Atzinums

Projekta ID
22-TA-1821
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts izskatīšanai Ministru kabineta sēdē virzāms vienlaikus ar Zemkopības ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu “Par esošo situāciju lauksaimniecībā un iespējamajiem risinājumiem ar Krievijas militāro iebrukumu Ukrainā saistītās krīzes risināšanai” (22-TA-1956) vai pēc tā atbalstīšanas Ministru kabineta sēdē.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 46. pantu budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likuma par budžetu un finanšu vadību likumā noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem. Tādējādi nozares ministrija ir atbildīga par to, vai noteikumu projekta īstenošanai paredzētie līdzekļi tiks izmantoti atbilstoši prasībām, ko nosaka Eiropas Komisija. Ņemot vērā minēto, vēršam uzmanību, ka Komisijas regulā 2022/467 noteikts, ka dalībvalstu veiktajiem pasākumiem jāveicina pārtikas nodrošinājums un jānovērš tirgus nelīdzsvarotība, attiecīgi aicinām anotācijā plašāk skaidrot, kā noteikumu projekta 5.punktā noteiktais, ka atbalstu piešķir, lai daļēji segtu ražošanas resursu izmaksu pieaugumu saimniecībās, risinās pārtikas nodrošinājumu un novērsīs tirgus nelīdzsvarotību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 15.punkta 15.1.1., 15.2.1., 15.3.1. un 15.4.1.apakšpunktos minētais, ka 2022.gada laikposma apjoma ierobežojums būtu jānosaka 150% apmērā no 2021.gada laikposma apjoma, norāda, ka šobrīd tiek piedāvāts sniegt atbalstu arī par lielāku patēriņu (dīzeļdegvielas, elektroenerģijas, kurināmā un minerālmēslu gadījumā) vai lielāku skaitu (lopbarības gadījumā) nevis tikai par izmaksu pieaugumu. Attiecīgi aicinām izvērtēt un precizēt minētos nosacījumus, vai 2022.gada laikposma apjoma ierobežojums nebūtu jānosaka 100% apmērā no 2021.gada laikposma apjoma. Attiecīgi aicinām precizēt arī anotācijā sniegto informāciju par šo normu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 3.sadaļas 6.punktā svītrot trešo un ceturto teikumu un 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīt, ka Zemkopības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā valsts budžeta finansējumu 5 000 000 euro apmērā pieprasīs no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai", ievērojot piedāvātos risinājumus, kas sniegti Zemkopības ministrijas izstrādātajā informatīvajā ziņojumā “Par esošo situāciju lauksaimniecībā un iespējamajiem risinājumiem ar Krievijas militāro iebrukumu Ukrainā saistītās krīzes risināšanai” un tam pievienotajā protokollēmumā (22-TA-1956).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 3.sadaļas 6.2.punktu papildināt vismaz ar aprēķina pieņēmumiem, kas pamato kopējo nepieciešamo finansējuma apmēru, kā arī aicinām papildināt šo sadaļu ar informāciju, ka Zemkopības ministrija, īstenojot noteikumu projekta paredzētā atbalsta sniegšanu, nodrošinās vienotu pieeju visiem atbalsta saņēmējiem, kuri saskaņā ar noteikumu projektu var pretendēt uz atbalsta sniegšanu, nepieļaujot saņēmēju selektivitāti situācijā, ja pieprasījums pārsniegs atbalsta sniegšanai pieejamo finansējumu, tādējādi apstiprinot, ka noteikumu projekta īstenošana tiks nodrošināta tam paredzētā finansējuma ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-