Projekta ID
22-TA-1791Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Skaidrojam, ka publisko resursu piešķiršana pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai kvalificējas kā komercdarbības atbalsts un var tikt kompensēta noslēgta sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma ietvaros kā daļa no kompensācijas par izdevumiem, kas saistīti ar pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu. Attiecīgi valsts atbalsta piešķiršana (šajā gadījumā no VSIA "Autotransporta direkcija" dividendēm) šiem mērķiem ir uzskatāma par daļu no kompensācijas par izdevumiem, kas saistīti ar pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu saskaņā ar EK regulu Nr.1370/2007 (2007.gada 23.oktobra Eiropas Parlamenta un Padomes regula (EK) Nr.1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 1107/70) (turpmāk – Regula 1370/2007).
Satiksmes ministrijas nolikuma 5.28. punkts nosaka deleģējumu VSIA "Autotransporta direkcija" ritošā sastāva iegādi pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu, taču no anotācijas apraksta nav skaidrs, kas veiks pasažieru pakalpojumu un izmantos ritošo sastāvu savas saimnieciskās darbības veikšanai, proti, ko VSIA "Autotransporta direkcija” tālāk iesāks ar iegādātajiem aktīviem, jo pašai VSIA "Autotransporta direkcija” nav uzlikts pienākums nodrošināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu. Anotācijā lūdzam attiecīgi ietvert informāciju, ka subjektam, kurš veiks pasažieru pakalpojumu sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma ietvaros, kas noslēgts atbilstoši Regulai 1370/2007, tiks nodoti iegādātie aktīvi, atbilstoši piemērojamajam komercdarbības atbalsta regulējumam - Regulai 1370/2007. Ja konkrētais subjekts vēl nav zināms, anotācijā papildus jāiekļauj informācija, kura institūcija ir noslēgusi (vai noslēgs) sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu ar pasažieru pakalpojumu sniedzēju, jo attiecīgi arī šī institūcija ir atbildīga par komercdarbības atbalsta normu ievērošanu.
Attiecīgi, lūdzam precizēt informāciju sadaļas "Risinājuma apraksts" pēdējā rindkopā.
Satiksmes ministrijas nolikuma 5.28. punkts nosaka deleģējumu VSIA "Autotransporta direkcija" ritošā sastāva iegādi pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu, taču no anotācijas apraksta nav skaidrs, kas veiks pasažieru pakalpojumu un izmantos ritošo sastāvu savas saimnieciskās darbības veikšanai, proti, ko VSIA "Autotransporta direkcija” tālāk iesāks ar iegādātajiem aktīviem, jo pašai VSIA "Autotransporta direkcija” nav uzlikts pienākums nodrošināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu. Anotācijā lūdzam attiecīgi ietvert informāciju, ka subjektam, kurš veiks pasažieru pakalpojumu sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma ietvaros, kas noslēgts atbilstoši Regulai 1370/2007, tiks nodoti iegādātie aktīvi, atbilstoši piemērojamajam komercdarbības atbalsta regulējumam - Regulai 1370/2007. Ja konkrētais subjekts vēl nav zināms, anotācijā papildus jāiekļauj informācija, kura institūcija ir noslēgusi (vai noslēgs) sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu ar pasažieru pakalpojumu sniedzēju, jo attiecīgi arī šī institūcija ir atbildīga par komercdarbības atbalsta normu ievērošanu.
Attiecīgi, lūdzam precizēt informāciju sadaļas "Risinājuma apraksts" pēdējā rindkopā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Finanšu ministrija neiebilst pret jautājuma izskatīšanu Ministru kabinetā pēc būtības, norādot, ka rīkojuma projekta īstenošanas gadījumā valsts negūs plānotos ieņēmumus no tai pienākošās peļņas daļas, un veidosies negatīva ietekme uz valsts budžeta ieņēmumiem 200 000 euro apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām manuāli aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-