Projekta ID
24-TA-273Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši Ministru kabineta š.g.18.jūnija (prot. Nr. 25 74.§) lēmumam likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" sagatavošanā kā vienīgo vidēja termiņa budžeta prioritāro attīstības virzienu tika noteikta valsts drošība un ministrijas iesniedz priekšlikumus prioritārajiem pasākumiem, tikai kas saistīti ar valsts drošību. Savukārt citu vidēja termiņa budžeta prioritāro attīstības virzienu noteikšana iespējama, pārskatot ministriju un citu centrālo valsts iestāžu esošo budžeta programmu/apakšprogrammu izdevumus un pārvirzot resursus aktuālākiem prioritārajiem pasākumiem vai rodot papildu finansējuma avotus, attiecīgi sagatavojot fiskāli neitrālus priekšlikumus jaunu prioritāro pasākumu finansēšanai.
Lūdzam minēto ņemt vērā saistībā ar rīkojuma projekta 6.punktā paredzēto un nevirzīt prioritāros pasākumus, kas nav saistīti ar valsts drošību.
Lūdzam minēto ņemt vērā saistībā ar rīkojuma projekta 6.punktā paredzēto un nevirzīt prioritāros pasākumus, kas nav saistīti ar valsts drošību.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt plāna projekta 4.2.1.1.darbības rezultāta "Profilēšanas sistēmu un prasmju novērtēšanas rīku izstrāde un pilnveidošana efektīvai pieaugušo iesaistei izglītības pasākumos, ņemot vērā dažādus faktorus (vecumu, izglītības/ ienākumu līmeni)" kolonnu "Finansējums", zemsvītras atsaucē precīzi norādot ESF+ pasākuma numuru, nosaukumu, un finansējuma apmēru. Ņemot vērā, ka kā atbildīgie šeit tiek norādīti LM/ IZM, EM, tas palīdzēs nodrošināt informācijas nepārprotamību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Atkārtoti norādām, ka šobrīd Cilvēkkapitāla attīstības stratēģijas pasākumu plānā par katru rīcības virzienu iekļautā tabula nesniedz skaidru priekšstatu par ietekmi uz valsts budžetu, attiecīgi lūdzam veikt šādus precizējumus:
1) tabulās par rīcības virzieniem lūdzam iekļaut informāciju par katram pasākumam (aktivitātei) piešķirto un papildu nepieciešamo finansējumu, kā arī pievienot aprēķinu papildu nepieciešamā finansējuma apmēram;
2) pasākumiem, kuru īstenošanai nepieciešams tikai papildu valsts budžeta finansējums un attiecīgi par tā piešķiršanu jautājums skatāms gadskārtējā valsts budžeta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem, lūdzam norādīt finansējuma apmēru un ministriju, kurai tas būs nepieciešams, ka arī iekļaut informāciju, ka jautājums skatāms likumprojekta "Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem;
3) ņemot vērā Ministru kabineta š.g.18.jūnija (prot. Nr. 25 74.§) lēmumu par vidēja termiņa budžeta prioritāro attīstības virzienu, lūdzam pārskatīt plānā iekļautos pasākumus un tiem, kam izpildes termiņš ir 2025.gads un norādīts, ka būs nepieciešams papildu finansējums no valsts budžeta, lūdzam precizēt izpildes termiņu vai norādīt, ka pasākuma izpilde tiks nodrošināta esošā budžeta ietvaros, pārskatot bāzes izdevumus vai sagatavojot fiskāli neitrālus priekšlikumus.
