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" skaidrot, kas ir finansiāli ietekmīgākās darbības un kurā laika periodā tās tiks īstenotas, ja 2024.gadā plānotie projekta izdevumi ir tikai aptuveni 1 milj. EUR un atlikušo 5 gadu laikā ir plānots izmantot aptuveni 16 milj. EUR.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" ir pamatota noteikumu projekta 13. un 14.punktā minēto sadarbības partneru iesaiste, taču nav pamatota 15. un 16.punktā minēto sadarbības partneru iesaiste, līdz ar to lūdzam atbilstoši papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" ietvertā informācija par kopējo finansējumu pasākuma īstenošanai sadalījumā pa finansējuma avotiem un elastības finansējumu neatbilst Ministru kabineta noteikumu projekta 7. un 8.punktā norādītajam. Līdz ar to, lūdzam precizēt informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas III sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 5.1.punktu, ņemot vērā 3., 5.,7. un 8. kolonnas 5.punktā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas III sadaļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 1.-5.punktā un 6.punktā "Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)" norādītā finansējuma kopsumma neatbilst Ministru kabineta noteikumu projekta 8.punktā ietvertajam. Līdz ar to, lūdzam precizēt informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas III sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" sadaļa "Cita informācija" ir papildināma, norādot, ka nepieciešamais finansējums pasākuma īstenošanai tiks piesaistīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
25.
MK sēdes protokollēmuma projekts
2. Noteikt, ka līdz vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanai ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru 4.2.2.4. pasākuma "Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstība un nodrošināšana" (turpmāk - 4.2.2.4. pasākums) īstenošanai nepieciešamo finansējumu attiecināmo izmaksu segšanai Izglītības un zinātnes ministrijai kā 4.2.2.4. pasākuma plānotajam finansējuma saņēmējam līdz 978 189 euro apmērā 2024. gadā nodrošina no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Iebildums
Norādām, ka 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00. programmas līdzekļus izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Norādām, ka no šobrīd anotācijā sniegtās informācijas nav skaidrs, kāpēc pirms projekta apstiprināšanas nepieciešams piešķirt finansējumu no 80.00.00. programmas, kas kavē projekta savlaicīgu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē pēc noteikumu projekta apstiprināšanas, kādam periodam un kādām izdevumu pozīcijām (pievienojot aprēķinus) minētais finansējums nepieciešams. Līdz ar to, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu šajā punktā paredzētajam, kā arī noteikumu projekta 27. un 28.punktu ar atsauci uz konkrētām atbalstāmajām darbībām un izmaksu pozīcijām, lai ierobežotu attiecināmības riskus izdevumiem, kas tiks veikti pirms vienošanās parakstīšanas.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot plānoto atbalsta veidu (grants).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3. apakšpunktu aiz vārda "pasākumam" ar vārdiem "plānoto un", kā arī noteikumu projekta 7. punktā norādīt elastības finansējuma apmēru, ņemot vērā, ka no noteikumu 4.3.7. punkta izriet, ka ir paredzēts arī elastības finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
4.3.1. līdz 2025. gada 31. decembrim izstrādāti pieci izglītojamo snieguma monitoringa (turpmāk – ISM) vērtēšanas darbi izglītojamo pamatprasmju novērtēšanai un līdz 2029.gada 31.decembrim kopā deviņi;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai 4.3.1. punkta redakcija nebūtu salāgojama ar 4.1. punkta redakciju attiecībā uz rādītāju sasniegšanas termiņu. 
Piedāvātā redakcija
līdz 2029.gada 31.decembrim - izstrādāti deviņi izglītojamo snieguma monitoringa (turpmāk – ISM) vērtēšanas darbi izglītojamo pamatprasmju novērtēšanai, tai skaitā līdz 2025. gada 31. decembrim- pieci.
29.
