Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID
24-TA-1462
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
I. Vispārīgie jautājumi
Iebildums
Lūdzam nodrošināt noteikuma projektā un anotācijā ietvertās informācijas atbilstību STEP tvērumam atbilstoši Eiropas Komisijas komentāriem, kas saņemti 2024.gada 28.jūnijā.
Ņemot vērā, ka ostas infrastruktūru plānots veidot specifiski vēja tehnoloģiju ražošanai, lūdzam precizēt pasākuma mērķi, mērķa grupu, iznākuma, rezultātu un nacionālos rādītājus, norādot, ka sasniedzamais mērķis ir piesaistīt vēja tehnoloģiju ražotājus. Šī brīža redakcija neparedz nosacījumu, ka vēja tehnoloģiju ražošanas vajadzībām pielāgoto infrastruktūras investīciju rezultātā ir jāpiesaista vēja tehnoloģiju ražotājam, proti, noteikumu projektā izmantota ļoti plaša definīcija atjaunojamām tehnoloģijām (noteikumu projekta 2., 3.2., 4., 12., 13. un 21. punktā).

Tāpat lūdzam precizēt noteikumu projekta 12.3.2.apakšpunktu, paaugstinot nacionālā rādītāja mērķi no 40 miljoniem EUR par noslēgtiem līgumiem līdz infrastruktūras izbūves pabeigšanai tuvāk 260 miljoniem EUR, uz kā ir balstīts šī projekta ietekmes apraksts anotācijā.

Papildus lūdzam norādīt, no kāda finansējuma avota tiks sniegts valsts atbalsts investoram, lai to piesaistītu Rīgas brīvostai, ņemot vērā, ka  pasākuma mērķa sasniegšana ir tieši saistīta ar jauna investora/u piesaisti. Vēršam uzmanību uz norādīto informāciju Ekonomikas ministrijas virzītajā informatīvajā ziņojumā “Par atjaunojamo energoresursu iekārtu komponenšu ražošanas un komplektēšanas investīciju projekta ieviešanu Rīgas brīvostas teritorijā”, ka  “Rīgas brīvostas infrastruktūras pielāgojumi un pakalpojumu pieejamība nenoliedzami ir uzskatāmi par būtisku priekšnosacījumu turpmākām investīcijām ražotnes attīstībā, taču, lai radītu stimulu jaunu investoru ienākšanai un turpmākiem investora ieguldījumiem atjaunojamo energoresursu jomā, ir nepieciešami papildus stimuli ārvalstu investīciju Latvijā atbalstam granta veidā ilgtermiņa ieguldījumiem infrastruktūrā un jaunās ražošanas iekārtās veikšanai.”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
8. Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākumam pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 54 385 690 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējumu – 46 227 836 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējumu – 8 157 854 euro apmērā.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikuma projekta 8.punktā norādīto līdzfinansējuma avotu, svītrojot norādi uz valsts budžeta finansējumu kā līdzfinansējuma avotu. Vēršam uzmanību, ka līdzšinējie nacionālā līmenī pieņemtie lēmumi paredz novirzīt ES fondu finansējumu investīciju īstenošanai, vienlaikus nepieciešamais līdzfinansējums plānotajam projektu iesniedzējam jānodrošina no saviem līdzekļiem.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 8.punktā norādītais elastības finansējums vēl nav pieejams projektu īstenošanai. Savukārt, atbilstoši valsts atbalsta nosacījumiem projekta iesniegums jāiesniedz par maksimālo pieejamo finansējumu, ņemot vērā, ka pēc tam, kad projekta iesniegums būs iesniegts sadarbības iestādē un izvērtēts, papildus finansējumu šim projektam piesaistīt no komercdarbības atbalsta viedokļa nevarēs (stimulējošās ietekmes nosacījums). Attiecīgi aicinām izvērtēt iespējamo racionālāko risinājumu (piemēram, investīcijā plānoto elastības finansējumu “pārlikt” citai Ekonomikas ministrijas pārziņā esošajai investīcijai; virzīt valdības līmeņa lēmuma pieņemšanai risinājumu par elastības finansējuma izmantošanu). Attiecīgi aicinām pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 8.un 11.punkta reakcijas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
12. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami šādi rādītāji:
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikuma projekta 12.punktu ar jaunu iznākuma rādītāju ”nefinansiālu atbalstu saņēmušie uzņēmumi” atbilstoši ierosinātajiem grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas 2021.-2027.gadam programmā.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu vai anotāciju, nosakot, ka nacionālo rādītāju uzraudzību veic atbildīgā iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
19. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā norāda informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot komercdarbības atbalsta piešķiršanas datumu, tai skaitā plānoto komercdarbības atbalsta piešķiršanas datumu, komercdarbības atbalsta intensitāti, komercdarbības atbalsta sniedzēju, komercdarbības atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto komercdarbības atbalsta summu.
