Projekta ID
22-TA-452Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbildot uz Finanšu ministrijas iebildumu, kādēļ, pastāvot Meža likumā noteiktajiem valsts meža zemes privatizācijas ierobežojumiem, netika pieņemts pamatots lēmums par 2003.gada 5.augusta privatizācijas ierosinājuma noraidīšanu, izziņas 2.punktā skaidrots, ka “[…]Ministru kabinets var pieņemt lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu un lēmumā par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašuma objektu norādāms, kuras valsts pārvaldes funkcijas veikšanai vai kādas komercdarbības veikšanai attiecīgais objekts vai zemesgabals nepieciešams, t.i., ja valsts īpašuma objekts nav nepieciešams valsts funkciju vai valsts kapitālsabiedrību komercdarbības veikšanai, tad Ministru kabinetam nav pamata atteikt īpašuma objekta nodošanu privatizācijai. Nekustamais īpašums nav bijis nepieciešams valsts funkcijām vai komercdarbībai, tādēļ attiecībā uz rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu nebija pamata grozīt sākotnējo Ministru kabineta lēmumu par nodošanu privatizācijai.”
Vēršam uzmanību, ka brīdī, kad tika iesniegts 2003.gada 5.augusta privatizācijas ierosinājums, Meža likuma 44.panta otrā daļa noteica, ka Valsts meža zeme ir valsts īpašums, kas zemesgrāmatā ierakstāms uz valsts vārda likumā noteiktajā kārtībā. Tobrīd Meža likums noteica atsevišķus gadījumus, kad zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes pārdošana vai citāda veida atsavināšana atļauta ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, nosakot, ka pārējos gadījumos valsts meža zeme atsavināma tikai ar ikreizēju Saeimas lēmumu.
Savukārt, brīdī, kad tika pieņemts Ministru kabineta 1997.gada 25.novembra rīkojums Nr.595 “Par valsts īpašuma objektu nodošanu privatizācijai”, spēkā bija likums “Par valsts meža izmantošanu”, un saskaņā ar minētā likuma 7. pantu, Zemesgrāmatā reģistrētās valsts meža fonda zemes pārdošana vai citāda atsavināšana atļauta: 1) aizsargājamos mežos — ar Saeimas ikreizēju lēmumu; 2) saudzējamos mežos — ar Ministru kabineta ikreizēju rīkojumu; 3) saimnieciskajos mežos — ar Ministru kabineta ikreizēju rīkojumu.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt rīkojuma projekta anotāciju ar skaidrojumu, kādēļ konkrētajā gadījumā valsts meža zeme tiek nodota privatizācijai.
Vēršam uzmanību, ka brīdī, kad tika iesniegts 2003.gada 5.augusta privatizācijas ierosinājums, Meža likuma 44.panta otrā daļa noteica, ka Valsts meža zeme ir valsts īpašums, kas zemesgrāmatā ierakstāms uz valsts vārda likumā noteiktajā kārtībā. Tobrīd Meža likums noteica atsevišķus gadījumus, kad zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes pārdošana vai citāda veida atsavināšana atļauta ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, nosakot, ka pārējos gadījumos valsts meža zeme atsavināma tikai ar ikreizēju Saeimas lēmumu.
Savukārt, brīdī, kad tika pieņemts Ministru kabineta 1997.gada 25.novembra rīkojums Nr.595 “Par valsts īpašuma objektu nodošanu privatizācijai”, spēkā bija likums “Par valsts meža izmantošanu”, un saskaņā ar minētā likuma 7. pantu, Zemesgrāmatā reģistrētās valsts meža fonda zemes pārdošana vai citāda atsavināšana atļauta: 1) aizsargājamos mežos — ar Saeimas ikreizēju lēmumu; 2) saudzējamos mežos — ar Ministru kabineta ikreizēju rīkojumu; 3) saimnieciskajos mežos — ar Ministru kabineta ikreizēju rīkojumu.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt rīkojuma projekta anotāciju ar skaidrojumu, kādēļ konkrētajā gadījumā valsts meža zeme tiek nodota privatizācijai.
Piedāvātā redakcija
-