Noteikumu projekts
16. Finansējuma saņēmējs, īstenojot šo noteikumu 20.5. apakšpunktā minēto darbību, projekta īstenošanā var papildus iesaistīt sadarbības partnerus kapacitātes stiprināšanai datu analītikai IKMS pašvaldību izglītības ekosistēmas ietvaros izglītības pārvaldēs un izglītības iestādēs.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, ņemot vērā, kā no noteikumu projekta 16.punkta redakcijas nav skaidri saprotams, kādi sadarbības partneri var tikt piesaistīti noteikumu projekta 20.5. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai, piemēram, kādām prasībām sadarbības partnerim ir jāatbilst.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
17. Finansējuma saņēmējam ir pienākums projekta iesniegumā pamatot sadarbības partneru izvēli, norādot konkrēto sadarbības partneru iesaistes mehānismu, nepieciešamību un to kompetences atbilstību plānotajām atbalstāmajām darbībām, kā arī ar katru sadarbības partneri noslēgt sadarbības līgumu par sadarbību atbalstāmo darbību īstenošanā. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno sadarbības partnera apliecinājumu par gatavību piedalīties projekta darbību īstenošanā un sniegt savu ieguldījumu projekta mērķa sasniegšanā. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas finansējuma saņēmējs ar katru sadarbības partneri slēdzot sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā un sadarbības līgumā iekļauj vismaz šādus nosacījumus:
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.2. apakšpunktā noteikto normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Ievērojot minēto, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta 17. punktā norādītos nosacījumus, lai tie nedublētos ar Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 6. punktā noteikto, un noteikumu projektā paredzēt tikai tos sadarbības līgumā iekļaujamos nosacījumus, kas nav noteikti minētajos Ministru kabineta noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
18. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par sadarbības partneru pienākumu un funkciju izpildi projekta īstenošanā un sadarbības partneru īstenotajām funkcijām projektā, tai skaitā novēršot dubultā finansējuma risku un nodrošinot demarkāciju ar citiem līdzīgiem vai saistītiem pasākumiem. Ar projekta ieviešanu saistīto sadarbības partneru un sadarbības iestādes komunikāciju un dokumentācijas apriti nodrošina ar finansējuma saņēmēja starpniecību.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 18. punktu aiz vārdiem "dubultā finansējuma risku" ar vārdiem "un nodrošinot nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem".
Vēršam uzmanību, ka dubultā finansējuma risks novēršams, nodrošinot gan nepārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, gan to, ka viena un tā pati darbība konkrētā projektā piešķirtā finansējuma ietvaros nevar tikt finansēta dubultā.

Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt arī noteikumu projekta 29. punktu, taču sākotnēji izvērtēt, vai noteikumu projekta 18. un 29. punkts savstarpēji nedublējas, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projektu.

Papildus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, norādot, ka tiks nodrošināta dubultā finansējuma riska novēršana.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
19. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām  prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā, iesniedz to Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā kā sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā iekļauj informāciju par projekta iekšējo vadības un kontroles sistēmu, lai nodrošinātu sekmīgu projekta īstenošanu, mērķu sasniegšanu un projektam piešķirto līdzekļu lietderīgu un efektīvu izlietošanu, tai skaitā paredzot funkciju, kuras finansējuma saņēmējs pilda projekta īstenošanā, nodalīšanu no iestādes pamatfunkciju izpildes, kā arī aprakstot, kādas darbības un uzraudzības instrumenti ir plānoti vai ieviesti projekta iesniedzēja iestādē šādos procesos:
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 19. punktā vārdu "pamatfunkciju" ar vārdiem "citu funkciju", ņemot vērā, ka arī finansējuma saņēmēja funkcijas uzskatāmas par vienām no iestādes pamatfunkcijām.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
20.6. kvalitatīvas izglītības procesu nodrošinātāju  attīstīšana pašvaldibu izglītības pārvaldēs un izglītības iestādēs sadarbībai IKMS ietvaros;
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kas tiek saprast ar "izglītības procesu nodrošinātājiem" - vai tiks atbalstītas iestādes (kādas) vai konkrēti indivīdi, t.sk. lūdzam izvērtēt, vai šī darbība pārklājas ar 20.5.apakšpunktu (datu analītikas kapacitātes stiprināšana) un lūdzam izvērtēt iespēju svītrot 20.6.apakšpunktu, lai nodrošinātu viendabīgāku atbalstāmo darbību uzskaitījumu.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
20.7. mērķsadarbības un stratēģiskās komunikācijas pasākumu īstenošana, tai skaitā mācības un pieredzes pārneses pasākumi IKMS attīstītājiem, administrētājiem un lietotājiem, projekta vadības un īstenošanas personālam un sadarbības partneriem;
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, ar ko IKMS lietotāji noteikumu projekta 20.7.apakšpunktā atšķiras no noteikumu projekta 20.5.apakšpunktā minētajiem lietotājiem, jo abos minētajos apakšpunktos tiem ir paredzētas mācības, pieredzes pārneses u.c. pasākumi.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
20.10. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības fondus regulējošajos normatīvajos aktos un praksē lietotajai terminoloģijai "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 20.10. apakšpunktu un 22.2.7. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
22.1.1. projekta īstenošanas personāla un vadības personāla atlīdzības izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 20. punktu minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, ka metodika tiks saskaņotas ar vadošo iestādi.