Iebildums
Lai nodrošinātu Komisijas regulas Nr.651/2013 6.panta 2.punkta nosacījuma ievērošanu, aicinām precizēt noteikumu projekta 19.punktu, lai nodrošinātu, ka pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē nav uzsāktas darbības pie projekta.
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 19.punktā iekļautā norma šobrīd rada interpretācijas risku, ka projektā atbalstāmajām darbībām var tikt piešķirts atbalsts saskaņā ar citu komercdarbības atbalsta regulējumu pirms projekta iesniegšanas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
22. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam, kas nodrošina projekta īstenošanu, ir atbalstāmas šādas darbības:
Iebildums
Lai nodrošinātu skaidrību par visām atbalstāmajām darbībām, ne tikai noteikumu projekta 22.1.apakšpunktā minētajai atbalstāmajai darbībai, attiecināmajām izmaksām un tām piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējumu un attiecīgi no tā izrietošajiem nosacījumiem, lūdzam atbilstoši papildināt un precizēt noteikumu projektu. Ar atbilstošu pamatojumu par piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējumu lūdzam papildināt arī anotāciju. Skaidrojam, ka šobrīd no noteikumu projekta 40.punkta nav skaidrs tas, attiecībā uz kurām atbalstāmajām darbībām ir piemērojami Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta nosacījumi.
Tāpat aicinām noteikumu projektu papildināt arī ar terminu definīcijām, kas konkrētās attiecināmās darbības un ar tām saistītās attiecināmās izmaksas sasaistītu ar no piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma izrietošo Eiropas Komisijas definēto tvērumu.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka pirmšķietami noteikumu projekta 22.1. - 22.4.apakšpunktos minētajām atbalstāmajām darbībām iespējams piemērot de minimis regulējumu, attiecīgi lūdzam izvērtēt minēto.
Papildus lūdzam izvērtēt, lai noteikumu projekta 22.9. apakšpunktā un 22.18.apakšpunktā norādītās atbalstāmās darbības pēc satura un būtības nepārklājās.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
22.6. inženiertīklu izbūve;
Iebildums
Aicinām precizēt noteikumu projektu un papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, kas šī projekta ietvaros tiek saprasts ar inženiertīklu izbūvi, apakšstaciju izbūvi (noteikumu projekta 22.7.apakšpunkts) un tīkla jaudas (noteikumu projekta 22.8.apakšpunkts) palielināšanu, kā arī nodrošināt atbilstību piemērojamajam komercdarbības atbalsta regulējumam. No sniegtās informācijas noteikumu projektā un anotācijā nav iespējams secināt, vai visas iepriekš minētās darbības ietilpst Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b pantā noteikto attiecināmo izmaksu tvērumā un kurš cits atbilstošs regulējums tām būtu attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
22.17. atmežošanas kompensācija;
Iebildums
Lai nodrošinātu skaidru izpratni par noteikumu projekta 22.17. apakšpunktā minēto darbību un ar to saistītajām izmaksām, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par minētās atbalstāmās darbības mērķi un atbilstības izvērtējumu pret piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumiem. 
Papildus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to , kas veiks atmežošanu, vai tā tiks veikta Rīgas brīvostas teritorijā un kas saņems minēto kompensāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
24. Šo noteikumu 23.1. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām tiek piemērota vienotā likme divu procentu apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot personāla izmaksas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktam.
Iebildums
Lūdzam projekta vadības personāla izmaksu likmes apmēru saskaņot ar Finanšu ministriju kā ES fondu vadošo iestādi, nosūtot aprēķinus uz elektroniskā pasta adresi sco@fm.gov.lv, kā arī norādīt likmes apmēra pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
26. Šo noteikumu ietvaros nav atbalstāmas darbības pirms darbu sākuma, ja tās ir radušās pirms projekta pieteikuma iesniegšanas sadarbības iestādē.
