Projekta ID
21-TA-1020Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
25.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu kvalitatīvu projektu sagatavošanu, lūdzam noteikt ikgadējo projektu iesniegšanas termiņu līdz katra gada 14.februārim, izsakot MK noteikumu 4.punktu sekojošā redakcijā.
Vienlaikus piedāvājam noteikt, ka projekta izmaksas ir attiecināmas no katra gada 1.janvāra, kas ļaus projektu iesniedzējiem uzsākt projektu realizāciju ātrākā termiņā.
Vienlaikus piedāvājam noteikt, ka projekta izmaksas ir attiecināmas no katra gada 1.janvāra, kas ļaus projektu iesniedzējiem uzsākt projektu realizāciju ātrākā termiņā.
Piedāvātā redakcija
4. Pašvaldības līdz katra gada 14. februārim iesniedz investīciju projektus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, ievērojot šādus nosacījumus.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai neierobežotu potenciālo investīciju projektu apmēru, ierosinām paaugstināt maksimālo apjomu vienam investīciju projektam, izsakot MK noteikumu 4.1.1. apakšpunktu sekojošā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
4.1.1. pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem, un valsts budžeta finansējums ir ne mazāk kā 100 000 euro un ne vairāk kā 3 000 000 euro vienam investīciju projektam”.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot jēdzienu “papildinošie” projekti, kāda veida projekti un atbalstāmās darbības kvalificējas zem šī jēdziena.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā tiek norādīts:
“Turklāt, nav iespējams iesniegt pieteikumu mērķdotācijas saņemšanai, ja investīciju projekts ir jau realizēts vai par jau pieņemtiem (pašvaldības apmaksātiem) projekta ietvaros plānotajiem darbiem, vai arī lai segtu Eiropas Savienības fondu vai citu ārvalstu finanšu instrumentu finansēto projektu neattiecināmās izmaksas”
Lūdzam atbalstīt tādus ieguldījumus, kas veicami sinerģijā ar Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētu projektu, t.i., segt izmaksas, kas kvalificējas kā potenciāli attiecināmas izmaksas, bet nav ietvertas ES finansētā projektā kā attiecināmās izmaksas ierobežotā ES finansējuma kvotas dēļ. Vienlaikus ievērojot nosacījumu naudas plūsmas nodalīšanai, lai novērstu dubultā finansējuma risku.
“Turklāt, nav iespējams iesniegt pieteikumu mērķdotācijas saņemšanai, ja investīciju projekts ir jau realizēts vai par jau pieņemtiem (pašvaldības apmaksātiem) projekta ietvaros plānotajiem darbiem, vai arī lai segtu Eiropas Savienības fondu vai citu ārvalstu finanšu instrumentu finansēto projektu neattiecināmās izmaksas”
Lūdzam atbalstīt tādus ieguldījumus, kas veicami sinerģijā ar Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētu projektu, t.i., segt izmaksas, kas kvalificējas kā potenciāli attiecināmas izmaksas, bet nav ietvertas ES finansētā projektā kā attiecināmās izmaksas ierobežotā ES finansējuma kvotas dēļ. Vienlaikus ievērojot nosacījumu naudas plūsmas nodalīšanai, lai novērstu dubultā finansējuma risku.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka aktīva būvdarbu sezona vēl notiek oktobrī, novembrī, kā arī to, ka būvdarbu līguma avansa maksājums ir 20 % apmērā, lūdzam samazināt valsts budžeta apguves procentu, kas jāsasniedz līdz 30.septembrim, vienlaikus saglabājot 50 % valsts budžeta finansējuma apguvi gada ietvaros.
Lūdzam izteikt MK noteikumu 4.6.punktu izteikt sekojošā redakcijā:
Lūdzam izteikt MK noteikumu 4.6.punktu izteikt sekojošā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
4.6. investīciju projekta īstenošanā ne mazāk kā 20 procenti valsts budžeta finansējuma tiek izmantots līdz projekta iesniegšanas gada 30.septembrim un ne mazāk kā 50 procenti valsts budžeta finansējuma tiek izmantots līdz projekta iesniegšanas gada 31.decembrim.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret šādiem izvēlētajiem kritērijiem projekta izvērtēšanā:
Projekti tiek rindoti prioritārā secībā pēc iepriekšējā gada viszemākajiem pašvaldības plānotajiem vērtētajiem budžeta ieņēmumiem pēc pašvaldību finanšu izlīdzināšanas uz vienu iedzīvotāju - uzskatām, ka šāds kritērijs neveicina pašvaldību vienmērīgu attīstību, ja pašvaldības jau saņem atbalstu no izlīdzināšanas fonda un papildus tiks saņemts prioritārs atbalsts ar šādu kritēriju. Uzskatām, ka primāri vērtējama ir projekta saturiskā kvalitāte.