1) tabulās par rīcības virzieniem lūdzam iekļaut informāciju par katram pasākumam (aktivitātei) piešķirto un papildu nepieciešamo finansējumu, kā arī pievienot aprēķinu papildu nepieciešamā finansējuma apmēram;
2) pasākumiem, kuru īstenošanai nepieciešams tikai papildu valsts budžeta finansējums un attiecīgi par tā piešķiršanu jautājums skatāms gadskārtējā valsts budžeta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem, lūdzam norādīt finansējuma apmēru un ministriju, kurai tas būs nepieciešams, ka arī iekļaut informāciju, ka jautājums skatāms likumprojekta "Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem;
3) ņemot vērā Ministru kabineta š.g.18.jūnija (prot. Nr. 25 74.§) lēmumu par vidēja termiņa budžeta prioritāro attīstības virzienu, lūdzam pārskatīt plānā iekļautos pasākumus un tiem, kam izpildes termiņš ir 2025.gads un norādīts, ka būs nepieciešams papildu finansējums no valsts budžeta, lūdzam precizēt izpildes termiņu vai norādīt, ka pasākuma izpilde tiks nodrošināta esošā budžeta ietvaros, pārskatot bāzes izdevumus vai sagatavojot fiskāli neitrālus priekšlikumus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Nav ņemts vērā Finanšu ministrijas š.g. 26.marta atzinumā izteiktais iebildums, kurā lūgts svītrot/precizēt 1.2.3.1. (iepriekš 1.2.3.2.) aktivitāti, kā arī sadaļā "STEM izglītība un prasmes" sniegto informāciju. Izziņā tiek skaidrots, ka Izglītības un zinātnes ministrija turpinās vērtēt studiju kredītu dzēšanu jauno pedagogu piesaistes ietvaros, kam ir piešķirti valsts budžeta līdzekļi, sākot no 2023. gada budžeta. Ņemot vērā, ka Izglītības un zinātnes ministrijas budžetā finansējums pedagoģijas studiju programmu absolventu studiju un studējošo kredītu dzēšanai nav paredzēts, lūdzam papildināt rīcības plānu ar skaidrojumu, no kāda finansējuma avota esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros plānots to nodrošināt.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam zem apakšsadaļu 1.2. “Plānotās STEM izglītības un prasmju veicināšanas aktivitātes/rezultāti/ termiņi”, 3.2. “Plānotās kvalificētu darbinieku piesaistes aktivitātes/rezultāti/ termiņi”, 4.3. “Īstenotās kvalificētu darbinieku piesaistes aktivitātes/rezultāti/ termiņi” tabulām aprakstītos pasākumus iekļaut tabulās, lai sniegtu pilnīgu informāciju arī par šo pasākumu rezultatīvajiem rādītājiem, ieviešanas termiņiem, finansējumu un atbildīgo/līdzatbildīgo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Iebildums
Finanšu ministrija uztur jau iepriekš izteikto iebildumu un atkārtoti norādām, ka 1.2.1.1., 2.2.1.1., 2.2.2.1., 2.2.2.2., 2.2.2.3., 2.2.2.4., 2.2.2.5., 2.2.2.6., 2.2.2.9. pasākumu rezultatīvie rādītāji, rezultāti, termiņš, finansējums, atbildība un līdzatbildība nevar būt “priekšlikums iesniegts Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupā”. Iebilstam, ka minēto priekšlikumu tikai daļēja iekļaušana notikušajās Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupas (turpmāk – darba grupa) diskusijās ir uzskatāma par rezultatīvu rādītāju vai indikāciju par šo pasākumu realizāciju Plāna darbības laikā.
Uzsveram, ka Plānā iekļautais formulējums par augstāk minētajiem pasākumiem nesniedz skaidrību vai pat priekšstatu, ka ir notikušas kāda veida diskusijas darba grupā un kāds ir šo diskusiju gala rezultāts. Minēto pasākumu esošā redakcija nesniedz skaidru priekšstatu kādas aktivitātes tiks veiktas to īstenošanai, kādos termiņos tās tik īstenotas un kādi būs konkrētie rezultāti šo pasākumu īstenošanā.
