Atzinums

Projekta ID
21-TA-1738
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
30.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3. apakšpunktā nav sniegts detalizēts pamatojums par visām projektā paredzētajām izmaiņām un to nepieciešamību, salīdzinot ar tiesisko regulējumu Ministru kabineta 2005. gada 25. janvāra noteikumos Nr. 56 “Nacionālās standartizācijas padomes nolikums”. Papildus anotācijā ir iekļauts tikai situācijas apraksts par projektā paredzēto regulējumu, bet nav sniegts skaidrojums šāda regulējuma nepieciešamībai (mērķis un būtība). Piemēram, nav sniegts skaidrojums, kāpēc ir svītrojamas padomes funkcijas,  kāpēc ir svītrojamas, papildināmas vai aizstājamas dažādas organizācijas padomes sastāvā (piemēram, kāpēc kādas nozares pārstāvniecība tiek samazināta vai palielināta). Tāpat problēmas apraksts neatbilst risinājuma aprakstam. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, padomes sastāva izmaiņas neizriet no veiktajām izmaiņām Standartizācijas likuma 6. panta noteiktajām prasībām attiecībā uz padomes noteiktajiem uzdevumiem. Līdz ar to lūdzam precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Iebildums
Lūdzam aizpildīt 1.4. apakšpunktu, jo tas nav aizpildīts.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Anotācijas 2.1. apakšpunktā ir sniegta informācija, ka noteikumu projekts ietekmēs valsts institūcijas. Vēršam uzmanību, ka no esošās informācijas nav saprotams, par kādām valsts institūcijām ir runa. Atbilstoši vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā anotācijā ir jāsniedz informācija, kā projekts ietekmēs katru no mērķgrupām (gan fiziskās personas, gan juridiskās personas) – tieši vai netieši, kāds ir mērķgrupas lielums (ja to ir iespējams novērtēt), kā arī jebkādu citu skaidrojošu informāciju par mērķgrupu. Tāpat vēršam uzmanību, ka ietekmi uz publisko pārvaldi (valsts un pašvaldību institūcijām) aizpilda anotācijas 7. sadaļā. Lūdzam attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 6. sadaļu, sniedzot informāciju, vai noteikumu projektā minētās valsts institūcijas un nevalstiskās organizācijas (padomes sastāva locekļi) atbalsta noteikumu projektā paredzēto, īpaši tās, kas ir svītrotas no padomes sastāva vai arī, kuras tiek iekļautas padomes sastāvā. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Ņemot vērā, ka Ekonomikas ministrija nodrošinās padomes sekretariāta funkciju izpildi, lūdzam sniegt ietekmes aprakstu, proti, kā noteikumu projekts ietekmēs Ekonomikas ministriju (vai administratīvais slogs palielināsies, samazināsies vai paliks nemainīgs).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Iebildums
Lūdzam aizpildīt 7.4. apakšpunktu, jo tas nav aizpildīts. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Iebildums
Lūdzam aizpildīt 8. sadaļu, jo tā nav aizpildīta. Ja attiecīgajā sadaļā esošie apakšpunkti uz noteikumu projektu neattiecas, jāizvēlas opcija "nē".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
3.1. pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām nepieciešamo informāciju par standartizācijas procesu;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 3.1. apakšpunkta nepieciešamību, ņemot vērā, ka sadarbības nosacījumi jau ir noteikti Valsts pārvaldes iekārtas likumā. Tai skaitā minētā likuma 54. panta trešā daļa paredz, ka iestāžu sadarbība notiek bez maksas.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
12. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2005. gada 25. janvāra noteikumus Nr. 56 “Nacionālās standartizācijas padomes nolikums” (Latvijas Vēstnesis, 2005, 16. nr.; 2009, 85. nr.; 2010, 139. nr.; 2011).
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 12. punktā minēto norādi uz Ministru kabineta 2005. gada 25. janvāra noteikumu Nr. 56 "Nacionālās standartizācijas padomes nolikums” grozījumu publikācijām oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Vēršam uzmanību,  ka 2011. gada publikācijai nav minēts laikraksta numurs.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pašreizējās situācijas aprakstā ir sniegta informācija, ka saistībā ar Standartizācijas likuma izmaiņām, ko paredzēja 2020. gada 3. decembrī pieņemtais likumprojekts "Grozījumi Standartizācijas likumā" ir nepieciešams aktualizēt jautājumus saistībā ar Nacionālās standartizācijas padomes darbību – pilnveidot padomes nolikumu, lai precizētu tajā noteiktos uzdevumus. Ierosinām precizēt minēto informāciju, jo padomes uzdevumi ir noteikti Standartizācijas likumā un līdz šim arī Ministru kabineta 2005. gada 25. janvāra noteikumos Nr. 56 "Nacionālās standartizācijas padomes nolikums" uzdevumi nav bijuši noteikti, bet gan noteiktas funkcijas un tiesības.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
4.2. Cita informācija
Priekšlikums
Ierosinām minētajā sadaļā minēt, ka tiks izdots Ekonomikas ministrijas rīkojums "Par Nacionālas standartizācijas padomes personālsastāvu".
Piedāvātā redakcija
-