Iebildums
Lūdzam precīzāk definēt izmaksu attiecināmības brīdi. Saskaņā ar GBER 23.p. “darbu sākums” ir ar ieguldījumu saistītu būvdarbu sākums vai pirmā juridiski saistošā apņemšanās pasūtīt aprīkojumu, vai citas saistības, kas padara ieguldījumu neatgriezenisku, – atkarībā no tā, kas notiek pirmais. Zemes pirkšanu un tādus sagatavošanās darbus kā atļauju saņemšana un priekšizpētes veikšana neuzskata par darbu sākumu. Attiecībā uz pārņemšanu “darbu sākums” ir brīdis, kad tiek iegādāti aktīvi, kas ir tieši saistīti ar iegādāto uzņēmējdarbības vietu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
28. Finansējuma saņēmējs atbalstāmās darbības var uzsākt tikai pēc atbalsta pieteikuma iesniegšanas sadarbības iestādē. Ja atbalsta pieteikums netiek apstiprināts, finansējuma saņēmējs visas projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem.
Iebildums
Ņemot vērā, ka potenciāli projekta ietvaros tiks atbalstīts viens uzņēmums, aicinām izvērtēt, vai noteikumu projektā būtu jāparedz ne tikai no Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punkta izrietošie nosacījumi, bet arī Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 3.punkta b) apakšpunkta nosacījumi. Atbilstoši aicinām precizēt noteikumu projektu 28.punktu. 

Vienlaikus lūdzam izteikt noteikumu projekta 28.punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
28. Finansējuma saņēmējs atbalstāmās darbības var uzsākt tikai pēc atbalsta pieteikuma iesniegšanas sadarbības iestādē. Ja atbalsta pieteikums netiek apstiprināts, finansējuma saņēmējs visas projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem, kas brīvi no jebkāda atbalsta.
11.
Noteikumu projekts
35.3. tas ir uzskatāms par grūtībās nonākušu uzņēmumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu un ir iesniedzis apliecinājumu, ka tas neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd noteikumu projekta 35.3.apakšpunktā ietvertais nosacījums ir pretrunīgs. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 35.3.apakšpunktu jaunā redakcijā, ņemot vērā, ka  apliecinājuma iesniegšana ir aprakstīta jau noteikumu projekta 43.punktā.
Piedāvātā redakcija
35.3. tas ir uzskatāms par grūtībās nonākušu uzņēmumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punktu.
12.
Noteikumu projekts
35.4. uz komersantu, t.sk. vērtējot tā saistīto grupas līmenī, neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktu;
Iebildums
Piešķirot atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 56.b pantu, jāievēro Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta a) apakšpunktā noteiktais, tas ir, vai uz finansējuma saņēmēju (nevis komersantu) neattiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums. Ņemot vērā iepriekš minēto un noteikumu projekta 43.punktā noteikto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 35.4.apakšpunktu nosakot, ka jāpārbauda, vai uz finansējuma saņēmēju neattiecas neizpildīts līdzekļu atgūšanas rīkojums.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
V. Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 8.punkta nosacījumiem, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs pieejamību ieinteresētajiem lietotājiem, kas nomās no finansējuma saņēmēja projekta ietvaros attīstīto teritoriju un infrastruktūru, nodrošinās atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 8.punktā noteiktajam. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
43. Finansējuma saņēmēja atbilstība Komisijas regulas Nr. 651/2014 1.panta 4.punkta “a” apakšpunktam tiek vērtēta uz projekta pieteikuma iesniegšanas brīdi. Finansējuma saņēmēja atbilstība Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18.punktam tiks pārbaudīta, pamatojoties uz projekta iesniedzēja iesniegtu apliecinājumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18.punkta “c” apakšpunktu.
Iebildums
Ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr.651/2014 1.panta 4.punkta un 2.panta 18.punkta nosacījumi ir jāvērtē/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī (Komisijas regulas Nr.651/2014 angliskajā versijā nosacījumi, kas ir attiecināmi uz ‘undertaking’, ir jāpārbauda/jāpiemēro uzņēmuma grupas līmenī), lūdzam noteikumu projekta 43.punktu precizēt, lai nodrošinātu, ka ar terminu "finansējuma saņēmējs" tiek saprasts, ka finansējuma saņēmējs tiek vērtēts grupas līmenī. Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
44. Maksimālā projekta atbalsta intensitāte tiek noteikta saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 56.b panta 5.punktu atkarībā no projekta kopējām attiecināmām izmaksām:
Iebildums
Ņemot vērā to, ka pasākumā ir zināms projekta iesniedzējs un plānotā summa finansējuma saņēmējam, aicinām izvērtēt iespēju noteikumu projektā noteikt konkrētas atbalsta intensitātes. Papildus aicinām izvērtēt nepieciešamību noteikumu projekta 45.punktā iekļauto nosacījumu par iespēju paaugstināt maksimālo projekta atbalsta intensitāti par 10 procentpunktiem, integrēt noteikumu projekta 44. punktā.