Atkārtoti norādām, ka darba grupa nepieņem un arī nepieņems lēmumus attiecībā uz Plānā iekļautajiem pasākumiem. Līdz ar to uzskatām, ka esošā redakcija ir maldinoša un atkaroti norādām, ka jebkāda veida informācija par priekšlikumu iesniegšanu darba grupā Plānā iekļaujama tikai un vienīgi informatīvi atsauces veidā.
Uzsveram, ka Plānā iekļautais formulējums par augstāk minētajiem pasākumiem nesniedz skaidrību vai pat priekšstatu, ka ir notikušas kāda veida diskusijas darba grupā un kāds ir šo diskusiju gala rezultāts. Minēto pasākumu esošā redakcija nesniedz skaidru priekšstatu kādas aktivitātes tiks veiktas to īstenošanai, kādos termiņos tās tik īstenotas un kādi būs konkrētie rezultāti šo pasākumu īstenošanā.
Atkārtoti norādām, ka darba grupa nepieņem un arī nepieņems lēmumus attiecībā uz Plānā iekļautajiem pasākumiem. Līdz ar to uzskatām, ka esošā redakcija ir maldinoša un atkaroti norādām, ka jebkāda veida informācija par priekšlikumu iesniegšanu darba grupā Plānā iekļaujama tikai un vienīgi informatīvi atsauces veidā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Iebildums
Rīcības plāna projekta "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" 39. lpp. ir ietverta šāda informācija: "Sadarbībā ar darba devēju organizācijām un nozaru asociācijām EM izstrādās atbalsta pasākumus darba devējiem darbinieku papildu izglītošanai, tai skaitā kritērijus šāda atbalsta saņemšanai, stimulēs uzņēmumus un to darbiniekus pilnveidot prasmes darbiniekiem, kā arī izstrādās labvēlīgākus nodokļa nosacījumus, ko sedz darba devēji par darbinieku izglītību.".
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumu Nr.239 "Finanšu ministrijas nolikums" 1. punktu un 5.1. apakšpunktu Finanšu ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde finanšu nozarē, kas ietver nodokļu politikas apakšnozares, un Finanšu ministrija izstrādā un īsteno politiku nodokļu un nodevu sistēmas jomā.
Finanšu ministrijas ieskatā, par labvēlīgāku nodokļu nosacījumu (ko sedz darba devēji par darbinieku izglītību) izstrādāšanu varētu vērtēt tikai pēc esošo nodokļu atvieglojumu izvērtēšanas. Vienlaikus Finanšu ministrija ļoti piesardzīgi raugās uz jaunu nodokļu atvieglojumu ieviešanu, kā arī esošo nodokļu atvieglojumu paplašināšanu, jo tādējādi pastāv risks vēl vairāk samazināt nodokļu ieņēmumus. Turklāt priekšlikumi, kas paredz samazināt vai atbrīvot no algas nodokļa (iedzīvotāju ienākuma nodokļa) ienākumus, ko darbinieks saņem uz darba attiecību pamata, ietekmē darbinieku sociālās aizsargātības līmeni, īpaši ilgtermiņā, jo algas nodokļa objekts vienlaikus ir arī valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objekts.
Ņemot vērā minēto, Finanšu ministrija iebilst pret to, ka Ekonomikas ministrija izstrādās labvēlīgākus nodokļu nosacījumus, ko sedz darba devēji par darbinieku izglītību. Tādējādi lūdzam no Rīcības plāna projekta "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" 39. lpp. svītrot vārdus "kā arī izstrādās labvēlīgākus nodokļa nosacījumus, ko sedz darba devēji par darbinieku izglītību.".
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumu Nr.239 "Finanšu ministrijas nolikums" 1. punktu un 5.1. apakšpunktu Finanšu ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde finanšu nozarē, kas ietver nodokļu politikas apakšnozares, un Finanšu ministrija izstrādā un īsteno politiku nodokļu un nodevu sistēmas jomā.
