Projekta ID
25-TA-207Atzinuma sniedzējs
Ārlietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka līdz gada beigām ir palicis maz laika un plānotās programmas praktiskai īstenošanai (aizdevumu piešķiršanai) ir nepieciešams ne tikai apstiprināt šos Ministru kabineta noteikumus, bet arī apstiprināt apropriācijas pārdali, izsludināt pieteikšanos programmai, izvērtēt un apstiprināt iesniegtos pieteikumus, ir apšaubāms, ka 2025. gadā vēl būs iespējams programmu sekmīgi īstenot. Ārlietu ministrija rosina šim mērķim novirzīt finansējumu 2026. gadā, bet 2025. gadā pieejamo finansējumu novirzīt kādai no Ukrainas aktuālākajām prioritātēm (ieroču iegādes, enerģētikas sektora atbalsts, patvertņu izveide). Tāpat Ārlietu ministrija aicina attiecībā uz 2026. gadā pieejamo finansējumu atgriezt atsauci, ka pēc programmas īstenošanas Ekonomikas ministrija sagatavos Informatīvo ziņojumu par programmas sasniegtajiem rezultātiem Ukrainas rekonstrukcijas atbalstā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Kā norādīts iepriekšējā saskaņošanas ciklā, lemjot par finansējuma avotu, ievērojama aktuālā situācija Ukrainā un prioritārās Ukrainas vajadzības. Ukrainas puse aktuālākajās politiskajās diskusijās ir īpaši izcēlusi atbalsta nepieciešamību ieroču iegādēm, patvertņu izveidošanai un enerģētikas sektoram. Pie alternatīvajiem risinājumiem būtu lietderīgi izvērtēt, vai nav pieejami alternatīvi finansējuma vai daļēja finansējuma avoti šim mehānismam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ārlietu ministrija nepiekrīt ieguldījumu Ukrainā atbalsta iespējas dzēšanai. Vēršam uzmanību, ka Ministru kabinetā 2025. gada 7. janvārī izskatītajā un zināšanai pieņemtajā Ekonomikas ministrijas iesniegtajā Informatīvajā ziņojumā “Par Latvijas ārējo ekonomisko interešu Ukrainā stiprināšanu” (24-TA-2382) ir norādīts, ka Ekonomikas ministrija sagatavos Ministru kabineta noteikumu Nr.1065 labojumus, "paredzot iespēju Latvijā reģistrētiem komersantiem piešķirt aizdevumu, lai veidotu un attīstītu uzņēmumus Ukrainā". Tādēļ atbalsts ieguldījumu veikšanai Ukrainā, lai Latvijas uzņēmēji var veidot uzņēmumus un nodrošināt klātbūtni Ukrainas tirgū, būtu saglabājams kā viens no pieejamiem atbalsta virzieniem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Piemērojas 1.3. punktā sniegtais priekšlikums par finansējuma apstiprināšanu 2026. gadā, bet 2025. gada finansējuma novirzīšanu citiem Ukrainas atbalstam prioritārajiem mērķiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Papildināt protokola projektu ar punktu, ka pēc programmas īstenošanas Ekonomikas ministrija sagatavos Informatīvo ziņojumu par programmas sasniegtajiem rezultātiem Ukrainas rekonstrukcijas atbalstā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Labot no 4 000 000 uz 2 000 000, ņemot vērā, ka finansējumu paredzētu programmas īstenošanai 2026. gadā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ārlietu ministrija nepiekrīt ieguldījumu Ukrainā atbalsta iespējas dzēšanai. Vēršam uzmanību, ka Ministru kabinetā 2025. gada 7. janvārī izskatītajā un zināšanai pieņemtajā Ekonomikas ministrijas iesniegtajā Informatīvajā ziņojumā “Par Latvijas ārējo ekonomisko interešu Ukrainā stiprināšanu” (24-TA-2382) ir norādīts, ka Ekonomikas ministrija sagatavos Ministru kabineta noteikumu Nr.1065 labojumus, "paredzot iespēju Latvijā reģistrētiem komersantiem piešķirt aizdevumu, lai veidotu un attīstītu uzņēmumus Ukrainā". Tādēļ atbalsts ieguldījumu veikšanai Ukrainā būtu saglabājams kā viens no pieejamiem atbalsta virzieniem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Šie noteikumu projektā veiktie labojumi nav atspoguļoti un detalizētāk izskaidroti anotācijā. Anotācijas 5. redakcijā tika skaidrots, kā pamatojama materiālās vērtības radīšana un iznīcināšana pret Ukrainu vērstās militārās agresijas rezultātā. Ja tiek iekļauta parādsaistību dzēšanas iespēja, ir nepieciešmas skaidri definēt, kā šāda situācija tiek pamatota un apstiprināta. Ja šādu iespēju plānots paredzēt, Ārlietu ministrija saglabā 18.09.2025. sniegto priekšlikumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Šie noteikumu projektā veiktie labojumi nav atspoguļoti un detalizētāk izskaidroti anotācijā. Anotācijas 5. redakcijā tika skaidrots, kā pamatojama materiālās vērtības radīšana un iznīcināšana pret Ukrainu vērstās militārās agresijas rezultātā. Ja tiek iekļauta parādsaistību dzēšanas iespēja, ir nepieciešmas skaidri definēt, kā šāda situācija tiek pamatota un apstiprināta. Ja šādu iespēju plānots paredzēt, Ārlietu ministrija saglabā 18.09.2025. sniegto priekšlikumu.
Piedāvātā redakcija
-