Vēršam arī uzmanību, ka punktā minētās intensitātes attiecas tikai uz konkrētu Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta punktu un apakšpunktu, līdz ar to lūdzam precizēt noteikumu projektu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
46. Maksimālā atbalsta intensitāte projektam ir 100 procentu apmērā, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 4. panta 1. punkta “ee” apakšpunktā noteiktos sliekšņus.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 46.punktu, sasaistot to ar konkrētām noteikumu projekta 22.punkta darbībām un izmaksām, kuras atbilst Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 2.punkta b) un c) apakšpunktam. 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
48. Šo noteikumu 22.11. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības nav kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts.
Iebildums
Noteikumu projekta 48.punkts noteic, ka 22.11.apakšpunkta minētajām atbalstāmajām darbībām nav piemērojams komercdarbības atbalsta regulējums. Tomēr vēršam uzmanību, ka loģistikas un transporta laukumu, tai skaitā, kravu īslaicīgas novietošanas zonas izbūve notiks Rīgas brīvostas teritorijā, attiecīgi tā ir infrastruktūra, kas nav publiski pieejama jebkuram ieinteresētajam lietotājam un attiecībā uz kuras izveides un/vai attīstības finansēšanu ir piemērojams komercdarbības atbalsta regulējums. Līdz ar to aicinām pārskatīt noteikumu projekta 48.punktā minēto, nepieciešamības gadījumā precizējot noteikumu projektu un iekļaujot piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
49. Finansējuma saņēmējs atbalstu drīkst kumulēt ar citu atbalstu, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegts Komisijas regulas Nr. 651/2014 56. b pantā noteiktā  attiecīgā atbalsta summa un robežlielums.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 49.punktu, aiz vārda "kumulēt" svītrojot vārdus "ar citu atbalstu, kā arī drīkst kumulēt", ņemot vēra, ka tas dublē turpmāk minēto. Vienlaikus lūdzam arī papildināt šo normu, jo kumulācijas rezultātā nedrīkst pārsniegt attiecīgā atbalsta summu vai maksimālo atbalsta intensitāti.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
52. Finansējuma saņēmējs un atbalsta sniedzējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas saskaņā ar šiem noteikumiem.
Iebildums
Lai atbalsta sniedzējam un atbalsta pretendentam būtu skaidra izpratne par Komisijas regulas Nr.651/2014 12.panta 1.punktā noteiktajiem datu glabāšanas nosacījumiem, lūdzam precizēt noteikumu projekta 52.punktu un izteikt to piedāvātajā redakcijā.

Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai noteikumu projektā ir nepieciešams paredzēt stingrāku nosacījumu par informācijas glabāšanu, proti, ilgāku par 10 gadiem, lai nodrošinātu, tostarp, Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 4.punkta nosacījumu ievērošanu visā projekta dzīves cikla laikā.
 
Piedāvātā redakcija
52. Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas un atbalsta sniedzējs nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar šiem noteikumiem, piešķirts pēdējais atbalsts.
20.
Noteikumu projekts
54. Lai saņemtu atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 56. b pantu, komersantam jāievēro šādi nosacījumi:
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka stimulējošās ietekmes nosacījums, kas izriet no Komisijas regulas Nr.651/2014 6.panta 2.punkta, ir attiecināms uz Rīgas Brīvostas pārvaldi kā finansējuma saņēmēju, nevis uz komersantu, jo no noteikumu projekta mērķa izriet, ka uz komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b pantu var pretendēt finansējuma saņēmējs. 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
55. Informāciju par atbalstu, kas izsniegts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 56. b pantu, publicē atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktā noteiktajām publicitātes pasākumu prasībām un atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā publicē informāciju par sniegto valsts atbalstu un piešķir un anulē elektroniskās sistēmas lietošanas tiesības. 
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 55.punktu, norādot subjektu, kuram ir pienākums publicēt normā noteikto informāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
56. Šo noteikumu ietvaros izmaksas ir attiecināmas no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumu ar šajos noteikumos paredzētā pasākuma apstiprināšanas Ministru kabinetā. Ja Eiropas Komisija neapstiprina Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam grozījumus ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu un atbalsta pieteikums netiek apstiprināts, finansējuma saņēmējs visas projekta izmaksas sedz no saviem līdzekļiem.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Noteikumu projekta 26., 28. un 56.punkta regulējums rada interpretācijas problēmas. Informējam, ka šajā gadījumā projekta iesnieguma atlase var tikt izsludināta un projekta iesniegums var tik iesniegts, ja Eiropas Komisija apstiprina Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam grozījumus, tātad noteikumu projekta 56.punktā ietvertā norāde "un atbalsta pieteikums netiek apstiprināts" nav viennozīmīgi skaidra un saprotama. Vienlaikus no noteikumu projekta 26. un 28.punkta secināms, ka atbalstāmās darbības var uzsākt tikai pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, savukārt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punkts nosaka "atļaut uzsākt pasākuma īstenošanu". Tāpat noteikumu projekts nosaka, ka izmaksas tiek segtas no finansējuma saņēmēja saviem līdzekļiem, ja minētie grozījumi Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam netiek apstiprināti. Tā kā noteikumu projekta 26., 28. un 56.punkti savstarpēji rada pretrunas un neskaidrības, lūdzam skaidri noregulēt un salāgot noteikumu projektā, no kura brīža izmaksas ir attiecināmas, ar kuru brīdi projekta iesniegums tiks iesniegts, un ar kuru brīdi izmaksas tiek attiecinātas no saviem līdzekļiem, tāpat projekta iesniedzēja atbalstāmo darbību uzsākšanas brīdi, kas var arī būt pirms projekta iesniegums tiek iesniegts sadarbības iestādē.