Lūdzam šo attiecināt visur, kur atbildīgā iestāde plāno izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodikas.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
22.1.3. finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla un projekta īstenošanas personāla un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas mācību, izglītojošu, informatīvu,  sadarbības un tīklošanās pasākumu, semināru un konferenču organizēšanai un īstenošanai, tai skaitā vietējo un ārvalstu ekspertu, lektoru un moderatoru atlīdzības izmaksas, mācību maksa, telpu nomas maksa (ja projekta atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešams nomāt telpas ārpus finansējuma saņēmēja telpām vai projekta īstenošanas sadarbības partnera juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses), tehniskā atbalsta pakalpojumu tiešsaistes pasākumu nodrošināšanai, ierakstīšanai, tulkošanai, datortehnikas un cita nepieciešamā aprīkojuma nomas izmaksas šo noteikumu 20. punktā  minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar atsauci uz konkrētu atbalstāmo darbību un izvērtēt, vai apakšpunkts nepārklājas ar 22.2.9.apakšpunktā minētajām izmaksām un citos apakšpunktos minētajām projekta īstenošanas personāla izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
22.2.1. transporta pakalpojuma izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) finansējuma saņēmēja projekta vadības personālam un projekta īstenošanas personālam un sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 20.1. ​​​​​, .20.2 , 20.3. , 20.4. ​​​​​​​, ,20.5.20.6.  ​​​​​​​ un 20.7. apakšpunktos minēto atbalstāmo darbību īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai";
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Vadošās iestādes izstrādātā metodika "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai" attiecas tikai uz maksu par degvielu un maksu par sabiedriskā transporta izmantošanu, tad, lūdzam 22.2.1.apakšpunktu definēt kā transporta izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši Vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai".
Lūdzam izveidot jaunu apakšpunktu un definēt to kā pārējās transporta pakalpojumu izmaksas (transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana).
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
22.2.2. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 22.1.1. un 22.1.2.apakšpunktā minētajam personālam atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai";
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 22.2.2.apakšpunktā skaidri definēt, uz kuru personālu attiecas minētās izmaksas (līdzīgi kā tas iepriekš definēts 22.2.1.apakšpunktā), neatsaucoties uz citiem noteikumu punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
22.2.4. veselības apdrošināšanas izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam un šo noteikumu 13. punktu minēto sadarbības partneru projekta īstenošanas personālam ir attiecināmas tikai uz laikposmu, kad projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts projekta īstenošanā un tā ir paredzēta finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera iestādē un minētais personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta vadības un īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Tās ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai;
Priekšlikums
Veselības apdrošināšanas izmaksas un obligāto veselības pārbaužu izmaksas un speciālo medicīnisko optisko redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas ietilpst personāla izmaksās.
Līdz ar to lūdzam izvērtēt vai tiešām nepieciešams šīs izmaksas, kas minētas 22.2.4 un 22.2.5. apakšpunktos dublēt.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
22.2.6. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai finansējuma saņēmēja īstenošanas personāls vai sadarbības partneru īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
Priekšlikums
Ņemot vērā potenciālo lielo administratīvo slogu, lūdzam izvērtēt, vai ir nepieciešams nodrošināt visus sadarbības partnerus ar darba vietas aprīkojumu.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
22.2.7. un publicitātes pasākumu izmaksas šo noteikumu 20.7. apakšpunktu minētās atbalstāmās darbības  īstenošanai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 47. pantu un 50. pantu un normatīviem aktiem par Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām;
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 22.2.7.apakšpunktā atsaukties uz 20.10.apakšpunktu, nevis 20.7.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
22.2.8. pakalpojumu, preču un piegādes izmaksas, tai skaitā ārvalstu un nacionālo ekspertu izmaksas, licenču iegāde un pētījumu izmaksas šo noteikumu 20.1., 20.2., 20.3., 20.4., 20.5., 20.6.  ​​​​​​un 20.7.  apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas ir domāts ar ārvalstu un nacionālo ekspertu izmaksām, jo ārvalstu ekspertu atlīdzības izmaksas ir noteiktas MKN 22.1.3. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