Finanšu ministrijas ieskatā, par labvēlīgāku nodokļu nosacījumu (ko sedz darba devēji par darbinieku izglītību) izstrādāšanu varētu vērtēt tikai pēc esošo nodokļu atvieglojumu izvērtēšanas. Vienlaikus Finanšu ministrija ļoti piesardzīgi raugās uz jaunu nodokļu atvieglojumu ieviešanu, kā arī esošo nodokļu atvieglojumu paplašināšanu, jo tādējādi pastāv risks vēl vairāk samazināt nodokļu ieņēmumus. Turklāt priekšlikumi, kas paredz samazināt vai atbrīvot no algas nodokļa (iedzīvotāju ienākuma nodokļa) ienākumus, ko darbinieks saņem uz darba attiecību pamata, ietekmē darbinieku sociālās aizsargātības līmeni, īpaši ilgtermiņā, jo algas nodokļa objekts vienlaikus ir arī valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu objekts.
Ņemot vērā minēto, Finanšu ministrija iebilst pret to, ka Ekonomikas ministrija izstrādās labvēlīgākus nodokļu nosacījumus, ko sedz darba devēji par darbinieku izglītību. Tādējādi lūdzam no Rīcības plāna projekta "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" 39. lpp. svītrot vārdus "kā arī izstrādās labvēlīgākus nodokļa nosacījumus, ko sedz darba devēji par darbinieku izglītību.".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Iebildums
Finanšu ministrija uztur Finanšu ministrijas 2024. gada 26. marta atzinumā ietverto 8., 9., 10. un 11. iebildumu (kas ietverti izziņas 10., 11., 12. un 13. punktā). Attiecīgi lūdzam precizēt rīcības plāna projektu "Cilvēkkapitāla attīstības stratēģija 2024.-2027. gadam" atbilstoši šajos iebildumos minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Iebildums
Finanšu ministrija uztur jau iepriekš izteikto iebildumu un sadaļā "Darba tirgus paplašināšana" no aktivitātes nr. 2.2.1.1. lūdz svītrot frāzi ..."pārskatot transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma normas".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai plāna projekta 1.2.2.1.darbības rezultāta "Nozaru kvalifikāciju struktūru STEM nozarēs pilnveide jaunu STEM prasmju ieviešanai, profesionālo kvalifikāciju prasību pilnveide, otrajā, trešajā, ceturtajā un piektajā līmenī" kolonna "Atbildība/Līdzatbildība" nebūtu papildināma arīdzan ar citiem līdzatbildīgajiem. It īpaši tamdēļ, ka Ministru kabineta 2023.gada 19.decembra noteikumu "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.9. pasākuma "Izglītības procesa individualizācija un starpnozaru sadarbība profesionālās izglītības izcilībai" pirmās projekta iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" 11.punkts paredz tādus sadarbības partnerus kā:
1. Latvijas Darba devēju konfederāciju;
2. Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību;
3. Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi;
4. Izglītības kvalitātes valsts dienestu;
5. profesionālās izglītības iestādēm, kas īsteno metodisko darbu reģiona vai nozares ietvaros.
1. Latvijas Darba devēju konfederāciju;
2. Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību;
3. Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi;
4. Izglītības kvalitātes valsts dienestu;
5. profesionālās izglītības iestādēm, kas īsteno metodisko darbu reģiona vai nozares ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt plāna projekta 5.nodaļas "Atbalsts uzņēmēju uzņēmīgumam" tabulā "ES Fondu atbalsta programmas darba ņēmēju un darba devēju prasmju attīstībai" informāciju:
- attiecībā uz "atbalsta instrumentu, kas paredz noteikt pamatprincipus mērķorientētai darba devēju nozares izaugsmes vajadzībās balstītai prasmju pilnveides atbalsta pieejamībai", jo šobrīd tas netiek paredzēts Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros, bet Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros;
- par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 4.2.4.1.pasākuma "Atbalsta pasākumi nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai un to īstenošanas kārtība” (turpmāk – 4.2.4.1.pasākums) 1.kārtas ieviešanas Ministru kabineta noteikumiem, ņemot vērā, ka tie ir apstiprināti Ministru kabineta š.g. 25.jūnija sēdē (Ministru kabineta 2024.gada 25.jūnija noteikumi Nr.413 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" pirmās kārtas īstenošanas noteikumi");
- par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 4.2.4.1.pasākuma "Atbalsta pasākumi nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai un to īstenošanas kārtība” 1.kārtas ietvaros sasniedzamo uzraudzības rādītāju līdz 2029.gada 31.decembrim - nodarbināto personu skaits, tostarp pašnodarbinātas personas - 1 193.