Vienlaikus, sasaistē ar noteikumu projekta 26. un 28.punktā noteikto un ievērojot noteikumu projekta 58.punktā noteikto, ka noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc tam, kad oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicēts paziņojums par to, ka Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumu apstiprināšanu ar šajos noteikumos paredzēto pasākumu, lūdzam izvērtēt, vai iespējama situācija, ka, Eiropas Komisijai neapstiprinot Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam grozījumus, finansējuma saņēmējam visas projekta izmaksas būs jāsedz no saviem līdzekļiem. Pēc būtības atlase tiks izsludināta pēc tam, kad būs apstiprināts noteikumu projekts, t.i., Eiropas Komisija būs apstiprinājusi grozījumus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam.

Papildus lūdzam precizēt noteikumu projekta 56.punktu, ņemot vērā, ka, lai nepārkāptu stimulējošas ietekmes nosacījumu, darbībām jābūt uzsāktām pēc projekta iesnieguma iesniegšanas. Ja projekta īstenošana ir uzsākta pirms projekta iesnieguma iesniegšanas, projekta iesniegums ir noraidāms kopumā un komercdarbības atbalstu tam piešķirt nav pieļaujams. Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākums tiek ieviests saskaņā ar Komisijas regulu Nr.651/2014, atbilstoši tās 11.pantam par pasākumu ir jāiesniedz kopsavilkuma informācija Eiropas Komisijai. Attiecīgi aicinām papildināt anotāciju ar informāciju, ka, izmantojot Eiropas Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu, 20 darbdienu laikā no atbalsta pasākuma stāšanās spēkā Ekonomikas ministrija par atbalsta pasākumu nosūtīs kopsavilkuma informāciju II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
1.7. izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.7. apakšpunktu, nosakot, ka noteikumi nosaka vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību, nodrošinot atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 6.punka noteiktajam deleģējumam Ministru kabinetam.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
2. Pasākuma mērķa grupa ir atvasināta publiska persona, jūras vēju un sauszemes tehnoloģiju, kā arī citu tīro un resursefektīvo tehnoloģiju un to komponenšu ražotāji. 
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 2.punktu, lai būtu viennozīmīga izpratne, kas šajā gadījumā ir domāts ar atvasinātu publisku personu kā mērķa grupu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
3. Noteikumos lietoti šādi termini:
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar terminu "tīrajās un resursefektīvajās tehnoloģijās un dziļo tehnoloģiju inovācijās" skaidrojumu, norādot par pazīmēm, nosacījumiem u.tml., kas tiek atzītas par tīrām, resursefektīvām tehnoloģijām. Skaidrojums aktualizējams, ja tiek saglabāta šī terminoloģija nomnieku piesaistes pazīmes identificēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
12.1. iznākuma rādītājs - atbalstītie uzņēmumi, kas galvenokārt saistīti ar ienesīgām investīcijām tīrās tehnoloģijās, kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2024.gada 29.februāra Regulas (ES) Nr. 2024/795, ar ko izveido Eiropas stratēģisko tehnoloģiju platformu (“ STEP ”) un groza Direktīvu 2003/87/EK un Regulas (ES) 2021/1058, (ES) 2021/1056, (ES) 2021/1057, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) 2021/1060, (ES) 2021/523, (ES) 2021/695, (ES) 2021/697 un (ES) 2021/241 tvērumam – 2;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu vai arī skaidrot anotācijā, ko nozīmē "galvenokārt saistīti", t.i., kā identificēt vai noteikt šo saikni. Papildus lūdzam precizēt noteikumu projektu vai arī skaidrot anotācijā, ko nozīmē/kā identificējamas "ienesīgas investīcijas".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
12.3.2. līdz ostas infrastruktūras pabeigšanai starp Rīgas brīvostu un nomniekiem atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 56. b panta 7.punktam  ir noslēgti līgumi par privāto investīciju ieguldījumu vismaz 40 000 000 euro apmērā, no kuriem 10 procenti jau ir faktiski ieguldīti tīro tehnoloģiju uzņēmumu ražotnes būvniecībā.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projekta 12.3.2. apakšpunktā ietvert vārda "ostas" pilno nosaukumu un ietvert tā saīsinājumu, vai arī visur, kur attiecināms, lietot pilno nosaukumu, lai rastos viennozīmīga izpratne par lietotā vārda jēgu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
12.3.2. līdz ostas infrastruktūras pabeigšanai starp Rīgas brīvostu un nomniekiem atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 56. b panta 7.punktam  ir noslēgti līgumi par privāto investīciju ieguldījumu vismaz 40 000 000 euro apmērā, no kuriem 10 procenti jau ir faktiski ieguldīti tīro tehnoloģiju uzņēmumu ražotnes būvniecībā.