25. Projekta neparedzētās izmaksas, kas radušās par papildu darbu veikšanu vai pakalpojumu sniegšanu vai kas sadārdzinājuma un neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvušas nepieciešamas projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs var plānot kā vienu izmaksu pozīciju, kas nepārsniedz 5 % no šo noteikumu 21.1. apakšpunktu minētajām kopējām projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izmaksu izlietošanu pirms izdevumu veikšanas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās par projekta īstenošanu.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" katrā SAM minētais procentuālais apmērs ir jāizvērtē individuāli, atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, taču tas kopumā nedrīkst pārsniegt 5 % no kopējo tiešo attiecināmo izmaksu summas. Līdz ar to lūdzam anotācijā iekļaut pamatojumu, kāpēc konkrētajā SAM nosaka procentuālo neparedzēto izdevumu tieši tādā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
32. Projekta īstenošanas uzraudzībai nozares ministrija izveido projekta uzraudzības padomi, kurā  uzaicina piedalīties citu nozaru ministriju un sociālo partneru pārstāvjus, tai skaitā vismaz vienu pārstāvi no Latvijas Pašvaldību savienības, Akadēmiskās informācijas centra, Valsts izglītības satura centra un Izglītības kvalitātes valsts dienesta. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var iekļaut pārstāvjus arī no citām organizācijām un institūcijām, tai skaitā no sadarbības iestādes un atbildīgās iestādes. Uzraudzības padomes darbību nosaka nozares ministrijas izstrādāts un apstiprināts nolikums, paredzot, ka ne retāk kā reizi sešos mēnešos izskata finansējuma saņēmēja ziņojumu par projekta īstenošanas progresu un priekšlikumus turpmāko darbību īstenošanai.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 32.punktu ar nosacījumu, ka projekta uzraudzības padomei finansējuma saņēmējs ziņo par noteikumu projekta 4.punktā noteikto rādītāju sasniegtajām vērtībām.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
32. Projekta īstenošanas uzraudzībai nozares ministrija izveido projekta uzraudzības padomi, kurā  uzaicina piedalīties citu nozaru ministriju un sociālo partneru pārstāvjus, tai skaitā vismaz vienu pārstāvi no Latvijas Pašvaldību savienības, Akadēmiskās informācijas centra, Valsts izglītības satura centra un Izglītības kvalitātes valsts dienesta. Projekta uzraudzības padomes sastāvā novērotāju statusā var iekļaut pārstāvjus arī no citām organizācijām un institūcijām, tai skaitā no sadarbības iestādes un atbildīgās iestādes. Uzraudzības padomes darbību nosaka nozares ministrijas izstrādāts un apstiprināts nolikums, paredzot, ka ne retāk kā reizi sešos mēnešos izskata finansējuma saņēmēja ziņojumu par projekta īstenošanas progresu un priekšlikumus turpmāko darbību īstenošanai.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 32. punktu, norādot, kura konkrēti ministrija izveido projekta uzraudzības padomi. Papildus, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar finansējuma saņēmēja pienākumiem iesniegt izveidotajai uzraudzības padomei ziņojumu par projekta īstenošanas progresu un priekšlikumus turpmāko darbību īstenošanai
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
37. Lai nodrošinātu informācijas tehnoloģiju vides izvērtējumu IKMS rīku un datu arhitektūrai Valsts izglītības informācijas sistēmā izglītības un kvalitātes monitoringa rīku kopuma tālākai attīstībai, finansējuma saņēmējs līdz 2025. gada 31. decembrim noslēdz līgumu par izvērtējuma veikšanu.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 37. punktu, norādot subjektu, ar kuru finansējuma saņēmējs slēgs līgumu par izvērtējuma veikšanu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par anotācijā pieminēto plānoto nozares horizontālo MK noteikumu projektu un to grozījumu ietekmi/sasaisti ar 4.2.2.4.pasākuma projektu, t.sk., vai minētā regulējuma apstiprināšana MK var radīt saturiskas izmaiņas 4.2.2.4.pasākuma projekta īstenošanā:
- Par prasībām sistēmiskai izglītības kvalitātes nodrošināšanai;
- noteikumu projekti par valsts sistēmu izglītības kvalitātes nodrošināšanai un izglītības kvalitātes monitoringam;
- normatīvajā regulējumā plānots noteikt izglītības datu ievākšanas regularitāti, atbildīgās puses un datu izmantošanas principus, u.c.
Gadījumā, ja šie normatīvie akti var ietekmēt īstenojamā projekta saturu, lūdzam plānot darbības secīgi, lai pēc iespējas lietderīgi veiktu ieguldījumus 4.2.2.4.pasākuma projektā un izvairītos no administratīvā sloga grozot projektu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk. īpašumā atradīsies pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, t.sk. risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai viennozīmīgi būtu skaidrs, ka pasākums tiek īstenots valsts deleģēto funkciju ietvaros, lūdzam informāciju par komercdarbības atbalsta neesamību papildināt ar atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, kuros noteiktas pasākumā minētās aktivitātes kā valsts deleģētās funkcijas gan finansējuma saņēmējam, gan partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk