Projekta ID
25-TA-1037Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
5. Uzskaites punktus transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā reģistrē automātiski dienā, kad lēmums par administratīvā soda piemērošanu stājas spēkā un kļūst neapstrīdams. Amatpersona par to nepieņem atsevišķu lēmumu
Iebildums
Svītrot projekta 5.punkta pirmajā teikumā vārdus "un kļūst neapstrīdams", tādējādi nodrošinot šajā tiesību normā ietvertā regulējuma atbilstību Administratīvās atbildības likuma 159.panta pirmajā daļā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
7. Ja lēmuma izpilde saistībā ar administratīvā soda piemērošanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiek apturēta, par attiecīgo pārkāpumu reģistrētos uzskaites punktus dzēš. Ja sūdzību par administratīvā soda piemērošanu noraida un lēmuma izpildi atjauno, uzskaites punktus reģistrē no jauna šo noteikumu 5. punktā minētajā kārtībā.
Iebildums
Projekta 7.punktā ietvertais regulējums pēc būtības paredz pārkāpumu uzskaites punktu dzēšanu gadījumos, kad lēmuma par sodu izpilde tiek apturēta. Savukārt, ja attiecīgā lēmuma par sodu izpilde tiek atjaunota, tad pārkāpumu uzskaites punktus reģistrē no jauna. No minētā regulējuma var secināt, ka šādā gadījumā pārkāpumu uzskaites punktu spēkā esamības noilguma termiņa tecējums sākas no jauna.
Piemēram, atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 171.panta pirmās daļas regulējumam prokurors var iesniegt protestu sešu mēnešu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums administratīvā pārkāpuma lietā. Savukārt Administratīvās atbildības likuma 159.panta otrā daļa nosaka, ka prokurora protests aptur lēmuma izpildi. Tātad atbilstoši projekta 7.punktā piedāvātajam regulējumam laika periods līdz prokurora protesta iesniegšanai, kā arī laika periods, kurā šāds prokurora protests tiktu izskatīts, nebūtu ieskaitāms pārkāpumu uzskaites punktu spēkā esamības noilguma termiņā (pie nosacījuma, ka prokurora iesniegtais protests tiek noraidīts un lēmuma par sodu izpilde tiek atjaunota).
Iekšlietu ministrijas ieskatā šāda pieeja nav atbalstāma un projektā ir nepieciešams iestrādāt regulējumu, kas gadījumos, kad tiek atjaunota lēmuma par sodu izpilde, paredz arī apturētā pārkāpumu uzskaites punktu spēkā esamības noilguma termiņa tecējuma turpināšanos.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams attiecīgi precizēt projekta 7.punkta regulējumu.
Piemēram, atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 171.panta pirmās daļas regulējumam prokurors var iesniegt protestu sešu mēnešu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums administratīvā pārkāpuma lietā. Savukārt Administratīvās atbildības likuma 159.panta otrā daļa nosaka, ka prokurora protests aptur lēmuma izpildi. Tātad atbilstoši projekta 7.punktā piedāvātajam regulējumam laika periods līdz prokurora protesta iesniegšanai, kā arī laika periods, kurā šāds prokurora protests tiktu izskatīts, nebūtu ieskaitāms pārkāpumu uzskaites punktu spēkā esamības noilguma termiņā (pie nosacījuma, ka prokurora iesniegtais protests tiek noraidīts un lēmuma par sodu izpilde tiek atjaunota).
Iekšlietu ministrijas ieskatā šāda pieeja nav atbalstāma un projektā ir nepieciešams iestrādāt regulējumu, kas gadījumos, kad tiek atjaunota lēmuma par sodu izpilde, paredz arī apturētā pārkāpumu uzskaites punktu spēkā esamības noilguma termiņa tecējuma turpināšanos.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams attiecīgi precizēt projekta 7.punkta regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
33. Informācijas apmaiņa starp Sodu reģistru un transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru, kā arī Sodu reģistru un traktortehnikas un tās vadītāju informatīvo sistēmu notiek elektroniski, pamatojoties uz Iekšlietu ministrijas Informācijas centra noslēgto līgumu ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un Valsts tehniskās uzraudzības aģentūru.
Iebildums
Šobrīd spēkā esošo Ministru kabineta 2004.gada 21.jūnija noteikumu Nr.551 "Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr.551) 3.punkta otrais teikums paredz, ka pārkāpumu uzskaites punktus cita starpā reģistrē arī traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā reģistrētiem transportlīdzekļu vadītājiem, proti, traktortehnikas vadītājiem. Attiecīgi MK noteikumu Nr.551 26.punkts paredz, ka informācijas apmaiņa starp Sodu reģistru un traktortehnikas un tās vadītāju informatīvo sistēmu notiek elektroniski, pamatojoties uz Iekšlietu ministrijas Informācijas centra noslēgto līgumu ar Valsts tehniskās uzraudzības aģentūru.
Savukārt projekta 33.punktā ir saglabāts tikai informācijas apmaiņas regulējums starp Sodu reģistru un traktortehnikas un tās vadītāju informatīvo sistēmu. Līdz ar to no šāda projektā piedāvātā regulējuma īsti nav saprotams, vai turpmāk tiek paredzētas kādas izmaiņas regulējumā, kas saistītas ar pārkāpumu uzskaites punktu reģistrēšanas kārtību traktortehnikas vadītājiem. Arī projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādītā informācija nesniedz atbildi uz minēto jautājumu.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams attiecīgi precizēt projektā ietverto regulējumu, kas saistīts ar pārkāpumu uzskaites punktu reģistrēšanas kārtību traktortehnikas vadītājiem, vai arī projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) skaidrot turpmāk iecerētās izmaiņas spēkā esošajā regulējumā attiecībā uz šiem subjektiem.
Savukārt projekta 33.punktā ir saglabāts tikai informācijas apmaiņas regulējums starp Sodu reģistru un traktortehnikas un tās vadītāju informatīvo sistēmu. Līdz ar to no šāda projektā piedāvātā regulējuma īsti nav saprotams, vai turpmāk tiek paredzētas kādas izmaiņas regulējumā, kas saistītas ar pārkāpumu uzskaites punktu reģistrēšanas kārtību traktortehnikas vadītājiem. Arī projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādītā informācija nesniedz atbildi uz minēto jautājumu.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams attiecīgi precizēt projektā ietverto regulējumu, kas saistīts ar pārkāpumu uzskaites punktu reģistrēšanas kārtību traktortehnikas vadītājiem, vai arī projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) skaidrot turpmāk iecerētās izmaiņas spēkā esošajā regulējumā attiecībā uz šiem subjektiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Administratīvie pārkāpumi, par kuriem piešķir pārkāpumu uzskaites punktus, un pārkāpumu uzskaites punktu skaits
Iebildums
Atbilstoši projekta 3.punkta regulējumam pārkāpumu uzskaites punktus nereģistrē velosipēdu un elektroskrejriteņu vadītājiem. Tātad var secināt, ka mopēdu vadītājiem par konkrētiem to izdarītajiem administratīvajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē pārkāpumu uzskaites punkti būtu reģistrējami. Taču projekta 1.pielikumā ietvertā tabula "Administratīvie pārkāpumi, par kuriem piešķir pārkāpumu uzskaites punktus, un pārkāpumu uzskaites punktu skaits" attiecībā uz mopēdu vadītājiem neparedz reģistrēt pārkāpumu uzskaites punktus par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams papildināt projekta 1.pielikumā ietverto tabulu ar norādi uz Ceļu satiksmes likuma 62.panta ceturto un piekto daļu, kas paredz administratīvo atbildību mopēda vadītajam par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, nosakot attiecīgu šiem pārkāpumiem atbilstošu pārkāpumu uzskaites punktu skaitu.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams papildināt projekta 1.pielikumā ietverto tabulu ar norādi uz Ceļu satiksmes likuma 62.panta ceturto un piekto daļu, kas paredz administratīvo atbildību mopēda vadītajam par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, nosakot attiecīgu šiem pārkāpumiem atbilstošu pārkāpumu uzskaites punktu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
1. Vispārīgie jautājumi
Priekšlikums
Precizēt projekta 1.nodaļas nosaukumu, ņemot vērā, ka šajā nodaļā ir ietverta tikai viena projekta vienība (punkts).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
1. Noteikumi nosaka administratīvos pārkāpumus, par kuriem reģistrē pārkāpumu uzskaites punktus (turpmāk — uzskaites punkti), uzskaites punktu skaitu, noilgumu, reģistrēšanas un dzēšanas kārtību, informācijas apmaiņas kārtību, kārtību, kādā reģistrā esošo informāciju paziņo transportlīdzekļa vadītājam, kā arī kārtību, kādā piemēro transportlīdzekļu vadītāju uzvedības ietekmēšanas līdzekļus (turpmāk — ietekmēšanas līdzekļi).
Priekšlikums
Aizstāt projekta 1.punktā vārdu "reģistrā" ar vārdiem "transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
6. Piemērojot transportlīdzekļa vadītājam Administratīvās atbildības likuma 18. pantā paredzēto transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu vai atņemot transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laika periodu, kas mazāks par pieciem gadiem, reģistrēto uzskaites punktu noilguma termiņa atskaiti aptur un atsāk pēc transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizlieguma vai atņemšanas termiņa beigām.
