Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-352
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Finanšu ministrija atzinīgi novērtē Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk - IZM) ieguldīto darbu izglītības sistēmas sakārtošanā, sadarbībā ar pašvaldībām mērķtiecīgi virzoties uz skolu tīkla optimizāciju un izglītības procesu efektivitātes palielināšanu. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka IZM kā izglītības politikas veidotāja ir atbildīga par kopējā pedagogu atalgojuma modeļa izveidi un par aprēķinātajām finansiālajām ietekmēm jaunā modeļa ieviešanai un, ja radīsies nepieciešamība pēc papildus finansējuma, kas pārsniegs Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra protokola Nr. 81, 87.§ 4.punktā norādīto finansējumu, tad tas ir nodrošināms no IZM un 62.resorā pieejamā finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Attiecībā uz noteikumu projektā iekļauto pārejas periodu 2022./2023.mācību gadā jāatzīmē, ka tas pēc būtības paredz noteikt mērķdotācijas apmēru pašvaldībām atbilstoši spēkā esošiem MK noteikumiem Nr.447 (pieļaujot korekciju līdz + 2,5% apmēram). Savukārt 2023./2024., 2024./2025. un 2025./2026. mācību gadā katrai pašvaldībai tiek noteikts tāds reģionālais koeficients, lai mērķdotācijas apmērs pamatā paliktu 2022./2023.mācību gada apmērā. Ievērojot minēto pastāv risks, ka pie nemainīga kopējā valsts mērķdotācijas finansējuma, pēc pārejas perioda beigām atsevišķām pašvaldību grupām var būtiski izmainīties pieejamais mērķdotācijas apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā minēto, ka zemākās mēneša algas likmes pieaugums tiks nodrošināts gan no centrālās valdības budžeta, gan pašvaldību budžeta, aicinām IZM izvērtēt vai nav nepieciešami grozījumi Izglītības likuma 60.panta trešajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka protokollēmuma 5.punktā norādītais finansējums 2025.gadā  sastāda 8 471 520 euro, savukārt Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra sēdē, izskatot  konceptuālo ziņojumu "Par priekšlikumiem pedagogu darba samaksas finansēšanas modeļa pilnveidei", tika norādīts, ka indikatīvi papildu nepieciešamais finansējums modeļa "Skolēns pašvaldībā" ieviešanai ir līdz 2 468 092 euro 2022.gadā un līdz 7 404 276 euro turpmāk ik gadus (Nr.81, 87.§, 4.punkts).
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka sagatavotais noteikumu projekts paredz mērķdotācijas pedagogu darba samaksai aprēķināšanas un sadales kārtības maiņu, uzskatām, ka protokollēmuma 9.punkts ir svītrojams un tas ir skatāms kontekstā ar grozījumiem Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumos Nr.445. "Pedagogu darba samaksas noteikumi".
 
Piedāvātā redakcija
-