Atzinums

Projekta ID
22-TA-1939
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
09.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam Ministru kabineta noteikumu projektā lietot terminoloģiju atbilstoši būvniecības jomā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, piemēram, terminu  “būvniecība” visā tekstā aizstāt ar terminu “izbūve”, izņemot Ministru kabineta noteikumu projekta 36.4. un 37.8. apakšpunktā kuros termins “būvniecība” atbilst terminam “būvdarbi”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas un nodrošinātu vienotu pieeju, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā skaidrot, vai Ministru kabineta noteikumu projekta 29.7. apakšpunktā noteiktās izmaksas mobilitātes punktu izveidei sevī ietver arī ceļa daļu un ar to saistīto infrastruktūras, piemēram, inženierkomunikāciju izbūves izmaksas, t.i., minētās izmaksas ir uzskatāmās par  projekta attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas un nodrošinātu vienotu pieeju, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā skaidrot, vai Ministru kabineta noteikumu projekta 29.12. apakšpunktā izveidotās valsts publiskās infrastruktūras izmaksu ietvaros (proti, dzelzceļa infrastruktūras izveides izmaksas) sevī ietver arī nojumu izbūves, pārbūves vai atjaunošanas izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas un nodrošinātu vienotu pieeju, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā skaidrot Ministru kabineta noteikumu projekta 29.13.1. apakšpunktā noteiktās ielu un ceļu izbūves, pārbūves un atjaunošanas izmaksas, proti, sniedzot skaidrojumu, kādi pasākumi ir uzskatāmi par ielu izbūves pasākumiem un kādi – par ceļu izbūves pasākumiem, uzsverot atšķirību starp šiem abiem objektiem, un kādas izmaksas ir uzskatāmās par atbilstošām šiem pasākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas un nodrošinātu vienotu pieeju, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā skaidrot Ministru kabineta noteikumu projekta 29.14. apakšpunktā noteiktās transportbūvju, ielu inženiertīklu būvniecības izmaksas, proti, sniedzot skaidrojumu, kādi pasākumi ir uzskatāmi par  ielu izbūvi un kādi - par transportbūvju izbūvi, uzsverot atšķirību starp šiem abiem objektiem, un kādas izmaksas ir uzskatāmās par atbilstošām šiem pasākumiem, it sevišķi  kādas izmaksas ir uzskatāmas par inženiertīklu izbūves vai pārbūves izmaksām šo Ministru kabineta noteikumu izpratnē.
 
Piedāvātā redakcija
29.14. transportbūvju un ielu tīklam piegulošo inženiertīklu būvniecības izmaksas atbilstoši būvprojekta risinājumam ne vairāk kā 10 procentu apmērā no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas. Izmaksas attiecināmas tikai tādā gadījumā, ja ir sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinums, kurā konstatēts, ka projekta ietvaros, veicot plānotos ieguldījumus noteiktās teritorijās, nav iespējams izvairīties no minētās infrastruktūras bojāšanas vai pārcelšanas, vienlaikus nodrošinot, ka investīcijas nerada priekšrocības šo inženiertīklu īpašniekam;”.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas un nodrošinātu vienotu pieeju, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā skaidrot vai Ministru kabineta noteikumu projekta 37.9. apakšpunktā noteikto iepirkuma izpildītāju ir saprotama persona, ar kuru tiks noslēgts līgums par būvprojektēšanas un būvdarbu veikšanu, vai persona, kas piedalās iepirkuma procedūrā par būvprojektēšanas un būvdarbu veikšanu, vai arī persona, kas ir uzskatāms par pasūtītāju būvprojektēšanas un būvdarbu veikšanai.
Vienlaikus ierosinām veikt atbilstošos precizējumus Ministru kabineta noteikumu projekta 37.9. apakšpunktā, papildinot, ka būvprojekta izstrāde un būvdarbi var būt apvienotā līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību RP SIA “Rīgas satiksme” priekšlikumiem par AF plāna grozījumiem un tajos sniegtajiem skaidrojumiem, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā sadaļu par rādītājiem izteikt šādā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija
Līdz ar to iesniegtie priekšlikumi Investīcijas (1.1.1.2.i.2) nacionāla rādītāja grozījumiem paredz samazināt saistītā ar mobilitātes punktu Šķirotava tramvaja līnijas pagarinājuma garumu Rīgas valstspilsētā no 3,5 km uz 2,2 km. Papildus, no Investīcijas 1.1.1.2.i.1. tiks pārvirzīti 10 miljoni euro (tika paredzēti četru zemas grīdas tramvaju iegādei) plānots papildināt ar šādiem rādītājiem:
- Viena transportmijas punkta “Višķi” izbūve ((autobuss/elektroautobuss, tramvajs, trolejbuss);
- Trolejbusa līnijas pagarinājums 300 metru garumā.
Transportmijas punkta izbūve ietver tā funkcionalitātes nodrošināšanai nepieciešamo infrastruktūru (t.sk. dispečerpunkta ēkas izbūvi).”.