Priekšlikums
Aizstāt projekta 6.punktā vārdus "uz laika periodu, kas mazāks par pieciem gadiem" ar vārdiem "uz laiku līdz pieciem gadiem", kā arī vārdu "atņemšanas" ar vārdiem "transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanas".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
8. Piemērojot transportlīdzekļa vadītājam transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu par maksimālā uzskaites punktu skaita sasniegšanu vai tiesību atņemšanu uz pieciem gadiem, visi viņam reģistrētie uzskaites punkti tiek dzēsti.
Priekšlikums
Aizstāt projekta 8.punktā vārdus "tiesību atņemšanu uz pieciem gadiem" ar vārdiem "atņemot transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no pieciem līdz desmit gadiem".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
10.3. ja reģistrēto uzskaites punktu skaits sasniedzis 12, – teorētisko eksāmenu un vadīšanas eksāmenu (turpmāk – eksāmeni);
Priekšlikums
Precizēt projekta 10.3.apakšpunktā ietverto regulējumu, ņemot vērā Ceļu satiksmes likuma 43.1panta piektās daļas 4. un 5.punktā minēto. Proti, minētajā projekta vienībā (apakšpunktā) nepieciešams aizstāt vārdus "teorētisko eksāmenu un vadīšanas eksāmenu (turpmāk - eksāmeni)" ar vārdiem "eksāmenu ceļu satiksmes drošības jautājumos (turpmāk - teorētiskais eksāmens) un transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaudi (turpmāk - vadīšanas eksāmens)".
Vienlaikus projekta 24., 25. un 27.punktā, kuros tiek lietots vārds "eksāmenus", nepieciešams ietvert tiešu norādi (atsauci) uz šo noteikumu 10.3.apakšpunktā minētajiem eksāmeniem.
Vienlaikus projekta 24., 25. un 27.punktā, kuros tiek lietots vārds "eksāmenus", nepieciešams ietvert tiešu norādi (atsauci) uz šo noteikumu 10.3.apakšpunktā minētajiem eksāmeniem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
11. Izpildot šo noteikumu 10.1. vai 10.3. apakšpunktā minēto ietekmēšanas līdzekli, transportlīdzekļa vadītājam reģistrēto uzskaites punktu skaitu samazina par diviem punktiem. Ja viena cikla, kas ilgst no pirmā uzskaites punkta iegūšanas līdz visu reģistrēto uzskaites punktu dzēšanai, ietvaros transportlīdzekļa vadītājs ir samazinājis reģistrēto uzskaites punktu skaitu, izpildot šo noteikumu 10.1. vai 10.3. apakšpunktā minēto ietekmēšanas līdzekli, viņam ir tiesības atkārtoti samazināt reģistrēto uzskaites punktu skaitu, bet ne agrāk kā pēc pieciem gadiem no apmeklējuma.
Priekšlikums
Aizstāt projekta 11.punkta otrajā teikumā vārdu "iegūšanas" ar vārdu "reģistrēšanas".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
28. Ja transportlīdzekļa vadītāja iegūto uzskaites punktu skaits sasniedzis 16, bet jaunā vadītāja — 10, viņam piemēro transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz vienu gadu un nosūta attiecīgu paziņojumu.
Priekšlikums
Aizstāt projekta 28.punktā vārdus "Ja transportlīdzekļa vadītāja iegūto" ar vārdiem "Ja transportlīdzekļa vadītājam reģistrēto", kā arī vārdus "jaunā vadītāja" ar vārdiem "jaunajam vadītājam".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
29. Transportlīdzekļa vadītājam 20 dienu laikā no dienas, kad viņam paziņots attiecīgais lēmums, jānodod nederīgā vadītāja apliecība Ceļu satiksmes drošības direkcijai iznīcināšanai, izņemot gadījumu, ja vadītāja apliecību ir aizturējusi policijas amatpersona. Ja vadītāja apliecība nozaudēta, transportlīdzekļa vadītājam jāiesniedz Ceļu satiksmes drošības direkcijā attiecīgu rakstisku paziņojumu. Kad beidzies tiesību izmantošanas aizlieguma termiņš, transportlīdzekļa vadītājs pēc šo noteikumu 26. punktā minēto eksāmenu nokārtošanas var saņemt jaunu vadītāja apliecību.
Priekšlikums
Svītrot projekta 29.punkta trešo teikumu, jo tas pēc būtības dublē Ceļu satiksmes likuma 29.panta piektajā daļā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
