Projekta ID
23-TA-2260Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
30.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
LDDK sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju ir iepriekš norādījusi uz nepieciešamību STEM interešu izglītības pieejamības veicināšanai zinātnes centros, t.sk., plānotajos nacionālas nozīmes interešu izglītības centros, kas būtiski paplašina izglītojamajiem STEM izglītības satura piedāvājumu. Ņemot vērā, ka minētais priekšlikums līdzšinējās diskusijās ir atbalstīts gan diskusijās ar nozares ministriju, gan valdību, lūdzam papildināt MK protokollēmumu ar uzdevumu nodrošināt Izglītības un zinātnes ministrijai atbalsta programmas izstrādi paplašinātās pieredzes apguves iespējai skolēnu zinātnes centru Latvijā apmeklējumiem un satura apguvei (alternatīvu programmu šobrīd piedāvātajai programmai "Latvijas skolas soma") no 2024.gada 1.septembra, kad plānots arī citu STEM interešu izglītības pasākumu atbalsts pašvaldībās un nacionālas nozīmes interešu izglītības centros.
Piedāvātā redakcija
3. Izglītības un zinātnes ministrijai izstrādāt un no 2024.gada 1.septembra nodrošināt atbalsta programmas pieejamību izglītojamo Latvijas zinātnes centru apmeklējumiem un paplašinātās pieredzes apguvei STEM izglītības satura apguvei.
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Atbalstot izstrādāto noteikumu grozījumu projektu, aicinām Ministru kabineta protokollēmumā iekļaut uzdevumu Izglītības un zinātnes ministrijai izstrādāt līdz 2024.gada 1.septembrim metodiku izlietotā mērķdotācijas finansējuma uzskaitei pašvaldībās, nodrošinot iespēju pārraudzīt mērķdotācijas izlietojumu zinātnes, tehnoloģiju, vides, inženierzinātņu un matemātikas interešu izglītības programmu īstenošanā, t.sk., izvērtējot nepieciešamību metodiski atbalstīt pašvaldības programmu satura izvērtējuma jautājumos to atbilstības noteikšanai STEM jomai.
Šāda metodika ļaus efektīvi nodrošināt vienotu pašvaldību pieeju virzībā uz noteikumos iekļautā finansējuma uzskaiti un noteikumos noteiktā proporcionālā sadalījuma ievērošanu.
Šāda metodika ļaus efektīvi nodrošināt vienotu pašvaldību pieeju virzībā uz noteikumos iekļautā finansējuma uzskaiti un noteikumos noteiktā proporcionālā sadalījuma ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
2. Izglītības un zinātnes ministrijai izstrādāt līdz 2024.gada 1.septembrim metodiku izlietotā mērķdotācijas finansējuma uzskaitei pašvaldībās, nodrošinot iespēju pārraudzīt mērķdotācijas izlietojumu zinātnes, tehnoloģiju, vides, inženierzinātņu un matemātikas interešu izglītības programmu īstenošanā, t.sk., izvērtējot nepieciešamību metodiski atbalstīt pašvaldības programmu satura izvērtējuma jautājumos to atbilstības noteikšanai STEM jomai.