Priekšlikums
Lai nodrošinātu korektu atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 7.punktam, aicinām noteikumu projekta 12.3.2.apakšpunktu precizēt, vārdu "7.punktam" aizstājot ar "7.punktā noteiktajai procedūrai". 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
13. Šo noteikumu 12.1. apakšpunktā minēto rādītāju var uzskatīt par izpildītu, ja līdz projekta īstenošanas beigām, bet ne vēlāk kā līdz 2029.gada 31.decembrim ir noslēgti līgumi par ieguldījumiem ar tīro tehnoloģiju uzņēmumiem par 12.2. apakšpunktā minētās infrastruktūras iznomāšanu.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, norādot, kas/ kāds dokuments apliecina, ka ir izpildīts noteikumu projekta 12.2. apakšpunktā norādītais rādītājs.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
II. Prasības projekta iesniedzējam
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt sadarbības parteru iesaistes nepieciešamību, pamatojoties uz pieredzi līdzvērtīgu VARAM SAM, piemēram, 14-20 perioda 5.6.2. un 21-27 perioda 6.1.1.3. kontekstā.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
18. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno apliecinājumu, ka tam ir izveidota iekšējās kontroles sistēma korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai atbilstoši šo noteikumu 32.5. apakšpunktam. 
Priekšlikums
Aicinām pārfrāzēt prasību, norādot, ka projekta iesniedzējs un tā sadarbības partneri, ja attiecināms, ir informēti par interešu konflikta jautājumu regulējumu un ir nodrošināta šo jautājumu integrācija iekšējās kontroles sistēmās. Skaidrojam, ka šis ir viens no obligātajiem apliecinājumiem un nosacījuma redakcijas maiņu iesakām, lai uzliktu akcentu uz šī apliecinājuma saturu un jēgu, turklāt iesniegt apliecinājumu kā atsevišķu dok.projekta iesniedzējam nav nepieciešams, tas ir integrēts KPVIS.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
19. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā norāda informāciju par plānoto un piešķirto komercdarbības atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot komercdarbības atbalsta piešķiršanas datumu, tai skaitā plānoto komercdarbības atbalsta piešķiršanas datumu, komercdarbības atbalsta intensitāti, komercdarbības atbalsta sniedzēju, komercdarbības atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto komercdarbības atbalsta summu.
Priekšlikums
Lai nodrošinātu loģisku noteikumu projekta struktūru, lūdzam noteikumu projekta 19.punktā ietverto finansējuma saņēmēja pienākumu iesniegt informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu pārcelt uz noteikumu projekta sadaļu, kurā ietverti arī pārējie ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu saistītie nosacījumi. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
20. Projekta iesniedzējs izstrādāto projekta biznesa plānu iesniedz kā projekta iesnieguma pielikumu.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka šis punkts dublē noteikumu projekta 17.punktā noteikto. Ja šī punkta mērķis bija informēt par iesniedzamajiem dokumentiem, tad uzskaitījumu būtu nepieciešams papildināt. Vienlaikus aicinām iesniedzamo dokumentu saraksta uzskaitījumu ietvert anotācijā, kritēriju piemērošanas metodikā vai arī atstāt uz nolikuma sagatavošanas fāzi.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
22. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam, kas nodrošina projekta īstenošanu, ir atbalstāmas šādas darbības:
Priekšlikums
Lūdzam kritiski izvērtēt kontekstā ar attīstāmo teritoriju un projekta gatavības pakāpi:
1) vai ir ietverti visi atbalstāmo darbību veidi, kā arī ņemot vērā zemo gatavības stadiju, iespējams, strukturēt atbalstāmo darbību veidus plašākās grupās, jo uz iesniegšanas brīdi ir salīdzinoši izaicinoši prognozēt pozīciju izmaksas un attiecīgi vēlāk īstenošanā pie ne tik detalizēta strukturējuma būs mazāka līgumu grozījumu nepieciešamība pozīciju izmaksu izmaiņu gadījumā;
2) par izmaksu ierobežojumiem atsevišķām pozīcijām, bez jau šobrīd definētajiem.