- attiecībā uz "atbalsta instrumentu, kas paredz noteikt pamatprincipus mērķorientētai darba devēju nozares izaugsmes vajadzībās balstītai prasmju pilnveides atbalsta pieejamībai", jo šobrīd tas netiek paredzēts Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros, bet Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros;
- par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 4.2.4.1.pasākuma "Atbalsta pasākumi nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai un to īstenošanas kārtība” (turpmāk – 4.2.4.1.pasākums) 1.kārtas ieviešanas Ministru kabineta noteikumiem, ņemot vērā, ka tie ir apstiprināti Ministru kabineta š.g. 25.jūnija sēdē (Ministru kabineta 2024.gada 25.jūnija noteikumi Nr.413 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2. prioritārā virziena "Izglītība, prasmes un mūžizglītība" 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši piedāvājot elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas visiem, ņemot vērā uzņēmējdarbības un digitālās prasmes, labāk prognozējot pārmaiņas un vajadzību pēc jaunām prasmēm, pamatojoties uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.1. pasākuma "Atbalsts nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" pirmās kārtas īstenošanas noteikumi");
- par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 4.2.4.1.pasākuma "Atbalsta pasākumi nozaru vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai un to īstenošanas kārtība” 1.kārtas ietvaros sasniedzamo uzraudzības rādītāju līdz 2029.gada 31.decembrim - nodarbināto personu skaits, tostarp pašnodarbinātas personas - 1 193.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt 2.2.3.1.darbības rezultāta "Projekta “Atbalsts ilgākam darba mūžam” izstrāde un uzsākšana, paredzot praktiskus atbalsta pasākumus vecāka gadagājuma nodarbinātajiem" formulējumu papildinot to aiz vārda "Projekta" ar vārdu "iesniegums". Attiecīgi lūdzam precizēt arī informāciju plāna projekta 11.lpp.
Piedāvātā redakcija
"Projekta iesnieguma “Atbalsts ilgākam darba mūžam”...."
13.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt plāna projekta 4.3. tabulu ar informāciju par visiem 4.nodaļas "Pieaugušo izglītības piedāvājums un kvalitāte, prasmes" ievada daļas tekstā un tabulā minētajiem pasākumiem, kā arī precizēt tabulas numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam plāna projektā visām stratēģijas aktivitātēm/darbībām zemsvītras atsaucē norādīt konkrētu finansējuma avotu, kuru īstenošanas ir plānots finansējums Eiropas Savienības fondu projektu ietvaros un/vai Atveseļošanas un noturības mehānisma investīciju ietvaros. Piemēram, kā tas ir norādīts 1.2.2.1. “Nozaru kvalifikāciju struktūru pilnveide jaunu STEM prasmju ieviešanai, profesionālo kvalifikāciju prasību pilnveide, otrajā, trešajā, ceturtajā un piektajā līmenī” aktivitātes finansējumam (6. zemsvītras atsauce) vai 2.2.2.8. “Darbaspēka izmaksas mazinošu pasākumu izstrāde, atbalstot personu ar invaliditāti ilgtspējīgu nodarbinātību. Personu ar invaliditāti darba vietas pielāgošanas izdevumu griestu un kompensējamo pozīciju pārskatīšana” aktivitātes finansējumam (14. zemsvītras atsauce).