Kritērijs “lielākais bērnu skaits līdz sešu gadu vecumam uz 1000 iedzīvotājiem” sniedz prioritāru atbalstu Pierīgas teritorijās, piemēram, Mārupes, Ķekavas, Ādažu novadu pašvaldībām, kas, mūsuprāt, nav korekts kritērijs, ir konkurenci ierobežojošs. Šādam kritērijam nav tiešas saistības ar iesniegtajiem projektiem un to saturu.
Uzskatām, ka kritērijiem jābūt visiem iesniedzējiem ar līdzvērtīgiem nosacījumiem, vērtējot projektu kvalitāti, ieguldījumu efektivitāti, projektu iesniedzēju kapacitāti un kompetenci investīciju projektu realizēšanā, kā arī iesniedzēju finanšu kapacitāti, lai nodrošinātu projekta līdzfinansējumu un rezultātu uzturēšanu, kā arī administratīvos izdevumus projekta ieviešanai.
Vienlaikus definējot konkrētus kritērijus, nepieciešams noteikt katra kritērija svaru (koeficientu), lai projektu iesniedzējiem būtu zināmi skaidri projektu vērtēšanas nosacījumi.
Ierosinām augstāku vērtējumu piešķirt, ja projekta iesniedzējs ir nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru pašvaldība, jo tā koncentrē pakalpojumu nodrošināšanu arī apkārtējām funkcionālajām teritorijām.
Projekti tiek rindoti prioritārā secībā pēc iepriekšējā gada viszemākajiem pašvaldības plānotajiem vērtētajiem budžeta ieņēmumiem pēc pašvaldību finanšu izlīdzināšanas uz vienu iedzīvotāju - uzskatām, ka šāds kritērijs neveicina pašvaldību vienmērīgu attīstību, ja pašvaldības jau saņem atbalstu no izlīdzināšanas fonda un papildus tiks saņemts prioritārs atbalsts ar šādu kritēriju. Uzskatām, ka primāri vērtējama ir projekta saturiskā kvalitāte.
Kritērijs “lielākais bērnu skaits līdz sešu gadu vecumam uz 1000 iedzīvotājiem” sniedz prioritāru atbalstu Pierīgas teritorijās, piemēram, Mārupes, Ķekavas, Ādažu novadu pašvaldībām, kas, mūsuprāt, nav korekts kritērijs, ir konkurenci ierobežojošs. Šādam kritērijam nav tiešas saistības ar iesniegtajiem projektiem un to saturu.
Uzskatām, ka kritērijiem jābūt visiem iesniedzējiem ar līdzvērtīgiem nosacījumiem, vērtējot projektu kvalitāti, ieguldījumu efektivitāti, projektu iesniedzēju kapacitāti un kompetenci investīciju projektu realizēšanā, kā arī iesniedzēju finanšu kapacitāti, lai nodrošinātu projekta līdzfinansējumu un rezultātu uzturēšanu, kā arī administratīvos izdevumus projekta ieviešanai.
Vienlaikus definējot konkrētus kritērijus, nepieciešams noteikt katra kritērija svaru (koeficientu), lai projektu iesniedzējiem būtu zināmi skaidri projektu vērtēšanas nosacījumi.
Ierosinām augstāku vērtējumu piešķirt, ja projekta iesniedzējs ir nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru pašvaldība, jo tā koncentrē pakalpojumu nodrošināšanu arī apkārtējām funkcionālajām teritorijām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vispārējs komentārs:
Ierosinām papildināt MK noteikumus ar punktu, ka ieguldījumi veicami pašvaldības īpašumā vai īpašumā, par kura lietošanu pašvaldībai ir noslēgts nomas līgums ar apbūves tiesībām uz termiņu, kas nav īsāks par pieciem gadiem.
Ierosinām papildināt MK noteikumus ar punktu, ka ieguldījumi veicami pašvaldības īpašumā vai īpašumā, par kura lietošanu pašvaldībai ir noslēgts nomas līgums ar apbūves tiesībām uz termiņu, kas nav īsāks par pieciem gadiem.
Piedāvātā redakcija
-