Lūdzam skatīt kā piemēru VARAM AF 3.1.1.3. atlases MKN 21.un 22.punktu vai, piemēram, 21-27 SAM 6.1.1.3. atlases MKN 30. un 32.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
22.2. inženierizpētes (ģeotehniskā, topogrāfiskā un / vai cita veida) veikšana;
Priekšlikums
Rosinām projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas) apvienot vienā punktā, norādot vispārīgāk, piemēram, "t.sk. būvprojekta izstrādes izmaksas, tai skaitā energoaudita, ekspertīzes un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums būvprojekta izstrādei, biznesa plāna, finanšu, ekonomiskās vai izmaksu un ieguvumu analīzes izstrādes izmaksas, normatīvajos aktos par ietekmes uz vidi novērtējumu noteikto dokumentu sagatavošanas izmaksas."
Piedāvātā redakcija
Projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas), t.sk. būvprojekta izstrādes izmaksas, tai skaitā energoaudita, ekspertīzes un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums būvprojekta izstrādei, biznesa plāna, finanšu, ekonomiskās vai izmaksu un ieguvumu analīzes izstrādes izmaksas, normatīvajos aktos par ietekmes uz vidi novērtējumu noteikto dokumentu sagatavošanas izmaksas.
37.
Noteikumu projekts
26. Šo noteikumu ietvaros nav atbalstāmas darbības pirms darbu sākuma, ja tās ir radušās pirms projekta pieteikuma iesniegšanas sadarbības iestādē.
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 26.punktā aizstāt vārdu "pieteikuma" ar vārdu "iesnieguma", nodrošinot atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma regulējumam un neradot interpretācijas problēmas par attiecīgo terminu. Lūdzam arī minēto precizēt attiecīgajās vietās noteikumu projekta anotācijā.
Papildus lūdzam precizēt noteikumu projekta 28. un 56.punktu, aizstājot vārdus "atbalsta pieteikums" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "projekta iesniegums" (attiecīgā locījumā).
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
IV. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
Priekšlikums
Lūdzam pavērtēt, vai nav nepieciešams iekļaut nosacījumu neatbalstīt tādas aktivitātes, kas ir bijušas daļa no darbības (projekta), kuras ir tikušas pārceltas (Kopīgo noteikumu regulas 66.pants) vai tajās veiktas būtiskas izmaiņas - ražošanas darbības izbeigtas vai pārvietotas ārpus teritorijas, kurā tās ir saņēmušas atbalstu (Kopīgo noteikumu regulas 65.panta 1.punkta a) apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
29. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības aizstāt noteikumu projekta 29.punktā vārdu "vienošanos" ar vārdu "līgums", ņemot vērā projekta iesniedzēja juridisko statusu. Lūdzam arī minēto precizēt attiecīgajās vietās noteikumu projekta anotācijā. Vienlaikus lūdzam šajā pašā punktā aizstāt vārdu "projekta īstenošanu plāno" ar vārdiem "projektu īsteno", lai nerastos interpretācijas problēmas par projekta īstenošanu kā tādu.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
34. Komersants, kurš nomās no finansējuma saņēmēja projekta ietvaros attīstīto teritoriju un infrastruktūru, tiks izvēlēts konkurenci nodrošinošā, pārredzamā, nediskriminējošā un beznosacījumu procedūrā, par infrastruktūras izmantošanu nosakot tirgus cenu. Šajā punktā minēto nomas izsoli izsludina ne ātrāk kā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
Priekšlikums
Normā ietvertā nosacījuma pamatojuma nolūkos lūdzam noteikumu projekta 34.punktā ietvert atsauci uz Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 7.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
35.1. finansējuma piešķiršanas brīdī uz to ir attiecināms kāds no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem projekta iesniedzēja izslēgšanas nosacījumiem;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju svītrot noteikumu projekta 35.1. apakšpunktu, ņemot vērā lietderības apsvērumus, jo tas, ka sadarbības iestāde noraida projekta iesniegumu, ja uz projekta iesniedzēju — fizisko vai juridisko personu — attiecināms jebkurš no Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantā noteiktajiem izslēgšanas noteikumiem, izriet no minētā likuma 22. panta, un Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu tas nav atsevišķi jānosaka.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
38. Sadarbības iestāde pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas un rakstiska avansa pieprasījuma saņemšanas var piešķirt avansu, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, izvērtējot plānotā avansa apmēru un nepieciešamības pamatojumu. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde to apstiprina, ņemot vērā, ka plānotā avansa apmērs un tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 30 procentiem no projektam piešķirtā finansējuma, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā finansējuma.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2023.gada 25.aprīļa noteikumu Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 10.punkts nosaka, ka sadarbības iestāde, veicot avansa maksājumus, ievēro nosacījumu, ka maksimālais avansa apjoms nevar pārsniegt 30 % no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ja vien normatīvajā aktā par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu nav paredzēts citādi. Ievērojot minēto, viennozīmīgai normas izpratnei par finansējuma avotiem, no kuriem aprēķināms avansa, kā arī avansa un starpposma maksājumu kopsummas apmērs, lūdzam precizēt noteikumu projekta 38.punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