Vienlaikus, lūdzam precizēt plāna projekta 21.-22.lpp sniegto informāciju saistībā ar digitālo transformāciju, vai šajā gadījumā tiek domātas arī Atveseļošanas fonda 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija" (turpmāk - 2.1. reforma) investīcijas. Gadījumā, ja atbalsts digitālajai transformācijai tiks sniegts arī minēto investīciju ietvaros, lūdzam norādīt to konkrētos numurus un nosaukumus. Turklāt ņemot vērā, ka šobrīd ir apstiprināta lielāka daļa no 2.1. reformas projektiem, iespēju robežās, lūdzam norādīt arī konkrētos projektus, kuri paredz atbalstu digitalizācijas ieguldījumiem plāna ietvaros.
Vienlaikus, lūdzam precizēt plāna projekta 21.-22.lpp sniegto informāciju saistībā ar digitālo transformāciju, vai šajā gadījumā tiek domātas arī Atveseļošanas fonda 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija" (turpmāk - 2.1. reforma) investīcijas. Gadījumā, ja atbalsts digitālajai transformācijai tiks sniegts arī minēto investīciju ietvaros, lūdzam norādīt to konkrētos numurus un nosaukumus. Turklāt ņemot vērā, ka šobrīd ir apstiprināta lielāka daļa no 2.1. reformas projektiem, iespēju robežās, lūdzam norādīt arī konkrētos projektus, kuri paredz atbalstu digitalizācijas ieguldījumiem plāna ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Plāna projekts
Priekšlikums
Plāna projekta izstrādes, saskaņošanas gaitā aicinām Ekonomikas ministriju sekot līdzi jaunākajai informācijai un situācijas attīstībai, ņemot vērā, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) pieņēmusi lēmumu tuvākajā laikā apvienot Valsts izglītības satura centru (VISC) un Valsts izglītības attīstības aģentūru (VIAA) jaunā valsts iestādē, bet lēmumu par Latviešu valodas aģentūras (LVA) iekļaušanu tajā varētu pieņemt atsevišķi. T.i. IZM piedāvā izveidot Valsts izglītības satura un inovāciju aģentūru (VISIA), kurā apvienotu VISC, VIAA un LVA. Lai īstenotu ieceri par jaunās aģentūras izveidi, tās izveide vēl ir jāapstiprina MK. Taču IZM ieskatā jaunās iestādes izveide mazinās sadrumstalotību nozarē un birokrātisko slogu, sadarbojoties aģentūrām, tikšot uzlabota cilvēkresursu pārvaldība.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt plāna projektā tekstu aiz 3.2.tabulas "Identificētiem pasākumiem nepieciešami papildus valsts budžeta līdzekļi, Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonds (PMIF), Eiropas Sociālais fonds (ESF+)" ar informāciju, norādot, kādiem pasākumiem nepieciešami papildus līdzekļi un no kādiem finanšu avotiem. Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības kohēzijas programmā 2021.-2027.gadam ir iezīmēts finansējums konkrētiem pasākumiem un nav pieejami brīvi līdzekļi.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt plāna projektā tekstu aiz 3.2.tabulas "Plānotās kvalificētu darbinieku piesaistes aktivitātes/rezultāti/ termiņi" ar zemsvītras atsauci, ka valsts valodas mācību nepārtrauktai pieejamībai atbalsts tiks sniegts arī Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam 4.2.2.8.pasākuma "Latviešu valodas apguves piedāvājuma paplašināšana" ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt plāna projekta sadaļas "Pārvaldība" apakšsadaļu "Ekonomikas ministrija veido pasūtījumu darba tirgus vajadzībām" ar investīcijām, kas plānotas Ekonomikas ministrijas pārziņā esošajā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.4.1. pasākuma 1.kārtas ietvaros.