38. Sadarbības iestāde pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas un rakstiska avansa pieprasījuma saņemšanas var piešķirt avansu, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, izvērtējot plānotā avansa apmēru un nepieciešamības pamatojumu. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde to apstiprina, ņemot vērā, ka plānotā avansa apmērs un tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 30 procentiem no projektam piešķirtā ERAF un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā ERAF un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
43.
Noteikumu projekts
47. Projekta  atbalsta intensitāte tiek piemērota attiecināmām izmaksām no kurām ir atskaitīta finansējuma saņēmēja pamatdarbības peļņa no ieguldījuma vai bagarēšanas, atbilstoši projekta biznesa plānā norādītajai izmaksu un ieguvumu analīzei.
Priekšlikums
Normā ietvertā nosacījuma pamatojuma nolūkos lūdzam noteikumu projekta 47.punktā ietvert atsauci uz Komisijas regulas Nr.651/2014 56.b panta 4.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
50. Projekta ietvaros netiek pārsniegtas noteiktās maksimālās atbalsta intensitātes.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 50.punktā ietvertais nosacījums ir deklaratīvs, aicinām izvērtēt iespēju šo punktu no noteikumu projekta dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
51. Sadarbības iestāde pirms atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai finansējuma saņēmējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos, vai attiecībā uz kuriem ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu. Ja Finansējuma saņēmējs neatbilst minētajam nosacījumam, finansējuma saņēmējam atbalstu nepiešķir.
Priekšlikums
Lūgums izvērtēt iespēju svītrot noteikumu projekta 51.punktu, ņemot vērā lietderības apsvērumus. Nosacījumi par nodokļu parādu neesību jau izriet gan no Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma, gan no projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju piemērošanas metodikā ietvertā skaidrojuma.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar tālāk minēto informāciju:
1. norādot, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”. Ja attiecināms, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar horizontālo principu rādītājiem, par kuriem finansējuma saņēmējam jāuzkrāj dati;
2. izvērtēt iespēju papildināt ar prasību par inovatīva publiskā iepirkuma piemērošanu;
3.norādot, kā plānotie ieguldījumi ir vērsti uz Eiropas Padomes 2023.gada ieteikumiem par Latvijas 2023. gada valsts reformu programmu un ar ko sniedz Padomes atzinumu par Latvijas stabilitātes programmu, it īpaši, ieteikumu par vispārējo atkarības mazināšanu no fosilajām degvielām, paātrinot atjaunīgo energoresursu, jo īpaši sauszemes un atkrastes vēja enerģijas, kā arī saules enerģijas izmantošanu, un stiprinot energoefektivitātes pasākumus;
4. norādot sinerģiju, papildinātību ar ES un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijām, norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas atbalstāmās darbības;
5. norādot informāciju par attiecīgo jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju  iesaisti Ministru kabineta noteikumu projekta izstrādē.  Vēršam uzmanību uz Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcijā Nr. 2021-1.1.1./50-50 noteikto: “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”.

 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Ekonomikas ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēto finansiālo ietekmi norādīt arī 5.1.apakšpunktā. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka 6.punktā norādītais finansējuma izlietojums pa gadiem veido kopsummu 64 570 034 euro apmērā, savukārt noteikumu projekta 7.punktā pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 64 570 017 euro, attiecīgi lūdzam novērst minēto neatbilstību.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam  izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt punktā “Cita informācija” norādīto ministriju, kura pieprasīs finansējuma pārdali no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumu projekta 29.punktam līgums par projekta īstenošanu tiks noslēgts starp sadarbības iestādi, kas ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, un finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-