Lūdzam atbilstoši papildināt informāciju par 4.2.4.1.pasākuma 1.kārtas ietvaros plānotajām investīcijām un precīzām zemsvītras atsaucēm plāna projekta:
- apakšsadaļā "STEM izglītība un prasmes" ("Darba devēju līdzdalības palielināšana cilvēkkapitāla attīstībā STEM jomā");
- 1.2. tabulas 1.2.1.aktivitāšu darbību uzskaitījumā;
- 4.nodaļas "Pieaugušo izglītības piedāvājums un kvalitāte, prasmes" tabulā "ES Fondu atbalsta programmas pieaugušo izglītības attīstībā".
Lūdzam atbilstoši papildināt informāciju par 4.2.4.1.pasākuma 1.kārtas ietvaros plānotajām investīcijām un precīzām zemsvītras atsaucēm plāna projekta:
- apakšsadaļā "STEM izglītība un prasmes" ("Darba devēju līdzdalības palielināšana cilvēkkapitāla attīstībā STEM jomā");
- 1.2. tabulas 1.2.1.aktivitāšu darbību uzskaitījumā;
- 4.nodaļas "Pieaugušo izglītības piedāvājums un kvalitāte, prasmes" tabulā "ES Fondu atbalsta programmas pieaugušo izglītības attīstībā".
Piedāvātā redakcija
-
19.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt plāna projekta ievadā un visā plāna projektā, ka pasākumi tiek nodrošināti gan Eiropas Savienības fondu projektu, gan Atveseļošanas un noturības mehānisma investīciju ietvaros, ņemot vērā, ka ar Eiropas Savienības fondu projektiem 2021.-2027.gada plānošanas periodā tiek saprasti Eiropas Savienības kohēzijas politikas fondi, t.i. Eiropas Reģionālās attīstības fonds, Eiropas Sociālais fonds Plus, Taisnīgas Pārkārtošanās fonds, Kohēzijas fonds.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Plāna projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Plāna ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamības un attīstības veicināšanai pasākumus ir paredzēts īstenot līdz 2029.gada 31.decembrim, lūdzam izvērtēt 2.2.2.10.aktivitātei norādīto izpildes termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Plāna projekts
Priekšlikums
Attiecībā par Finanšu ministrijas š.g. 26.marta atzinumā izteikto priekšlikumu par plāna projekta 3.2.2.3.aktivitātes papildināšanu, norādot līdzatbildīgās ministrijas, izziņā sniegts skaidrojums, ka attiecīgajai aktivitātei ir norādīta atbildīgā ministrija un līdzatbildīgā iestāde. Vēršam uzmanību, ka līdzatbildīgā iestāde ir norādama aiz slīpsvītras, savukārt 3.2.2.3.aktivitātei slīpsvītra nav norādīta. Vienlaikus atbilstoši plāna projekta sadaļas “Rīcības virzieni un pasākumi” apakšsadaļā “Kvalificētu darbinieku piesaiste” norādītajam šai aktivitātei kā līdzatbildīgās iestādes norādītas Labklājības ministrija un Ekonomikas ministrija. Līdz ar to atkārtoti lūdzam papildināt plāna projekta 3.2.2.3.aktivitāti, norādot līdzatbildīgās ministrijas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Plāna projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka šobrīd plāna projektā tiek paralēli lietoti divi jēdzieni - Atveseļošanas un noturības mehānisms (ANM) un Atveseļošanas fonds (AF). Skaidrojam, ka Atveseļošanas un noturības mehānisms un Atveseļošanas fonds uzskatāmi par sinonīmiem un attiecas uz vienu un to pašu finansēšanas avotu. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt plāna projektu, svītrojot no sadaļas "Lietotie termini un saīsinājumi" saīsinājumu "AF - Atveseļošanas fonds", atbilstoši precizējot arī pārējo plāna projektu, un konsekventi lietot vienu Atveseļošanas un noturības mehānisma saīsinājumu - "ANM", lai novērstu nekorektas interpretācijas iespējas par to, ka abi minētie varētu būt dažādi finansējuma avoti.
Piedāvātā redakcija
-